Épp ezért kell ragaszkodni egy bizonyos fajta olajhoz és olajtípushoz. Gondolom nem veszel minden évben más gyárótól olajat...? Mondjuk ez egy érdekes kérdés. Az én bocimban, amikor vettem, Valvoline volt. Az első évben, amikor cseréltem, Castrolt tettem bele (azt javasolták), és csak utána találtam meg a Motult, most idén lesz a 3. olajcseréje, ahol már Motul megy bele. Kár, hogy nem lehet összehasonlítani a pár évvel ezelőtti állapotát a mostanival, roppantul kíváncsi lennék rá, hogy van-e változás most, hogy egyfajta olajat használok...
hammerhead: Hát ha látod is, hogy koszos, akkor mindenképpen érdemes minél többet megpróbálni leszedni belőle. Utána majd kitisztul a következő évi olajcserével. Esetleg érdemes egy ilyen olajadalékot hozzárakni, ami bármelyik hipermarketben megvásárolható. Én a kocsimba rakok rendszeresen (drágám túl van 2. X-en, szóval nem árt neki).
Csak elméleti síkon érdekel, mert én nemrég vettem a motort, alapból cserélnék olajat, szűrőt, légszűrőt, gyertyát, stb... viszont 34000km van benne, és 36000-nél amúgyis cserélni kellene ezeket, tehát az én esetemben nem kérdés.
Elég dzsuvásnak néz ki az az olaj ami most benne van, azt sem tudom miféle, azt szeretném hogy minél kevesebb maradjon benne. Valószínű hogy leengedem a hűtőből is.
Sami: Szerintem van valami abban, amit Xebulon ír, nem véletlenül írja a kézikönyv sem, hogy nem kell minden alkalommal szűrőt cserélni. Biztos nem azért írja, hogy pénzt spóroljon nekünk... Lehet benne valami.
Ez elég érdekes kicsit elgondolkoztam rajta
Szerintem -saját vélemény- 2 opció van
1 ha eltömődik akkor lassul az olaj áramlás és ez egy légolajos motornál nem biztos hogy jó
2 eltömődik és a bika olajszivattyú akkor is átnyomja rajta az olajat és a szennyeződést is mert ugye valahol engedni kell.
(természetesen nano méretekben)
Én az új olaj új szűrő híve vagyok de érdekelne mit mondanak mások is
Egyesek szerint káros is lehet 6000-kmként cserélni a szűrőt.
Ennek magyarázata, hogy az életciklus második felében a szűrő már eltömődik, és ekkor szűri ki az igazán apró szennyeződéseket. Vagyis az életciklus első felében csak a nagyobb szennyeződést szűri, az apró benne marad.... Nagy és apró természetesen nano méretekben értendő.
Mondjuk én is 6000km-ként cserélem a szűrőt, nem olyan drága. Legalábbis az olaj ára többszöröse. Ugyanígy levegőszürőt is mindig cserélek.
Igen, a Manual csak 3 ciklusonként, vagyis 18.000 kilométerenként írja a szűrőcserét. Szerintem nem gáz. Gondolom azért úgy vannak kialakítva a részegységek, ráadásul a K&N szűrő is egy kiváló márka. Meg vedd figyelembe azt is, hogy a motort (általában) csak jó időben, mondjuk 10 fok felett, napos időben használják a legtöbben, tehát nincs mondjuk olyan igénybevételnek kitéve, mint mondjuk a mostani -20-ban a kocsijaink...bár én is minden alkalommal cserélem.
Csá. Én is NGK CR9EIX iridiumos gyertyát használok, nagyon jó. A vaterán vettem kb 12e huf volt szállítással együtt. Ja és állítólag 50000 km után kell csak cserélni ( én spec addig nem fogom benne hagyni).
Intercom sisakba építhető bluetooth-on készülékem van - Schubert C2 sisakkal.
Beépítéshez szét kell szedni az egész sisakot.
