4000-5000 közötti rezonálás természetes a bocinál. Ha viszont a lábtartónál nagyon zavar, akkor én a váz vagy a lábtartó konzol törésére gyanakodnék - nem magát a rezonancia okát (motor felfüggesztést) kell megkeresned, hanem a hatását kell csillapítanod.
A kipufogó csavarok gumiba ágyazottak, lehet, hogy rosszul szerelték össze, és a nagy alátét nem gumihoz, hanem a fémhez szorítja. A kipufogó hátsó csavarját lehet kívülről és belülről is felszerelni, a kipufogó enged ennyi - természetesen csak az egyik állapot a jó (emlékeim szerint a kerék felől kell a kipufogót felszerelni). Egyik állásban nagyon eláll és ferdén is lesz felfogatva.
8000 környékén teli gáznál megtorpan az leginkább benzinhiányra utal. Benzincsap, benzincső, szűrő, vákuumcsöket nézd át. Karburátorhoz (szinkron kivételével) én nem merek hozzányúlni, tanácsot nem tudok adni.
Esetleg nézd meg a levegőszűrőt is, ha nem tudod, hogy tényleg kicserélték-e utoljára. Szervizkönyv szerint 6.000 km-ként csak tisztítani kell, 18ekm után kell cserélni. A többség (és én is) inkább 6.000-ként cseréli a légszűrőt.
Gyújtáshiba magas fordulaton is jelentkezhet, de nem egy fordulatszámon, hanem hogy egyre gyengébb lesz.
Olajfolyás nem szokott lenni a bocin.
Némi olajpára lecsapódás természetesnek mondható a motor tetejénél a hengerfejnél, elvileg a szelepfedél megigazításával kijavul a probléma, de ezért kár szétszedni.
Nem érzékeny a boci az olaj minőségére, bármelyik nevesebb olajgyártó termékével le fog futni 100-150ekm-t. Viszont érzékeny arra, hogy 6000km-t cserélj olajat, illetve a túl jó olaj sem kell bele, elég egy félszintetikus.
Részint a benzin csap tartalmaz egy benzinszűrőt, ezt elegendő lemosni, kifújni.
A benzincsaptól a karburátorig menő vezetőkbe van egy kommersz benzinszűrő, bármely boltban vehetsz néhány száz forintért. Csak a beszerelés (szűrés) irányára figyelj.
Sziasztok! Egy ismerősöm most vett egy GSX-750F-et és olyan kérdésem lenne, hogy tapasztaltok-e olajfogyást (kell-e nézegetni rendszeresen), ha igen milyen mértékűt. A másik, hogy milyen olajakkal és milyen tapasztalataitok vannak (gyártó, viszkozitás)?
Üdv!
Régi-új Boci tulaj vagyok. Anno 2oo7-2oo9 között egy 2ooo-es 6oo-assal gyűrtem a kilométereket, sajna 2 boldog, szerelmes év után meg kellett válnom tőle. Azóta is ...
Most márciusban viszont sikerült szert tennem újra egy Bocira, 75o-esre, szintén 2ooo-ből. Képet alkalom adtán tolok ide. Van vele két problémám, amit régen a kistesónál nem tapasztaltam:
1. A jobb oldali lábtartók iszonyúan rezonálnak. Nekem kellemetlen, az utasnak szinte kibírhatatlan. Kipufogóra gyanakszom (gyári rendszer), a dobot már leszedtem, nem találtam benne semmi elszabadult dolgot. Katalizátor van/volt egyáltalán ebben az évjáratban? Arra is gondoltam, hogy az hullott, égett szét és a nem megfelelő folytás miatt rosszindulatú lengések, rezgések keletkeznek. Szívó oldalt, csonkokat, csöveket, rögzítéseket, motortartó csavarokat átnéztem, minden patent. 45oo-7ooo között jelentkezik ez a dolog.
