Azt nem tudom hogy felesleges-e mert nincs viszonyítási alapom. Azzal viszont egyetértek ami az aszfaltra kerül az a mocisnak mind veszélyt jelent szerintem bármi is legyen az (pláne ha nem látod előre mi az, és általában meg későn szoktuk észrevenni "relatív gyorshajtás miatt "). Kinek menyit megy a bocija? Kíváncsi lennék rá aki akarja írja már meg, én még 210-nél többet nem mentem vele. Másik aki ért hozzá érdemes-e tuningolni vagy nem és ha igen mit, gondolok itt ( áttétel módosítás vezérlés ilyesmire) ?
apeon: Szerintem gyárilag is ilyen. Nekem is ilyen "darabos": 1000-1300 között mocorog, tehát nem olyan állandó, mint mondjuk egy kocsiban. Lehet, hogy ez még a karburátoros mivoltából fakad? Valaki hozzáértő esetleg?
Sziasztok! Kicsit eltérő téma: a bringám kicsit darabosan jár alacsony fordulaton, meg egyenetlen az alapjárat, de amúgy stabil. Csináltam rajta karbiszinkront többször, de nem lett jobb, szétszedtem, kitisztítottam, épek a membránok. Lehet gyárilag ilyen?
Igen, kormánylengés totál felesleges, az én bocim speciel 250-nél sem szitál egy dekányit sem. Rázkódni rázkódik egy kicsit, de nem szitál.
A csúszós úttal már én is jártam úgy: esett egy hangyányi eső, ami ugye a legveszélyesebb, mert az úton lévő port csak megnedvesíti, és nyálkás lesz az út, mintha jégen mennél. Na egy szép 30-as jobbos kanyarnál majdnem kiment a seggem alól balra...azóta én is nagyon vigyázok.
Nem mellesleg, nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de az útfelfestések (fehér csíkok, zebrák), azok a legveszélyesebbek! Úgy csúsznak, mint a vazelines szar, se borítani, se fékezni nem lehet rajtuk a motort, mert már érzed is, hogy csúszik. Rohadtul veszélyesek.
Nem tudom milyen eredményes a kormánylengés csillapitós moci, de osztom Xebulon véleményét, ha gáz van első cselekvés kuplungot azonnal behúzni. A többit mindig a pillanatnyi helyzet diktálja.
Szvsz nem is kell.
Egyedül motorfékkel fékezve 40-60 között leng be a kormány, 1-esben a legerősebb. Jobb gumival csökken a hatás.
Bár már dobtam el a motort mert belengett az első és hátsó - esőben igen csúszós fehér aszfalton, 60-as tempónál egy visszakapcsolás után. Annyira csúszott az út, hogy a motorról leesve négykézláb csúsztam 50m-t és még a kesztyűm sem lyukadt ki az aszfalton. Ott a kormánylengés csillapító sem segített volna - viszont ha kinyomtam volna a kuplungot akkor igen, azóta bármilyen vészhelyzetben a kuplungon a kezem.
Az enyém akkor remeg legjobban, amikor motorfékkel ereszkedek a lejtőn 4000 fordulat körül. De szerintem ez nem minden motornál egyforma, mert gondolom a kipufogó elég erősen befolyásolja hogy milyen fordulaton mennyire rezonál a szerkezet, és láttam már vagy 6-8 fajta dobot bocikon. Az szerintem mind másképp viselkedik.
Illetve van egy enyhe remegés a kormányon is , lehet hogy nincs tökéletesen kicentírozva a kerék, biztos az is rátesz valamennyit.
Jut eszembe: kormány lengéscsillapítót lehet és érdemes szerelni a bocira?
úgy értem, hogy motorrezonancia, szerintem normális csak be szeretném magam biztosítani, hogy másnak is ilyen :D pl.: 0-90 km/h szinte semmi kb 4000 fordulat utána 90-120 km/h rezeg 130km/h jó, 140km/h rezeg tovább nem próbáltam. köszi
Lemérem már én is de így saccra nekem többet eszik. 12 lityi alatt soha nem tankoltam és akkor ér a pirosba. De ez legtöbb városi forgalom. (A szemem már romlik, csak messzire látok a sebességmérőt ezért már nem is nézem, ha 50-el akarok menni szólok a fiamnak tolja jó edzés neki)
Fogyira nekem is 10-12 liter jön ki 180-220 kilométerre. Ahhoz képest az nem rossz, csak az a baj, hogy sokat kell mennem vele, szóval heti szinten 2-3 tankolás az biztos! NEm győzöm tankolni...
