Illetve petróval tisztítsd mert levenni nem valószínű, hogy sikerülne a Xebulon által írt okok miatt...persze ügyesen ki lehet tolni lereszelés után a csapot és új nittelő szemmel összerakni, de az kissé bonyolult lenne egy tisztítás miatt...
Öööö, nem egészen.....szedj szét pár használt láncot... ....az olaj épp azért jobb mert a tönkrement gyűrűk mellett bejut és a kiszáradt csapokat folyamatosan keni....a láncspray szerepe pont az, hogy a rossz gyűrűk mellett ne jusson be a víz ami miatt a csapok rozsdásodnak, de ezt sem képes tökéletesen megakadályozni ezért megy hamarabb tönkre a spray-zett lánc mint amit olajoznak.........a külső kenés szerepe elhanyagolható.....
Megmértem - az a rugóm ami teljesen gyenge volt és sokszor felütött, az 360mm (szóval a szervizhatárnál van), a távtartó 150mm (15cm).
Szerintem nálad valaki barkácskedvelő betett egy másik motor, kisebb rugóját és ezt kompenzálta egy hosszabb távtartóval.
Szerintem cseréld le az egészet, lehetőleg valami fiatal keveset futott példányra. Általában a rugó és távtartó nem szokott tönkremenni a balesetben csak a villaszárak.
Ekkora teljesítményre már nem ajánlják a patentszemeket, bár ettől még valaki tesz rá. Láncszem kinyomóval szétszedheted, de minek?
Mosd le brigivel, utána fújd be láncolajjal, és kész.
De a lemosás is csak akkor kell, ha koszos.
Ezek teljesen (O vagy X gyűrűvel) zárt láncok, a láncolaj nem jut el a csapokhoz. Egyesek szerint a láncszem szélére tapadt olajnak van valami határa - de szerintem semmi.
A láncolaj arra kell, hogy a fogaskerékre való ráforduláskor ne kopjon se a láncfog se a láncszem palástja. Minél jobban kopott, annál jobban terheli a lánc belső csapját és ennek a kopása határozza meg a lánc élettartamát. Egy kikopott lánckerék hamar kinyír egy jó láncot is.
köszi!
várom a méreteket! a láncot hogyan tudom leszedni mert nem találok rajta patentszemet?! ki akarom mosni brigéciolba kb 2-hétig akarom áztatni mire újból hazajövök!
Rugó rövid, távtartó hosszú.
De lemérem este, ha hazamegyek, valamelyik sarokban van egy gyenge rugó és eredeti távtartó.
Lánc lógása 2-3 cm legyen az alsó szakasz közepén.
Lazítsd meg a hátsótengely anyáit, és a hátsó csavarokkal húzhatod meg a láncot. Elvileg van egy milliméter mérő a hátsótengelynél, hogy a hátsótengely ne ferde legyen - vigyázz mert lötyöghet és fals eredményt ad. Másik módszer, hogy teszel két lécet a hátsókerék oldalához és megnézed, hogy az első kerékkel párhuzamos-e. Ha amúgy kormányt elengedve a motor egyenesen megy, akkor valószínűleg a hátsó kerék is párhuzamos az elsővel.
Láncfeszítés után tekerd körbe a láncot és nézd meg több ponton is, hogy 2-3 cm a lógása. Előfordulhat, hogy a lánc egy ponton megnyúlt - máshol beállítod 2-3cm-re és egy helyen feszes lesz -, akkora erővel tudja húzni, hogy hátsótengelyen lévő anya belenyomódik az alátétbe és elhúzza a hátsótengelyt. Azt veszed észre, hogy megint laza a lánc.
köszönöm
holnap kicsavarom felűl a csavart és megnézem hogy ott van-e a távtartó! így már a rugot is le tudom mérni remélem választ kapok a hibára!
a láncot hogyan kell beállítani hogy elég feszes legyen? mármint azt tudom hogy a két anyát kell a villa végén csavarni de ha sztenderen áll mennyi logása lehet?
Biztos, hogy rossz.
Vagy törött a rugó, vagy kihagyták a távtartót a rugó felett.
Rugó gyári mérete= 367mm, szervizhatár 359mm.
A rugó felett van egy alátét, felette egy távtartó van (emlékeim szerint kb 5 cm).
