Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nice :))
Hát ő lett az én társam. Nekem nagyon nagyon tetszik!
na vazz...... ...5 rugó egy állítás, van értelme ezzel otthon szórakozni?.....a 25 rugós órás műszer meg hááát olyan is...amivel normálisan be lehet állítani olyat vagy csinál otthon az ember vagy többe kerül...
Oops - nem voltam elég világos...
Szóval emlékeim szerint másképp néz ki az állító elem a 3-4,1-2 között, mint ami a 2-3 elem között van.
Ha mozgatod a gázkart úgyis meglátod. Keress csavart az állításhoz.
Karbiszinkronhoz:
Karbi tetején van egy gumiharang, ezt kell lerángatni (csipesz, derékszögű fogó előnyös). 4-es hengeré a vákuumcsövekhez van kötve. Emlékeim szerint mintha az 2-es hengerre lenne kötve a benzincsap vákuum csatlakozója.

Fel kell melegíteni a motort, érdemes megemelni az alapjáratot.
Benzintankot le kell szedni, kell külön palackban benzin, csatlakoztasd a benzin vezetékre.

A gázmarkolat a 3 henger karbijához csatlakozik, ez így nem állítható, ehhez állítunk be mindent.
A karburátorok pillangószelepei össze vannak kötve - rugalmas és állítható elemekkel - ez lényegében a karbiszinkron - minden pillangószelep egyszerre nyisson és zárjon... Ha egyik nyit és a másik még nem, akkor visszafogja a teljesítményt, illetve a másik torok nyitásakor hirtelen lökésszerűen jön a teljesítmény - motor rángat induláskor.

előbb a 4 henger állítsuk a 3-ashoz.
aztán az 1 hengert állítsuk 2-hez.
majd a 2-es állítsuk a 3-hoz.

Ha négy mutatós műszer van, akkor egyszerűen mindig lyukra feldugunk egy-egy műszert. ha két mutatós műszered van, akkor 3-4, 1-2, 2-3-ra dugod fel.

Műszereknek be kell állítanod a csillapítását, a műszer felé vezetéknek van egy zárócsapja, addig zárod el, míg a műszer nem ugrál, de azért gázadásra még változik... Aki vízoszlopos műszert használ ott maga a vízoszlop csillapít.

Tehát előbb a 3-4 műszer mutasson azonos értéket, és a 3-4 karbi közötti elemet csavargassad. Gázadásra is próbáld.
Utána 1-2 műszer mutasson azonos értéket (nem kell azonosnak lennie a 3-4 műszerrel), 1-2 karbi közötti elemet csavargasd.
Utána a 2-3 műszer mutasson azonos értéket (így persze már mind a négy műszer ugyanazt mutatja), de mintha kicsivel más elemet kell csavargatnod a 2-3 karbi között.

Próbáld gázadásra, kis fordulaton megtartva is - visszatérést is nézve, bár a karbi szinkron igazán csak kis gáznál érdekes.

Kellemetlen, de akár 2-3 hónap alatt is elállítódhat.
Érdemes venni egy műszert (használtan 20-25eFt), maga a művelet 10 perc alatti. Le sem kell szedni az idomokat, csak a felső csavarokat kicsavarva a tank kiemelhető. Összesen 20 perc alatt beállítható.
Jól van, én vagyok a hülye, hát a Haynes-ben minden benne van.
KARBURÁTOR SZINKRON (Haynes Manual fordítás)
-Járasd a motort üzemi hőmérsékletig, aztán állítsd be az alapjáratot 1750-re, majd állítsd le a motort.
-Szedd le a benzintankot.
-Vagy az 1-es, vagy a 4-es karbi felől kezdd el a vákuum csöveket rácsatlakoztatni.
-Indítsd be a motort, mérd meg a karbikat.
-Ha kész, adj pár gázfröccsöt, hogy minden pipec-e, és állítsd vissza az alapjárati fordulatszámot, majd állítsd le a motort.
-Végül szereld össze.

Ez csak egy kivonat a teljes anyagból, NEM KOMPLETT LEÍRÁS! Sok minden van még, amire oda kell figyelni, de a lényeg benne van. Ez alapján, és a szükséges szerszámok nélkül senki ne álljon neki megcsinálni saját maga!

Remélem tudtam segíteni!
Robika: Haynes Manuál szerint a következő adatokra van szükséged:
Gyertya nyomaték: 11 Nm
Gyertya hézag: 0.6-0.7 milliméter
A karbiszinkronnal kapcsolatos kérdésre nem tudom a választ, de itt egy plusz infó, ami felmerülhet: karburátor szinkronnál a maximum eltérés 2 érték között: 20 Hg mm.