2. Erős gyorsításnál (nyélgázon előzés, hogy beférjek ) 8ooo-85oo között néha megtorpan, kicsit vissza kell engedni a gázt, ilyenkor mintha levegőt venne és húz tovább. Nem gyilkolom egyébként a motort, de volt már ebből kellemetlen helyzetem, azért vagyok kíváncsi az esetleges okosságokra.
Köszi sràcok a tippet. Valami ilyesmire gondoltam én is. Még a benzinszürõ cseréjére gondoltam, csak hol is van? Màsik kérdésem: 1,böl 2,be vàltàskor vajon miért üt egyet avàltò a kuplung ràengedésekor nagyobb fordulatszàm esetén? Elöre is köszi az észrevételeket.
Ha csak 180-nál csinálja, akkor épp csak fals levegőt kap a benzincsap.
Szedd ki a csapot a benzintankból, közben ellenőrizd, hogy a hozzávezető vákuumcső sérült-e, vagy a vége nem tágult-e ki.
Szedd szét a csapot, négy csavar fogja össze, membránt nézd meg valószínűleg hibátlan, mert valószínűleg csak kicsit szétlazul a csap.
Törölj le minden szennyeződést a membránról és a csapházról, esetleg valami tömítőpasztával finoman bekenheted a szélét. Aztán csavard össze jó erősen, de azért ne szakítsd meg a menetet.
Nekem is ezt csinálta (140-es autópálya tempónál), de szétszedve és összerakva elmúlt a hiba. Addig is autópályán kapcsold PRI állásba, csak ne felejtsd le leállításkor visszakapcsolni ON, vagy RES-re.
Hi Bocisok!
Ha a benzincspot PRi állásba rakod és megszűnik a leállási probléma akkor nagy az esély, hogy vákum probléma lépett fel a csap környékén esetlegesen EZ megoldás lehet
Szeva mindenkinek. Lenne egy kérdésem: gsxf750-em 1esböl , 2-be vàltàskor a vàltòbòl egy nagy ütés érzôdik amikor a kuplungot ràengedem. A többi fokozatnàl nincs gond. Köv.kérdés: tartòs 180-as temponàl pàr perc utàn elkezd szaggatni majdleàll, haa gàzt nem engedem vissza. A benzincsap res àllàsban van. Ha valakinek valakinek van valami ötlete irja meg. Elöre is köszi!
Mentem ma mindenféle tempóban és a tükör remegés csak 180-nál jön elő 200-nál már simán látok hátra. Mondjuk a látótérrel nekem is van gondom de kezdem megszokni.
Köszönöm a segítséget, meglett a hiba oka és sikerült elhárítani.
A markolati egység // "műanyag izéről beszélek, ami az indítónyomógombot, vészleállítót, és Parking anywhere button kapcsolót tartalmazza" rá van betonozva a karra és nem mozgott.
Viszont ahogy levettem a tankot, hogy légszűrőt / A régiben már zörgött a kosz / cseréljek, máris előtünt a probléma. Visszaraktam és kisujjal a két csavart addig csavargattam míg mindkét oldalról ráfogja és többet nem jön le.
Egy icipici holtjátékot hagytam mindkét karnak.
Aztán összeraktam majd most jöhet a nagymosás aztán fényezés ápolás...
Leírásod alapján az egyik hibára magyarázat lehet, hogy elszakadt az egyik - visszahúzó - gázbowdened.
Van rugó a karburátor fojtószelepen így magától is visszamegy, de a boci gázmarkolata két bowdenes - húzó és visszahúzó - így gyorsabb a gázreakció. Mivel nem akad meg, ezért 0 pont alá is vissza tudod tekerni a gázkart, ettől érzed a holtjátékot.