Szükséges teleszkóp olaj 513cm3/ teleszkóp, vagy kicsivel több mint fél liter teleszkóponként.
még annyit hogy a telo könnyen jár mármint ha összenyomom akkor egyenletesen jön vissza nem szorul csak nagyon összemegy ha a saját lábán áll! a moci előéletéről annyit tudok hogy semmit mert németbe vettem és nem igazán tudok németűl az egyik kollégám tolmácsolt rákérdeztem hogy esés ill baleset volt-e de azt a választ kaptam hogy nem
sziasztok!
ma megmértem a telonál a hézagokat sztenderen és lábon
ha sztenderen van a telló karimájától/ a porvédötől/ a befogatási pontig /ahol a telo be van fogatva /13cm ha leállítom sztenderről akkor összemeny 8cm-re tehát 5cm megy össze a telo a 13-ból és még nem rugózik csak egyhelybe áll! ha felállítom sztenderre a hézag megint 13cm össze szabad neki menni ennyire? tehát a csiilapítási ut 4-5 cm ha lábon áll csak akkor nö meg a távolság 8-ról ha felfelé meghúzom a kormányt! lehet hogy el vannak fáradva a rugok? megtenné valaki hogy rámérne a saját mociján?
Ha nem rugózik ki az eleje, akkor rövidebb lesz az előfutás és így érzékenyebb minden mozgásra. Alkalmasint motorféknél is beszitál, csak azért nem veszed észre, mert fogod a kormányt.
Mit tudsz a motor előéletéről? Ha szétszeded az első telót, akkor nézd meg vázat, váznyakat, hogy a festék nincs megrepedezve vagy újrafestve. Illetve a teleszkópszár egyenességét is nézd meg. Elképzelhető, hogy nem egyenes a teleszkópod és szorul a tubusba - mikor szétszeded és rugó nélkül van, akkor ellenőrizd hogy könnyen jár.
sziasztok!
megint én gondolom már untok de most jut eszembe hogy a teló hibával összeköthető-e hogy 170-180 fölött a moci eleje beszitál új gumi felrakása után is!
Vagy nagyon szorul a teleszkópod, vagy elgyengült a rugód.
Önmagában nem gond szétszedni a teleszkópot, néhány apró trükk van, de erre magadtól is rá fogsz jönni.
Első trükk, hogy a teleszkóp tetején lévő csavart még akkor old meg, mikor be van fogva a teleszkóp alja. Leszedve és satuba fogva nagy az esélye, hogy megnyomod a csövet.
Másik trükk, hogy mikor kiszeded a teleszkópot, akkor orra akar esni a motor, tehát alá kell támasztanod. Krokodil emelővel az olaj kartellnél alá tudod támasztani egy időre, de érdemes valamivel kitámasztanod.
A teleszkóp alján is van egy csavar!
Kiszedve a tubus tetején lévő zégert egy erős rántással szedhető szét a teleszkóp, gyengéden nem fog menni.
nem koppan mert nem tudom addig összenyomni a baj az hogy nagyon lemegy a motor eleje ha leállítom sztenderről megrugoztatom és nem jön fel csak alig ha felhúzom a kormánynál fogva akkor majdnem dupláját tudom húzni mint a rugozási útja! az állító csavarokkal is próbálkoztam de semmi nem történ vagy legalábbis én nem vettem észre! valaki szedett már szét telót? mire figyeljek van valami taktika?
Ha koppan a futómű, azaz teljesen összeül - erősebb fékezéskor az első sárvédő beleütközik a lámpába, akkor a rugó gyengült ki.
Ha amúgy össze tudod nyomni a teleszkópot, mégis egy tollpihén való áthaladást is megérzel, akkor valószínűleg a lengéscsillapító nem jól működik - túl sűrű benne az olaj, vagy a szelepek eltömödtek.
A teleszkóp tetején lévő állító, csak a húzó (kifelé) irányú csillapítást állítja be. Elvileg nyomó irányban nincs is nagy csillapítása a futóműnek.
Azaz ha egy púpon mész át, vagy a kátyú aljába érkezel, akkor a teleszkóp villámgyorsan, kis csillapítással összeül (ilyen kor az olaj alulról - felfelé gyorsan, nagy lyukon keresztül áramlik - és ez nem szabályozható kívülről).
Utána teleszkóp kirugózna (olaj felülről visszafolyik alulra), ez már jelentős csillapítással történik, ez kivülről szabályozható a teleszkóp tetején lévő állítócsavarral, amely az átömlési lyukak méretét állítja be.
Szavaidból azt vettem ki, mintha inkább a lengéscsillapítóval lenne gondod. Szedd ki a teleszkópot, szedd szét és látni fogod mi a baj. Jobb esetben egy takarítás után csak olajcserére lesz szükség.