Fénykorában kb. 6-8 órát bírt egy töltéssel.
A nyitható sisak miatt 1,5 év alatt szétszakadt a mikrofonja, de kapható hozzá másik füles-mikrofon is, csak mégegyszer szét kell szedni a sisakot.
120km/ó-ig egész jól lehet beszélgetni vele.
Kicsit nehéz volt összefütyültetni először a két kütyüt, de utána a rituáléval már 3-5mp alatt rutinná vált.
Egyszerre vagy telefonálni lehet, vagy egymással beszélni.
Sajnos emiatt vagy GPS navigációt hallgatsz, vagy partnerrel beszélsz, és nem automatikus az áttérés.
Korábban próbálkoztam PRM rádióval, de azzal még natur sem értettem a másikat, nemhogy sisak rádióval. PRM rádióval nagyon lassan kell beszélni, hogy megértse a másik.
Igazán az automatikus adás kapcsoló nem jó, egyszerűbb felszerelni egy adásgombot a balkéznél a markolatra.
Azon tűnödöm mostanság, hogy okos telefonhoz lehetne-e két bluetooth fülest hozzákötni, mert ekkor már csak szoftver kérdése, hogy egyszerre telefonálj, GPS hallgass, és partnerrel beszélj...
A telefonok és GSM már tudná a push jellegű telefonálást, de a magyar szolgáltatók nem használják. Ennek az a lényege, hogy mint a CB adásnál nyomod a gombot és beszélsz, és csoportod összes telefonjára átküldi a hangodat. Bár ezt a szolgáltatást megoldhatnánk egy szerverrel is, de ekkor mobilinternet kellene mindenkinek, ami külföldön horror árú.
Olajos téma:
A Haynes Manual azt írja, hogy olajcsere esetén 3,3 liter megy bele, olaj + szűrő csere esetén 3,5 liter megy bele, illetve ha teljesen szét van bontva a motor, és teljesen szárazon van összerakva egy full felújítás után, akkor 4,7 liter kell bele. Vagyis gyorsan kiszámolható, hogy egy átlagos olaj + szűrő csere esetén nagyjából 1-1,2 liter olaj marad a motorban.
Szerintem ezzel semmi baj nincsen, ezeket a dolgokat gondolom úgy csinálják meg azért, hogy ne legyen baja (mondjuk érdemes betartani a 6000 kilométeres csereperiódust, és jó olajat venni bele, lévén egy motor élettartama kizárólagosan az olajcserék sűrűségétől, és az olaj minőségétől függ (kivéve ha összezúzod a kisdrágát a sarkon... )).
Nos, gyertyatéma:
Alap: NGK CR9EK vagy DENSO U27ETR
Lassú motorozáshoz, és hidegebb országokba: NGK CR8EK vagy DENSO U24ETR
Gyors motorozáshoz, és melegebb országokba: NGK CR10EK vagy DENSO U31ETR
Ha más márkát keresel, akkor ezen adatok alapján már meg fogod találni a megfelelő másik márka számát.
Én speciel újfejlesztésű, spéci, iridiumos NGK CR9EIX gyertyákat használok, és szuperül meg vagyok elégedve velük! Nagyon jó gyertyák, mondjuk az ára is megvan.
Ma már mentem is kb 15 km. Kicsit fura még a picike de, megvan az eredet vizsga, ez volt az oka a motorozásomnak . Amúgy nagyon élveztem a - 10 fok ellenére. Csak kicsit lefagyott a ...........................
Kocsiban persze, hogy beszélget az ember, azok más körülmények.
Ezekre az alap dolgokra nekünk megvannak az apró jelzéseink.
Pl: kapaszkodni - térdét az ülés fele nyomom oldalról
Figyeljen - mutató ujjam fölfelé
Ide-oda nézzen - a megfelelő irányba mutatok
Minden rendben - általános OK jelzés, mire ő ugyan azt vissza, de ha valami baj van, úgyis kopog a hátamon
Pisi-time - lefelé görbített mutatóujj :)
Persze sok mindent meg lehet beszélni előre, mi mit jelentsen.
