Én kifúrtam!
A popszegeccsel rögzített lemez alatt egy teljesen zárt rész van! Szóval az a külső lemez csak dekoráció, semmi más! Viszont nekem most 4 db 12-es furat van a középső gyári körül.
Motorféknél olyan hangja van mint egy 747-es Jumbo-nak!
A dob kibelezéséhez bizony már flex is kell!
Egycsövesek! Próbálta már valaki kifúrni a gyári cső végében található 6 popszegecset? Csak arra gondoltam, hogy kifúrás után ki lehetne dobálni egy-két felesleges cuccot a belsejéből, ha szétszedhető. Gondolom műszaki rajz (metszet) nincs senkinek.
Indulás 8 órakor a LURDY Ház parkolójából!
A 4-es főúton mennénk, Szolnokig legalábbis. Táv Budapesttől 165 km. Menetidő 2 óra 41 perc!
Kaja a Kondorosi Csárdában!
Akik nem Pest felől jönnek jelezzék hol akarnak csatlakozni, már ha akarnak.
Üdv István!
Sajnos teszttel nem tudok szolgálni, max a saját tapasztalataimat. Én pedig merem állítani, hogy alul tényleg még brutálisabb lesz a gép és könnyebben is pörög fel. Nálam erről egy kb 20m-es fekete csík meg egy lájtos egykerék adott tanúbizonyságot, mikor egy szegény tudatlan Golfost aláztam a lámpánál. Amúgy ha jól sejtem, te is jössz áprilisban Tokajra. Szívesen kölcsönadom a szűrőt egy körre. Mellesleg szerintem kis hazánk útjait szűrő szempontjából simán tekinthetjük homokos tengerpartnak.
Tudok ajánlani a témában egy szerintem mocsokul jó leírást itt:
Kiraly amit irtal!( En meg az oreg Suranyi konyvbol tanultam ezeket!)de neha olyan kacifantosan fogalmazol hogy siman belezavarodtam , gyakorlatilag tok hulyenek ereztem magam(tom egyesek szemeben igy is az vagyok ). A vege azert kikerekedett, es arrol olavastam amirol hallani akartam.
Azert ha megkerhetlek , es birtokaban vannak olyan osszehasonlito teszteknek ahol a gyari szurot hasonlitjak ossze neves sportszuro markakkal azt szivesen olvasnam itt.
Mert azt tudod mernokent hogy mindent lehet ugy merni hogy az atmenjen a teszten, csak olyan tesztet kell kitalalni. Vagy egy nagy ember szerint mindent addig kell merni meg jo nem lesz!
A beepiett sportszurom is a Ago szerint extra tulajdonsaggal rendelkezik, mert a van benne meg egy "BOGARFOGO "szivacs is igy nem jutnak el a lamellakig es nem takarjak ki annak egy nagy feluletet.
Es bevallom eleg nagy batorsagnak tartom akarmilyen szamot leirni arra hogy menyi idonkent kell takaritani a szurot, mert ha azt a homokos tengerparton tolod vegig akkor nem bitos akar 3000km ig szur, de egyes szerencses esetben akar tovabb is birhatja megszurni a levegoben lebego szennyezodeseket. Igy egyszeruen meghatarozva a tisztitasi interallumot:az attol fugg!
udv
folyt.:
A kipufgázok áramlási viszonyait elsősorban a kipuff rendszer határozza meg. Itt jönnek be az olyan nyalánkságok, mikor pl a 4-1 rendszereknél a hengerek egymás töltetcseréjét segítik, stb.
A végdobnak két dolga van. Ad egy végfojtást és csillapítja a hangokat.
Egy adott dob csak egy adott fordulatra optimális. Ahhoz, hogy mindenhol jók legyünk, beraknak egy szelepet, amit elektronikusan lehet nyitni/zárni. Yamahánál exap néven fut. Na nekünk olyan nincs.
Ha nem akarjuk, hogy gyengüljön a gép, játszhatunk a dob fojtásával. Ezt vagy a dob elején, vagy a végén szokták elvégezni pl szűkítőkkel. De vigyázat, hangsebesség fölötti gázoknál kicsit másak a játékszabájok. Tulajdonképpen ezt lövik be a gyártók.
