További ötletek: rossz benyát tankoltál. Indítózási gondjaim voltak (benzinhiány szerű tünetekkel) két alkalommal is Mol 95-ös benzinnel valamint autópálytempónál ha nem is ilyen mértékű, de torpanás. Azóta kerülöm, Shell prémium benyát tankolok. Aztán történt, hogy megint Mol keveredett az utamba és már alig vártam egy kutat, tankoltam is bele. Indítózási gondok (hidegen-melegen) és torpanások kísérték. Régi ismerőssel összefutottam, egy Mol tankerből kászálódott lefelé, szeva, mizu, hellóhogyvagy és a nővéred után kiderül, hogy motorozik, mondom benya biztos csurran. Á dehogy, mondja, ő biza Shell-nél tankol...
Semmi közöm a Shell-hez. :-) Lehet, hogy motorfüggő vagy szerencse kérdése, meg az is, hogy a kúton keféltek el valamit de én azóta inkább teszek bele Agipot vagy bármit. Te hol tankolsz?
Szia !
Szerintem is benzincsap a ludas, tömítés, valószínűleg falsot szív.
Nemrég feszegettük többen ezt a témát nekem is pont ez a problémám csak nagyobb sebességnél ..
Átteszed pri állásba és onnan menni fog gond nélkül de ne járj tartósan azon mert lezabálja a fejed...
Hiba benzinhiányra utal.
Boci három hengerrel röhögve elmegy, csak nem megy - szóval ha leáll, akkor a dugulás nem egy karbiban lehet, hanem a benzinszűrőnél vagy benzincsapnál, emiatt nem kap az összes henger benzint. A szívató csak néhány másodpercig segít, hogy az alacsony benzinszint miatti szegény keverékkel is menjen. Esetleg sokáig is bírja így, ha cserren-csuppan néhány csepp benzin az élzáródáson keresztül.
Lehetséges hibaokok:
- benzinszűrő eltömődött (de akkor miért ment volna utána?)
- benzincsap nem nyit (pályán nagy sebességnél szokott elfogyni, PRI állásba téve, vidáman megy tovább - mikor elkezd hörögni, akkor kell még menetben átkapcsolni és ha elindul, akkor a benzincsap a ludas. Szét kell szedni, többnyire csak az összefogó négy csavar lazult meg és fals levegőt kap, és lezár a csap).
- benzin csapot nyitó vákuum vezeték lyukas, vagy leesett (4-es hengerre van téve), esetleg a hülye szerelő nem tette vissza rendesen karbiszinkron után.
- benzinsapka lezár és vákuum miatt nem tud szívni a tankból, ha felnyitott szuszogó hangot ad.
- nem (csak) benzin van a tankban (sokat állt, vizes benzin stb.).
Most hétvégén ismét érdekes dolog történt velem:
Megyek életemben először autópályán, irány Nyíregyháza.
Kitérő: Megnéztem az esőzést merre vonult szombat reggel, ááá épp ott egy lyuk az esőben pont kb akkora ér oda az autópálya fölé mikor én simán áthajtok. Meg ahogy Marcika gondolja.....
Kint a M3/M0 környékén Elkapott egy zápor ami elsötétítette a napot, nagy cseppekben hullott az eső és a többi autó úgy verte, hogy nem mertem közelebb menni az előttem menőkhöz. Simán éreztem, hogy alsógatyámba is folyik a víz. 10KM-t sikerült így megtenni onnantól 25 Fok a motoron meg is száradt minden, csak a benzinkúton néztem ki úgy mint aki behugyozott álmában :(
Vissza a jelenségre:
Megyek a pályán élvezem, ahogy a szél le akar kapni a motorról / Nemsoká plexicsere lesz ebből.... /, aztán csak nem akar menni a motor. Picit előre hátra rángatózik / KB 70km / és esik a fordulatszám, kinyomom a kuplungot és felvillan a piros olajlámpa fény, megállt a motor és üresben gurulók kb 120-al. Hosszan gurultam közben kiálltam a szerviz sávba, próbálom indítani beindult azonnal és mehettem tovább. 50Km múlva hasonló helyzet, de épp ott volt egy benzinkutas pihenőhely hát begurultam. Mesterrel történt telefonbeszélgetés folyamán ő azt mondja biztos nem van törve a benzin cső nézzem meg biztos nem folyik rendesen a nafta a karburátorba. Szétkaptam a motort ott a parkolóban de nincs törés. Hajlik, tekereg de törés az nincs. Megyek tovább ismét leállt. Mikor indítom furcsa hangja van mintha nem menne minden henger. Ha a szívatót visszaállítom azonnal megállt.
Lehet, hogy a benzincsap, vagy a szűrő nem képes átengedni a motornak kellő üzemanyagot a karburátorba ?