Xperiám van, Navigon van feltelepítve (az újabb fajta, amihez már nem kell folyamatosan net), hibátlanul működik a kékfogas átvitel. Amikor párosítod a telefont a sisakkal, úgy legyen beállítva, hogy ha később akármikor bekapcsolod a sisak headsetet, automatikusan csatlakozzon a telefonhoz.
Nem kapcsolódik az eddigi témához, de nem bírom magamban tartani, hogy tegnap 204,4 km-en 9,09 litert evett a gép, ami szolidan 4,5 körüli fogyasztás. Volt benne város, közút, normál 90-110 -es utazóval,és kb 50 km 2 személlyel.
3 hét múlva indulok egy 2000 km-es túrára, így előtte elég jó hír, hogy nem 7-8 l-es átlaggal kell számolnom.
Van valaki, aki már összehozott egy android készüléket egy bluetooth kihangosítóval, és navigációra használta. Telefonáláshoz sikerült párosítani az eszközt, de a mobil alkalmazás hangok ettől még nem mennek át bluetooth fülesre. Melyik navígációs szoftver tud alapból bluetooth fülesre hangot átvinni, vagy milyen kiegészítő szoftver kell hozzá? Köszi
Öregróka: Igen, igen, a szakinak is kétszer kellett elmagyaráznia, mire megértettem, hogy miről beszél.
És persze a belsőtömítésről beszélünk, lévén az a vastag, olajszivárgás gátló tömítés, a külső "csak" a kosztól véd...bár lehet, hogy az sem mindegy, mert annak meg ahogy emlékszem 2 pereme van...
djmarkee: basszus nem hülék ezek a japcsik önbeállót tettek be . Erre nem is gondoltam a kocsiknál ez természetes már. Ahogy kopik a betét úgy marad kint a henger nálad meg mindig alapra vissza ment, ( itt jelentkezik a típus ismeret)
A csúszós úttal már én is jártam úgy: esett egy hangyányi eső, ami ugye a legveszélyesebb, mert az úton lévő port csak megnedvesíti, és nyálkás lesz az út, mintha jégen mennél. Na egy szép 30-as jobbos kanyarnál majdnem kiment a seggem alól balra...azóta én is nagyon vigyázok.
Nem mellesleg, nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de az útfelfestések (fehér csíkok, zebrák), azok a legveszélyesebbek! Úgy csúsznak, mint a vazelines szar, se borítani, se fékezni nem lehet rajtuk a motort, mert már érzed is, hogy csúszik. Rohadtul veszélyesek.
Szvsz nem is kell.
Egyedül motorfékkel fékezve 40-60 között leng be a kormány, 1-esben a legerősebb. Jobb gumival csökken a hatás.
Bár már dobtam el a motort mert belengett az első és hátsó - esőben igen csúszós fehér aszfalton, 60-as tempónál egy visszakapcsolás után. Annyira csúszott az út, hogy a motorról leesve négykézláb csúsztam 50m-t és még a kesztyűm sem lyukadt ki az aszfalton. Ott a kormánylengés csillapító sem segített volna - viszont ha kinyomtam volna a kuplungot akkor igen, azóta bármilyen vészhelyzetben a kuplungon a kezem.
Kíváncsi vagyok én is
Tudnátok feltenni egy képet, hogy hol vannak a felfogatási pontjai?
Lehet hogy a helye megvan az enyémen is, akkor felraknék egyet - de igazából azt sem látom hogy hol kéne lennie.
Illetve van egy enyhe remegés a kormányon is , lehet hogy nincs tökéletesen kicentírozva a kerék, biztos az is rátesz valamennyit.
Jut eszembe: kormány lengéscsillapítót lehet és érdemes szerelni a bocira?
3 hét múlva indulok egy 2000 km-es túrára, így előtte elég jó hír, hogy nem 7-8 l-es átlaggal kell számolnom.
Sikerült a szervízkönyveket leszedni?
És persze a belsőtömítésről beszélünk, lévén az a vastag, olajszivárgás gátló tömítés, a külső "csak" a kosztól véd...bár lehet, hogy az sem mindegy, mert annak meg ahogy emlékszem 2 pereme van...
link