Ha a másik hibát is nézem, akkor arra az a jobb magyarázat, hogy a gázkart befogó markolat is forog körbe, de ennek fel kellett volna tűnnie neked. Arról a műanyag izéről beszélek, ami az indítónyomógombot, vészleállítót, és a világítás (vagy vészvillogó) kapcsolót tartalmazza. Ez most forog körbe, ha húzod a gázkart, akkor fordul vele. A kábelek egy kicsit engednek, ezért csak kb negyed fordulat fel és le, ennyit enged. Ettől lehet a gázkarnak holtjátéka, és mikor gázt húzol ismét rá kell húzni. Esetleg csak a csutkakormány rögzítő csavarja esett ki és forog az egész vascső, rajta az összes hóbelevanc, még jó hogy nem maradt a kezedbe.
A vascsőn van egy lyuk, ebbe illeszkedik az előbb említett műanyag
darab, aminek a végén a gázmarkolat van, benne a két bowden csatlakozással.
Közben azon tűnődtem, hogy csak a gázbowden külső burkolata sérült (a bowdenburkolat, vagy a rögzítése), és a holtjáték ettől is lehet.
Kezd el szétbontani a gázmarkolat házát és látni fogod mi a hiba.
djmarkee!
Én csak azt tudom mondani, hogy nekem bejött!
(persze, mivel már 2éve fent van ez a tükör, már nem is nagyon emlékszem, hogy a gyári hogyan remegett.)
Nekem nagyon Ok a tükör!
(pl:ma 2×2 sávos úton motoroztunk az egyik barátommal.Én a külsőben, Ő a belsőben.Azaz"érdekes", hogy annyira jól magad mögé látsz benne, hogy mind két oldali tükörben láttam a cinbit!)
Szóval Én ajánlom, de a"megkövezést" inkább kihagynám !
ma vegre elkezdodott a szabadsag elkeszult a motor, tele a tank, enyem a vilag...
15:45 korul szekesfehervar varpalota kozott jott velem szembe egy Boci... ott viritott rajta a gsxf szep 3Ds felirat. Ki volt az ?
Nagyon elvezetes volt az ut, de sajnos a vegen akadt egy kis problema. Tapolca bejaratanal baj tortent a gazkarral. Ha visszacsukom okes de ha huznam neki akkor majdnem harmad fordulatig nem tortenik semmi. Most kb fel fordulat a holtjatek. Valami otlet ?
Illetve megegy aprosag amire felfigyeltem:
5-os fokozatbam kb 100al haladok 4500at forog a bocikam, es ha huzni kezdem elkezd huzni alattam a motor. Viszont sajnos kb 4800-5200 kozott a gaz visszaesik es ekkor elorebolint a motor. Fekezni kezd a motorfek ekkor ramegjobban huzom es akkor ismet huzni kezd. Mintha dagogna egyet.
Nemtudom a ket hiba osszefugg vagysem...
Elore is koszonom a segitseget.
bocsi az ekezetek miatt telefonrol irok
A kipufogó csavarok gumiba ágyazottak, lehet, hogy rosszul szerelték össze, és a nagy alátét nem gumihoz, hanem a fémhez szorítja. A kipufogó hátsó csavarját lehet kívülről és belülről is felszerelni, a kipufogó enged ennyi - természetesen csak az egyik állapot a jó (emlékeim szerint a kerék felől kell a kipufogót felszerelni). Egyik állásban nagyon eláll és ferdén is lesz felfogatva.
8000 környékén teli gáznál megtorpan az leginkább benzinhiányra utal. Benzincsap, benzincső, szűrő, vákuumcsöket nézd át. Karburátorhoz (szinkron kivételével) én nem merek hozzányúlni, tanácsot nem tudok adni.
Esetleg nézd meg a levegőszűrőt is, ha nem tudod, hogy tényleg kicserélték-e utoljára. Szervizkönyv szerint 6.000 km-ként csak tisztítani kell, 18ekm után kell cserélni. A többség (és én is) inkább 6.000-ként cseréli a légszűrőt.
Gyújtáshiba magas fordulaton is jelentkezhet, de nem egy fordulatszámon, hanem hogy egyre gyengébb lesz.
