Visszaértem szabadságról és ismét nekiláttam "reszelgetni" a Bocikámat. Már rájöttem hogy kéne egy iszonyat nagy plexi, mert 190es magassággal, mintha ott sem lenne a gyári.
Illetve volt egy kis probléma a kilométerórával.
+30% ot téved stabilan. Nem ugrál mér rendesen csak épp
65öt 50nél
80at 60nál
130at 100nál.
Ez az állapot aggódó szülőknek biztos jó hír de én jobban szeretném azt a +10%ot ami gyárilag van benne :D
--160/60as hátsó kerekem van hátul. A gyári más
--3X megszámolás után 2*45fog 1*46 fog jött ki a hátsó lánckerékre.
Ennyit tudtam meg szerelés nélkül.
Valaki tudna adatokat szolgáltatni arról hogy milyen lánc való a bocira, mivel az első lánckerék felől kattogás hallatszik, mintha a lánc lánckerékfogra érkezne.....ha vki esetleg tud orvoslást a bajra megköszönném....
Láncszem száma és gyűrű típus is jó lenne:)
Nem kell hozzá levegős kulcs nemrégen csináltam az enyémet most a barátnőmét és előtte meg egy zzr600-at. Ha pesten vagy és elakadsz szólj aztán segítek ha gondolod (akár szerszámmal is)
Nem kell hozzá levegőskulcs és ütvehúzó.
Viszont 12, 14, 24-es dugós kulcs és nyomaték kulcs nélkül ne is állj hozzá. Első kerék tengelyéhez 17, 19, vagy 21-es kulcs kell - már nem emlékszem.
Ja és van egy imbuszfejű csavar alulról felfelé a telo végében, talán 5-ös.
Viszonylag nem nagy szerelés, egy fél nap alatt meg van ki és beszereléssel, jó szerszámokkal. Elsőre biztos lesz egy nap is, hacsak nem kell még elmenni szerszámokat venni (24-es kulcs?).
Ütve húzó?! Levegőskulcs?! Ne már, most elvetted a kedvem. Eddig azt olvastam, hogy nem kicsi meló de bele lehet fogni akár otthon is, egyedül. Mihez kellenek ilyenek? Jobban járok szakival?
Megjegyzem, egy kollégám által ajánlott szaki úgy centírozott, hogy rajta hagyta az ólmokat és vele szemben újakat tett fel... és a kereket is ferdént tette vissza (lötyögött a feszítőcsavar mögötti takaró az egyik oldalon)... Persze ez rá igaz, nem a szerelőkre általánosan, de azt terveztem, hogy amit tudok, egyedül megcsinálok. Ebbe inkább ne fogjak bele?
Valoszinuleg az egyik mar hamarabb folyt csak esetleg nem annyira es most a jobban folyo mutatta meg a hibat. Nyomatekkulcsnal fontosabb lesz egy utve huzo vagy levegoskulcs.
Hogy létezik az, hogy mindkét első teleszkóp szimering egyszerre megy tönkre? Persze az elvi esélye megvan, de hacsak nem valami erős fizikai behatás érte (ami nem történt tehát kizárhatjuk) szerintem elenyészően kicsi. Könnyezik mindkettő, onnan vettem észre, hogy hazaérve a tank elülső-felső(!) részén olajfolt volt. Jobban megnézve láttam, hogy a teleszkóp végig olajnedves. Mindkettő. Egy kicsit fázok a szereléstől, nyomatékkulcsot már megvettem, holnap felkészülök. Nem akar valaki társulni? Két motorral is végezhetnénk...
Szerintem most is mellé fognak nyúlni. Nem ismerem a rendszert de mennyi idő kell a mopedesek levizsgáztatásához vajon ? Igaz ez rajtunk nem fog segíteni. A kerékpárosokkal is mellényúltak, mert jócskán meg fog nőni a kerékpáros balesetek száma szerintem (megint az autós motoros a fő bűnös) mint a gyalogosoknál (pedig ha egy kicsit figyelne a gyalogos sokkal kevesebb ilyen baleset lenne). Nekem úgy tűnik autósnak motorosnak (még jobban) mindenkire kell figyelnie, de más közlekedőnek semmire mert a gumi törvények miatt (nem a látási viszonyoknak, nem az út viszonyoknak STB) csak szinte mindig a mi lehetünk a hibásak (a gyalogos milyen hamar meg tudna állni ha látna is nem csak nézne) . Persze vannak mindenütt kivételek. Nem vagyunk mi se (jogsival rendelkezők) rosszabbak se jobb emberek mint mások.
Hát én el tudom képzelni, hogy évente egyszer-kétszer azért történik meg egy baleset, mert a motor fékrendszere elromlik, vagy pont akkor esik szét a kormány, törik el villa, vagy épp defektet kap az illető.
Persze a balesetek csak kis része lesz halálos kimenetelű, de elképzelhető évente 1 ilyen eset is.
Más kérdés, hogy a műszaki vizsga ki tudja zárni az ilyen eseteket - burherát, szarrá hegesztett vázat, kopott gumit, nem működő féket igen. De anyaghibákat, elfáradásokat nem.
Egyébként nem csak mi hőbörgünk, hanem EU-ban nagyon sokan. Pont a műszaki balesetek nagyon alacsony száma miatt szinte alig lesz hatásos, cserébe nagyon drága (nem csak pénzben, hanem kiesett időben is), és nem csak a motoroknál, hanem autóknál.
