Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Ha van még valami ami eszetekbe jut ne kiméljetek jöhet minden :)
Olvasgattam a topicot és láttam pár érdekességet.
/bukogomba, sebváltó visszajelző/
riasztót érdemes rakni valamit a bocira ?
Mennyire lopják ezeket a motorokat ?
Samy_GSXF::::::::::::::::
Vigyél el magaddal valakit aki motorozik van egy kevés műszaki érzéke és megbízol benne.
......Nekem sajnos nincs ilyen barátom sőt ismerősőm sem. Így ha esetleg innen nem tud valaki segíteni legalább úgy, hogy küldők egy hirdetést és megmondja mire figyeljek, akkor magamra maradtam :(
Ezt azért mondom mert mikor elmész megnézni egy motort annyira "örülni fogsz" hogy lehet megfelejtkezel bizonyos dolgok ellenőrzéséről vagy akár több szem többet lát. Aki motorozik és van egy kis műszaki érzéke az tudja hogy minek hogy kell szólni hogy jó legyen.
.........Ezt ismerem félek is hogy részrehajló leszek, mert Boci,Boci,Boci..... :)
bng
Gratulálok és egyben irigyellek is :)
Had legyek pofátlan hogy hányas évjárat és mennyiért sikerült hozzájutni ?
bng: Javítanám sumakkeRR hozzászólását, miszerint az olajszintet középsősztenderen (vagyishogy a hátsó kerék a levegőben van) kell nézni, és értelemszerűen hidegen, indítás előtt (logikus, hogy egyedül is meg tudd nézni, ne kelljen segítség hozzá).
Széles Utat!
Sziasztok!
Van egy Bocim! Hehehe! Van egy Bocim! Vettem egy Bocit!
Nem tudtam otthagyni, egy gyönyörűen karbantartott példányt találtam. Fekete, feldobozolt, megkímélt. Igaz csak 600-as, de mint kezdőnek...
Kissé felemás a helyzetem, a motor már megvan, jogsi még folyamatban. Hétfőn kresz vizsga, aztán jöhet a többi. Én sem vagyok suhanc a magam 34 évével, bár meglehetősen sok km-el a talpamban már ami az autós tapasztalatomat illeti. Na meg a gyerekkori Mustangozás... aki még emlékszik rá...
És hogy bizonyítsam is a tudatlanságomat, rögtön fel is tennék egy kérdést, ami lehet, hogy régi motorosoknak kézenfekvő, nekem nem.
Mikor kell az olajnak a kémlelőablakban a jelek között lennie? "Lábon" vagy "Talpon"? (kerekein vagy középsztenderen?)
Köszönöm a válaszokat előre is,
bng
Itt azt már kitárgyalták, hogy hogyan is kell venni bocit, erre nem is térnék ki.
Én már feltételezem, hogy megvan, és csak annyit fűznék hozzá, hogy mivel elég nehéz, oda kell figyelni, amikor lejtőn, vagy emelkedőn kell tologatni, mert ha kicsit elbillen, már nem fogod meg, hanem bizony lefekszik a boci. Nem tudom milyen magas vagy, az ülés magasság elég alacsony, de a két lábad mindig stabilan legyen álló helyzetben, mert ha egyik elmegy, igen tornázni kell, hogy megfogd.
Nekem most 900 RR van, lényegesen barátságosabb tologatni. De ha felülsz rá, és előre fele haladsz, ezekből semmit nem fogsz észrevenni. Tehát bocira fel!
Ja, és az, hogy "vén öreg" vagy, az annak tükrében, hogy én 44 évesen vizsgáztam le, - pár évvel ezelőtt - kicsit viccesen hangzik.
Egy saját tapasztalat és szerintem egy jó tanács:
Vigyél el magaddal valakit aki motorozik van egy kevés műszaki érzéke és megbízol benne.
