erről beszélek........nagyon ritka, hogy tényleg a vez. lánc szól.....amúgy valóban méréssel, de nem lánchúzkodással hanem a manual-ban megadott adat mérésével állapítjuk meg az elhasználódás mértékét, ott le van írva a szervizlimit....
haliho
márt 3 éve nálam van azóta mentem kb12000 vele
de ahogy megvettem egyből csináltam karbi szinkront és szelephézag ellenőrzést és idén is szezon elején csak volt egy balesetem és szivárgott az olaj elvittem egy neves szerelőhöz "motordoktor" igy lehet tudod kiről beszélek na ő egyből átvágott ambszolut nem voltam vele megelégedve amit csinált egy szar volt ugyhogy rászántam magam és megoldottam a problémát (igazából az a bajom hogy lusta vagyok) azóta minden rendben volt csak halottam olyan csörgést a blokkfelöl ami nem tetszett és ő megerősített hogy a vmű lánc csörög és miért ne hinnék egy neves szerelőnek de mint kiderül kamuzott nemcsak hogy nem csinálta meg amit elvállalt még le is húzott. de mint kiderül a lánc feszítéssel megszünt a zaj amire én azt hittem... ugy hogy minden ok
csak láncot kell cserélnem de márt csak télen lesz belőle vmi azért nagyon köszönöm a segítséget ezért szeretem ezt a fórumot
Vezérműlánc cserét nem hang alapján, hanem "mérés" alapján kell elvégezni.
Normális körülmények között 12.000km-ként megbontod a motort, leveszed a szelepfedelet, mert szelep hézagot kell ellenőrizni és állítani. Ekkor el lehet végezni a vezérműlánc ellenőrzését is - mint korábban írtam, a lánckeréken lévő egyik láncszemet húzd ki sugárirányban, ha kézzel ki tudod húzni néhány mm-re akkor cserére érett a vezérműlánc. Egy jó szerelő ilyenkor már szól és legfeljebb még egy napig marad a szerelőnél a motor. De dönthetsz úgyis, hogy kockáztatsz és még lehúzol 12.000 km-t --- nem érdemes, hacsak nem akarod eladni a gépet.
Ha nem hiszel a szerelőnek, akkor menj el és nézd meg magad a lánc kopását.
Ha a szerelő nem tudja, hogy kell ellenőrizni a lánc kopását, akkor hagyd ott, mert valószínűleg egyéb dolgot sem tud.
Ez a lánc kopás ellenőrzés egyébként a hajtólánc keréken is elvégezni a hátsó lánckeréknél.
Vica versa, ha vettél egy motort, illik elvégezni egy nagyszervizt, franc tudja milyen volt az előző tulaj.
haliho
multkór nyavajogtam hogy csörgedezik a vezéműláncom ,kezdtem beletörődi hogy lassan cserélni kell átnézegettem a gépet
aztán kicsit laza volt a sima lánc is .elvittem hogy huzzák meg és közben gondoltam megbeszélem a vműlánc cserét is .
elindultam haza és láss csodát elhalgatott a csörgés .
a szerelő aki először megállapította a diagnózis simán átvert volna
ugyhogy hála vkinek csak a sima láncot kell cserélni mondjuk az elég szar állapotban van
hát ennyi vigyázzatok kihez és miért viszitek a motorotok
üdv mindenkinek uj fórumozó vagyok de régóta motorozom! 3 éve megyek 1- 89-es gsx 750f -nel szegénykém már nagykorú és sokmindenen keresztül ment elözö gazdáinál .szét ment a váltom és most vettem bele 1, 2002 -es boci blokkot és ezt rakom most bele .ezzel kapcsolatban kérdezném a boci tulajokat aki már szerelte a sajátját mert a régihez képest van 1 kis változás ,más a generátor .más a karburátor .a generátort kicseréltem azzal nincs gondom de a karburátoron van elektronika ami a fojtoszelep állását nézi na ezt nem tudom sehova kötni mert más a régi motor elektronikája ezért kérdezném a hozzá értöket hogy ez mit befolyásol a motor müködésében? és az uj karburátoron a légszüröház felöl van 1 alsó csatlakozó ami a közös üzemanyag ellátás de van két csatlakozó felül is ami a 2-2 karburátort köti össze ezek valószinüleg vákumcsövek amit megint nem tudok sehová kötni ! ha esetleg valaki csinált már ilyen motor cserés átalakitást le irhatná a buktatoit és bocsi hogy hosszan irtam de kéne 1 kis segitség!
Nyitott kipufogó növelheti és csökkentheti a fogyasztás.
Kisebb a kipufogó ellenállása, jobb az ürítés, több teljesítmény, főleg magas fordulaton... Ezek okozhatnak kisebb fogyasztást is - főleg egy szívó oldali sportszűrő cseréjével egybekötve.
De ugyanakkor egyes fordulatokon jelentősen csökkenhet a nyomaték, főleg kis fordulatszámon. A csökkenő nyomatékot csak nagyobb gáz adásával tudod ellensúlyozni, ami inkább növeli a fogyasztást.
