H7-es nekem már van, viszont pont kérdezni akartam, hogy ha valaki meg akarja csinálni a távolságiját is Xenonra, akkor szóljon, mert vennék egy készletet eBayről, viszont mivel ez autós cucc, az egyik fele nekem fölösbe maradna. Így meg én megvenném, és átküldeném az egyik felét. Szóval valaki?
"Nagyon kényelmes, hosszab túrákon a bocisok fáradnak, panaszkodnak a legutoljára."
Ezt ilyen kategorikusan nem jelenteném ki. Nem kényelmetlen a boci, de azért a nagy túraendurókkal nem egy kategória - komfort tekintetében.
Mútkori túránk első napján 9 óra volt a tiszta menetidő, és este egyáltalán nem bántam hogy leszállhatok a vasról.
HUfantom: Nekem ez az első motorom, 3 éve gyűröm, kábé 20.000-et mentem már vele. Yamah Fazeren (600-as) tanultam, ami 72 lóerő, ez meg 93. Oktató mondta, hogy 100 felettit ne vegyek. Én kábé most, a 3. évben vagyok úgy, hogy ismerem a motort, merek neki csutka gázt húzni akár városban is, és egy esetleges duplasávon 250-ig nyomni neki. Ehhez kellett ez a 3 év, és a 20.000 km. Amikor hazahoztam, emlékszem, max. 100-zal jöttem, édesanyám jött mögöttem kocsival. Aztán szépen, lassan megtanultam, begyakoroltam, hogy kell váltani, hogyan kell a gázt adni úgy, hogy ne ugorjon meg. Aztán egyre inkább látni fogod már a forgalmat, egyre kevésbé fogsz a motorra koncentrálni, mert automatizálódnak a mozdulatok, és "kiszélesedik" a világ, több mindent észreveszel, hamarabb és gyorsabban fogsz tudni reagálni egy adott helyzetre. De igen, az elején csak szép lassan, tanulótempóban, aztán majd érzed, hogy mikor vagy felkészülve a következő lépcsőfokra!
Sziasztok! Megbízható karburátoros szakit ismertek Pest környékén? Kicsit darabosan megy a bringám pedig jó a szinkron. Meg melegen néha nehezen indul. Vmi tapasztalat?
Köszi előre is!
Köszönöm az intelmeket és a "védelmet", de szerintem már túl késő.
Magamat nem tartom hülyegyereknek nem akarom letépni a báránybőrt a farkasról. Helyette, -- ahogy a kis herceg is csinálta a rókával -- mindig egyre közelebb és közelebb kerülni hozzá, míg megszelíditem.
először ezen az oldalon, remélem nem utoljára.
6 éve motorozom. A kezdeti apró lépések után ( MZ, 250es Suzuki Eliminator) meg a hozzátartozó apróbb eldőlések és kisebb bukások után megvettem életem első új mociját, egy Honda Black Widow-t. ( Aki kevésbé járatos ebben az állatfajban 750-es chopper). 4 évig szórakoztattuk egymást aztán kissé unalmassá vált és egyet gondolva tavaly ősszel eladtam ( büszkén említem hogy 14 e km után is karcmentesen... bár ez talán nem büszkeség hanem szerencse kérdése is), asszonynak autót vettünk. Magam sem tudom miért de a chopper stílus már nem vonz. Motorozni kéne... de mivel? Határozatlanságom okán most egy használt motorba fektetnék leginkább hogy ne legyen olyan nagy a bukás ( mármint az anyagi) ha nem jönne be. Két hét alapos internetes tanulmányok után kettő motor maradt a szűrőben. Tegnapelőtt ki is próbáltam őket és egyértelműen a "boci" a nyerő.
Három kérdésem lenne:
1. tud-e valaki egy eladó gépet amire érdemes lenne rákölteni a 700 K-t.
2. a Nagykörösi úti motorkereskedésben van egy gép ( talán 2005-ös) amivel szemezgetek és valszínűleg szombaton elhozom. Ismeri-e valaki közületek az előéletét?
3. nincs a kinézett mocin hátsó doboz. Mennyiből és hogyan tudom ezt legegyszerűbben megoldani. Persze nem hegesztett gányolásra hanem esztétikus és praktikus megoldásra gondolok ami illik is a motor egyéniségéhez. És persze az ár sem mindegy, nehogy a doboz miatt vigyék el a motort.
bocs a hosszú lére engedett bevezetőért csak fontosnak tartottam elmondani miért is próbálok egy mocit leinformálni... előre is köszönöm az esetleges információt.
