Ha lecseréled a motorodon a kipufogódat valami kályhacsőre, akkor minimális teljesítménycsökkenésre számíthatsz, mert a motor a gyári kipufogó(k)hoz van hangolva. Bár István PowerCommanderes írása után kételkedni kezdtem benne, hogy optimális a gyári beállítása a motornak.
Én 2db Martin dobot tettem a motoromra, ami az itt nyilatkozók szerint a "hurkatöltő" kategória. Nem volt lóvé a Yoshit vagy a Bódist megvenni. Alacsony fordulaton jobban húz tőle a motor, de hajlamos rángatni is. A szólam 4000-4500 körül kezdődik. Annyira jó szól, hogy feláll a szőr a kezemen. A teljesítménycsökkenést nem lehet érezni.
Ja, és kaptam hozzá Db-Killert is!
Máshonnan közelítem meg akkor. Említetted motordnál fennálló rángatást, amit sikerült kiküszöbölni, továbbá a fenti erővesztést. Egyértelmű, hogy egy injektorost be lehet-sőt célszerű- hangolni az általad említett módszerrel, egy karburátorost meg nem. Viszont, nekem alajárattól rángatásmentesen megy minden fokozatban, a gyári cuccaival. Biztosan lehetne jobb is, de a tapasztalatok szerint ahogy elkezdesz belenyúlni, valahol veszítesz.
Sportszűrőt meg akkor sem tennék be, ha fizetnének érte.
Kicsi ugy erzem ,hogy skeptikusan alltok a dologhoz. Par hete dumaltunk nalatok a Bandit 1200-as forumon, hogy egy karburatoros motort nem is olyan egyszerü behangolni. Mert ott ugye az uzemanyag keverek mennyiseget a fuvoka meretevel kell egyszer meghatarozni, es utana pedig kell hozza egy megfelelo kupossagu tu ami mindig az aktualis folytoszelep allasnak megfelelo mennyisegu benzint kever a levegohoz. Na most ezt minden 250 kenti fordulatszamon alapjarattol addig amig az adott 2,5,10,20,40,60,80,100%-os gazallasokon elforog a motor le kell merni, es ugyvaltoztatni a fuvoka es a tu kozotti keresztmetszetet hogy mindig az optimalis ~13.2 korul legyen a benzin levego aranya. Azt hiszem parszor szet lehet boritani a karburatort, es meg lehet futatni parszor a padon a "jo karburatoros" motort is. Van egy ket szaki akik mar 2 Banditas baratom gepet megpeckeltek, de ez is amolyan "tapasztalati" uton megy az elmondasuk szerint. Sportkipu,sportszuro,kornyezetvedelmi kiiktatas, ket tolas a kiszedett fuvokan egy spec tureszelvel, azt kesz. ~120 lo meg 120 Nm csucsban. alul egy kicsit jobban indul a jobb elogyujtas miatt. De korantsem bizti hogy mindenhol optimalis.Ja es a bekerulesi koltsege, a szabvanyos kipuval (nem hurkatoltovel) legszuroel, "DB killerrel" K and N legszurovel meressel kb anyi mint amibe nekem is kerult. Az injektoros gepeknel meg van ez a lehetoseg a PC-s behangolasra ami kozelebb all a valosaghoz, hat merne elne vele aki teheti?!
Amugy rajottem a hetes tapasztalatom alapjan, hogy olyan rola beszelni azoknak akiknek nem volt hozza szerencsejuk, mint egy szuznek a szexualis elmenyekrol.
Ekkora gépre nehéz szar hangot csinálni,de nem lehetetlen. A múltkor láttam egy XX-et, valami hermegelt kéménnyel, ordenáré trombitálós, mgagas hangja volt...brrrr..
Oké, jó dolog a behangolás, de 100+ezer egy power commander, a hangolás gondolom minimum 30..kérdéses, hogy megéri-e, vagy inkább venni kell egy jó karburátoros motort
Szevasz Csecse!
Hát én nem a felvonulásra gondoltam. Nem sok kedvem lenne 40-el levánszorogni a Velencei tóhoz. Sokkal inkább valami kiscsoportos gurulásra, valami szép helyre!
Sziasztok!
Én is szivesen csatlakozom a március 15. guruláshoz! Felvonulás is lesz Bp-ről kindulva a 7-es úton kb 500 motoros várható ha jó az ídő! De lehet más felé is a túra, csak legyen az ídőjárás kegyes hozzánk!
gyári papírokon rajta van, hogy melyik nap gurították ki a gyárból (Yamahánál tuti).... aztán az alkatrészeken a dátumokat megnézni + azért évente frissítik a motorokat az apró különbségekből le lehet vágni....
Nyugodtan lehet szinterezni (porfestés) a rugókat, nem lágyulhat ki tőle a rugóacél.
Egyetlen hátránya, hogy igazából nem csak a fémhez tapad, így az alározsdásodást nem jelzi olyan egyértelműen, mint a fényezés.
A magyar galvanizálóműhelyek valóban nagyon gyatrák. Aki esetleg meg tud győzni, hogy tévedek, az kérem tegye meg, mert évek óta keresek megbízható krómozót!
Tegnapelőtt csak próbaképpen áttettem a Banditáról a Yoshimurát a GSX-re. Mit mondjak... brutális.
A Banditon sem piskóta a hangja, ha húzom neki, de a GSX-en félelmetes. Amúgy nekem tetszene, de nem tudom, hogy a rendőrök mit szólnának. Sokkal kisebb/vékonyabb a hangtompítója, mint amilyeneket az ekkora mocikon látni általában.
Viszont teljesen át kéne faragni az összekötőt, és a Yoshimura jóval vastagabb, mint a GSX-en a leömlő kimenete. A Yoshi bemenete is "kan", meg a leömlő kimenete is, de annyival nagyobb a Yoshi belső átmérője is (kb. 6 mm-rel), hogy bőven ráment a GSX leömlőjére, egészen az első varratig, az tömített valamennyire a hangpróba során. Szóval nőstényre (bilincsesre) kéne a Yoshit átalakítani, vagy egy olyan közdarabot csinálni, aminek mindkét végén bilincs van, egyik a leömlőre, a másik a Yoshira.
Inkább célszerűbb lenne eladni, és venni rajta egy GSX-re valót.
Gondoltam rá, de utánanéztem a technológiának: 150-200 °C-on égetik bele. Ezen a fokon tudomásom szerint még semmit sem csinál az acél, bár már rég volt az anyagismeret óra.
Én 2db Martin dobot tettem a motoromra, ami az itt nyilatkozók szerint a "hurkatöltő" kategória. Nem volt lóvé a Yoshit vagy a Bódist megvenni. Alacsony fordulaton jobban húz tőle a motor, de hajlamos rángatni is. A szólam 4000-4500 körül kezdődik. Annyira jó szól, hogy feláll a szőr a kezemen. A teljesítménycsökkenést nem lehet érezni.
Ja, és kaptam hozzá Db-Killert is!