Persze minden kipufogó más és más... De ha inkább alacsony fordulaton használod a motort, például ha nem szeretsz visszakapcsolni, 60-nál már 6-osban a gép (3000f) - mondván ha nem megyünk minek pörögjön, akkor inkább a gyári, nagyobb fojtású kipufogót használd, azzal kisebb a fogyasztás.
Nekem korábban 6,5 alá nem csökkent a fogyasztásom.
Aztán a jelenlegi szerelőm szerintem szegény, szerinte pont optimális keverékarányt állított be. No ettől hidegen rángat és 4000 környékén nem húz a motor - bemelegedés(~2 perc) után már nincs gond. Viszont a fogyasztásom leesett 6l alá, hegyi túrákon 5l környékén mentem, most nyáron ausztriában a BP-nek a premium üzemanyagát tankolva (5c volt drágább) 4.7l esett le a fogyasztás két személlyel.
Azért ha most 90 közúti sebesség helyet 120 körüli átlagtempót megyek, előzve, visszakapcsolgatva, kihúzatva 160-ig- felmegy 6.5l-re a fogyasztásom.
Ja az előbb említett viselkedésemet csak és kizárólag német autópályákon ismerem be.
Volt mikor autópályán 180-200-as tempóban mentem, akkor arra a szakaszra 9l mértem.
A fogyasztás javarészt a jobb kezedtől függ, illetve a sebesség miatti légellenállástól. Kanyargósabb szerpentinen 80 felé nem nagyon mész - és élvezetesen sokat kanyarogsz, de nem állsz meg. Ekkor a fogyasztás 4.5l-re is leeshet. Városban a sok megállás, indulás, gyorsulás miatt felmehet 7l is. Országúton a 80-130km közötti gyorsulások és lassulások miatt fogyaszt sokat, illetve 130-nál már nem kicsi a légellenállás.
Egy jó beállítással további 0,5l-re tudod csökkenteni a fogyasztást.
Én még ugyan magázódom az új vassal, de már másodjára mértem 4,7-et két személlyel. Mondjuk nem nyomom ki a szemét, az is biztos...
De ezer éves gyertyák vannak benne, karbiszinkronra szerintem nem is emlékszik előző gazdájától. Hétvégén kapott új olajat szűrővel, mi jött le belőle...! Majd szépen cserélek mindent, ahogy a pénz futja, most elég volt az átiratás is. Hosszú lesz a tél
Igen Loui81 amcsi piacos!Hmm ez van európait akartam nem tudtam hogy ez amerikai változat csak mikor elmentem megnézni akkor meg már nem hagytam ott de így utólag lehet jól jártam!Először nem akartam 100 LE-set de nem is olyan vészes ez a +20 0paci fogyasztani meg jól fogyaszt volt már 4.3 is/100km.
Na szia, akkor ezé' vagyunk így eltűnve huh? Szép a fireblade jó színes Gratulálok hozzá, aztán csak óvatosan
Nekem is megfordult a fejemben, hogy lecserélem a bocit, hazaviszem, eladom és itt kint veszek valamit De még csak kósza 5let....
Én szívem szerint egy gsx 1400-at vennék következő gépnek, 136NM nyomaték kegyetlen lehet. De sajna 2008-tol nem forgalmazzák. Úgyhogy 650f vagy egy nagy bandit lesz VALAMIKOR?
Hehe az én gsx-f 600-om 102 LE-s! Én is nézegettem az új 650-es eket de nekem még túl drága de sztem a következő már az újjabb lessz!Nagyon jól néz ki ahogy a márkatárs is mondta kiforott blokkal!Bárhogyis döntessz nem fogsz eggyikkel se rosszul járni és sok balesetmentes km kívánok!
Üdv a fórumon. Az én 600f-em is 85le mint a 650es, szerintem kezdésnek elég erős gép lesz a 650-es. Túrázni nekem bőven elég az ereje 2 személlyel is, műszakilag eléggé kiforrott gépezet, a blokkot régóta gyártják csak olaj helyett víz hűtéses lett.Az idom sokat dob rajta a fazeren csak fejidom van + árban is veri az fz-t. Nem vagyok márka függő de inkább a gsx-et venném meg. EZ csak az én véleményem azt vedd meg amelyik tetszik,megfelel a te igényeidnek. Jó vásárlást és sok gondtalan km-ert kívánok.
