De mi az a buziság, hogy árak helyett minden terméknél "érdeklődésre" van kiírva? Én ott nem vásárolok, az biztos, komolytalan. Tessék kiírni az árakat.
Hát nem tudom mennyire drága: http://www.motorrad.co.hu/
Légszűrőt vettem tőlük, gumi bakot a tank alá és csavart a vázhoz, hátsó fék pedál gumit.
Nem hiszem, hogy ők a legolcsóbbak, de olyan idilli helyzet úgysincs, hogy valahol minden olcsó.
A kis alkatrészeket elküldték ajánlott levélben utánam vidékre.
Tudtok javasolni egy boltot, vagy webshopot, ahonnan beszerezhetném egy szervizre való dolgokat - olajszűrő, légszűrő, gyertya, olaj...
Észak-budapesti személyes átvétel preferált, vagy olcsó csomag küldés.
Biker-world.hu megszűnt, pedig nem volt drága, és közel volt.
Köszönöm a választ Xebulon. A gumi biztos nem kopott kagylósra, mert kb. 500 km van benne és év eleji gyártású, tehát nem összeöregedett, rosszul tárolt. Valamint az előző garnitúrával is így viselkedett.
A kormánycsapágyas dolgot megpróbálom, bár azon már húztam egy kicsit. Nekem inkább olyan érzésem van, hogy a motor járása nem nem elég kiegyensúlyozott és ezért van ez a remegés. Menet közben eszembe jutott, hogy esetleg a sportdob (yosi) is vihet vibrációt a vázon keresztül a lábtartóra, idomra és a kormányra. Az egyik cimborától kölcsönkérem a gyárit, hátha ez is segít rajta. Porlasztószinkron nem hiszem, hogy kell, mert elég egyenletesen jár a motor, de szerintem erre is inkább áldozok, így az tuti rendben lesz.
Egy tipp ... húzd meg a kormánycsapágyat!
A kormányon lévő nagy anyát szedd le, bontsd le a kormányhíd felső részét, és lazítsd meg a kormányhíd alsó részét a villáknál fogó csavarokat, ekkor meghúzhatod a kormánycsapágyat szorító anyát.
Addig húzd meg, míg nem szorul a kormány - utána lazítsd meg, míg könnyedén forog. Elvileg van meghúzási nyomaték, de körmös anya lévén nem hiszem, hogy van ehhez nyomatékkulcs. Egy csavarhúzó és kalapács segítségével - kis buherával - forgatható az anya, de vehetsz hozzá szerszámot is.
Másik tipp: nézd az első gumit - simitsd rajta végig a kezed. Még ha jó és ki van egyensúlyozva, akkor is lehet kagylósan kopva, főleg a vízelvezető ároknál. Az árok egyik oldala mélyebb, mint a másik, és ez dübörög. A legegyszerűbb lenne, valamelyik márkatárssal cserélni egy elsőkereket - ez kizárja a gumi, kiegyensúlyozás, első tengely és csapágy, és féktárcsa hibákat. Az oda-vissza szerelés próbával együtt max. egy óra.
Ja, hogy erre gondoltál.
Az ötlet nem nagyon tetszik. Ha valamilyen alkatrész eltért a gyáritól akkor én nem tartom jó ötletnek kicserélni egy másikat, hogy kiegyensúlyozzam, főleg ha kopó alkatrészről van szó.
Valahogy igyekszem megszámolni, de pl a kis kereket nem is látom. Mit kellene ahhoz lebontanom, hogy meg tudjam számolni ?
7 évig volt 600-as bocim, ami 2000-es évjáratú volt, ezt lecseréltem egy 2005-ös 750-re, aminek elméletileg már gumiba ágyazott kormánya van. Ennek ellenére a jobb kezem a vibráció miatt egy óra motorozás alatt már elviselhetetlen módon zsibbad. Kerekek ki vannak egyensúlyozva, nem alakhibásak. Elengedett kormánynál egyenesen megy, fék behúzásakor nem húz félre, tehát nem törés eredménye a jelenség. Sokszor visszasírom a régi vasat, amivel egy seggel az egész tankot ki tudtam motorozni.
~5000 rpm-nél a lábtartó is zavaróan remegni kezd, de felette viszont elmúlik. ~3700 rpm-nél az idom is berezeg valahol, aminek főleg a hangja idegesítő, de biztos előbb vagy utóbb repedni is fog. Van esetleg valakinek tapasztalata ilyenfajta vibráció csökkentéssel kapcsolatban?
Megnezem mennyibe mennek most. En a butykostengely cserere gondoltam. Azt talan egy jo hideg frissen csapolt sorert megcsinalna egy szaki. A lenyeg hogy a 4 butyok helyett legyen csak 3. Ujat kell esztergalni es ugy rszelni a butykos reszt hogy 3 szog alaku legyen. Ez Kb 25%-ot fog elvenni a kijelzobol. Azt hogy miert mer ilyen sokat az valszeg a lanckerekek miatt van. Meg kellene szamolnod.
Írtam lejjebb, hogy persze a speedohealer jó megoldás
Még bele is férne az anyagi keretbe, te mennyiért tudnál egyet szerválni ?
