Mivel egy kicsit esős az idő, megragadnám az alkalmat, hogy bejelentsem, nemrég beszereztem egy "Bocit". Előzőleg Kawám volt, de pár éve összetörte egy "kedves" autós. De már nem bírtam kivárni, hogy mi lesz a tárgyalás eredménye, ezért pár hónap utánajárás eredményeként ez a vas kapta a legtöbb pontot nálam szinte minden kategóriában.
Egyelőre még nem készítettem képeket róla, de amint kisüt a nap, pótolom! Egyébként én is 160-as hátsóval vettem, ezért nincs tapasztalatom a gyári mérettel kapcsolatban. Viszont nem éreztem semmi rosszat a stabilitással kapcsolatban. A GPX-en is egyébként szélesebb hátsó volt feltéve és azzal sem volt probléma a kanyarokban. Persze nem szabad túlzásokba esni! Az eggyel nagyobb méret nem hiszem, hogy gondot okozna...
Az a vas elsősorban arra való, hogy mikor középsztenderre állítod legyen mibe kapaszkodnod, illetve legyen mivel emelned. Az idomba ne kapaszkodj.
Másodlagosan a bütykökre egy csomagszorító hálót végeit lehet beakasztani, így a hátsó ülésen is tudsz szállítani. Itt sem lenne jó, hogy ha a háló kampói az idomba kapaszkodnának.
Bocsi hogy beleszólok, de amit írtál a gumimérettel kapcsolatban, az nem korrekt !
Ez már a második bocim, és ki tudja hanyadik garnitúra gumit koptatom, amik közt volt 150 - es, 160 - as is egyaránt. Nem kell parázni, teljesen jó a 160 - as gumi hátra, sőt nekem még stabilabbnak is tűnik kanyarokban. Én semmi negatívumot nem tapasztaltam a 160 - assal, nagyon szépen lehet vele terelgetni a bocit. Ha olvasgatsz német fórumokon, ott is ugyanezt mondják, sőt még ajánlják is a 160 - ast.
Ha akarsz nyugodtan tegyél fel 160-as gumit, nem húzza össze nagyon (sokkal szebben mutat, mint a 150-es magas oldalfalú), menet közben se fogsz észrevenni semmiféle romlást, sőt... Én is olvasgattam tavaly erről, mert volt egy 120/160-as garnitúra Mez4-es egy ismerősömnek és az enyémen a gyári 10 éves gumikat már nem éreztem biztonságosnak. Volt olyan fórum ahol egyértelműen jobbnak mondták a 160-ast (pályán is használva), engem meggyőztek és feltetettem. Sajnos kétszer is defektet kaptam ezért nyáron megint cserélnem kellett, de a méret maradt 160-as.
ÜDv!
Volna egy gyors kérdésem!
Ez a "vas" mire való? Sejtem, hogy talán oldaltatyó rögzítésében segédkezik, de azon felül van valami funkciója...?
Köszönöm a segítséget!
Ha emiatt akarsz nagyobbat, akkor el kell menni egy gumishoz, mellé tenni egy 160-ast és megnézni, hogy annak lejjebb ér-e a futófelülete. Vagy kérni mindkettőből és egymás mellette megdönteni, melyiket lehet mélyebbre. De szerintem ezek az utcai gummák valszeg hasonló dőlésszögig vannak futózva. Akinek ez kevés, annak be kell ruházni egy sportgumira, ami addig dől amíg be nem szarik az user vagy el nem fexik
Egy kis angol kell hozzá, de az alább leírt hátrányokat említik meg: kényesebb kanyarkövetés, rosszabb irányíthatóság, stb.
Itt egy kép is a cikkből, mások a méretek, de valami hasonló lehet a 150-160 váltás esetén is (azt írják, hogy adott méretű felnire, adott méretű gumi rakható): http://www.sportrider.com/tech...
Hát, higyjétek el, rengeteget változtat.
-A nagyobb gumi, ahogy írtam, nem passzol rá a felnire: magasabb lesz a gumi, és ugyanakkor a gumit jobban összehúzza. Emiatt a tapadás bizonyos kerékállásnál (kanyardöntés közben) sokkal kisebb lesz, mint a gyári méretű keréknél, és nagyobb sebességnél még kisebb lesz a tapadás (nagy sebességeknél ugye a centripetális (vagy centrifugális, mindig összekeverem a kettőt) kifelé nyomja a gumit).
