Szerintem ez mind marketing. Ha a a kipuf szelep nem barna annak a motornak már mindegy, a szívószelep meg csak ha szimeringes akkor olajos (fontos a mérték mert valamennyi lesz rajta úgyis) magyarul ha határértékeket meg haladja úgyis kell javítani. Ha ilyen gond van bizti jelentkezik az olajfogyasztásban (olajlehúzó gyűrű, szelepszárszimering). Szerintem ez olyan mint a calgon reklám, havi 500 a calgon kb (még sose vettem ). Vajon menyit fizetsz ki érte és meddig megy el nélküle, 10 év?
Épp az egyszerűségéből fakad a nagyszerűsége nem? Vagyis hogy egy jobban égő, könnyebben gyulladó, satöbbi benzinnel csak tán jobban megy, mint egy olyan új konstrukció, ami úgy be tudja állítani saját magát, hogy a legszarabb 91-esből is maximális teljesítményt hoz ki. Vagy én látom rosszul?
Viszont befecskendezés vezérlés egész biztosan nincs. A "prémium" üzemanyagokhoz (amik amúgy x@rt sem érnek) az sem árt. :) Mondom, érdemes utánaolvasni valami függetlennek nevezhető oldalon (tehát nem pl. a Shell honlapján). Bemelegítésként érdemes ezzel kezdeni: http://totalcar.hu/magazin/tec...
Gulyás Gusztáv nem hülyegyerek, érdemes odafigyelni arra, amit mond.
Mielőtt bárki megesküdne a prémium üzemanyagokra, érdemes utánaolvasni a témának. A boci motorja egyszerű konstrukció, kis túlzással pakurával is elmegy és tök lesz@rja a prémium benzint. Esetleg egy kis kárt is okozhattok vele, mert az egész szerkezet nem 100 oktánra van belőve (még csak nem is 98-ra), nincs automatikus előgyújtás-állítás sem. A prémium benyák esetében az autók többsége érzékeli a kopogásos égést és utánállít a gyújtásnak. A boci nem fog ilyet csinálni... Szóval én maradok a sima 95-ösnél.
HUfantom: A lopás ellen olyan helyre kell vele állni, ahová nem férnek oda, csak maximum gyalog (pláza bejárata, járdán a fal mellé, satöbbi). Én mindig pofátlanul odaállok a legelzártabb helyre, néha rám is szólnak a gyalogosok, persze lopásvédelemmel védekezem náluk: Pesten bevett szokás, hogy ha olyan helyen van a mocid, mellé állnak teherkocsival, darus emelő rajta, felemelik, és már viszik is. Fél perc, és nincs ott a mocid. :-S
Nekem most szereltünk bele riasztót, egy sima egyezrű riasztó, asszem tán 22 font volt (6000-8000 forint). Jó, mert rohadtul hangos, na meg persze olyan kell, hogy legyen benne mozgásérzékelő (shock sensor a neve), ami már akkor beriaszt, hogy ha kicsit bemozgatják a motort (ráülnek, vagy meglökik, már visít is!). Mondjuk eleddig nem volt vele semmiféle baj...lekopogom.
Örömmel jelentem, hogy máma végre felzavart az oktató egy Honda CBR 400asra. Azért ez már sokkal erősebb motor volt mint a kis 250es Suzuki. Megy mint a disznó és a dupla tárcsafék elől nagyot harap, nem játék.
Két kérdés az hozzátok
nemrég kérdeztem de nem kaptam senkitől választ. RIASZTÓ ? Milyeneket használtok motoron ?
Mennyire jellemző, hogy lopják a Bocikat ? kaposak a tolvajok körében ?
A honda CBR 400ast most hogy vezettem mondtátok hogy a Boci jó testes. Ehhez képest még mindig sokkal testesebb ?
Egy komám esküszik a v-powerre, mert kevesebbet eszik neki a kocsija. ( Régi 2.4es disel VW transport )
Én autóban nem tapasztaltam lényeges fogyasztási többletet.
:::
V-Powernek hívják, valami adalékanyag biztosan van benne, amiért drágábban adják.
Valami elvileg van benne de már láttunk nagy palánkon átdobásokat. Lehet csak a név meg a érzés hogy rágább jobb benzined van...
A múltkor kipróbáltam a vpowert nekem annyira nem jött be
Most OMV 95 extra valamit raktam bele ez tetszik
Még szeretném kipróbálni a MOL evo neot vagy mit.