Remélem segíthettem!
Üdv: M
Sziasztok! Gyertyát milyen nyomatékra húzod? Mekkora hézag kell a gyári gyertyához? Karbiszinkronhoz, le kell venni a levegőszűrő házat? Előre is köszönöm.
Még egyszer köszönöm a leírásod és a segítséged. :)
FÉKEK (első fék): FÉKBETÉT csere, 2. rész

Ha megvan, ecset és fülpiszka elő, és állj neki kitakarítani. Én a neten való kutakodás után azt találtam, hogy FOLTBENZINt használtak, ami erősebb, mint a benzin (van benne ipari alkohol, meg vlami szuperbenzin is), és kifejezetten olajos tisztításra van kitalálva. Nem mellesleg nincsen szaga. Bármelyik festékboltban beszerezhető, párszáz forintos áron. Ha a nagyja mocskot sikerült ledzsuvázni az ecsettel (nekem nagyjából 30 percig tartott 1 nyereg, szóval ne kapkodd el, legyen tökéletes az a nyereg!), akkor jöhet a fülpiszka. A piszkát próbáld meg teljesen körbeforgatni a dugattyúban, látni fogod, hogy hol van még kosz.
Ha teljesen kész, jöhetnek a tömítések (ha a régit használod, akkor azt is takarítsd meg benzinnel)(TANÁCS: az én tömítéseim ugyan nem néztek ki szarul, mégis úgy gondoltam, hogy a motor 2002-es, akkor azon már minden 10 éves. Mivel a gumi is öregszik, mondom ha már ennyire szét van szedve, akkor kicserélem a 10 éves tömítéseket is, azon nem múlik.)
Ne cseréld össze a tömítéseket (mondjuk nehéz ), a belső az olajtömítő, a külső a kosz távoltartó. Rakd be a dugattyút, és próbáld meg egyenesen beleszorítani (óvatosan helyezd be, és amikor éppencsak bent van a helyén, nézd körbe, hogy a külső tömítés nem gyűrödött-e meg). Ha megvan, ahhoz, hogy elférjenek az új betétek, majdnem teljesen be kell nyomni, ráadásul óvatosan, egyenesen. Én ehhez egy véletlenszerűen talált reszelőfogót (régi ráspoly fa nyele, ami gyönyörű gömbölyű, és pont belepasszol a dugattyúba), és gumikalapácsot használtam. Óvatos ütögetéssel könnyedén a helyére kerül.
Ezután már csak bele kell rakni az új betéteket, majd vissza kell helyezni a féktárcsára, és fel kell csavarozni.

Nekem összesen olyan 4-5 órába tellett az egész meló a szétszereléstől az összeszerelt állapotig.