Ha gondolod szimeringet is cserélhetsz, és akkor következő 2-4 évben csak olajat kell cserélned. De ha nem folyik a szimering, akkor nem muszáj.
megint én
elvégeztem a vizsgálatot amit hammerhead fórumtárs javasolt és az eredmény lenyomom a villát kb 4-5 cm nem tudom ütközésig viszont nem jön fel teljesen csak ha húzok rajta és nem is keveset tudok húzni kb 6-9 cm tehát sztem túl rövid a csillapítási út nem? lehet hogy kivannak a rúgok? ezért világít a tompított a moci elé 3-4 m-re?
sziasztok
úgy értem hogy autópályán és más műúton is a legkisebb kátyúnál úgy érezni mintha nem lenne csillapítás hanem kattan vagy koppan nem is tudom de valami biztosan nem jó!az ellenőrzést holnap délelőtt megcsinálom! nem tudom járt-e valaki Csehek-nél az E65 autópályán ott ugyanis tagolva van tehát nem aszfalt burkolata van hanem beton talán, ? és az összeillesztésüknél amikor átmentem úgy éreztem mintha géppisztoly sorozat szólna és keményen ütött az eleje tehát nem csillapított sztem de holnap délelőtt írok hogy mi a tapasztalat az ellenőrzés kapcsán addig is szép napot minden egyes foruntársnak
akkor nekiállok keresgélni!
esetleg valakinek nincs eladó? a moci 93-as
Szerintem nálad valaki barkácskedvelő betett egy másik motor, kisebb rugóját és ezt kompenzálta egy hosszabb távtartóval.
Szerintem cseréld le az egészet, lehetőleg valami fiatal keveset futott példányra. Általában a rugó és távtartó nem szokott tönkremenni a balesetben csak a villaszárak.
Mosd le brigivel, utána fújd be láncolajjal, és kész.
De a lemosás is csak akkor kell, ha koszos.
Ezek teljesen (O vagy X gyűrűvel) zárt láncok, a láncolaj nem jut el a csapokhoz. Egyesek szerint a láncszem szélére tapadt olajnak van valami határa - de szerintem semmi.
A láncolaj arra kell, hogy a fogaskerékre való ráforduláskor ne kopjon se a láncfog se a láncszem palástja. Minél jobban kopott, annál jobban terheli a lánc belső csapját és ennek a kopása határozza meg a lánc élettartamát. Egy kikopott lánckerék hamar kinyír egy jó láncot is.
várom a méreteket! a láncot hogyan tudom leszedni mert nem találok rajta patentszemet?! ki akarom mosni brigéciolba kb 2-hétig akarom áztatni mire újból hazajövök!
De lemérem este, ha hazamegyek, valamelyik sarokban van egy gyenge rugó és eredeti távtartó.
Lánc lógása 2-3 cm legyen az alsó szakasz közepén.
Lazítsd meg a hátsótengely anyáit, és a hátsó csavarokkal húzhatod meg a láncot. Elvileg van egy milliméter mérő a hátsótengelynél, hogy a hátsótengely ne ferde legyen - vigyázz mert lötyöghet és fals eredményt ad. Másik módszer, hogy teszel két lécet a hátsókerék oldalához és megnézed, hogy az első kerékkel párhuzamos-e. Ha amúgy kormányt elengedve a motor egyenesen megy, akkor valószínűleg a hátsó kerék is párhuzamos az elsővel.
Láncfeszítés után tekerd körbe a láncot és nézd meg több ponton is, hogy 2-3 cm a lógása. Előfordulhat, hogy a lánc egy ponton megnyúlt - máshol beállítod 2-3cm-re és egy helyen feszes lesz -, akkora erővel tudja húzni, hogy hátsótengelyen lévő anya belenyomódik az alátétbe és elhúzza a hátsótengelyt. Azt veszed észre, hogy megint laza a lánc.
holnap kicsavarom felűl a csavart és megnézem hogy ott van-e a távtartó! így már a rugot is le tudom mérni remélem választ kapok a hibára!
a láncot hogyan kell beállítani hogy elég feszes legyen? mármint azt tudom hogy a két anyát kell a villa végén csavarni de ha sztenderen áll mennyi logása lehet?
Vagy törött a rugó, vagy kihagyták a távtartót a rugó felett.
Rugó gyári mérete= 367mm, szervizhatár 359mm.
A rugó felett van egy alátét, felette egy távtartó van (emlékeim szerint kb 5 cm).
Szükséges teleszkóp olaj 513cm3/ teleszkóp, vagy kicsivel több mint fél liter teleszkóponként.
ma megmértem a telonál a hézagokat sztenderen és lábon
ha sztenderen van a telló karimájától/ a porvédötől/ a befogatási pontig /ahol a telo be van fogatva /13cm ha leállítom sztenderről akkor összemeny 8cm-re tehát 5cm megy össze a telo a 13-ból és még nem rugózik csak egyhelybe áll! ha felállítom sztenderre a hézag megint 13cm össze szabad neki menni ennyire? tehát a csiilapítási ut 4-5 cm ha lábon áll csak akkor nö meg a távolság 8-ról ha felfelé meghúzom a kormányt! lehet hogy el vannak fáradva a rugok? megtenné valaki hogy rámérne a saját mociján?