Az "öregeknek" tökéletesen igazuk van, nem egy kezdő motor a Boci! De azért lehet első motornak venni, csak tényleg ésszel kell hozzáállni. Mondjuk egy 250-eshez is!
Nekem is az első motorom és a harmadik szezont toljuk együtt. Az elsőben 13 000km-t mentem vele és idő kellett mire összeszoktunk!
Ha ez tetszik, ezt kell megvenni
Aztán szépen óvatosan ismerkedni, összeszokni. Nekem a tanfolyamos CB 500 után hatalmas lépcső volt a Boci. Nyersebb, nehéz mint a sár és ha akar nagyon megy!Pontosabban, ha te akarod. De ne akard és akkor jó lesz elsőnek is.
"Uram ez kitűnő választás"!
Szokták mondani......
De! Nagyon kényelmes, hosszab túrákon a bocisok fáradnak, panaszkodnak a legutoljára.
Voltam egypár túrán, vonuláson stb.
Nincstele"kütyüvel".
Eldőlés ellen mindig tedd sebességbe!
1.ben a legjobb.
Nagy előnye a középtámasz.
Csak nehéz felrántani.
Sok sikert, és vigyázz magadra!
Hallgass Öregre, de nem azért, mert "öreg", hanem mert nagyon is jól beszél, és 100%-ig egyetértek azzal, amit mondott. Persze tudom én, a szerelem az olyan. Én is már a motoros pályafutásom elejétől a 750-es Katanákat, leánykori nevén Bocikat nézegettem, de inkább csináltam "felhozó" kategóriákat, amiken megtanultam (francokat, inkább csak fejlesztettem a tudásom) motorozni. Bármennyire is barátságos gép a Boci, ha megvadul (megvadítod), kegyetlenül megy és könnyen matrica leszel egy másik autón, vagy egy útszéli fán. A jámbor ábrázat mögött báránybőrbe bújt farkas lakik, ha mégis kezdő motornak Bocit választasz, nagyon legyél észnél és az alapból beállított óvatosság-faktorodat mindenképp szorozd fel legalább hárommal.
HUfantom: olvasva a SZ adatokat nem igazán van motoros előéleted. Nem akarom a kedved elvenni a bocitól de szerintem kezdésnek jó lenne kisebb is. Nem azért mert rossz választás csak korainak tartom. De ha maradsz a nagyobb vérű gépnél csak nagyon óvatosan növeld a csuklómozdulatot, főleg a kanyarokban, ki kell ismerned a gépet előbb rendesen, és arra egy szezon kevés. Bár milyet veszel sokat kell gyakorolni. Városban meg főleg lassan, itt lehet a leghamarabb bukni mert pillanat alatt mégy 100-al de itt hajtanak ki eléd a legtöbben. Lehet hogy prédikációnak tűnik de évek múlva rájössz majd hogy igazam volt. Bocsi esetleg hogy untatom az olvasókat.
Jó hát ha ez az első kérdés én is elhajtanám a picsába.
Persze majd szétszed mindent utána meg kitalálom, hogy nem jó a színe, vagy mégsem kell...
Máma sikeresen leraktam a rutin vizsgámat. Egy lépéssel közelebb kerültem a Bocihoz :). July 6-án fogok forgalmi vizsgát tenni ha minden jól megy.
Közben sikerült előre lépni beszerzés ügyben. A vizsgámat szervező oktatónak van egy Bocija és megengedte, hogy megnézzem miben más mint amin tanulok, ráüljek, "körbeugráljam" :)
Persze vezetni nem szabad... de ezzel nem is ellenkezem.
Viszont ami jó hír ajánlott egy jó szerelőt akivel szerinte meg lehet beszélni, hogy megnézze a kiszemelt motort. Akkor már mindjárt megan a hozzáértő ember. Azt is mondta, hogy megbeszélhető ha komoly motort találok el is jön segíteni.
Rövid jellemzése is tetszett motorról:
Mi egy gsx 750 f ... Te az csupa idom egyszer elesel azt fényezheted újra.
//Mondtam itt hogy nem szándékozok vele eltaknyolni
Nagyon jó motor: stabil, igénytelen, erős, nagy élmény vele menni , ismerkedjek vele nyugodtan súlyomnak és a termetemnek ideális. Használtakban sajnos bele lehet nyúlni, és Pesten mondott egy helyet ahol meg tudják nézni padon, hogy ferde-e a váz. Ő mindenhova viszi a szerelőt de ő nem 1 motort szokott venni.
"Vajon túl nagy kérés hogy vegye le a műanyag idomot had lássam mi van alatta ?"
Hát ha az első kérdésed, akkor tuti elhajtalak a fenébe.