Megtehetjük még azt, hogy sportlégszűrőt teszünk a gépbe. Ennek kisebb a fojtása, azaz adott idő alatt több levegőt kap a gépállat, illetve kevesebb energia megy el a levegő beszívására, ez általában az alsó tartományban erősíti meg a jószágot. (Ez igaz kipuffancsra is. Fickósabb a moci, ha nem neki kell átpasszírozni a kipugázta a katalizátoron)
Én amondó vagyok, hogy minőségi cuccot kell venni. Nem a reklám helye, de nem vész el a gari, ha a gyári szűrőt K&N sportszűrőre cseréljük. Igazoltan hatékonyabban szűr, min a gyári, a fojtása töredéke, viszont 3000 km-enként szigorúan mosni kell. Mellesleg a gyár 1.000.000 mérföld garit ad rá.
Ha van szupi sportkipuffancsunk meg sportszűrőnk, akkor jöhet a chiptuning.
Tudni kell, hogy egy adott tipus ECU egységének felprogramozásához a gyár csak 1 azaz egy darab progit használ. Ezt a progit töltik minden gépbe. Ez egy olyan általános. Na itt jön be a PC meg a hiozzávaló fékpad.
Miután pl GIpro-val megszabadultunk a tiltásoktól és bent van a PC, felmegy a gép a fékpadra, ami a kipufogó gáz elemzésével meg nyomaték meg fordulat meg miegymás méréssel az adott motorblokkhoz optimalizálja a progit. Tényleg kihozza a gépből a maximumot.
Az eddigiek, ha jól vannak csinálva, elvileg nem rontják a gép élettartamát és tuti hogy csökkentik a fogyasztást.
Szóval a keverékünk egy része szépen kilandolt a kipufba. Kipufszelep bezárul, dugó megy lefelé és szippantja befelé a friss töltetet. De mivelhogy előtte kb vákum volt benne, a töltet nyomása kisebb mint a környezeti.
Dugó elindul fel. A szívószelepet ekkor kezdik zárni. A levegőnek is van tömege, még megy befele a hengerbe, hiába megy a dugó felfelé.
Szívószelep bezár, dugó megy fel. Mivelhogy a szívóütem végén a kipufogásból eredően kicsi a nyomásunk, a keverék nyomása nem éri el esetünkben a környező levegő 9,5-szörösét.
Namármost tudni kell, hogy az égés sebessége jelentősen függ a kompressziós végnyomás értékétől.
Minél nagyobb az égés, annál gyorsabb egész addig, amíg össze nem jön a detonációs égés (kb 9,5 fölött), amihez már szikra sem kell.
Viszont nekünk kicsi a végnyomásunk, ezért az égési idő elnyúlik. A kisebb kompresszió miatt romlik a hatásfok, elvész némi nyomaték. Az égés pedig még akkor is zajlik, amikor kinyit a kipufogószelep a szimeringek és a szelepek nagy örömére. És indul a kör előről.
Namost minél nagyobb a moci fordulata, úgy változnak a kipufogási-összenyitás-stb idők.
Ezért a sportkipuffancs miatt a nyomatékgörbe feljebb tolódik. Alul gyengébb lesz, felül talán fickósabb.
Folyt köv.
Arra gondolkodtam, okoskodok egy kicsit kipuffancs ügyben.
Szóval van nekünk a hengerünk benne összesűrítve a lónyál/luft keverék. Felső holtpont előtt vmivel elsűl a gyergya, a keverék el kezd égni. Miközben szépen ég, expandál és lezavarja a dugó az alsó holtpont felé. Elég minden kb félúton.
Az alsó tótpunkt előtt vmivel kinyit a kipufogószelep, a gáz elkezd kimenni. Itt kap szerepet a kipufogó fojtása. Azzal lehet belőni, hogy milyen tempóban döngessen ki a gáz a szabadba. Ha nincs fojtás vagy kicsi, akkor miután felment a dugó, nem marad más, mint egy nagy dög vákum.