Némi olajpára lecsapódás természetesnek mondható a motor tetejénél a hengerfejnél, elvileg a szelepfedél megigazításával kijavul a probléma, de ezért kár szétszedni.
Nem érzékeny a boci az olaj minőségére, bármelyik nevesebb olajgyártó termékével le fog futni 100-150ekm-t. Viszont érzékeny arra, hogy 6000km-t cserélj olajat, illetve a túl jó olaj sem kell bele, elég egy félszintetikus.
A benzincsaptól a karburátorig menő vezetőkbe van egy kommersz benzinszűrő, bármely boltban vehetsz néhány száz forintért. Csak a beszerelés (szűrés) irányára figyelj.
Előre is kösz.
Régi-új Boci tulaj vagyok. Anno 2oo7-2oo9 között egy 2ooo-es 6oo-assal gyűrtem a kilométereket, sajna 2 boldog, szerelmes év után meg kellett válnom tőle. Azóta is ...
Most márciusban viszont sikerült szert tennem újra egy Bocira, 75o-esre, szintén 2ooo-ből. Képet alkalom adtán tolok ide. Van vele két problémám, amit régen a kistesónál nem tapasztaltam:
1. A jobb oldali lábtartók iszonyúan rezonálnak. Nekem kellemetlen, az utasnak szinte kibírhatatlan. Kipufogóra gyanakszom (gyári rendszer), a dobot már leszedtem, nem találtam benne semmi elszabadult dolgot. Katalizátor van/volt egyáltalán ebben az évjáratban? Arra is gondoltam, hogy az hullott, égett szét és a nem megfelelő folytás miatt rosszindulatú lengések, rezgések keletkeznek. Szívó oldalt, csonkokat, csöveket, rögzítéseket, motortartó csavarokat átnéztem, minden patent. 45oo-7ooo között jelentkezik ez a dolog.
2. Erős gyorsításnál (nyélgázon előzés, hogy beférjek ) 8ooo-85oo között néha megtorpan, kicsit vissza kell engedni a gázt, ilyenkor mintha levegőt venne és húz tovább. Nem gyilkolom egyébként a motort, de volt már ebből kellemetlen helyzetem, azért vagyok kíváncsi az esetleges okosságokra.
A Boci legyen Veletek!
Szedd ki a csapot a benzintankból, közben ellenőrizd, hogy a hozzávezető vákuumcső sérült-e, vagy a vége nem tágult-e ki.
Szedd szét a csapot, négy csavar fogja össze, membránt nézd meg valószínűleg hibátlan, mert valószínűleg csak kicsit szétlazul a csap.
Törölj le minden szennyeződést a membránról és a csapházról, esetleg valami tömítőpasztával finoman bekenheted a szélét. Aztán csavard össze jó erősen, de azért ne szakítsd meg a menetet.
Nekem is ezt csinálta (140-es autópálya tempónál), de szétszedve és összerakva elmúlt a hiba. Addig is autópályán kapcsold PRI állásba, csak ne felejtsd le leállításkor visszakapcsolni ON, vagy RES-re.
Ha a benzincspot PRi állásba rakod és megszűnik a leállási probléma akkor nagy az esély, hogy vákum probléma lépett fel a csap környékén esetlegesen EZ megoldás lehet
A benzincsap tömítésére gondolnék :)
Az enyém is ezt csinálja de még nem volt "kedvem" új csapot venni tömítőszettet meg nem találtam
A markolati egység // "műanyag izéről beszélek, ami az indítónyomógombot, vészleállítót, és Parking anywhere button kapcsolót tartalmazza" rá van betonozva a karra és nem mozgott.
Viszont ahogy levettem a tankot, hogy légszűrőt / A régiben már zörgött a kosz / cseréljek, máris előtünt a probléma. Visszaraktam és kisujjal a két csavart addig csavargattam míg mindkét oldalról ráfogja és többet nem jön le.
Egy icipici holtjátékot hagytam mindkét karnak.
Aztán összeraktam majd most jöhet a nagymosás aztán fényezés ápolás...