márt 3 éve nálam van azóta mentem kb12000 vele
de ahogy megvettem egyből csináltam karbi szinkront és szelephézag ellenőrzést és idén is szezon elején csak volt egy balesetem és szivárgott az olaj elvittem egy neves szerelőhöz "motordoktor" igy lehet tudod kiről beszélek na ő egyből átvágott ambszolut nem voltam vele megelégedve amit csinált egy szar volt ugyhogy rászántam magam és megoldottam a problémát (igazából az a bajom hogy lusta vagyok) azóta minden rendben volt csak halottam olyan csörgést a blokkfelöl ami nem tetszett és ő megerősített hogy a vmű lánc csörög és miért ne hinnék egy neves szerelőnek de mint kiderül kamuzott nemcsak hogy nem csinálta meg amit elvállalt még le is húzott. de mint kiderül a lánc feszítéssel megszünt a zaj amire én azt hittem... ugy hogy minden ok
csak láncot kell cserélnem de márt csak télen lesz belőle vmi azért nagyon köszönöm a segítséget ezért szeretem ezt a fórumot
Normális körülmények között 12.000km-ként megbontod a motort, leveszed a szelepfedelet, mert szelep hézagot kell ellenőrizni és állítani. Ekkor el lehet végezni a vezérműlánc ellenőrzését is - mint korábban írtam, a lánckeréken lévő egyik láncszemet húzd ki sugárirányban, ha kézzel ki tudod húzni néhány mm-re akkor cserére érett a vezérműlánc. Egy jó szerelő ilyenkor már szól és legfeljebb még egy napig marad a szerelőnél a motor. De dönthetsz úgyis, hogy kockáztatsz és még lehúzol 12.000 km-t --- nem érdemes, hacsak nem akarod eladni a gépet.
Ha nem hiszel a szerelőnek, akkor menj el és nézd meg magad a lánc kopását.
Ha a szerelő nem tudja, hogy kell ellenőrizni a lánc kopását, akkor hagyd ott, mert valószínűleg egyéb dolgot sem tud.
Ez a lánc kopás ellenőrzés egyébként a hajtólánc keréken is elvégezni a hátsó lánckeréknél.
Vica versa, ha vettél egy motort, illik elvégezni egy nagyszervizt, franc tudja milyen volt az előző tulaj.
multkór nyavajogtam hogy csörgedezik a vezéműláncom ,kezdtem beletörődi hogy lassan cserélni kell átnézegettem a gépet
aztán kicsit laza volt a sima lánc is .elvittem hogy huzzák meg és közben gondoltam megbeszélem a vműlánc cserét is .
elindultam haza és láss csodát elhalgatott a csörgés .
a szerelő aki először megállapította a diagnózis simán átvert volna
ugyhogy hála vkinek csak a sima láncot kell cserélni mondjuk az elég szar állapotban van
hát ennyi vigyázzatok kihez és miért viszitek a motorotok
Kisebb a kipufogó ellenállása, jobb az ürítés, több teljesítmény, főleg magas fordulaton... Ezek okozhatnak kisebb fogyasztást is - főleg egy szívó oldali sportszűrő cseréjével egybekötve.
De ugyanakkor egyes fordulatokon jelentősen csökkenhet a nyomaték, főleg kis fordulatszámon. A csökkenő nyomatékot csak nagyobb gáz adásával tudod ellensúlyozni, ami inkább növeli a fogyasztást.
Persze minden kipufogó más és más... De ha inkább alacsony fordulaton használod a motort, például ha nem szeretsz visszakapcsolni, 60-nál már 6-osban a gép (3000f) - mondván ha nem megyünk minek pörögjön, akkor inkább a gyári, nagyobb fojtású kipufogót használd, azzal kisebb a fogyasztás.
Aztán a jelenlegi szerelőm szerintem szegény, szerinte pont optimális keverékarányt állított be. No ettől hidegen rángat és 4000 környékén nem húz a motor - bemelegedés(~2 perc) után már nincs gond. Viszont a fogyasztásom leesett 6l alá, hegyi túrákon 5l környékén mentem, most nyáron ausztriában a BP-nek a premium üzemanyagát tankolva (5c volt drágább) 4.7l esett le a fogyasztás két személlyel.
Azért ha most 90 közúti sebesség helyet 120 körüli átlagtempót megyek, előzve, visszakapcsolgatva, kihúzatva 160-ig- felmegy 6.5l-re a fogyasztásom.
Ja az előbb említett viselkedésemet csak és kizárólag német autópályákon ismerem be.
Volt mikor autópályán 180-200-as tempóban mentem, akkor arra a szakaszra 9l mértem.
A fogyasztás javarészt a jobb kezedtől függ, illetve a sebesség miatti légellenállástól. Kanyargósabb szerpentinen 80 felé nem nagyon mész - és élvezetesen sokat kanyarogsz, de nem állsz meg. Ekkor a fogyasztás 4.5l-re is leeshet. Városban a sok megállás, indulás, gyorsulás miatt felmehet 7l is. Országúton a 80-130km közötti gyorsulások és lassulások miatt fogyaszt sokat, illetve 130-nál már nem kicsi a légellenállás.
Egy jó beállítással további 0,5l-re tudod csökkenteni a fogyasztást.
Szerintem....
De ezer éves gyertyák vannak benne, karbiszinkronra szerintem nem is emlékszik előző gazdájától. Hétvégén kapott új olajat szűrővel, mi jött le belőle...! Majd szépen cserélek mindent, ahogy a pénz futja, most elég volt az átiratás is. Hosszú lesz a tél
Köszöntem a hozzászólást :-)
Aztán meglátjuk mire jutunk...
Nekem is megfordult a fejemben, hogy lecserélem a bocit, hazaviszem, eladom és itt kint veszek valamit De még csak kósza 5let....