A felső holtpont előtt elkezd kinyitni a szívószelep és csukódni a kipuffszelep. Ekkor mindkettő nyitva van (összenyitás), a nagy vákum szépen kiszippantja a szívócsőből a kipuffba a friss keverékünket.
folyt. köv.
Szerintem akkor kell valtaniuk nekik is mikor itthon is megszigoritjak az elleorzeseket, es elkezdik lekapcsolni a tipus bizonyitvannyal nem rendelkezo felhasznalokat. Ekkor mar valoban csak a palyamotorozashoz lehet majd hasznalni oket.
En tovabbra is azt vallom, hogy magaval az anyaggal nem nehez dolgozni, es megfelelo technologiai ismeretek nyoman nem olyan nagy dolog legyartani egy dobot, lekoppintani esetleg egy eredetit. De ami arkulonbezetet kepezi az a minositesi tanusitvany megszerzese, ami feltetelez egy szigoru minosegbiztositasi rendszert is , es a koltseges fejlesztesek az adott motortpushoz, hogy ne csak a felfogatasi pontokban passzoljon .
Amig tehetjuk minden evben szervezunk magunkak 1500-3000 km-es utakat...lehetoleg egy osszeszokott kezelheto letszamu barati tarsasaggal ahol moka es motorozase a kituntetett szerep.
Sokszor nem ertem , nyitva vannak a hatarok megis inkabb "lodorognek "itthon 500-600 km-t. Holott ebbol siman fel lehet ugrani pl Donvaly-ig, es kozben hibatlan utakon tekeregni. Foleg hogy sokaknak navigaciojuk is van , vegkep nem ertem. Annyira azert a kornyezo orszagok is szepek hogy ne csak az itthonival elegedjunk meg. Azert a hatarokon tul is van elet. Es meg nem is igenyel ngyobb anyagi aldozatot, sot neha olcsobb is nehany tekintetben. Es esetleg nem csak a magyar gasztronomiat, kulturat ismerhetjuk meg rovid eletunk soran. Mi magyarok ilyen tekintetben eleg foldhozragadtak vagyuk, mert ha veletenul meg is atlpjuk a hatarokat, kepsek vagyuk magunal vinni nehany rud kolbaszt, egy szivat szalonnat, nehogy ehenpusztuljunk, vagy a nemeteknel is "Gulas"-t enni. magamon es barataimon is erzem ,hogy ez iranyu kozervattivizmusunk hatartalan, de minnel tobb idot toltunk el kint , es mikor elfogy a hazai "hamubasult" raebredunk, hogy masok i tudnak fozni is mulatni. Vagy mulatsagba lehet vinni egy kis hazai sziverositovel! de ezeket meg kell tapasztalni!
Dehogynincs. "92-ben mentem vele utoljára, még a katonaság előtt. Egyszer majd meg akarom csinálni, csak kéne pár cucc hozzá. (henger, dugó, karbi, lendkerék, gyújtás)
Az utolsó mondatok alapján arra gondolok, hogy főleg külföldön motorozol. Vagy nem?
A Bódisé amúgy minden tiszteletem, főként az E jelzés miatt. A hurkatöltőgyártók(Finster,Raptor, Martin stbstb) nagyon szép kidolgozású, igényes kéményeket csinálnak, nekik miért nincs ilyen tanúsítványuk? Annyira drága lenne?
én azt hittem a hurkatöltő a kinézete miatt kapta a nevét :-) mint a trombita.
annyi kiput megnéztem már, de a kétkipus változaté a legszebb számomra, mert rövid tölcsér.
Tudtommal a Bodis nem hurkatolto, olyan szempomtbol, hogy "E1"-el rendelkezik. Talän kicsit elfogult vagyok vele szemben, mert a haverok is ilyennel jarnak(jartak). Kellemes tonusa van. Es szerintem okoz egy kisebb fogyasztas csokkenest is.
A "valahol veszitesz" ragadott meg. Jelen esetemben, mindenhol(!) dinamikusabb lett a motor. Esetleg anyagi veszteseg ert. Es remelem hogy hosszutavon sem fog veszteseg erni, hiszen ezert aldoztam ra ennyit hogy "optimlis" legyen.