Nekünk ez évek óta bejött.
Másik dolog, hogy a szélzajt úgysem tudod kiszűrni, ha milliókért veszel sisakot sem. Nekem mindig füldugóm van, ha megyek. A szelet szinte teljesen megszűri a környezeti zajokat meg simán hallom. Sziréna, duda, autó-motor hangja átjön. 120Ft-os madzagos munkavédelmi boltban kapható füldugó ami bedugás után igazodik a fülhöz. Mosható.
Mondjuk én is azért szerelnék, mert ha megyünk, akkor messzire megyünk: legalább 200-300 kilométer, és mondjuk nem szeretek félóránként megállni. Mondjuk egy 300-350 kilométeres utat lenyomunk 1 megállással félúton (rendes úton persze, nem autópályás 130-nál).
Igen én is ilyesmire gondoltam
De akár ha éppen úgy tartja kedvünk hogy míg el nem fogy a benzin addig húzzuk és közben beszélgetünk az sem baj éppen.
Szerintem elég hasznos kis szerkezet még akkor is ha nem folyamatosan beszélgetünk csak néha váltunk pár szót.
Samy: A szélzaj beszűrődése gondolom elsődlegesen sisakfüggő. Egyértelmű, hogy mondjuk egy csúcs Shoei sisak nem fog úgy zajongani belül, mint mondjuk egy alap 10ezer forintos sisak.
Toneres: Én például kocsiban is egyfolytában beszélgetek barátnőmmel. Motoron például szólnék neki, hogy kapaszkodjon, figyeljen, nézzen ide vagy oda, kérdezném, hogy minden rendben van-e. Ilyen alap dolgok...
Úgy érzem, kicsit túl is van pozicionálva ez a "beszélgessünk a motoron" dolog.
Egy motoron soha nem lesznek olyan körülmények, mint egy autóban, hogy normálisan lehessen beszélgetni.
De itt jön a kérdés, kivel és mit kell menet közben közölni?
Általában egy társaság nem órák hosszat megy egyfolytában megállás nélkül. A fontos dolgokat úgyis indulás előtt, és minden megálláskor le lehet tisztázni, a rendkívüli helyzetekben meg ott van a jelbeszéd. Persze lehet, hogy csak mi vagyunk így, de a mi motoros csapatainkban nem merült fel az egymás közti kommunikáció.
Az utassal is meg lehet beszélni a dolgokat megálláskor. Az én párom kifejezetten elutasította az ilyen fajta beszélgetési lehetőséget, mert szeret relaxálni, kikapcsolódni motoron, nemhogy még ott is beszélgetni.
Ezt mondjuk teljes mellszélességgel támogattam :)))) /persze csak vicc volt.../
Szóval szerintem motorozás közben motorozni kell, nem tízezrekért olyan beszélgetéseket bonyolítani, amit vagy értek, vagy nem, aztán azon filózni, vajon mit mondott, a másik bosszankodik, hogy megint nem válaszol vagy hülyeséget mond vissza. /zörög a sárhányó mintapélda/
Persze van akinek ez igénye, nem leszólni akartam, csak ez a véleményem. :)
Szia
Van olyan headset amin van úgynevezett PTT gomb. Egy kis tépőzáras szalaggal a kormányra lehet rakni ilyen spirál felxi vezetéke van és ez váltja ki a gomb szerepét. Így csak akkor tudsz beszélni ha megnyomod ami ugye ugyan olyan mint ha simán kézből rádióznál
Az érdekelne igazán hogy azért tényleg használható e az ötlet 100-120km/h-ig? Mert ha a széltől már 40-nél nem hallok semmit vagy nem lehet érteni amit mondok akkor hagyom az egészet.
Elég dzsuvásnak néz ki az az olaj ami most benne van, azt sem tudom miféle, azt szeretném hogy minél kevesebb maradjon benne. Valószínű hogy leengedem a hűtőből is.