Szerintem ha már átnézted a motort és valóban tetszik, akkor tedd ki a pénzt és mond azt, hogy akkor veszed meg, ha a motoron semmi hiba nem látszik az idom alatt - nincs gányolás, nem folyik olaj stb.
De ha utána még ragaszkodsz, hogy elvidd szerelőhöz, akkor ezt a szerelőnél kellene eljátszani - ő úgyis lebontja a burkolatot.
Van bőven esztétikai hibás motor. A tanyáltam végighorzsoltam a fél oldalt, de ha nem nézed nem látszik annyira :D
Motorikusan mindegyiket kiváló állapotunak írják.
Talán 1-2 kivétel van, PL van egy Erste bank által visszavett példány ott már leírják hogy ez meg ez rossz vagy szakszerűtlenül volt javítva. Én bank által visszavett motort nem vennék, mert ott is biztos úgy volt vele a gazdája mint a kocsival. "A rohadt bank el fogja venni még a kutyát is beleszaratom...."
Vajon túl nagy kérés hogy vegye le a műanyag idomot had lássam mi van alatta ?
Mert szép szép de lyukon még az olajfojást sem fogom tudni nézni...
A motoros hirdetések 80-90%-a szinte újszerű állapotú szezonra felkészített minden kopó alkatrésze új és csak túrázásra használt
Azért ez nekem gyanús ha jobban bele gondolsz...
Teleszkópszimering-el ott atalálkozom mikor írják, hogy szezonra felkészítve: Telószimmering, lánc, lánckerék, olaj, aksi vadi új.
Akkor ezekszerint mivel újak a szimeringek nem kellene folyni az olajnak például az első villa teleszkopjából ?
Olyan ez mint amikor elbiciklizel a táp boltba és felraksz egy zsák kukoricát a csomagtartóra. (könnyű naked bike / boci)
Nem rossz gép de nem árt az elején megfontoltan tologatni meg megtanulni hogyan támasztod le az oldal támaszra mert könnyen lefekszik (az enyémnek 3x sikerült 2x balra támasztás miatt egyszer jobbra mert gödröt fogtam)
12V-os rendszer: ez szimplán annyit jelent hogy milyen fezültség rendszere van a gépnek. Régebbi motoroknál volt 6V is. ha nem foglalkozol OT motorokkal akkor nincs jelentősége
Telószimmering: Általában van több darab egy jól működő motorban mert amúgy kifolyik az olaj. Nem tudom mi értelme van külön kiemelni.
Sport kipuf: azt jelenti hogy nem a gyári dob van rajta. A felszerelt dobtól függ hogy könnyű lesz műszakizni vagy nehéz (és drága) vagy esetleg kell egy másik.
Gumi: ezt neked tudni kell mert most tanultad hogy mennyi a gumi mélysége és mennyi lehet a minimum. (szégyellem de nem emlékszem a pontos számokra)
Xenon fényszóró: nem a hagyományos izzószálas hanem gázkisüléses izzó van benne. Erről sokat lehet olvasni hogy szabad e vagy sem az utólagos beépítés büntetnek e érte vagy sem. Azt tudom javasolni hogy google aztán jó olvasást.
Bukócső bukógomba: A motor oldalára szoktak felhelyezni kiálló csövet pl és a kisebb borulásokat vagy eldőléseket ez fogja fel, nem sérül az idom.
Ezt fordítsd le nekem konyhanyelvre...
Lassabban reagál ?
Könnyebben kibillenik az egyensúlyból ?
Nehézkesen kanyarodik ?
Nem szándékozok az aszfaltal párhuzamosra bedölni vele :D
Mégegy kérdés ha még nem unjátok. Látom sok hirdetésnél a felszereltséget , de párat nem tudok kitalálni:
12 V rendszer, telószimmering, sport kipufogó mit ad ?, amikor azt írják hogy 70% os gumi hány mm bordázat van a 100%oson ? , Xenon fényszóró, Bukócső , bukógomba
Egyik másikról van valami fogalmam mi lehet de azért ha pontosan leírjátok az mindenképp jobb.
Az előgyújás állítási lehetőség természetes. Hogy az milyen formában történik az más kérdés (mechanikus vagy elektronikus), régen annó házilag buheráltuk MZ, Jawa stb (nekem 350-es volt). Szerettem jobban mint az MZ-ét de azért a P20 később a 21 volt a csúcs akkor.
Azt nem mondtam, hogy jobb a prémiumnak nevezett üzemanyag csak azt, hogy a bocin lehet előgyújtást állítani és amíg az volt én rendszeresen állítottam is attól függően, hogy épp hol motoroztam.......