De most a legfontosabb a szelephézag és a karbi meg a fékek
Nekem Honda CBR 900 RR van, - csak volt bocim - azon bizony nincs középsztender. De nem is hiányolom. Elvagyok nélküle.
Csak néha még beleokoskodok ide, nosztalgiából.
bng: Én speciel mindig a Shell-nél tankolok, ott is, amióta csak megvan a motor, mindig V-Power 95-öset nyomatok bele. És még mielőtt le lennék osztva...:
1. Egy tankolás 10-12 liter, vagyis ha simát tankolnék, jó esetben is 300 Forintot spórolnék, ami nem oszt nem szoroz (nem 5300-at fizetnék, hanem csak 5000-et), mellesleg ez számomra "elhanyagolható" különbség, ennyit rászánok a hobbimra, lévén a motorozás alapjában véve egy luxus kikapcsolódás.
2. Az, hogy jobb-e tőle a motor, jobban gyorsít-e, kevésbé kopik-e a henger, meg satöbbi baromságok, nem tudom, nekem eddig nem volt rossz tapasztalatom, és ha már V-Powernek hívják, valami adalékanyag biztosan van benne, amiért drágábban adják.
Akkor ez a baj! Én függőlegesen tartottam.
Vízszintesen egy pár csöpp olaj is elég bele (oldala válogatja).
És most komolyan: kerestem egy minden irányban vízszintes felületet. Ott néztem és ott elhanyagolható az eltérés. Szóval gyakorlatilag mindegy. A gépkönyv sztendert ír, de én is a két keréken tartásra szavazok, végtére is úgy használjuk.
Kérdeznék viszont olyat, amit nem ír a könyv: milyen üzemanyaggal használjátok? Persze 91-estől fölfelé mindegy üzemeltetés szempontból, de ti észrevettetek-e javulást/teljesítmény növekedést/csökkenést/fogyasztás különbséget/járást/egyebet benzinkút és oktánszám között?
Néhányan le szokták venni a középsztenderdet, mert az ér le leghamarabb a pályán. Aztán eladásnál már teszi vissza.
Erős döntésnél jól lehet szikráztatni
A fülek patentok azért is lehetnek letörve, mert aki szétszedte nem volt típus ismerete. Nem tudta mi hol fogja még (pl én) igaz nem törtem le de simán le lehetett volna, nem nehéz azt a masszív fület. Ha a fülek borulás miatt törnek le, annak külsérelmi nyomnak lennie kell. Olajszinttel kapcsolatban két keréken és vízszintesen legyen a boci (szakszervíz szerelő mondta).
sumakeRR: A tiéden nincs közép-sztender? Tehát nem mindegyik motoron van? Ez viszont nem tudtam... Hát, ebből is látszik, hogy mindig tanul valamit az ember!
László atya: Hát annak a panelnek a felfogatása eleve elég bonyolult, ha egyedül, tudá nélkül akarod szétszedni, könnyedén letörheted. Nekem az oldalpanelemről sikerült letörni 1-2 fülecskét ott, ahol a kijelző műanyagjához rögzül...
Írta itt valaki, hogy ha a plexi alatt a kis helyzetjelzős idomról le vannak törve a fülek, akkor tuti borultak vele. Az enyémen le vannak törve, de a gyári fény van a motoron, javításoknak nyomát sem látni. Olyanoknak legalábbis, amikkel egy bukást akartak volna elkendőzni. Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy telibe fújták az egész motort, de akkor egyrészt nagyon gyárira sikerült, másrészt a tankon az S emblémát valahogy visza gyári-rakták (utólag nem lehet ugyanúgy felrakni)... Nem hiszem, hogy ilyen grafitmetált "házilag" lehet fújni. :)
Most mesélte a Párom, hogy az Ürömi úton most csaptak el egy fekete GSX-F-est, nagyon remélem, hogy nem közületek volt! És azt is remélem, hogy bárki is volt, könnyen megúszta!
Húbassz, most néztem meg, hogy mibe fájt volna a Givi Wingrack 2 hármas konzol indexszel meg a Givi Maxia hármas szett... és a Sebring kipufogó...
Szóval pontosítok: a motort 250k volt...
Öregróka
Xebulon
ÖCSILACI
Köszönöm a műszaki tanácsokat.
:::::::
De vegyél szerintem egy 750eset nem bánod meg hű társad lesz, ha van lehetőséged Topcaseel.
... Olyant szeretnék de nem feltétel. De kelleni fog rá a 3 doboz mindenképp.