Ezt azért mondom mert mikor elmész megnézni egy motort annyira "örülni fogsz" hogy lehet megfelejtkezel bizonyos dolgok ellenőrzéséről vagy akár több szem többet lát. Aki motorozik és van egy kis műszaki érzéke az tudja hogy minek hogy kell szólni hogy jó legyen. Ezeket a dolgokat csak tapasztalat alapján tudod megszerezni (ahogy adatlapodon is írod a "jogosítvány csak engedély")
Bárkit viszel magaddal senki nem fogja megmondani az állapotát 100%-os biztonsággal mert ugye senki nem lát bele a blokkba de nagyobb a valószínűsége hogy ő a tapasztalat alapján észreveszi a rendellenes zajokat pl.
Amit javasolni tudok:
Olajfolyás sehol (nem csak a blokk hanem a telók is)
egyenes futás jó legyen (én el tudom engedni a kormányt 150-nél és megy magától a gép egyenesen azért ezt még nem próbáld elég 50-60-nál)
A többi meg amit le is írtak és amit most csinálsz a rutin pályán
Remélem tudtam segíteni
Borulásra utaló jel lehet, ha nem tudsz elengedettel menni vele esetleg korrigálni kell (kihajlás). De ezt azért más is okozhatja. Ha jól tudom nem sok tapasztalatod lehet, mert most vizsgázol. A kipróbálását inkább bízd tapasztaltabb ismerősre. Amúgy is jobb vásárláshoz többen menni. Egy elfogulatlan ember mindig hamarabb észreveszi a dolgokat , mint aki már hajtani szeretné a bocit (kicsi problémából is lehet nagy). Jó tisztába lenni mit mennyi idő múlva kell cserélni (km) mert itt szinte minden tízezrekbe kerülnek (gyári levegő sz 9000 utángyártott első betét 18000 olaj 10000) stb, ha mindent egyszerre kell cserélned nem kis lóvé. A vételi árra nyugodtan rátehetsz még egy 100ast, átírás se kevés meg még ez az úgyis kell majd. Remélem tudunk segíteni a hozzászólásokkal ha esetleg pesszimistának tűnik is amit írunk. De motorozni élvezet azt meg meg kell fizetni.
Ami költséges lehet egy idősebb motornál...
- Láncszett - 20-25ekm bír ki - az alább elmondottak helyett inkább próbáld meg a hátsó lánckeréknél egy szemet sugárirányban elemelni a lánckerékről. Jó láncnál ez nem fog menni, kopott láncot akár 2-3mm-rel el lehet emelni a lánckerékről ... kb. 30eFt-os tétel.
- vezérműlánc - a fedél bontása után hasonlóan kell megnézni, azaz egy láncszemet el kell emelni a kerékről. Kb. 50ekm kell cserélni, és szereléssel együtt kb. 40-50eFt-ba kerül.
- kopott gumi cseréje 50-70eFt. Nem kis tétel...
- vedd le a lámpa feletti kis idomot - helyzetjelző lámpa és Suzuki felirat van rajta. Felül két imbuszcsavar fogja, alul két kis fül. Gyakorlatilag bármilyen ütközésnél ahol az idom sérül, ezek a fülek letörnek. Ha javítva van ez az idom, akkor eldőlésnél nagyobbat estek vele.
Vételkor minden képpen nézd meg amit más mocinál is megnéznél:esés vagy csúszás során amelyik alkatrész leérne milyen állapotban van, tükör, fékkar, lábtartó,kipufogó ebből levonhatod az első következtetést.
Sajna GSXF nél előfordul hogy eldől oldal támasztáskor ha figyelmetlen vagy. Akkor a GSXF feliraton és az olajdeklin lehet kisebb karc.
Érdemes megnézni hogy az alapjárata milyen mennyire mozog ki a fordulatszámmérő, ha minden igaz karburátor szinkronizálással orvosolható.
Hengerfejnél nem szabadna olajat engednie.
Lánc feszesség, és hogy azt kenték, kenik-e, szerintem sokat elárulhat a gazdájáról, láttam már motortól függetlenül csont száraz és csikorgó láncot.
Hátsó fogaskerék menyire kopott..
...Ne füstöljön.
A hangja nem lesz olyan selymes mint egy vele egykorú vízhűtésesé ne lepődj meg.
De vegyél szerintem egy 750eset nem bánod meg hű társad lesz, ha van lehetőséged Topcaseel.