Ezt ilyen kategorikusan nem jelenteném ki. Nem kényelmetlen a boci, de azért a nagy túraendurókkal nem egy kategória - komfort tekintetében.
Mútkori túránk első napján 9 óra volt a tiszta menetidő, és este egyáltalán nem bántam hogy leszállhatok a vasról.
Köszi előre is!
Magamat nem tartom hülyegyereknek nem akarom letépni a báránybőrt a farkasról. Helyette, -- ahogy a kis herceg is csinálta a rókával -- mindig egyre közelebb és közelebb kerülni hozzá, míg megszelíditem.
először ezen az oldalon, remélem nem utoljára.
6 éve motorozom. A kezdeti apró lépések után ( MZ, 250es Suzuki Eliminator) meg a hozzátartozó apróbb eldőlések és kisebb bukások után megvettem életem első új mociját, egy Honda Black Widow-t. ( Aki kevésbé járatos ebben az állatfajban 750-es chopper). 4 évig szórakoztattuk egymást aztán kissé unalmassá vált és egyet gondolva tavaly ősszel eladtam ( büszkén említem hogy 14 e km után is karcmentesen... bár ez talán nem büszkeség hanem szerencse kérdése is), asszonynak autót vettünk. Magam sem tudom miért de a chopper stílus már nem vonz. Motorozni kéne... de mivel? Határozatlanságom okán most egy használt motorba fektetnék leginkább hogy ne legyen olyan nagy a bukás ( mármint az anyagi) ha nem jönne be. Két hét alapos internetes tanulmányok után kettő motor maradt a szűrőben. Tegnapelőtt ki is próbáltam őket és egyértelműen a "boci" a nyerő.
Három kérdésem lenne:
1. tud-e valaki egy eladó gépet amire érdemes lenne rákölteni a 700 K-t.
2. a Nagykörösi úti motorkereskedésben van egy gép ( talán 2005-ös) amivel szemezgetek és valszínűleg szombaton elhozom. Ismeri-e valaki közületek az előéletét?
3. nincs a kinézett mocin hátsó doboz. Mennyiből és hogyan tudom ezt legegyszerűbben megoldani. Persze nem hegesztett gányolásra hanem esztétikus és praktikus megoldásra gondolok ami illik is a motor egyéniségéhez. És persze az ár sem mindegy, nehogy a doboz miatt vigyék el a motort.
bocs a hosszú lére engedett bevezetőért csak fontosnak tartottam elmondani miért is próbálok egy mocit leinformálni... előre is köszönöm az esetleges információt.
legjobbakat és sok sok Km-t balesetmentesen.
Géza
Az "öregeknek" tökéletesen igazuk van, nem egy kezdő motor a Boci! De azért lehet első motornak venni, csak tényleg ésszel kell hozzáállni. Mondjuk egy 250-eshez is!
Nekem is az első motorom és a harmadik szezont toljuk együtt. Az elsőben 13 000km-t mentem vele és idő kellett mire összeszoktunk!
Ha ez tetszik, ezt kell megvenni
Aztán szépen óvatosan ismerkedni, összeszokni. Nekem a tanfolyamos CB 500 után hatalmas lépcső volt a Boci. Nyersebb, nehéz mint a sár és ha akar nagyon megy!Pontosabban, ha te akarod. De ne akard és akkor jó lesz elsőnek is.
http://youtu.be/qAF_K3_f550
Szokták mondani......
De! Nagyon kényelmes, hosszab túrákon a bocisok fáradnak, panaszkodnak a legutoljára.
Voltam egypár túrán, vonuláson stb.
Nincstele"kütyüvel".
Eldőlés ellen mindig tedd sebességbe!
1.ben a legjobb.
Nagy előnye a középtámasz.
Csak nehéz felrántani.
Sok sikert, és vigyázz magadra!
Persze majd szétszed mindent utána meg kitalálom, hogy nem jó a színe, vagy mégsem kell...
Máma sikeresen leraktam a rutin vizsgámat. Egy lépéssel közelebb kerültem a Bocihoz :). July 6-án fogok forgalmi vizsgát tenni ha minden jól megy.
Közben sikerült előre lépni beszerzés ügyben. A vizsgámat szervező oktatónak van egy Bocija és megengedte, hogy megnézzem miben más mint amin tanulok, ráüljek, "körbeugráljam" :)
Persze vezetni nem szabad... de ezzel nem is ellenkezem.