Amúgy meg vigyázz, mert nem tudom, hogy min tanulsz, de ez 220 kilós motor + benzin, szóval elég testes, nem egy sportmotor. Ezen tanultam. valami 250es de fogalmam sincs mi
Igen már ezen tapasztaltam hogy nem bikicli. Egyszer kicsit döntve érkeztem meg és fékeztem 0-ra. Leraktam a lábam és a motor összenyomta mint egy rugót... Nagyon nem volt jó érzés.
Majd most jön egy CBR400as azon kell korlátlan jogsira vizsgázni.
Had legyek pofátlan hogy hányas évjárat és mennyiért sikerült hozzájutni ?"
Köszönöm! Még én is irigykedek ám magamra!
2000.04-es. Valaki itt írt a színekről, azt hiszem fekete gyönygyháznak hívják.
Egy az ötvenes évei közepén járó nagyon szimpatikus úriembertől vettem, aki teherautósofőr és nem tűnt notórius gyorshajtónak, annál inkább olyannak, aki az életét gépek között tölti, a minimumot legalább megadja nekik. Givi boxok, mind a háromba egy-egy gyerek elfér cuccaival együtt, sportdob műbizonylattal, nulla olajcsepp, nulla sérülés, 54k az órában hihetően, friss műszaki, új fékbetétek. Takarva, garázsban. Vittem magammal ismerős motorost, de olyan az állapota, hogy nélküle is megvettem volna. 540k lett a vége.
Köszönöm az üdvözléseket és a jókívánságokat!
És köszönöm szépen a válaszokat! Arra inspiráltak, amit az első körben kellett volna megtennem; utánanéztem.
És hogy valami hasznomat is lássátok, rögtön meg is osztom a forrásomat.
750-esek erre: http://www.scribd.com/doc/4591...
600-asok meg erre: http://www.scribd.com/doc/1960...
Ugyanitt, mi szem-szájnak ingere (keresőt használjátok csak, a találat időnként jobbra érkezik. Szigorúan English-t kiválasztani, hogy legyen is találat) Mindenféle motorra és még ki tudja mire:
De el is árulom a megoldást: középsztenderre felállítva.
Ami furcsa egyébként, mert úgy a minimumot sem éri el, a kerekein állva pedig a középszintnél is fentebb van... De a manual szerint úgy kell nézni.
http://www.99-04.azauto.hu/a2-...
Gulyás Gusztáv nem hülyegyerek, érdemes odafigyelni arra, amit mond.
Hááát azért a Boci testesebb is lesz, meg még disznóbb is:-) Úgyhogy először csak óvatosan.
Nekem most szereltünk bele riasztót, egy sima egyezrű riasztó, asszem tán 22 font volt (6000-8000 forint). Jó, mert rohadtul hangos, na meg persze olyan kell, hogy legyen benne mozgásérzékelő (shock sensor a neve), ami már akkor beriaszt, hogy ha kicsit bemozgatják a motort (ráülnek, vagy meglökik, már visít is!). Mondjuk eleddig nem volt vele semmiféle baj...lekopogom.
Két kérdés az hozzátok
nemrég kérdeztem de nem kaptam senkitől választ. RIASZTÓ ? Milyeneket használtok motoron ?
Mennyire jellemző, hogy lopják a Bocikat ? kaposak a tolvajok körében ?
A honda CBR 400ast most hogy vezettem mondtátok hogy a Boci jó testes. Ehhez képest még mindig sokkal testesebb ?
Egy komám esküszik a v-powerre, mert kevesebbet eszik neki a kocsija. ( Régi 2.4es disel VW transport )
Én autóban nem tapasztaltam lényeges fogyasztási többletet.
:::
V-Powernek hívják, valami adalékanyag biztosan van benne, amiért drágábban adják.
Valami elvileg van benne de már láttunk nagy palánkon átdobásokat. Lehet csak a név meg a érzés hogy rágább jobb benzined van...
Most OMV 95 extra valamit raktam bele ez tetszik
Még szeretném kipróbálni a MOL evo neot vagy mit.
De most a legfontosabb a szelephézag és a karbi meg a fékek
Csak néha még beleokoskodok ide, nosztalgiából.
1. Egy tankolás 10-12 liter, vagyis ha simát tankolnék, jó esetben is 300 Forintot spórolnék, ami nem oszt nem szoroz (nem 5300-at fizetnék, hanem csak 5000-et), mellesleg ez számomra "elhanyagolható" különbség, ennyit rászánok a hobbimra, lévén a motorozás alapjában véve egy luxus kikapcsolódás.