HUfantom:
Üdvözlünk (előre is) körünkben! Csak pár dolgot írok, ami szerintem fontos, a töbiek majd kiegészítik:
-Kilométer-kerékállapot kapcsolata: egy gumi átlag 10-15ezer kilométert bír ki, ebből lehet kalkulálni kilométer előzményt (vagyis 15-30-45 ezer kilométernél kell, hogy új gumi legyen rajta, bár ez emberfüggő, hogy ki mennyire csavarja neki. Ha másmilyen a kopás más kilométernél, akkor gyanús, hogy tekert óraállásról van szó.
-Lánc-lánckerék:Ha a láncszemek simán állnak, simán mozognak, és nem állnak össze-vissza, akkor jó a lánc, nem cserés. Nézd meg, hogy mennyire van kinyúlva (a hátsó keréknél tudod megnézni, hogy mennyire van hátrahúzva a kerék). Ha nagyon hátul van, akkor hamarosan cserés, ami elég komoly összeg (nekem 22.000-nél volt lánccserém).
-Sokat mond a lábtartó gumirészének a kopása, és az oldalpanel kopása ott, ahol az ember lába van. Ha a gumi már eléggé darabos, a végek már le vannak töredezve, akkor sok kilométer van a motorban.
-Fékek: Könnyű megnézni a fékbetéteket is. Én most cseréltem gyárit, bár sofőrfüggő a használat, nekem még 1 szezont éppen kibírt volna, vagyis egy nagyon elkopott betét körülbelül 30ezer kilométernél kell, hogy a motorban legyen. Ez szintén elég költséges mulatság, már ha jó minőségűt akarsz venni, szóval erre is érdemes odafigyelni (alkunál elő lehet vele hozakodni esetleg).
Ezeken kívül végezd el a szokásos rutinfeladatokat, amiket most tanulsz: kerekek forgása, egyenesfutása, kormányholtjáték, könnyen forog, nem szorul a csapágy. És persze hallgasd meg! Kérd meg esetleg az eladót, hogy ne indítsa be addig, amíg nem érsz oda, mert átverős a dolog, amikor "direkt bemelegítettem Neked", mert akkor van vele valami hidegen. Indítsd be, az enyémnek kell pár perc, hogy szivatóval bemelegedjen. Utána próbáld ki, kapcsold végig a sebváltót, alacsony sebességen, és felhajtott plexivel hallgasd, hogy szépen veszi-e a sebességeket. Amúgy meg vigyázz, mert nem tudom, hogy min tanulsz, de ez 220 kilós motor + benzin, szóval elég testes, nem egy sportmotor.
Bármi kérdés merül fel, tedd fel! Remélem sikerült nagyjából összefoglalni a lényeget. :-)
Új emberke lennék és egy kis segítséget szeretnék kérni.
Épp most szeretnék vén öreg / 28 / fejemmel elkezdeni motorozni, és épp a ti kedves "Boci" motorotok tetszik nekem.
Szerettem volna egy sportosnak kialakítású kényelmes sport-túra motort. Legyen kényelmes, és szépen fel van öltöztetve. De jó ha fel lehet rá rakni 3 dobozt ha haza szeretnék utazni.
Valahogy a naked széria nem mozgat, nem tetszik hogy 5 csavaral oda van fogva a blokk a kar vastagságú csövekre.
Sajons a szezon már javában megy és én még mindig csak a korlátlan rutint csinálom, de lelkes vagyok és sajnálom hogy a motor eddig kimaradt az életemből.
Viszont sajnos műszakilag semmit sem konyítok hozzá, és kellene egy kis segítség hogy vásárlásnál mire figyeljek ?
Alapból a 750est szeretnék pénzem körülbelül 2000-2002es évjáratra van.
Nagyon megköszönném ha segítenétek a választásban, hogy mire figyeljek mert a sok szép idom mögött egyátalán nem mindegy hogy mi van.
Előre is köszönöm a segítséget
Széles útat mindenkinek...
