GPS el mértem telefonnal, külön erre írt appal. Abban nincs benne a +10% gyári ráhagyás.
A mérést 2X is elvégeztem de azóta a környező autókat is máshogy nézem.
PL kanyargó utcafalun jöttem keresztül amiben 40el lehet menni, én 70el mentem óra szerint, és nem közeledett az autó. Becslésem szerint kb 55el ment.
Néztem az út menti fényes táblákat is azok is nagy eltérést mutattak...
Nem mondom, hogy 100% pontos de tény, hogy sokkal többet mutat az óra mint kellene.
Szerintem akkor sem változik, csak nagyon minimális mértékben, ha 45-ös lánckerék helyett 47-eset teszel fel (logikusan kiszámolva 1:22 résszel, vagyis csupán 5%-kkal...).
Túrázásra alakított (áttétel módosítás lánckerék) bocival is átlehet esni a ló másik oldalára. Ha sok a csomag vagy hegymenet és már lehet hogy rosszabbúl is jártál többet kell váltani többet eszik. Esetleg sima úton ha egytempóval mégy de még akkor se bizti, elég sok összetevős dolog ez. Ha meg gyorsulásra alakítod egyértelmű hogy más nem számít csak a gyorsulás(de akkor nem ezt kell venni). Szerintem is a gyári a jó, persze embere válogatja kinek mi a jó.
Rossz Km óra más áttétel és nem is olyan nagy az eltérés. De hitelesnek lehet mondani a te méréseidet? Nekem a Gk 10 Km eltérés van, 60-at mutat de csak 50 nel megyek.
Legyorsulni nem tudnád a busát, csak a végsebességed lenne nagyobb (de azt meg nehezebben érnéd el). Ha az áttételt úgy változtatod, hogy emelkedjen a végsebesség, akkor rontod a gyorsulási értéket és a kerék által az útra vitt nyomaték értékét. Fordítva is így van: Ha úgy változtatsz, hogy a gyorsulás legyen jobb, akkor meg csökkenni fog a végsebességed ill. ugyanannál a sebességnél többet fog pörögni a blokk. Van, aki egy számmal nagyobb lánckereket tesz hátra, mondván, hogy ha túrázik, kisebb fordulaton forogjon a blokk, vállalva, hogy rosszabb lesz a gyorsulás. Én annak a híve vagyok, hogy a japán mérnökök nem hülyék, amit kiszámoltak, az jó. Nem is nyúlok hozzá az áttételhez.
Elméletben igen ilyen egyszerű de sajnos a gyakorlat mást mutat.
A jelenlegi áttételnél sem képes egyetlen boci sem legyorsulni egy busát de ha valaki támogatná szívesen csinálnék és írnék róla egy tesztet.
Lánckerék változtatással nagyon meg lehet változtatni a motor menettulajdonságait. http://gearingcommander.com/
Ne mondjátok már, hogy ha 1-2 szemmel kevesebb vagy több lánckerék van fent, attól már 5-10 kilométerekkel mutat többet vagy kevesebbet az óra...az túlontúl radikálisnak hangzik. Mert akkor vennék rá egy 30-as lánckereket, és 340-nel tolnám neki, gyorsulnám az összes Hayabusát is... De szép is lenne
1200 rémlik, én egy csöppet fentebb használom, olyan 1400 körül. A balkezednek kézre esik az állító csavarja, olyanra is akadt már példa, hogy hosszabb út alatt kedvemnek/motor bemelegedésének függvényében többször is állítottam rajta.
És, ahogy mások is írják:
"The settings are not that critical for theair screw. Start with it between 1.5 and 2 turns out. With the engine warmed uptry turning it in or out until you get the fastest or smoothest idle.
The factory setting is only a startingplace, the adjustment still needs to be made to suit the elevation of thearea you live in.
The idle can also be adjusted for yourown riding tastes, around 1200 rpm should do"
Üdv mindenki. Megtudná valaki mondani a 2003-as 600-as gyári alapjárati fordulatszámot. Nem találom sehol , de lehet hogy én vagyok balfasz. Ilyenek miatt tud megölni az ideg . Előre is köszi.