Sportszuro igencsak megosztja motorosok taborat. En annak szeretnek hinni hogy a hasznalat korulmenyeitol fuggoen kello mertekben karbantartott sportszuro is dolgozik olyan hatasfokkal mint egy "papir"-szuro. Ezert mertem atterni ra.
Masreszrol ismerem a gondolkodasodat, mi szerint a "gyari" a hosszuelet titka. En sem soket varialtam 2002-tol napjainkig. De eleg sokat foglalkoztam a temaval,es a nemelyest a kornyezetem is nyomast gyakorolt ram. Es mint mondtam megteve a lepeseket vegigjartam az utat hangsulyozom az optimalizalas fele, es eddig csepet sem bantam meg.
Nem akarok nagy oreg rutin kepeben tetszelegni, de 5 eve hajtom ezt a konstrukciot, mint egy 50000 km-t mentem a ket motorommal ez idaig. Egyszeruen hozzaszoksz a dinamikahoz, es mar nem hebeged a fogaid kozott egy egy kemenyebb elozeskor 5000-6000 nel valtva csak(!) el, hogy -"de geci eros". Foleg mikor a lelket is kihajtod hogy utolerd a haverokat mikor a szerpentinen beragasz egy pancser miatt egy 20m-es szerelveny moge amit a haverok meg elote az uccso pillanatban megeloztek. mikor "lekisered" a hegyrol a kamiont 180-200 -al eredsz a nyomukba , teszed ezt akkor mikor utassal csomagal motorral ~450 kg-ot nyomtok. Nem olyan rossz ilyenkor egy "Doxa" motor.
Es jol jon mikor 270 fokos forditokkal epitett szerpentineken 1-2 essel kanyarogsz . jo ha ilyenkor nem habog egy kicsit sem alacsony fordulatszamon sem. Jo mikor ora szerint 160-180nal hazaszaguld az ember autopalyan kulhonbol es kozben nem fogyaszt indokolatlanul 1.5-2 literrel tobb anyagot , csak azert mert tul van dusitva keverek gyarilag.
Ezek olyan dolgok amik az en "hasznalati korulmenyeim" kozott abban a tarsasagban mar esetleg zavaroak, hatranyosak lehetnek.
Itthon nem elesedik ki talan ennyire , mert nincs egy normalis utszakasz ahol meg felhotlenul lehetne motorozni, nincs egy nyormalis kanyar amit felsz nelkul el lehetne valalni. Vagy tobb szaz km-t kell erte zarandokolni.
épp Bódis hurkatöltőt készülök venni a nagy trombita helyett.
a srác azt mondta, hogy alsó tartományban gyengébb lesz, de hozzá lehet
hangolni a mocit (injektoros) hogy jó legyen.
utálom, ha megpiszkálnak valamit :-( de a trombita nagyon nem tetszik :-(
Ez nem biztos! Van egy haver, aki folyton egykerekezteti a Banditot. Tett rá egy Finster csövet, mi ugyanez a kategória. Namost, állítása szerint azóta 3000-es fordulattól gyönyörűen veszi az elejét gázra, amit addig nem tett, illetve jóval tovább marad fent, mert 8000-nél nem fogy ki a kraft. Természetesen hátrány is van, azt mondta, 2000-es fordulat alatt szörnyű lett.
A popszegeccsel rögzített lemez alatt egy teljesen zárt rész van! Szóval az a külső lemez csak dekoráció, semmi más! Viszont nekem most 4 db 12-es furat van a középső gyári körül.
Motorféknél olyan hangja van mint egy 747-es Jumbo-nak!
A dob kibelezéséhez bizony már flex is kell!
Aki kapja marja!
Kinyomtatható, elküldhető ismerősöknek, haveroknak, érdeklődőknek!
Indulás 8 órakor a LURDY Ház parkolójából!
A 4-es főúton mennénk, Szolnokig legalábbis. Táv Budapesttől 165 km. Menetidő 2 óra 41 perc!
Kaja a Kondorosi Csárdában!
Akik nem Pest felől jönnek jelezzék hol akarnak csatlakozni, már ha akarnak.