"Mindenki lop, csal, hazudik, gyilkol, aztán meg éli világát a börtönben, amit persze én és Ti fizettek...nekem magával a rendszerrel van bajom."
A jogi rendszerben az ügyész képviseli az igazságot, és az államot. Az ügyvéd dolga, hogy megmentsen - be kell tartania az etikát, de nem feladata az igazság felderítése. Szerintem ez így jól van - van elég szereplő a jogi perben, aki az ügyvéd "hazugságait" kompenzálja.
Én nem vagyok híve a halálbüntetésnek.
Például most volt egy eset, amikor 32 év után tisztázták, hogy annak idején a sivatagban meghalt gyereket valóban a dingót támadták meg, nem az anya ölte meg. Korábban az anyát elítélték, és ült is néhány évet. Képzelt mi lett volna ha kivégzik.
Egyébként 96% a felderítési ráta Magyarországon gyilkosságok terén, gyakorlatilag mindenkit elkapnak. Kevés bűncselekmény van, legtöbbet felindulásból követik el. Hacsak a gyilkosok ülnének a börtönben, akkor egy börtön is elég volna ... A bizonyításnál elkövethető hibák miatt inkább ne végezzenek ki senkit.
Ja, hozzátenném, egyik nagyon jó barátom tavaly tette le a kamionos vizsgáját. Testvére már a cégnél dolgozott, meg volt a helye, külföldi nagy céghez egyből felvették, azóta már egész Európát bejárta, stb.. Meg lett a jogsija, beült tesója mellé (betanulási időszak), aki azt mondta: "Most, hogy megvan a jogsid, felejts el mindent, amit tanultál, és csinálj mindent úgy, ahogy azt én mondom, különben mindketten meghalunk." Részletekbe nem ment bele, de szerintem ez az 1 mondat elmond mindent...
Öregróka: Szívemből szóltál! Akinek pénze van, ráadásul 100ezer forint nem is tekinthető uszkve sok pénznek, annak van jogsija is. Pontosan ennyi! Semmi más nem számít, csak a kapitalizmus!
djmarkee: rosszul fogalmaztam. Tapasztalt nem hibázhat, mert azt büntetik. Csak a kezdőnek lehet? De elég szomorú hogy a friss jogsi előnyt jelent. Sajna ez az gk oktatás egyenlő a 0 val. Ha valaki oktatáson ül be először volán mellé, semmi esélye meghatározott óraszámnál levizsgázni.
Xebulon: Épp ez a problémám a jogi rendszerrel. Mindenki lop, csal, hazudik, gyilkol, aztán meg éli világát a börtönben, amit persze én és Ti fizettek...nekem magával a rendszerrel van bajom. Itt is az van: bácsikám kihajtott, egyértelmű, mindenki látta, mindenki tudja, tény, hogy ez történt, és mégis védekezik, nincs az, hogy igen, beismerem, én voltam a hibás. Az ok az már más kérdés (esetlegesen orvosi kérdés, vagy oktatási kérdés).
Öregróka: Nem azt mondom, hogy tapasztalt sofőr nem hibázhat, de kisebb az esélye, hogy hibázik, mert esetlegesen nagyobb eséllyel tudja elhárítani a veszélyes helyzetet. Pont a tapasztalat miatt.
djmarkee: Én pont fordítva gondolom. Autós jogsit csak ha vezetett motort akkor adnám, talán utána emberszámba venné a motorost is és lenne fogalma hogy milyen motorral közlekedni. Jelen esetben ha kamion jön szerintetek jobban felmérte volna a távolságot? De amúgy nem az ügyvéden akadtam ki (az tette a dolgát ahogy tudta), hanem az ítélet bosszant, olyan mintha nem egy mércével mérnék a büntiket. Bár milyen baleset valamilyen figyelmetlenségből hibából keletkezik, csak nem mindegy ki okozza ezek szerint. Tapasztalt sofőr nem hibázhat csak kezdő mert azt büntetik.
Ügyvédnek az a dolga, hogy védje az érdekemet - nem az igazság felderítése. Az igazságot az ügyész képviseli a büntetőperben.
Ha az ügyvéd csak ezzel tud védekezni, az elég szánalmas.