Mit tudsz a motor előéletéről? Ha szétszeded az első telót, akkor nézd meg vázat, váznyakat, hogy a festék nincs megrepedezve vagy újrafestve. Illetve a teleszkópszár egyenességét is nézd meg. Elképzelhető, hogy nem egyenes a teleszkópod és szorul a tubusba - mikor szétszeded és rugó nélkül van, akkor ellenőrizd hogy könnyen jár.
megint én gondolom már untok de most jut eszembe hogy a teló hibával összeköthető-e hogy 170-180 fölött a moci eleje beszitál új gumi felrakása után is!
üdv
Önmagában nem gond szétszedni a teleszkópot, néhány apró trükk van, de erre magadtól is rá fogsz jönni.
Első trükk, hogy a teleszkóp tetején lévő csavart még akkor old meg, mikor be van fogva a teleszkóp alja. Leszedve és satuba fogva nagy az esélye, hogy megnyomod a csövet.
Másik trükk, hogy mikor kiszeded a teleszkópot, akkor orra akar esni a motor, tehát alá kell támasztanod. Krokodil emelővel az olaj kartellnél alá tudod támasztani egy időre, de érdemes valamivel kitámasztanod.
A teleszkóp alján is van egy csavar!
Kiszedve a tubus tetején lévő zégert egy erős rántással szedhető szét a teleszkóp, gyengéden nem fog menni.
nem koppan mert nem tudom addig összenyomni a baj az hogy nagyon lemegy a motor eleje ha leállítom sztenderről megrugoztatom és nem jön fel csak alig ha felhúzom a kormánynál fogva akkor majdnem dupláját tudom húzni mint a rugozási útja! az állító csavarokkal is próbálkoztam de semmi nem történ vagy legalábbis én nem vettem észre! valaki szedett már szét telót? mire figyeljek van valami taktika?
Csöcs mindenkinek. Akkor ez menjen bociba? természetesen 2 db, tompítot
Ha amúgy össze tudod nyomni a teleszkópot, mégis egy tollpihén való áthaladást is megérzel, akkor valószínűleg a lengéscsillapító nem jól működik - túl sűrű benne az olaj, vagy a szelepek eltömödtek.
A teleszkóp tetején lévő állító, csak a húzó (kifelé) irányú csillapítást állítja be. Elvileg nyomó irányban nincs is nagy csillapítása a futóműnek.
Azaz ha egy púpon mész át, vagy a kátyú aljába érkezel, akkor a teleszkóp villámgyorsan, kis csillapítással összeül (ilyen kor az olaj alulról - felfelé gyorsan, nagy lyukon keresztül áramlik - és ez nem szabályozható kívülről).
Utána teleszkóp kirugózna (olaj felülről visszafolyik alulra), ez már jelentős csillapítással történik, ez kivülről szabályozható a teleszkóp tetején lévő állítócsavarral, amely az átömlési lyukak méretét állítja be.
Szavaidból azt vettem ki, mintha inkább a lengéscsillapítóval lenne gondod. Szedd ki a teleszkópot, szedd szét és látni fogod mi a baj. Jobb esetben egy takarítás után csak olajcserére lesz szükség.
Ha gondolod szimeringet is cserélhetsz, és akkor következő 2-4 évben csak olajat kell cserélned. De ha nem folyik a szimering, akkor nem muszáj.
elvégeztem a vizsgálatot amit hammerhead fórumtárs javasolt és az eredmény lenyomom a villát kb 4-5 cm nem tudom ütközésig viszont nem jön fel teljesen csak ha húzok rajta és nem is keveset tudok húzni kb 6-9 cm tehát sztem túl rövid a csillapítási út nem? lehet hogy kivannak a rúgok? ezért világít a tompított a moci elé 3-4 m-re?
úgy értem hogy autópályán és más műúton is a legkisebb kátyúnál úgy érezni mintha nem lenne csillapítás hanem kattan vagy koppan nem is tudom de valami biztosan nem jó!az ellenőrzést holnap délelőtt megcsinálom! nem tudom járt-e valaki Csehek-nél az E65 autópályán ott ugyanis tagolva van tehát nem aszfalt burkolata van hanem beton talán, ? és az összeillesztésüknél amikor átmentem úgy éreztem mintha géppisztoly sorozat szólna és keményen ütött az eleje tehát nem csillapított sztem de holnap délelőtt írok hogy mi a tapasztalat az ellenőrzés kapcsán addig is szép napot minden egyes foruntársnak