Bármi kérdés felmerül, kérdezzetek, megpróbálok válaszolni!
FÉKEK (első fék): FÉKBETÉT csere
Akkor fékek. Az első fék leszerelése nem bonyolult, a villán lévő 2 csavar tartja a féknyerget, ezt kicsavarod, a fék már jön is lefelé. Kicsavarod még a vezetéktartót, és már lent is van a vezeték. Mivel a dugattyúkat nem tudod kézzel benyomni, hogy berakd az új fékbetétet, ezért le kell szerelni a fékcsövekről. Egy egyszerű hajtű-biztosítót kell kiszedni, és már könnyedén ki tudod húzni a betéteket. Ezt még a motoron meg tudod tenni. A külső betétet hagyd rajta, és pumpáld a fékkarral a féket addig, amíg a fékmunkahengeren az egyik dugattyút ki nem nyomja a hengerből (nagy valószínűség szerint csak az egyiket fogja, ha szerencséd van, akkor mind a 2 kijön egyszerre). Ha kint van, folyadékfolyás lesz, szóval nagyon vigyázz, hogy véletlenül se csurogjon rá a motorra, mert ez a szar folyadék mindent leéget és lemar! Ha megvan, szereld le a vezetéket.
Ha az egyik dugattyú bent maradt, akkor egy kicsit problémás metódus jön. A dugattyút, ami kijött, tedd vissza éppencsak, hogy szoruljon, és ékeld ki, hogy ne tudjon kintebb csúszni. Ezután egy kompresszorral próbáld meg a fékcsatlakozón keresztül kinyomni. Tegyél valami blokkolót (fadarab, lemezdarab), mert a levegő egy pillanat alatt kinyomja (hatalmasat pukkan, nem mellesleg, ha nincs előtte semmi, akkor ellövi a fenébe-tapasztalat!). Nem baj, ha nem szigetel pontosan, és kicsit mellette sziszeg a levegő, én pulzálva adagoltam neki a levegőt: lehet látni, ahogy nyomja kifelé a dugattyút, szépen, lassan.
Ha mindkettő kint van, szuper! Szedd ki a tömítéseket (ha elég gatya állapotban vannak, érdemes őket cserélni: nekem 1 első szett 6000 körül alakul, a 2 darab így 12 ropi körül van-eredeti Suzukit vettem a Rodeo Ride-tól, mert az utángyártott gumiról olyat olvastam, hogy 1 hónap után már folyt az olaj, meg olyan szarul volt méretezve, hogy a dugattyú simán becsúszott a helyére, ráadásul nem is volt sokkal olcsóbb, mint a gyári, szóval inkább gyári legyen, lévén az ÉLETed múlik rajta!).
Folyt. köv.
Hát először is köszönöm szépen a bókot...de egyszerűen csak érdekel a téma, ez az első motor, amit szerelek. Mondjuk mellette én szerelem a kocsinkat, a teherkocsinkat, a traktorunkat, szóval van kínálat. Egyébként teljesen alap dolgokkal kezdtem. Szereztem leírást (ajánlom a Haynes manuált, eBay-en pár fontért beszerezhető), ami ugyan angol, tehát ha nem megy, akkor szükség lesz egy kis google fordítóra, de szinte mindent fényképpel illusztrál. Amint megvolt a könyv, nekiálltam az alap dolgoknak: szűrőcsere, olajcsere, gyertyacsere, ilyenek. Aztán ahogy éreztem magamban a felkészültséget, nekiálltam a nehezebb dolgoknak is: mondjuk minden ilyen szerelést több órányi bolyongás előz meg a neten, hogy mik a tapasztalatok, hogyan is kell pontosan, stb..
Egyébként pont azért írom le, hogy esetleg Ti is meg tudjátok csinálni.
Szép napot!
Szia nagyon hasznosak a fotóid, látom te már szereltél pár motort.
Én laikus vagyok mivel nem találok magyar nyelvű leírást kézikönyvet semmihez ezért hálás lennék ha csinálsz valamit azt leírnád lefotóznád és feltennéd a fórumra. pld olajcsere telóban, sima olajcser meg minden ilyen karbantartási munka, sokan örülnének neki. Ez minden olyan szakinak szól aki ért hozzá és maga csinálja a mocit, nagy segítség lenne. Előre is köszi.
Helóka!
Na épülget a kicsike! Ma megjött a fék tömítéskészlet a Rodeo Ride-tól (elég drága volt, de az utánygyártott gumikról sok rosszat olvastam, így maradt a gyári tömítés), úgyhogy összerakás közepén tartunk.
Első képen a tiszta munkahenger, a dugattyúk, és a tömítéskészlet.
A második képen már a helyükön vannak a tömítések.
A harmadik képen már a dugattyúk is bent (jók a tömítések, mert úgy szorul benne a dugattyú, hogy alig bírtam belekalapálni...
A negyedik képen pedig a kész féknyereg!
Azóta már a motoron van, és már a fékcsövek is a helyükön vannak, holnap arról is hozok képet! :-D
nekem van komplett hátsó lámpa,és sok egyéb bontott alkatrész hozzá tel 06309492804
köszi szépen az infot.
http://www.sportmotor.hu/tagok... nyáron sikerült eldobnom a vasat én nála találtam mindent ami kellett.
szevasztok.nincs valakinek gsx-600f es hátso lámpa burája.vagy mere találnák.elöre is köszi.
Szelepfedél tömítés...tavaly cseréltem egy kollégának, Ő hozta a tömítést is.....nem tudom, hogy ereszt-e, azóta nem találkoztunk.......,de ha nem nagyon szivárog tényleg nincs értelme kicserélni nem beszélve az áráról....
Köszi :D egyébként tényleg nem zavaró csak kíváncsi lettem volna, hogy honnan jön illetve, hogy ez ennek a típusnak a típushibája e?
De gondolom akkor a szelepfedél tömítésénél jöhet.
Megbontani és utánajárni annyira macerás, hogy inkább töröld le az olajfoltot ... Majdnem mindenki gépén van ilyen, igazán nem számít, párcsepp olaj távozik itt.
Sziasztok!

Nemrég vettem egy GSX 750F mocit és most azt vettem észre, hogy a balszélső henger felső részén olajfolt látható. Az lenne a kérdésem,hogy ez mitől lehet ill. találkoztatok e már ilyennel?

Előre is köszi!
Nem beszélve arról, hogy 3 év alatt azért nem keveset fejlődött a motorozási rutin is. Nekem ez az első motorom, még emlékszem, hogy amikor megvettük, megjegyzem jogsiszerzés után 1 évvel, alig mertem neki húzni, meg bármit is csinálni. Aztán az évek alatt ez folyamatosan fejlődött, és most már egészen jól megy.
Miért ne lehetne?...illetve akkor ha annak idején mértél rajta valamit, ha nem akkor tényleg nincs mihez hasonlítani...