Az utolsó 50Km-en mondom akkor lassan megyünk. Alig mentem 85-el épp csak a busz kamion nem előzött, meg de a motornak semmi baja.
Hazafelé mondom óvatosan jövök.
90-el jöttem több mint 50KM semmi gond
Következő etap 100 gond nélkül.
Következő etap 110 ismét problémamentes.
Következő etap 120-130 ismét problémamentes.
Végre hazaértem kifújhatom magam....
Remélem csak azért történt a leállás, mert valami eltömítette a benzin rendszert, és nincs komoly baj.
Szerintetek is ?
bng: Én most cseréltem Michelin Pilot Road 3-asra, ez legújabb fejlesztésük, és ha kopott lenne a hátsóm, azt is erre cserélném: nagyon jól tapad, sokkal jobb a fékhatásom (de ezt már írtam), semmi remegésem nincsen). Hátulra 2 évvel ezelőtt ugyanolyan Continentalt rakattam, mint amit linkeltél, nekem úgy-ahogy bejön: azért kell neki melegedési idő, és néha szokott csúszkálni. Nekem ez a Michelin első már párszáz kilométer után is mondhatom, hogy csúcsszuper-fantasztikus (bár az ára is eléggé magas, de életünk is 1 van...)
Megerősítettetek. Gyakorlatilag a középkategógiától fölfele amelyik tetszik/megengedhetem magamnak. Én is így gondoltam. Köszönöm, erre voltam kíváncsi.
Ha kezdő vagy, akkor akármelyik nevesebb gumi jó neked.
A gumi úgyis sokkal többet tud, mint amennyire kitudnád használni.
Ha tapadás hiánya miatt elesel vele, akkor meg akkora vezetési hibát vétettél, amit egyik gyártó gumija sem tudod volna kikorrigálni.
Tanácsom: két komponensú (sok autópálya miatt), túra gumi - ezekből megveheted a legolcsóbbat, vagy amelyikben jobban hiszel.
Sziasztok,
Gumivásárás ügyben kérnék tőletek tanácsot. Persze ízlések és pofonok meg pénztárca függvénye meg vezetési stílus, ezeket tudom, mégis konkrét tanácsra lenne szükségem.
Elsőként abban, hol érdemes vásárolni. Egy szett esetén húszezres nagységrendű különbségek is vannak, hátha valamelyikőtöknek van egy jól bevált beszállítója aki nem túltárolt gumit szállít remek áron.
És most a lényeg: milyet vegyek? Minden teszt mást állít, a termékek önmagukat dicsőítik, mindegyik a LEGjobb. A kétkomponensű állítása szerint csak az vezet jóra, az egykomponensű a kétkomponensű hátrányaival állítja szembe az ő tökéletességét. És így tovább...
Szóval olvasni tudok, dönteni kevésbé.
Igényeim:
új gumi legyen
első+hátsó
sokat megyek autópályán -
ennek ellenére nem a tartósságot hajszolnám hanem a minél nagyobb tapadást - kezdő vagyok még alig 6000km-t tettem a motorba, szeretném a döntögetést jó papucsokon elkezdeni/fejleszteni (jaja tudom, ha rossz gumival megtanulom... nem akarom) - ha elkopik, majd a következő lehet, hogy egy tartósabb lesz
ne költsem rá a gatyámat a megvételére (négyszeres árakat is elkérnek normál gumikért is, nekem hihetetlen, hogy ekkora lenne a javulás - és itt nem a noname gumikhoz hasonlítok, hanem bs, pirelli, conti közepéhez)
ne röhögjetek ki, nézzen ki jól (e tekintetben pl a conti sportattack tetszik, csatoltam)
gondolom a komfortosságot nem kell említenem, minden új gumi jó lehet és a javát a futómű adja (egyébként most van szervizben, még valami csapágyakra várunk, hogy össze lehessen rakni az első teleszkópokat)
esőben se hagyjon teljesen cserben
Elvileg:
Rákötsz egy mérőműszert a sebesség jeladóra és körbe forgatod a hátsókereket, közben számolod a láncszemeket. A sebesség jeladó 4 jelet ad le egy körbeforduláskor.
Főtengely holtponti jeladóját is nézheted (vagy lebonthatod a másik oldalon a deklit és nézheted a főtengely fordulatot), de akkor a sebességváltó osztási arányát is számold bele.
Hát ennél egyszerűbb ha lebontod az alsó és bal oldali burkolatot, majd leveszed a deklit. Aztán ha már lebontottad, akkor ki is cserélheted a fogaskereket - vegyél előtte egyet a boltban - egyszer úgyis kell cserélni, és nem romlik meg, ha mégis a polcra kerül.
Nem tudom ki mondta, hogy ez még vodkával is elindulna :D
Máma valahogy megint nehezen indult lehet mégis van valami gond a csappal. Átkapcsoltam PRIbe és utána indult.