2. Az, hogy jobb-e tőle a motor, jobban gyorsít-e, kevésbé kopik-e a henger, meg satöbbi baromságok, nem tudom, nekem eddig nem volt rossz tapasztalatom, és ha már V-Powernek hívják, valami adalékanyag biztosan van benne, amiért drágábban adják.
Más valaki?
Vízszintesen egy pár csöpp olaj is elég bele (oldala válogatja).
És most komolyan: kerestem egy minden irányban vízszintes felületet. Ott néztem és ott elhanyagolható az eltérés. Szóval gyakorlatilag mindegy. A gépkönyv sztendert ír, de én is a két keréken tartásra szavazok, végtére is úgy használjuk.
Kérdeznék viszont olyat, amit nem ír a könyv: milyen üzemanyaggal használjátok? Persze 91-estől fölfelé mindegy üzemeltetés szempontból, de ti észrevettetek-e javulást/teljesítmény növekedést/csökkenést/fogyasztás különbséget/járást/egyebet benzinkút és oktánszám között?
Üdv,
bng
Erős döntésnél jól lehet szikráztatni
László atya: Hát annak a panelnek a felfogatása eleve elég bonyolult, ha egyedül, tudá nélkül akarod szétszedni, könnyedén letörheted. Nekem az oldalpanelemről sikerült letörni 1-2 fülecskét ott, ahol a kijelző műanyagjához rögzül...
Nekem is előbb a motor volt meg és csak utána a jogsi, bár nekem egy GS 500-as volt az első
Szóval pontosítok: a motort 250k volt...
Jól indul a reggelem.
Xebulon
ÖCSILACI
Köszönöm a műszaki tanácsokat.
:::::::
De vegyél szerintem egy 750eset nem bánod meg hű társad lesz, ha van lehetőséged Topcaseel.
... Olyant szeretnék de nem feltétel. De kelleni fog rá a 3 doboz mindenképp.
Amúgy meg vigyázz, mert nem tudom, hogy min tanulsz, de ez 220 kilós motor + benzin, szóval elég testes, nem egy sportmotor.
Ezen tanultam. valami 250es de fogalmam sincs mi
Igen már ezen tapasztaltam hogy nem bikicli. Egyszer kicsit döntve érkeztem meg és fékeztem 0-ra. Leraktam a lábam és a motor összenyomta mint egy rugót... Nagyon nem volt jó érzés.
Majd most jön egy CBR400as azon kell korlátlan jogsira vizsgázni.
Nem baj nekem így teltkarcsún is tetszik.
Elsőre Dred biró jutott eszembe mikor megláttam.
Gratulálok és egyben irigyellek is :)
Had legyek pofátlan hogy hányas évjárat és mennyiért sikerült hozzájutni ?"
Köszönöm! Még én is irigykedek ám magamra!
2000.04-es. Valaki itt írt a színekről, azt hiszem fekete gyönygyháznak hívják.
Egy az ötvenes évei közepén járó nagyon szimpatikus úriembertől vettem, aki teherautósofőr és nem tűnt notórius gyorshajtónak, annál inkább olyannak, aki az életét gépek között tölti, a minimumot legalább megadja nekik. Givi boxok, mind a háromba egy-egy gyerek elfér cuccaival együtt, sportdob műbizonylattal, nulla olajcsepp, nulla sérülés, 54k az órában hihetően, friss műszaki, új fékbetétek. Takarva, garázsban. Vittem magammal ismerős motorost, de olyan az állapota, hogy nélküle is megvettem volna. 540k lett a vége.
És köszönöm szépen a válaszokat! Arra inspiráltak, amit az első körben kellett volna megtennem; utánanéztem.
És hogy valami hasznomat is lássátok, rögtön meg is osztom a forrásomat.
750-esek erre:
http://www.scribd.com/doc/4591...
600-asok meg erre:
http://www.scribd.com/doc/1960...
Ugyanitt, mi szem-szájnak ingere (keresőt használjátok csak, a találat időnként jobbra érkezik. Szigorúan English-t kiválasztani, hogy legyen is találat) Mindenféle motorra és még ki tudja mire:
Gyári alkatrészek (ha jól láttam)
http://www.scribd.com/doc/4630...
Régi vasakhoz is:
A sokat emlegetett Haynes manual:
http://www.scribd.com/doc/4496...
Egy másik:
http://www.scribd.com/doc/6036...
De el is árulom a megoldást: középsztenderre felállítva.
Ami furcsa egyébként, mert úgy a minimumot sem éri el, a kerekein állva pedig a középszintnél is fentebb van... De a manual szerint úgy kell nézni.