Meg nézném azt a statisztikát ahol a motoros műszaki hibájából történt a baleset. Ha ilyen mondva csinált féltésből (minket mocisokat) csinálják a törvényeket akkor a cigit a piát miért nem tiltják be mikor azt hangoztatják állandóan hogy menyien halnak meg emiatt? Motort csak az vesz aki szeret motorozni vagy sok pénze van, ebből adódóan az egyik újat vesz (az jó) a másik meg használtat, az vigyáz rá és rendbe is fogja tartani. Mindig a javunkat akarják csak valahogy mindig ők jönnek ki jól belőle, mi meg csak rá fizetünk. Féltenek akkor nem elbújni kell a trafival hanem ki kell jól látható helyre állni rögtön csökkenti az ember a sebességet. Már 22 éve értünk vannak ott fent de ők élnek egyre jobban mi meg egyre rosszabbul (kevés kivétel).
Tűnödtem ezen az éves vizsga dolgon.
Szerintem két szintű vizsgát kellene tenni - maradhatna a kétéventi hivatalos vizsga, és lenne egy kötelező szervizlátogatás minden évben (12 évben). Erről matrica sem kellene, regisztrált szervizek, bejelentenék hogy járt náluk az autó és minden rendben találtak.
Ha mégis műszaki hiba miatt baleset lenne, akkor szervizt vennék elő.
Esetleg védekezésül leplombálhatnák a kritikus alkatrész pontokat - hagyományos plomba, vagy zárópecsét.
Igazán az a zavaró, hogy a balesetek kb. 0,5%-a vezethető vissza műszaki hibára. Az évente való vizsgával sem fogják 0-ra csökkenteni ezt, csak mondjuk felére. Motoros haláleseteket nézve, jó ha két évente megmentenek ezzel egy életet. Persze ez sem kevés - ugyanakkor több tízezer másik motoros szív emiatt.
Eu szinten kb. 2000 életet lehetne ezzel a szigorítással megmenteni - az 500 millióból, és a futó 100-150millió autó baszogatásával.
A kisrobogós azonosítást jogosnak találom, pont a cikkben leírtak miatt (érdekes, ebben is CSAK MI, Magyarok különcködünk).
Azt viszont, hogy éves szinten vigyem a nagymotoromat műszakira, holot amúgy is max fél évig használom, abban a fél évben is átlagosan maximum 5-10ezer kilométert megyek vele (mondjuk kocsival is, de az már egy évben 30ezer, a 2 éves műszakit figyelembe véve pedig 60ezer, míg a 10 éves motoromban csak 30ezer van...). Szóval nagyon nem értek egyet, bár ez is 22-es csapdája. Új kocsit a "gazdag" vesz, annak nincs baja, nem kell rendszeresen felülvizsgálni. Ki jár viszont a régi, ótvar tragacsokkal, amiket érdemes lenne felülvizsgálni minden évben? A szegény, mert csak arra van pénze. De ezzel meg megint a szegényembert húznák...
Sehogyansenemjóez...
Ismét szép példa, hogy a lehúzás az úr. Ez a nagy magyar gazdaságpolitika: Húzzunk le mindenkit (Dolgozókat különösen hiszen nekik van fix jövedelmük) , de főleg az autós/motorost mert az luxuscikk ..........
Én is feltettem előre a Michelin Pilot Road 3-at, és ég és föld volt az érzés. A legnagyobb meglepetésem az volt, hogy ugyanaz a fék legalább 20-30%-kal (érzésre: sokkal joabbn) fogott, sőt, ki fogtok nevetni, de mintha a kis garázsából való kitolás is sokkal könnyebb lenne. Plusz tényleg, sokkal jobban borul, sokkal irányíthatóbb a motor.
Sziasztok!
Meg kell osszam veletek, mert annyira jó érzés!
Kaptam egy jó kis csavart kb. 2 héttel ezelőtt a hátsó gumiba, az első meg amúgy is cserés volt, ezért a mai napon felkerült rá Pirelli-ék ördögi gumija (Diablo Strada).
Gyerekek, egy új motor van a senekem alatt!
Eddig, ha 60 környékén elengedtem a kormányt, úgy elkezdett szitálni, mint a fene. Most olyan, mintha sínen járnék, a kanyarokba befekszik mint egy cicus. Olyan jó lett az irányíthatósága, hogy azt el sem lehet mondani, pedig eddig sem volt vele gond.
Ja és visszapillantó szitálás nulla!
Na csak ennyi, további szép napot, balesetmentes gurulást.
Köszi a tippeket, megrendeltem az alkatrészeket.
Végül a Nagyvas.hu-n rendeltem meg, mert éppen ma arra jártam, és az árai ugyanazok mint a Pinknél, csak így nem volt szállítási költség.
Visszaértem szabadságról és ismét nekiláttam "reszelgetni" a Bocikámat. Már rájöttem hogy kéne egy iszonyat nagy plexi, mert 190es magassággal, mintha ott sem lenne a gyári.
Illetve volt egy kis probléma a kilométerórával.
+30% ot téved stabilan. Nem ugrál mér rendesen csak épp
65öt 50nél
80at 60nál
130at 100nál.
Ez az állapot aggódó szülőknek biztos jó hír de én jobban szeretném azt a +10%ot ami gyárilag van benne :D
--160/60as hátsó kerekem van hátul. A gyári más
--3X megszámolás után 2*45fog 1*46 fog jött ki a hátsó lánckerékre.
Ennyit tudtam meg szerelés nélkül.