Sajnos teszttel nem tudok szolgálni, max a saját tapasztalataimat. Én pedig merem állítani, hogy alul tényleg még brutálisabb lesz a gép és könnyebben is pörög fel. Nálam erről egy kb 20m-es fekete csík meg egy lájtos egykerék adott tanúbizonyságot, mikor egy szegény tudatlan Golfost aláztam a lámpánál. Amúgy ha jól sejtem, te is jössz áprilisban Tokajra. Szívesen kölcsönadom a szűrőt egy körre. Mellesleg szerintem kis hazánk útjait szűrő szempontjából simán tekinthetjük homokos tengerpartnak.
Tudok ajánlani a témában egy szerintem mocsokul jó leírást itt:
http://www.mforce.hu/mforce/ci...
Azert ha megkerhetlek , es birtokaban vannak olyan osszehasonlito teszteknek ahol a gyari szurot hasonlitjak ossze neves sportszuro markakkal azt szivesen olvasnam itt.
Mert azt tudod mernokent hogy mindent lehet ugy merni hogy az atmenjen a teszten, csak olyan tesztet kell kitalalni. Vagy egy nagy ember szerint mindent addig kell merni meg jo nem lesz!
A beepiett sportszurom is a Ago szerint extra tulajdonsaggal rendelkezik, mert a van benne meg egy "BOGARFOGO "szivacs is igy nem jutnak el a lamellakig es nem takarjak ki annak egy nagy feluletet.
Es bevallom eleg nagy batorsagnak tartom akarmilyen szamot leirni arra hogy menyi idonkent kell takaritani a szurot, mert ha azt a homokos tengerparton tolod vegig akkor nem bitos akar 3000km ig szur, de egyes szerencses esetben akar tovabb is birhatja megszurni a levegoben lebego szennyezodeseket. Igy egyszeruen meghatarozva a tisztitasi interallumot:az attol fugg!
udv
Istvan
Indulás 8 órakor a LURDY Ház parkolójából!
A 4-es főúton mennénk. Táv 165 km. Menetidő 2 óra 41 perc!
Más javaslat?
A kipufgázok áramlási viszonyait elsősorban a kipuff rendszer határozza meg. Itt jönnek be az olyan nyalánkságok, mikor pl a 4-1 rendszereknél a hengerek egymás töltetcseréjét segítik, stb.
A végdobnak két dolga van. Ad egy végfojtást és csillapítja a hangokat.
Egy adott dob csak egy adott fordulatra optimális. Ahhoz, hogy mindenhol jók legyünk, beraknak egy szelepet, amit elektronikusan lehet nyitni/zárni. Yamahánál exap néven fut. Na nekünk olyan nincs.
Ha nem akarjuk, hogy gyengüljön a gép, játszhatunk a dob fojtásával. Ezt vagy a dob elején, vagy a végén szokták elvégezni pl szűkítőkkel. De vigyázat, hangsebesség fölötti gázoknál kicsit másak a játékszabájok. Tulajdonképpen ezt lövik be a gyártók.
Megtehetjük még azt, hogy sportlégszűrőt teszünk a gépbe. Ennek kisebb a fojtása, azaz adott idő alatt több levegőt kap a gépállat, illetve kevesebb energia megy el a levegő beszívására, ez általában az alsó tartományban erősíti meg a jószágot. (Ez igaz kipuffancsra is. Fickósabb a moci, ha nem neki kell átpasszírozni a kipugázta a katalizátoron)
Én amondó vagyok, hogy minőségi cuccot kell venni. Nem a reklám helye, de nem vész el a gari, ha a gyári szűrőt K&N sportszűrőre cseréljük. Igazoltan hatékonyabban szűr, min a gyári, a fojtása töredéke, viszont 3000 km-enként szigorúan mosni kell. Mellesleg a gyár 1.000.000 mérföld garit ad rá.
Ha van szupi sportkipuffancsunk meg sportszűrőnk, akkor jöhet a chiptuning.
Tudni kell, hogy egy adott tipus ECU egységének felprogramozásához a gyár csak 1 azaz egy darab progit használ. Ezt a progit töltik minden gépbe. Ez egy olyan általános. Na itt jön be a PC meg a hiozzávaló fékpad.
