Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Okmányirodából kérj adásvételi mintát mert szeretnek kötekedni. Azt fogja mondani hogy van a neten töltsd le és nyomtasd ki ilyenkor lusta kinyomtatni pedig neki adnia kell.
Amit innen tudsz letölteni az elméletileg jó nekem ez alapján lett átírva (csak mire ez meg lett addig 3x postáztunk mindenfélét oda vissza)
Adásvételi minta

A sorrend ha jól emlékszem akkor biztosítás eredet vizsga okmányiroda.
HUfantom: Talán előtte menj be az okmányirodába, kérdezd meg, hogy mi kell, mit hogyan írjatok, mikor, mennyit, és hogyan kell fizetni, ilyenek, mert akkor sokkal hamarabb megvan az ügyintézés.
Szerintem a motorról sokat elmond már az is, ahogy és amit a gazdája ír róla. Az biztos, hogy az enyém, ha jövőre eladó lesz, mindent leírok, a lehető legrészletesebben, mert imádom a motoromat, mondhatni mindent én csináltam rajta, rengeteg szép percet töltöttünk, és remélem még fogunk is együtt. Szóval ha simán le van írva, hogy 2 kerék, meg elől-hátul lámpa, akkor nem nagyon foglalkozott a motorjával, és nem fontos neki az egész.
Igen jó neked. :)
Annak aki benne van a témában tudja mit hogy és hol kell nézni ellenőrizni annak tényleg kb ennyi a vásárlás...

Amugy tegyuk fel megvan a motor ezt fogom megvenni, mik az ezt követő lépések ?
Okmányiroda ? adásvételi szerződés ? törzskönyt átadás ? vagy mi ?
Én úgy vettem az enyémet hogy kinéztem 3db-ot: 1 Budapest 2 Pécs mellett (én meg amúgy nyíregyháza mellett lakom )
Hajnalba kocsiba be pénz zsebbe előtte mindenkivel egyeztetve és start.
Kezdtem Pesten: szép szép látszott rajta hogy volt használva de semmi különleges.
Irány a 2: Fickó közölte hogy ő csak is a gyári állapotú motorokat szereti de azért le volt matricázva helyzetjelző a fejidomba furkált ledekre kötve. Azt is mondta hogy busát akar venni azért adja el. Beindította és akkor már azt gondoltam hogy inkább a pesti pedig abban 2x annyi km van. Ki sem próbáltam mert földúton lakott és elkezdett esni.
Irány a 3: Mikor megláttam elkezdtem spontán vigyorogni. Körbenéztem majd beindítottuk és úgy szólt hogy majdnem felállt rá ...
Mondtam a srácnak hogy kipróbálom de ez kell nekem. Teljesen gyári állapot Baloldalon látható karcok amik a láb hibájából van (rosszul letámasztás) Amúgy mindenütt karcmentes gyári pufó semmi sport.
Mikor kezet fogtunk rá azt mondta a srác hogy toljuk be a garázsba és cseréljük le az olajat most. Mivel késő délután volt és várt még 500km ezért mondtam hogy dobjuk be a kocsi csomagtartójába és majd otthon megcsinálom.
Szerintem ez az érzés nagyon sokat számított és nem bántam meg hogy nincs sport pufóm meg sport szűrő meg nem tudom még mi. Én így szeretem
Bocit fogok venni azt biztos. Megnézem amit meg tudok, de ha nem látok rajta semmi gondot akkor azt fogom mondani ha ide elviszi és a srác átnézi ha OK akkor megvettem. Akivel nem lehet megbeszélni, hogy szerelő megnézhesse azt azonnal ott fogom hagyni.