Még egy fotó!
(csak a"főnökasszony"meg ne lássa )
Üdv:r.sanyi
Szerintetek is, kezdhetem meggyőzni a nejem, hogy nem kell féltenie?
(a nagyobbik"csajommal"gurultunk ma egyet )
Széles utat mindenkinek!
Üdv:r.sanyi
Van rugó a karburátor fojtószelepen így magától is visszamegy, de a boci gázmarkolata két bowdenes - húzó és visszahúzó - így gyorsabb a gázreakció. Mivel nem akad meg, ezért 0 pont alá is vissza tudod tekerni a gázkart, ettől érzed a holtjátékot.
Ha a másik hibát is nézem, akkor arra az a jobb magyarázat, hogy a gázkart befogó markolat is forog körbe, de ennek fel kellett volna tűnnie neked. Arról a műanyag izéről beszélek, ami az indítónyomógombot, vészleállítót, és a világítás (vagy vészvillogó) kapcsolót tartalmazza. Ez most forog körbe, ha húzod a gázkart, akkor fordul vele. A kábelek egy kicsit engednek, ezért csak kb negyed fordulat fel és le, ennyit enged. Ettől lehet a gázkarnak holtjátéka, és mikor gázt húzol ismét rá kell húzni. Esetleg csak a csutkakormány rögzítő csavarja esett ki és forog az egész vascső, rajta az összes hóbelevanc, még jó hogy nem maradt a kezedbe.
A vascsőn van egy lyuk, ebbe illeszkedik az előbb említett műanyag
darab, aminek a végén a gázmarkolat van, benne a két bowden csatlakozással.
Közben azon tűnődtem, hogy csak a gázbowden külső burkolata sérült (a bowdenburkolat, vagy a rögzítése), és a holtjáték ettől is lehet.
Kezd el szétbontani a gázmarkolat házát és látni fogod mi a hiba.
Szintén köszönöm!
Természetesen vigyázok rá!
(hogy ne kerüljek-kerüljünk a mátrixba )
üdv:r.sanyi
köszönöm!
Széles utat!
Üdv:r.sanyi
Én csak azt tudom mondani, hogy nekem bejött!
(persze, mivel már 2éve fent van ez a tükör, már nem is nagyon emlékszem, hogy a gyári hogyan remegett.)
Nekem nagyon Ok a tükör!
(pl:ma 2×2 sávos úton motoroztunk az egyik barátommal.Én a külsőben, Ő a belsőben.Azaz"érdekes", hogy annyira jól magad mögé látsz benne, hogy mind két oldali tükörben láttam a cinbit!)
Szóval Én ajánlom, de a"megkövezést" inkább kihagynám !
Széles utat mindenkinek!
üdv:r.sanyi
ma vegre elkezdodott a szabadsag elkeszult a motor, tele a tank, enyem a vilag...
15:45 korul szekesfehervar varpalota kozott jott velem szembe egy Boci... ott viritott rajta a gsxf szep 3Ds felirat. Ki volt az ?
Nagyon elvezetes volt az ut, de sajnos a vegen akadt egy kis problema. Tapolca bejaratanal baj tortent a gazkarral. Ha visszacsukom okes de ha huznam neki akkor majdnem harmad fordulatig nem tortenik semmi. Most kb fel fordulat a holtjatek. Valami otlet ?
Illetve megegy aprosag amire felfigyeltem:
5-os fokozatbam kb 100al haladok 4500at forog a bocikam, es ha huzni kezdem elkezd huzni alattam a motor. Viszont sajnos kb 4800-5200 kozott a gaz visszaesik es ekkor elorebolint a motor. Fekezni kezd a motorfek ekkor ramegjobban huzom es akkor ismet huzni kezd. Mintha dagogna egyet.
Nemtudom a ket hiba osszefugg vagysem...
Elore is koszonom a segitseget.
bocsi az ekezetek miatt telefonrol irok