Miután pl GIpro-val megszabadultunk a tiltásoktól és bent van a PC, felmegy a gép a fékpadra, ami a kipufogó gáz elemzésével meg nyomaték meg fordulat meg miegymás méréssel az adott motorblokkhoz optimalizálja a progit. Tényleg kihozza a gépből a maximumot.
Az eddigiek, ha jól vannak csinálva, elvileg nem rontják a gép élettartamát és tuti hogy csökkentik a fogyasztást.
Szóval a keverékünk egy része szépen kilandolt a kipufba. Kipufszelep bezárul, dugó megy lefelé és szippantja befelé a friss töltetet. De mivelhogy előtte kb vákum volt benne, a töltet nyomása kisebb mint a környezeti.
Dugó elindul fel. A szívószelepet ekkor kezdik zárni. A levegőnek is van tömege, még megy befele a hengerbe, hiába megy a dugó felfelé.
Szívószelep bezár, dugó megy fel. Mivelhogy a szívóütem végén a kipufogásból eredően kicsi a nyomásunk, a keverék nyomása nem éri el esetünkben a környező levegő 9,5-szörösét.
Namármost tudni kell, hogy az égés sebessége jelentősen függ a kompressziós végnyomás értékétől.
Minél nagyobb az égés, annál gyorsabb egész addig, amíg össze nem jön a detonációs égés (kb 9,5 fölött), amihez már szikra sem kell.
Viszont nekünk kicsi a végnyomásunk, ezért az égési idő elnyúlik. A kisebb kompresszió miatt romlik a hatásfok, elvész némi nyomaték. Az égés pedig még akkor is zajlik, amikor kinyit a kipufogószelep a szimeringek és a szelepek nagy örömére. És indul a kör előről.
Namost minél nagyobb a moci fordulata, úgy változnak a kipufogási-összenyitás-stb idők.
Ezért a sportkipuffancs miatt a nyomatékgörbe feljebb tolódik. Alul gyengébb lesz, felül talán fickósabb.
Folyt köv.
Arra gondolkodtam, okoskodok egy kicsit kipuffancs ügyben.
Szóval van nekünk a hengerünk benne összesűrítve a lónyál/luft keverék. Felső holtpont előtt vmivel elsűl a gyergya, a keverék el kezd égni. Miközben szépen ég, expandál és lezavarja a dugó az alsó holtpont felé. Elég minden kb félúton.
Az alsó tótpunkt előtt vmivel kinyit a kipufogószelep, a gáz elkezd kimenni. Itt kap szerepet a kipufogó fojtása. Azzal lehet belőni, hogy milyen tempóban döngessen ki a gáz a szabadba. Ha nincs fojtás vagy kicsi, akkor miután felment a dugó, nem marad más, mint egy nagy dög vákum.
A felső holtpont előtt elkezd kinyitni a szívószelep és csukódni a kipuffszelep. Ekkor mindkettő nyitva van (összenyitás), a nagy vákum szépen kiszippantja a szívócsőből a kipuffba a friss keverékünket.
folyt. köv.
En tovabbra is azt vallom, hogy magaval az anyaggal nem nehez dolgozni, es megfelelo technologiai ismeretek nyoman nem olyan nagy dolog legyartani egy dobot, lekoppintani esetleg egy eredetit. De ami arkulonbezetet kepezi az a minositesi tanusitvany megszerzese, ami feltetelez egy szigoru minosegbiztositasi rendszert is , es a koltseges fejlesztesek az adott motortpushoz, hogy ne csak a felfogatasi pontokban passzoljon .