Szerintem -saját vélemény- 2 opció van
1 ha eltömődik akkor lassul az olaj áramlás és ez egy légolajos motornál nem biztos hogy jó
2 eltömődik és a bika olajszivattyú akkor is átnyomja rajta az olajat és a szennyeződést is mert ugye valahol engedni kell.
(természetesen nano méretekben)
Én az új olaj új szűrő híve vagyok de érdekelne mit mondanak mások is
Ennek magyarázata, hogy az életciklus második felében a szűrő már eltömődik, és ekkor szűri ki az igazán apró szennyeződéseket. Vagyis az életciklus első felében csak a nagyobb szennyeződést szűri, az apró benne marad.... Nagy és apró természetesen nano méretekben értendő.
Mondjuk én is 6000km-ként cserélem a szűrőt, nem olyan drága. Legalábbis az olaj ára többszöröse. Ugyanígy levegőszürőt is mindig cserélek.
A szűrő nélküli verziónál marad benne kb 1.4 l, ami a teljes mennyiség közel harmada. Nem hiszem hogy ez jó lenne a motornak.
Beépítéshez szét kell szedni az egész sisakot.
Fénykorában kb. 6-8 órát bírt egy töltéssel.
A nyitható sisak miatt 1,5 év alatt szétszakadt a mikrofonja, de kapható hozzá másik füles-mikrofon is, csak mégegyszer szét kell szedni a sisakot.
120km/ó-ig egész jól lehet beszélgetni vele.
Kicsit nehéz volt összefütyültetni először a két kütyüt, de utána a rituáléval már 3-5mp alatt rutinná vált.
Egyszerre vagy telefonálni lehet, vagy egymással beszélni.
Sajnos emiatt vagy GPS navigációt hallgatsz, vagy partnerrel beszélsz, és nem automatikus az áttérés.
Korábban próbálkoztam PRM rádióval, de azzal még natur sem értettem a másikat, nemhogy sisak rádióval. PRM rádióval nagyon lassan kell beszélni, hogy megértse a másik.
Igazán az automatikus adás kapcsoló nem jó, egyszerűbb felszerelni egy adásgombot a balkéznél a markolatra.
Azon tűnödöm mostanság, hogy okos telefonhoz lehetne-e két bluetooth fülest hozzákötni, mert ekkor már csak szoftver kérdése, hogy egyszerre telefonálj, GPS hallgass, és partnerrel beszélj...
A telefonok és GSM már tudná a push jellegű telefonálást, de a magyar szolgáltatók nem használják. Ennek az a lényege, hogy mint a CB adásnál nyomod a gombot és beszélsz, és csoportod összes telefonjára átküldi a hangodat. Bár ezt a szolgáltatást megoldhatnánk egy szerverrel is, de ekkor mobilinternet kellene mindenkinek, ami külföldön horror árú.
A Haynes Manual azt írja, hogy olajcsere esetén 3,3 liter megy bele, olaj + szűrő csere esetén 3,5 liter megy bele, illetve ha teljesen szét van bontva a motor, és teljesen szárazon van összerakva egy full felújítás után, akkor 4,7 liter kell bele. Vagyis gyorsan kiszámolható, hogy egy átlagos olaj + szűrő csere esetén nagyjából 1-1,2 liter olaj marad a motorban.
Szerintem ezzel semmi baj nincsen, ezeket a dolgokat gondolom úgy csinálják meg azért, hogy ne legyen baja (mondjuk érdemes betartani a 6000 kilométeres csereperiódust, és jó olajat venni bele, lévén egy motor élettartama kizárólagosan az olajcserék sűrűségétől, és az olaj minőségétől függ (kivéve ha összezúzod a kisdrágát a sarkon... )).