ha jól csinálták meg szinte lehetetlen megmondani -- Pont a szerelő srác is ezt mondta mikor beszélgettem vele. Viszont ha jól meg van csinálva akkor semmi gond, nem várom el hogy 100%ban hibátlan legyen egy 10-12 éves motortól. Ennyi pénzem van el kell fogadni, hogy itt ott lehet rajta sérülés ahogy írod.
HUfantom: nem az a lényeg mit írnak (kicsi az esélye hogy elmondja a teljes igazságot, még motornál van kis esélyed rá de kocsinál semmi), hanem hogy mit látsz. Ha átakar vágni úgyis átvág bontás nélkül ha jól csinálták meg szinte lehetetlen megmondani. Talán még ha kisebb karcolások vannak rajta inkább hihető mint ha csinivini. Elég nehéz elképzelni 6-7 éves bocin ne legyen szépséghiba (eldőlt,gyerek megkarcolta, valami ráesett a garázsban) meg vannak természetes kopások is. Ami ha új elgondolkodtató miért is új? Vételnél legbiztosabb ha van tapasztalt motoros veled, de az se garancia, ő se lát bele csak esetleg hamarabb észreveszi amit észre kell venni. A használt vétel az mindig lutri. Ezeket nem azért írom mert a használt az mindig rossz (én is használtan vettem) de bármilyen használt járművet veszel, utána még költeni kell rá. Mert mindenki más és mindenkinek más a fontos (sport gumi, vagy más izzók, üléshuzat meg sok minden még) de lassan át fogod alakítani a bocit magadnak.
Bármit veszel is motorozni jó. Sok (jó) élményt és balesetmentes vezetést.
HUfantom: Attól ne félj, mivel a legkisebb borulás is meglátszik a motoron. Nem olyan, mint egy kocsi, sokkal könnyebb átnézni, átvizsgálni, megnézni mindent. És vedd figyelembe, hogy közel sem használják annyit a motort, mint az autót. Az évi 5000-10000 kilométer átlagosnak tekinthető szerintem. Ha most meghirdetném, én is azt írnám, hogy új lánc (tavaly lett feltéve, ment kb. 8000 kilométert), még csak egyszer kellett feszítenem, tökéletesen jó állapotban van, a fékek tényleg újak, fém fékcső, satöbbi, nem ragozom. Szóval egy motor ebből a szempontból is luxuscikk, többet költ rá az ember, viszont mondjuk például 100.000 forintból sokkal több mindent ki tudsz rajta cserélni, mint egy kocsin... 40ezer a láncszett, 30ezer a fék, 40ezer a hátsó gumi, 30ezer az első, 10ezer az olajcsere, ha K&N levegőszűrőd van, azt nem kell cserélni. Ez összesen 150 papíros, és mondhatni vadonatúj lesz tőle a motor (mondjuk mást nem is igazán kell cserélni, meg mással vacakolni, max beállításokat kell elvégezni, csavarokat kell meghúzni). Sőt, ezek az alkatrészek alapból 2-4-6 évig jók, nem kell cserélni őket (ugye futásteljesítmény függő).
Talán arra akar célozni hogy nem ezzel jár a munkahelyre. Gondoljuk el hogy hétvégi túrák ahogy írod + még mindennap bemegy vele dolgozni, áll kint télen nyáron hóban fagyban....
/ Pl: BP-n egész télen nem esett hó, csak mikor a -21 fok volt 2 hétig szerintem emlékszik mindenki :). Még fagy sem volt gondolkodtam, hogy talán egész télen is simán lehetne motorozni. /

Bár ahogy nekem is felhívták a figyelmem rá, pl azon a nagy oldalon is minden motor a következőképpen kezdődik:

Gyári állapot/gyűnyörű kinézet/megkimélt állapot
ABCXYZ cserélve zsír új / 500KM ezelőtt volt teljesen felújjítva
szezonra felkészítve
Nemdohányzó hölgy tulajdonos :)

Sehol egy, elestem vele és haver okosba megcsinálta ragasztószallaggal 5 sörért :)