Sokszor nem ertem , nyitva vannak a hatarok megis inkabb "lodorognek "itthon 500-600 km-t. Holott ebbol siman fel lehet ugrani pl Donvaly-ig, es kozben hibatlan utakon tekeregni. Foleg hogy sokaknak navigaciojuk is van , vegkep nem ertem. Annyira azert a kornyezo orszagok is szepek hogy ne csak az itthonival elegedjunk meg. Azert a hatarokon tul is van elet. Es meg nem is igenyel ngyobb anyagi aldozatot, sot neha olcsobb is nehany tekintetben. Es esetleg nem csak a magyar gasztronomiat, kulturat ismerhetjuk meg rovid eletunk soran. Mi magyarok ilyen tekintetben eleg foldhozragadtak vagyuk, mert ha veletenul meg is atlpjuk a hatarokat, kepsek vagyuk magunal vinni nehany rud kolbaszt, egy szivat szalonnat, nehogy ehenpusztuljunk, vagy a nemeteknel is "Gulas"-t enni. magamon es barataimon is erzem ,hogy ez iranyu kozervattivizmusunk hatartalan, de minnel tobb idot toltunk el kint , es mikor elfogy a hazai "hamubasult" raebredunk, hogy masok i tudnak fozni is mulatni. Vagy mulatsagba lehet vinni egy kis hazai sziverositovel! de ezeket meg kell tapasztalni!
A Bódisé amúgy minden tiszteletem, főként az E jelzés miatt. A hurkatöltőgyártók(Finster,Raptor, Martin stbstb) nagyon szép kidolgozású, igényes kéményeket csinálnak, nekik miért nincs ilyen tanúsítványuk? Annyira drága lenne?
annyi kiput megnéztem már, de a kétkipus változaté a legszebb számomra, mert rövid tölcsér.
Sportszuro igencsak megosztja motorosok taborat. En annak szeretnek hinni hogy a hasznalat korulmenyeitol fuggoen kello mertekben karbantartott sportszuro is dolgozik olyan hatasfokkal mint egy "papir"-szuro. Ezert mertem atterni ra.
Masreszrol ismerem a gondolkodasodat, mi szerint a "gyari" a hosszuelet titka. En sem soket varialtam 2002-tol napjainkig. De eleg sokat foglalkoztam a temaval,es a nemelyest a kornyezetem is nyomast gyakorolt ram. Es mint mondtam megteve a lepeseket vegigjartam az utat hangsulyozom az optimalizalas fele, es eddig csepet sem bantam meg.
Nem akarok nagy oreg rutin kepeben tetszelegni, de 5 eve hajtom ezt a konstrukciot, mint egy 50000 km-t mentem a ket motorommal ez idaig. Egyszeruen hozzaszoksz a dinamikahoz, es mar nem hebeged a fogaid kozott egy egy kemenyebb elozeskor 5000-6000 nel valtva csak(!) el, hogy -"de geci eros". Foleg mikor a lelket is kihajtod hogy utolerd a haverokat mikor a szerpentinen beragasz egy pancser miatt egy 20m-es szerelveny moge amit a haverok meg elote az uccso pillanatban megeloztek. mikor "lekisered" a hegyrol a kamiont 180-200 -al eredsz a nyomukba , teszed ezt akkor mikor utassal csomagal motorral ~450 kg-ot nyomtok. Nem olyan rossz ilyenkor egy "Doxa" motor.
Es jol jon mikor 270 fokos forditokkal epitett szerpentineken 1-2 essel kanyarogsz . jo ha ilyenkor nem habog egy kicsit sem alacsony fordulatszamon sem. Jo mikor ora szerint 160-180nal hazaszaguld az ember autopalyan kulhonbol es kozben nem fogyaszt indokolatlanul 1.5-2 literrel tobb anyagot , csak azert mert tul van dusitva keverek gyarilag.
Ezek olyan dolgok amik az en "hasznalati korulmenyeim" kozott abban a tarsasagban mar esetleg zavaroak, hatranyosak lehetnek.
Itthon nem elesedik ki talan ennyire , mert nincs egy normalis utszakasz ahol meg felhotlenul lehetne motorozni, nincs egy nyormalis kanyar amit felsz nelkul el lehetne valalni. Vagy tobb szaz km-t kell erte zarandokolni.
a srác azt mondta, hogy alsó tartományban gyengébb lesz, de hozzá lehet
hangolni a mocit (injektoros) hogy jó legyen.
utálom, ha megpiszkálnak valamit :-( de a trombita nagyon nem tetszik :-(
Ha lapozol lefelé, megleled a killert