Viszont ami jó hír ajánlott egy jó szerelőt akivel szerinte meg lehet beszélni, hogy megnézze a kiszemelt motort. Akkor már mindjárt megan a hozzáértő ember. Azt is mondta, hogy megbeszélhető ha komoly motort találok el is jön segíteni.
Rövid jellemzése is tetszett motorról:
Mi egy gsx 750 f ... Te az csupa idom egyszer elesel azt fényezheted újra.
//Mondtam itt hogy nem szándékozok vele eltaknyolni
Nagyon jó motor: stabil, igénytelen, erős, nagy élmény vele menni , ismerkedjek vele nyugodtan súlyomnak és a termetemnek ideális. Használtakban sajnos bele lehet nyúlni, és Pesten mondott egy helyet ahol meg tudják nézni padon, hogy ferde-e a váz. Ő mindenhova viszi a szerelőt de ő nem 1 motort szokott venni.
Hát ha az első kérdésed, akkor tuti elhajtalak a fenébe.
Szerintem ha már átnézted a motort és valóban tetszik, akkor tedd ki a pénzt és mond azt, hogy akkor veszed meg, ha a motoron semmi hiba nem látszik az idom alatt - nincs gányolás, nem folyik olaj stb.
De ha utána még ragaszkodsz, hogy elvidd szerelőhöz, akkor ezt a szerelőnél kellene eljátszani - ő úgyis lebontja a burkolatot.
Van bőven esztétikai hibás motor. A tanyáltam végighorzsoltam a fél oldalt, de ha nem nézed nem látszik annyira :D
Motorikusan mindegyiket kiváló állapotunak írják.
Talán 1-2 kivétel van, PL van egy Erste bank által visszavett példány ott már leírják hogy ez meg ez rossz vagy szakszerűtlenül volt javítva. Én bank által visszavett motort nem vennék, mert ott is biztos úgy volt vele a gazdája mint a kocsival. "A rohadt bank el fogja venni még a kutyát is beleszaratom...."
Vajon túl nagy kérés hogy vegye le a műanyag idomot had lássam mi van alatta ?
Mert szép szép de lyukon még az olajfojást sem fogom tudni nézni...
Azért ez nekem gyanús ha jobban bele gondolsz...
Teleszkópszimering-el ott atalálkozom mikor írják, hogy szezonra felkészítve: Telószimmering, lánc, lánckerék, olaj, aksi vadi új.
Akkor ezekszerint mivel újak a szimeringek nem kellene folyni az olajnak például az első villa teleszkopjából ?
Nem rossz gép de nem árt az elején megfontoltan tologatni meg megtanulni hogyan támasztod le az oldal támaszra mert könnyen lefekszik (az enyémnek 3x sikerült 2x balra támasztás miatt egyszer jobbra mert gödröt fogtam)
12V-os rendszer: ez szimplán annyit jelent hogy milyen fezültség rendszere van a gépnek. Régebbi motoroknál volt 6V is. ha nem foglalkozol OT motorokkal akkor nincs jelentősége
Telószimmering: Általában van több darab egy jól működő motorban mert amúgy kifolyik az olaj. Nem tudom mi értelme van külön kiemelni.
Sport kipuf: azt jelenti hogy nem a gyári dob van rajta. A felszerelt dobtól függ hogy könnyű lesz műszakizni vagy nehéz (és drága) vagy esetleg kell egy másik.
Gumi: ezt neked tudni kell mert most tanultad hogy mennyi a gumi mélysége és mennyi lehet a minimum. (szégyellem de nem emlékszem a pontos számokra)
Xenon fényszóró: nem a hagyományos izzószálas hanem gázkisüléses izzó van benne. Erről sokat lehet olvasni hogy szabad e vagy sem az utólagos beépítés büntetnek e érte vagy sem. Azt tudom javasolni hogy google aztán jó olvasást.
Bukócső bukógomba: A motor oldalára szoktak felhelyezni kiálló csövet pl és a kisebb borulásokat vagy eldőléseket ez fogja fel, nem sérül az idom.
Lassabban reagál ?
Könnyebben kibillenik az egyensúlyból ?
Nehézkesen kanyarodik ?
Nem szándékozok az aszfaltal párhuzamosra bedölni vele :D
Mégegy kérdés ha még nem unjátok. Látom sok hirdetésnél a felszereltséget , de párat nem tudok kitalálni:
12 V rendszer, telószimmering, sport kipufogó mit ad ?, amikor azt írják hogy 70% os gumi hány mm bordázat van a 100%oson ? , Xenon fényszóró, Bukócső , bukógomba
Egyik másikról van valami fogalmam mi lehet de azért ha pontosan leírjátok az mindenképp jobb.