Félek olyan lesz mint az autóknál:
Nemdohányzó hölgy tulajdonostól megkimélt de inkább gyári állapot, kevés kilóméter, szervízkönyv nuku, gondozásmentes, kihagyhatatlan ajánlat :)
HUfantom: A nehéz súlyt azt arra értik a többiek, hogy ezzel nem fogsz tudni úgy közlekedni, mint egy sportmotorral: mert azzal csak kinézel a kamion mögül, húzol egy kövéret, és meg van előzve. A bocinál viszont rendesen bele kellbillentened az egész testedet, hogy ki bírj bukni a kamion mögül, mivel nehéz! Egy GSX 1000R is ott van, hogy maxi 180 kiló, ez meg teletankolva 240, tehát nem mindegy. Én például ott szoktam észrevenni, hogy ha egy jobbos kanyarban előzök, akkor ugye húzom is neki, és elég nehéz visszaterelgetni a saját sávomba, nagyon jobbra kell helyezni a testsúlyt, és csak akkor hajlandó visszaindulni. De egyébként nekem is első motor, nem bántam meg, tökéletes választás volt! Ha minden jól megy, jövőre meg jön a Sólyom!
Végül is jogos..... Vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy nem napi használatban van a kicsike! Egyébként Hooger booger bringád van?
Így van. Mikor megvettem, nem lett cserélve a láncszett, de mivel nagyon kedvező áron jutottam hozzá, ezért lecserélve lett. Legalább tudom, hogy új és mennyit bír még ki. A fékbetét még az eredeti volt benne, most Brembo papucsok harapják a tárcsát.
Ez a "csak túrázásra használt" szöveg nem értem hogy miért pozitívum egy motornál.

Ha én túrázni megyek, az annyit jelent, hogy a szokásosnál nagyobb terheléssel megy a gép napokon keresztül, időnként esőben, néha autópályán nagy gázzal, vagy rissz-rossz utakon órákon át 50-60-al, úticéltól függően. Nem beszélve arról, hogy istenhátamögötti benzinkutakon épp milyen benyát tudok belecsepegtetni... frankón nem értem hogy ez miért olyan kímélő dolog a mocinak, hogy egy hirdetésben külön ki kell hangsúlyozni?
Az olaj reális vagy 6000km vagy 1 szezon és csere
De nem veszel minden szezonra láncszettet meg új gumikat meg új féket?
Kivéve ha ölöd rendesen de a hirdetésben az áll hogy csak túrázásra használt
Én kb 8000km-t mentem az enyémmel mióta meg van. Amikor megvettem a hátsó fék cserére szorult ezt cseréltem is. Az eladó adott egy szett olajat szűrővel ezt akkor cseréltem meg azóta még 1x. Az első fékre a héten azt mondta a szerelő hogy nem fontos cserélni kb 50% az állapota a láncon egyszer kellett állítani.
Én azért a szezon előtt megcsináltatom a fontos dolgokat! Volt komplett láncszett, első fékbetét és gumi csere. Az olajról nem is beszélve!
Inkabb amikor allsz es valami merenylettel keszulsz ellene.

Ez nagyon tetszik :)

Bennem egy csepp félelem sincs pont ez aggaszt :)
Eddig minden oktatáson minden bajom van, piszkosul vert a víz. De a mai oktatáson valahogy túl jól ment mindent. Már nem párásodik a bukom, valahogy minden jobban kézreállt és rendkivül jó érzés volt vezetni.

Nincs semmi műszaki ismeretem még nagyon az elején vagyok.
Tegnap láttam élőben egy Bocit és azóta még jobban tetszik.
Igazabol nem az uton erzed hogy nehez. Inkabb amikor allsz es valami merenylettel keszulsz ellene. Pl.: felrakni a kozepso standardre, rajta ulve egy pontig konnyen tudod billegetni jobbra-balra, csak egy pont utan hirtelene nehez lesz, nagyon :) Aztan ottvan meg a tologatas, soha ne vedd felvalra meg ha fel metert kell elorebb tolni. En ha tehetem mindig rajta ulok ha mozgatni kell, ha pedig nem, akkor a felem eso szarv es a farkon levo kapaszkodo segitsegevel probalom meg cimbaszni (vigyazz hogy ne induljon el a masik iranyba, mert akkor visz magaval).

Ha ez vigasztal, MZ utan nekem is ez az elso igazan nagy motorom, masodik eve vagyunk egyutt, lassacskan mondhatom hogy kezdem kiismerni. Nem bizom el magam, mert hat nem egy GSX-R, de ero van ebbe is.

Szerintem ne felj megvenni a bocit, ha talalsz megfelelot.

Szeles utat,
Zsolt
Meglátjuk...