Ahogy a gumi kopik egyre kevesebbet mér az óra...a kamionomon amikor új gumi került rá pontos volt a tacho most 160000km-el később a kb. 1.5-t kopott(átnérőben) gumival 3km/h-val kevesebbet mutat 80-nál....a normál kmórák kb 10%-kal mutatnak többet gyárilag mint amennyivel valójában megyünk, erre találták ki a speedohaler nevű eszközt ami nem olcsó, de be lehet állítani vele az órát....
Hozzá tenném még hogy az út szélén álló radar elven működő sebbesség mérőket kivonták a közúti mérésekből mert nem voltak pontosak és megbízhatóak. Ennek elismerésére soha nem született semmilyen nyilatkozat de ugye áttértek a lézer elvű mérésre ami sokkal pontosabb mérést tesz lehetővé.
Szerintem nem azért tettét meg mert 1-2 km/h csalás volt benne.
Akit érdekel a technikai részletek azoknak gugli.
Mikor kamionoztam akkor rádión beszélgetve és egymás után menve néztük meg hogy mi mennyit mér. Ugye ott van egy kalibrált (illesztett) eszköz ami a tachográf és ennek elvileg pontosan kéne mérni.
Eredmény: a tachográfok és az órák is mind össze vissza mutattak 87-92 között miközben egymás után mentünk (3-an ha jól emlékszem de lehet 4en) a gps-ek viszont mind azonos értéket. A gps-ek nem voltak egyformák (de nem tudom milyenek voltak az enyém navon) viszont mindenki igo-val ment. Az a következtetést vontuk le (ismeretében annak hogy hogyan lehet kicsit átverni a tachográfot a sebesség felől hogy a gps-ek adnak pontos értéket.
HUfantom: Emiatt ne aggódj, ezek a mérők mind "szarok", egyik sem mutat pontos értékeket. A GPS nekem is kevesebbet mutat (kábé 10-15-tel), ahogy bármelyik útmenti lámpa is (80 helyett mutat 65-öt), és nem csak kocsival, motorral is. Szóval biztosan nincs baja az órádnak.
Valoszinu hogy elol kisebb vagy (es) hatul nagyobb lackereked van felrakva. Mondjuk ez eleg nagy elteres. Ha tetszik ez az attetel es nem akarsz valtoztatni rajta akkor megoldas lehet a jelado forgo butykoket 4-rol 3-ra cserelni. Ezt egy ugyes eszterganyos megoldja neked ha viszed az eredeti alkatreszt. (lanckerek dekli alatt a tengelyen egy imbusszal felfogatva)
Egyik bocis tanácsára elkezdtem bemerni mennyit csal a kilométeróra. Tartottam az ötvenes sebességet de a kis lampas utmenti tábla 38at írt.
letöltöttem telefonra egy gps alkalmazást. Kis allitgatas utan mar mukodott is. 65öt mutat a boci órája de a gps 50et. Majdnem 80 kellett tennem az órát hogy 60at mutasson.
Szia!
Igen lehet az első kérdésnél rosszul fejeztem ki magam, hogy mit is szeretnék :)
Tudom, hogy a lánckeréknél lévő jeladó kábele sérült a dekni alatt ami kapcsolatba lehet valahogy a kuplungkarral és a kérdésem arra irámnyult volna (mert nem akarom most lebontani a műanyagokat meg a deknit) hogy a jeladónak a két vezetékét hol tudom rövidre zárni rongálás nélkül. Én a vezérlő elektronikánál gondolnám csak nem tudom melyik kábel lehet az. (Gondolom ez vezérli az indítást is)
A mérést 2X is elvégeztem de azóta a környező autókat is máshogy nézem.
PL kanyargó utcafalun jöttem keresztül amiben 40el lehet menni, én 70el mentem óra szerint, és nem közeledett az autó. Becslésem szerint kb 55el ment.
Néztem az út menti fényes táblákat is azok is nagy eltérést mutattak...
Nem mondom, hogy 100% pontos de tény, hogy sokkal többet mutat az óra mint kellene.