Alap: NGK CR9EK vagy DENSO U27ETR
Lassú motorozáshoz, és hidegebb országokba: NGK CR8EK vagy DENSO U24ETR
Gyors motorozáshoz, és melegebb országokba: NGK CR10EK vagy DENSO U31ETR
Ha más márkát keresel, akkor ezen adatok alapján már meg fogod találni a megfelelő másik márka számát.
Én speciel újfejlesztésű, spéci, iridiumos NGK CR9EIX gyertyákat használok, és szuperül meg vagyok elégedve velük! Nagyon jó gyertyák, mondjuk az ára is megvan.
Ezekre az alap dolgokra nekünk megvannak az apró jelzéseink.
Pl: kapaszkodni - térdét az ülés fele nyomom oldalról
Figyeljen - mutató ujjam fölfelé
Ide-oda nézzen - a megfelelő irányba mutatok
Minden rendben - általános OK jelzés, mire ő ugyan azt vissza, de ha valami baj van, úgyis kopog a hátamon
Pisi-time - lefelé görbített mutatóujj :)
Persze sok mindent meg lehet beszélni előre, mi mit jelentsen.
Nekünk ez évek óta bejött.
Másik dolog, hogy a szélzajt úgysem tudod kiszűrni, ha milliókért veszel sisakot sem. Nekem mindig füldugóm van, ha megyek. A szelet szinte teljesen megszűri a környezeti zajokat meg simán hallom. Sziréna, duda, autó-motor hangja átjön. 120Ft-os madzagos munkavédelmi boltban kapható füldugó ami bedugás után igazodik a fülhöz. Mosható.
De akár ha éppen úgy tartja kedvünk hogy míg el nem fogy a benzin addig húzzuk és közben beszélgetünk az sem baj éppen.
Szerintem elég hasznos kis szerkezet még akkor is ha nem folyamatosan beszélgetünk csak néha váltunk pár szót.
Toneres: Én például kocsiban is egyfolytában beszélgetek barátnőmmel. Motoron például szólnék neki, hogy kapaszkodjon, figyeljen, nézzen ide vagy oda, kérdezném, hogy minden rendben van-e. Ilyen alap dolgok...
Egy motoron soha nem lesznek olyan körülmények, mint egy autóban, hogy normálisan lehessen beszélgetni.
De itt jön a kérdés, kivel és mit kell menet közben közölni?
Általában egy társaság nem órák hosszat megy egyfolytában megállás nélkül. A fontos dolgokat úgyis indulás előtt, és minden megálláskor le lehet tisztázni, a rendkívüli helyzetekben meg ott van a jelbeszéd. Persze lehet, hogy csak mi vagyunk így, de a mi motoros csapatainkban nem merült fel az egymás közti kommunikáció.
Az utassal is meg lehet beszélni a dolgokat megálláskor. Az én párom kifejezetten elutasította az ilyen fajta beszélgetési lehetőséget, mert szeret relaxálni, kikapcsolódni motoron, nemhogy még ott is beszélgetni.
Ezt mondjuk teljes mellszélességgel támogattam :)))) /persze csak vicc volt.../
Szóval szerintem motorozás közben motorozni kell, nem tízezrekért olyan beszélgetéseket bonyolítani, amit vagy értek, vagy nem, aztán azon filózni, vajon mit mondott, a másik bosszankodik, hogy megint nem válaszol vagy hülyeséget mond vissza. /zörög a sárhányó mintapélda/
Persze van akinek ez igénye, nem leszólni akartam, csak ez a véleményem. :)
Van olyan headset amin van úgynevezett PTT gomb. Egy kis tépőzáras szalaggal a kormányra lehet rakni ilyen spirál felxi vezetéke van és ez váltja ki a gomb szerepét. Így csak akkor tudsz beszélni ha megnyomod ami ugye ugyan olyan mint ha simán kézből rádióznál
Az érdekelne igazán hogy azért tényleg használható e az ötlet 100-120km/h-ig? Mert ha a széltől már 40-nél nem hallok semmit vagy nem lehet érteni amit mondok akkor hagyom az egészet.