Arra már rájöttem, hogy amint megvannak a papírok kikölcsönzöm 1 napra és meglátjuk milyen. Azt már látom, hogy hatalmas szinte bálnaként úszik az úton :)

Többen mondjátok, hogy nehéz azért szerintem engem sem fúj el a szél. Mikor rajta ültem nem éreztem azt a nagy súlyt. Persze ti mint motor tulajdonosok biztos jobban tudjátok majd az úton én is érezni fogom.
Lehet hogy kezdésnek egy kicsit nehéz lesz. A teljesítmény olyan dolog, hogy te kontrollálod. Minden motor annyira megy, amennyire húzzák neki. Lehet erős motorral is nyugisan menni.

A súlyra viszont semmilyen befolyásod nincs, ez a motor pedig nehéz. Nem lebeszélni akarlak, csak jelzem ezt a nem mellékes tényt.
sziasztok,

Aki meg esetleg nem olvasta volna, elindult a gsx-f.com - forum bocisoknak :)

ha van kedved, nezz be hozzank :)

szep napot!

Udv,
Zsolt
Helló!

Máma sikerült egy kölcsönzővel megbeszélni, hogy megismerkedhetek egy Bocival. 7-re odamentem de a srác csak 8ra ért vissza. Közben megnéztem sok másik motort és meséltek. Láttam egy CBR 600ast, GS 500Fet.
Egyik bérlő mondta hogy mennyivel jobb a cbr a bocinál meg, hogy olyan bármekkora sebességnél milyen stabilan fekszik az uton. Közben jött egy kawasaki ER-6n.
Nekem személy szerint az ottani felhozatalból a GS500F tetszett. Valóságban kb mint egy boci csak kicsiben, egy kicsit szögletes.
Aztán begurult a Boci, és minden más szerte foszlott. Fekete volt és a szélvédője tele volt szétkent bogarakkal.
De még a tonnányi bogártetem alól is jött, látott, nyert, köszönöm.

Sikerült megismerkedni az ottani szerelővel, így mostmár megvan a hozzáértő személy.
Már csak két hét és meglesz a jogosítvány :D
Xebulon hammerhead köszönöm az infót.
Nekem Pilot Road van fent, gyári méretben. Nem rossz, de lehet hogy legközelebb hátra 160-ast teszek, mert majdnem peremig van döntve a hátsó, miközben az elsőn még több mint 1 cm van mindkét oldalon.

De azt hiszem hogy igazából nem a gumi határolja be a lehetőségeket, hanem az első futómű. Legalábbis az enyém kicsit bizonytalannak tűnik bizonyos helyzetekben. Lehet persze hogy beállítási probléma, vagy olajat kellene cserélni a telókban, vagy kitudja.
Gyári felnire 160-nál nagyobbat ne tegyél hátulra.
Egyébként megoszlanak a vélemények - 150-sel is lehet lábtartóig dönteni, és egy akármilyen új gumi sokkal jobb, mint egy kopott - szóval nem egzakt vélemény, hogy az új 160 sokkal jobban dönthető.

Sport vagy Túra?
Gondolom nem pályázni akarsz, mert akkor nem bocit veszel.
Sportgumi V profilú, állítva kisebb a futófelület, mint a túrának, ledöntve sokkal nagyobb. Én azért nem szeretem a sportot, mert középen jobban kopik - utána nehéz kicsit dönteni, csak nagyon dönteni lehet. Azaz enyhe ívű kanyarban össze-vissza megy a motor, miközben a szerpentin visszafordítón remekül tapad. Magyarországi túrák nem a kanyarokról híresek, hanem a sok egyenesről, így én a túragumit javaslom ide. Ha svájcban élsz, akkor talán jobb a sportgumi.

Melyik típus? Amelyik a pénztárcádhoz illik
Túl nagyot tévedni nem lehet, ha egy nevesebb túragumit veszel.
Többség a Continental RoadAttack-ot veszi az ára miatt, vagy Michelin Pilotot. Költséghatékonyabb ha két komponensű gumit veszel - ez középen keményebb, szélén puhább. A ContiRoadAttack 2 is már ilyen.
Engem érdekelne kinek mi a tapasztalata a gumikkal kapcsolatban. Nekem a gyári méret 120/70/17 hátul 150/70/17. Érdemes-e méretet változtatni, ha igen mennyivel , vagy jobb a gyári méret? Pirelli-Metzeler-Continental? Túra vagy sport jobb? Szeretem ha közel az aszfalt de csak ha a két gumi éri.
Ez így van ..Ezért nem kell a H7 esem már..