-Ha azt akarod, hogy hasonló futási tulajdonságokkal rendelkezzen a gumma, kevesebb levegő kell bele, persze akkor már megint szarakodnak a tapadási tényezők, plusz a gumi is sokkal hamarabb kopik el, nem beszélve arról, hogy az előírt nyomásnál alacsonyabban használva még baleset-veszélyes is.
Mondom, én is rengeteget gondolkodtam azon, hogy 160-asat veszek, de aztán több volt a negatív okosság, mint a pozitív, így maradt a gyári méret. Én mindenképpen a gyári méretet javaslom.
Üdv! :-D
A gumiméret vallási vita időről időre visszatér a GSXF fórumokon.
Ami szinte biztos a nagyobb guminál -
- szebben néz ki
- alig változik a menetstabilitás (nem lesz jobb, sem rosszabb jelentősen).
Ami nem bizonyítható a nagyobb guminál -
- jobban fog kanyarodni
- nehezebben lesz dönthetőbb.
Aki lecserél egy középen kopott gumit egy új gumira, legyen az 150-es vagy 160-as, úgy érzi, hirtelen jobban dönthetőbb lett a gépe.
Szerintem csináld azt ami tetszik, jó tanácsot ne várj...
Nekem egyépként 160 van rajta ,már így vettem!Nem hiszem,hogy változtatna valamit is az egészen az hogy 150-vagy160.Ha csak abba gondolok bele ,hogy a gsx 750 a gyárija 180!Akkor miről beszélünk elférni meg bőven elfér.De sztem is felesleges mert csak az esztétika válltozna rajta és drágább is egy picivel.Fogyasztásba szinte semmit sem válltoztat nekem volt már 3.8 is /100km.
Hello!
Amiatt gondolkodtam a cserén, mert amikor a H.ringen mentem pár kört kicsit megkoptattam a peremét is pedig nem vagyok egy igazi "kanyarspecialista".
Szép napot!
Üdv!
Én nem tennék nagyobb gumit a gyárinál. Én is vacilláltam tavaly, rengeteget utánaolvastam, és nem ajánlatos. Ugyanakkora a felni, a gumi jobban kiöblösödik róla, ergó nem olyan lesz az alakja a gummának, mint egy 160-ashoz való felnin. Ezen kívül kisebb lesz a hely (ahogy én tudom, éppen csak befér a villa közé), plusz amit a kolléga mondott, rosszabb a menetstabilitás.
Utolsó dolog: egy motort nem véletlenül árulnak adott méretű gumival: az egész gép, minden egyes része, ahhoz a gumihoz van kiszámítva, beállítva, belőve. Ne változtass rajta, maradjon a 150-es méret! Viszont egy új 150-es gumi biztos, hogy nagyon jó lesz! Nekem tavalyi a hátsó gumám, egyszerűen csúcs! Nem kanyarvadász, de istenien kanyarodik!
Persze ha elkészül akkor teszek fel képet kb jövőhéten fogok nekilátni megcsinálni ha tudok megfelelő anyagot hozzá venni amit nem arany árában mérnek!
Üdv mindenkinek. A jó időre való tekintettel megkezdtem a szezont , de akadt egy kis bibi, fékezésnél ill rosszabb úton valami kotyogást tapasztaltam. Kormány csapágyra gyanakodva középre húztam, megmozgattam a felső villaszárat és érezhetően valóban kotyog. A kotyogást kézzel éreztem(tük 3 ember) a kormány tengely alsó részénél , gondolom alul- fölül van csapágy , Kérdésem lehet-e után állítani vagy kuka, de holnap teszek fel képet pontosan hol kotyog. Hogy ma nem fogok tudni aludni az biztos, mert megöl az IDEG.
sziasztok. nem rég vettem egy suzuki gsxf 400-at 92-es évjárat. most az lenne a kérdésem hogy okozhat e indítási nehézséget ha már szelephézag gyetya és karbiszinkron álításra szorul? tervbe van már hogy ezek meglesznek csináltatva csak nyugtalanít egy kicsit hogy nemtudom most elindítani. lehet megszívta magát? ki hogy szokta hidegen elindítani ilyen időben?
Az enyém ugyan nem boci, de szerintem ennek a guminövelésnek a divaton kívül semmi haszna nincs. Sajnos az enyémet is eggyel nagyobb gumikkal vettem elől-hátul, aminek az az eredménye, hogy a kanyarba erővel kell beborítani. Ha lekopik, biztos, hogy a gyári méretet fogom fölrakni! Egyenesben nem veszed nagyon észre, maximum a nyomvályú dobál jobban.
Viszont! :-)