Ha az ügyész nem köt bele ebbe, akkor seggbe kell rúgni (bár azt hiszem ez az utolsó védőbeszéd volt, itt az ügyész mondta el előbb a vádbeszédet, és utána jött az ügyvéd).
A bíró dolga hogy mérlegelje az elhangzottakat, az ügyész vádjai bizonyíthatóak vagy sem... Ha bizonyíthatóak, akkor mekkora büntetés kapjon az elkövető.
Szerintem teljesen felesleges felhúzni magadat egy ügyvédi védőbeszéden... Inkább az ügyészi vádbeszéden húzd fel magad, ha nem elég súlyosak a vádat... vagy a bírói ítéleten és indokláson.
Egyébként Te sem örülnél annak, hogy az általad fizetett ügyvéd nem tett meg mindent a büntetés elkerülésért vagy csökkentésért... Mondom: ez a dolga, ezért fizetik!
Öregróka: Hát érdekes részlet. A napokban mentem KEcskemétről Békéscsabára, és nagyot mosolyogtam a sisakban "A sebesség öl!" című, 90 kilométer felett pirossal rajzolt kilométeróra látványán. Szerintem nem a sebesség, hanem a tapasztalatlan, béna, rossz sofőrök ölnek (ezeket azért írtam külön, mert ezek különálló jelzők, és külön is jellemzhetők a sofőrök ezekkel). Na meg persze a rosszul karbantartott kocsik, de azok kisebb mértékben, mint a sofőrök.
Mi pont azt beszéltük, hogy motoros jogsit csakis egy bizonyos, autóval megtett kilométer után adnék (persze ellenőrizni ezt lehetetlen, de sajnos nem a koron műlik, hogy valaki jó sofőr-e avagy sem).
Az ügyvéd védőbeszéde egyébként érdekes, ha az állítólagos sofőr félszeg vezető volt, és rosszul mérte fel a segédmotorostól való távolságot, akkor talán vissza kellett volna küldeni a rutinpályára, vagy 1-2 pluszórát kellett volna vennie, mert ahogy én tapasztalom (cáfoljatok meg, mert csupán 300.000 kilométert vezettem eddig, ami manapság nem számít sok kilométernek), az ilyen jellegű bénázás is roppant mértékben balesetveszélyes!
sziasztok! Van egy Suzuki GSX-600F motorom eladó. Ha valakit érdekel írjon.
Kevés kilométerrel, 25kw-os, minden papírja megvan, rendszámos, annyi a hiányossága, hogy nincs rajta bal első index. http://www.kepesmotor.hu/suzuk...
Hallali! Egy szezont használt Hepko Becker túradobozok váltak eladóvá, Bocira való konzolokkal együtt! I.á.: 77000.- Ft
Egy kis info: http://www.szallerbeckmotor.hu...
Ha van még valami ami eszetekbe jut ne kiméljetek jöhet minden :)
Olvasgattam a topicot és láttam pár érdekességet.
/bukogomba, sebváltó visszajelző/
riasztót érdemes rakni valamit a bocira ?
Mennyire lopják ezeket a motorokat ?
Samy_GSXF::::::::::::::::
Vigyél el magaddal valakit aki motorozik van egy kevés műszaki érzéke és megbízol benne.
......Nekem sajnos nincs ilyen barátom sőt ismerősőm sem. Így ha esetleg innen nem tud valaki segíteni legalább úgy, hogy küldők egy hirdetést és megmondja mire figyeljek, akkor magamra maradtam :(
Ezt azért mondom mert mikor elmész megnézni egy motort annyira "örülni fogsz" hogy lehet megfelejtkezel bizonyos dolgok ellenőrzéséről vagy akár több szem többet lát. Aki motorozik és van egy kis műszaki érzéke az tudja hogy minek hogy kell szólni hogy jó legyen.
.........Ezt ismerem félek is hogy részrehajló leszek, mert Boci,Boci,Boci..... :)
bng
Gratulálok és egyben irigyellek is :)
Had legyek pofátlan hogy hányas évjárat és mennyiért sikerült hozzájutni ?