De mielőtt eltekerem az órát szeretnék tudni, mitől van az eltérés.
Lehet te nem olvastad én még nagyon új vagyok ezen a biciklin 3. tulaja vagyok. Szerencsére az előző tulaj is t.sanyi -nál szervizeltette a gépet, így volt előélet a motorhoz. Viszont csak nemrég tűnt fel nekem, hogy talán több mint 10%ot csal az óra.
Nem tudom volt-e szétszedve a műszer, informatikus vagyok nem szerelő.
Ha csak a kilométer óra hitelességét akarod kiszámolni akkor nem kell figyelembe venni az erőt inkább a kerékátmérő lehet meghatározó ami ugye függ a gumi mérettől meg egy kicsit a gumi nyomástól.
Táblázat szerint 1 +fogszám az elsőnél 15 km-t jelent, hátsónál 5km-t . Az átmérő változással se lehet simán számolni mert más is változik (erő gyengül vagy erősödik nem mindegy milyen állapotú a motor) így csak körülbelüli számításokat lehet végezni. De a táblázat szerintem jó iránymutató.
http://www.motorrad.co.hu/
Légszűrőt vettem tőlük, gumi bakot a tank alá és csavart a vázhoz, hátsó fék pedál gumit.
Nem hiszem, hogy ők a legolcsóbbak, de olyan idilli helyzet úgysincs, hogy valahol minden olcsó.
A kis alkatrészeket elküldték ajánlott levélben utánam vidékre.
Észak-budapesti személyes átvétel preferált, vagy olcsó csomag küldés.
Biker-world.hu megszűnt, pedig nem volt drága, és közel volt.
A kormánycsapágyas dolgot megpróbálom, bár azon már húztam egy kicsit. Nekem inkább olyan érzésem van, hogy a motor járása nem nem elég kiegyensúlyozott és ezért van ez a remegés. Menet közben eszembe jutott, hogy esetleg a sportdob (yosi) is vihet vibrációt a vázon keresztül a lábtartóra, idomra és a kormányra. Az egyik cimborától kölcsönkérem a gyárit, hátha ez is segít rajta. Porlasztószinkron nem hiszem, hogy kell, mert elég egyenletesen jár a motor, de szerintem erre is inkább áldozok, így az tuti rendben lesz.
A kormányon lévő nagy anyát szedd le, bontsd le a kormányhíd felső részét, és lazítsd meg a kormányhíd alsó részét a villáknál fogó csavarokat, ekkor meghúzhatod a kormánycsapágyat szorító anyát.
Addig húzd meg, míg nem szorul a kormány - utána lazítsd meg, míg könnyedén forog. Elvileg van meghúzási nyomaték, de körmös anya lévén nem hiszem, hogy van ehhez nyomatékkulcs. Egy csavarhúzó és kalapács segítségével - kis buherával - forgatható az anya, de vehetsz hozzá szerszámot is.
Másik tipp: nézd az első gumit - simitsd rajta végig a kezed. Még ha jó és ki van egyensúlyozva, akkor is lehet kagylósan kopva, főleg a vízelvezető ároknál. Az árok egyik oldala mélyebb, mint a másik, és ez dübörög. A legegyszerűbb lenne, valamelyik márkatárssal cserélni egy elsőkereket - ez kizárja a gumi, kiegyensúlyozás, első tengely és csapágy, és féktárcsa hibákat. Az oda-vissza szerelés próbával együtt max. egy óra.
A főoldalon ott van kint a tesztje
Az ötlet nem nagyon tetszik. Ha valamilyen alkatrész eltért a gyáritól akkor én nem tartom jó ötletnek kicserélni egy másikat, hogy kiegyensúlyozzam, főleg ha kopó alkatrészről van szó.
Valahogy igyekszem megszámolni, de pl a kis kereket nem is látom. Mit kellene ahhoz lebontanom, hogy meg tudjam számolni ?
~5000 rpm-nél a lábtartó is zavaróan remegni kezd, de felette viszont elmúlik. ~3700 rpm-nél az idom is berezeg valahol, aminek főleg a hangja idegesítő, de biztos előbb vagy utóbb repedni is fog. Van esetleg valakinek tapasztalata ilyenfajta vibráció csökkentéssel kapcsolatban?
Talán egyszer a Boci utódja lesz
Ennek nagy esélye van............ :)
Még bele is férne az anyagi keretbe, te mennyiért tudnál egyet szerválni ?
De mielőtt eltekerem az órát szeretnék tudni, mitől van az eltérés.
Lehet te nem olvastad én még nagyon új vagyok ezen a biciklin 3. tulaja vagyok. Szerencsére az előző tulaj is t.sanyi -nál szervizeltette a gépet, így volt előélet a motorhoz. Viszont csak nemrég tűnt fel nekem, hogy talán több mint 10%ot csal az óra.
Nem tudom volt-e szétszedve a műszer, informatikus vagyok nem szerelő.
http://www.louis.de/_1068f93c3...
http://www.oemmotorparts.com/o...
a 2001-es 750-re meg 45 az előző link alapján
Na igen
lánckerék
Gratulálok a képeidhez a bolt honlapján ! Nagyon nem gyengék ! Csak csorgott a nyálam