Itt a lényeg! Hogy nem kell kihasználni, ezt kéne esetleg egy kicsit jobban megrágni. Ott szunnyad benne, ha szükségét érzed előveszed és élvezed . Úgy érzed hogy nem fogy el soha, ha egy kicsit túlforgattad ( ~7000! ) akkor elváltasz és megint sanyargatja tovább a hajtásláncot, annak minden egyes elemét, és végül a szerencsétlen abroncsot.
DE! Ha "normálisan" használod és nem vársz többet tőle mint egy "átlag" motortól , akkor örökké fog müködni, mert a nagy teljesítményre méretezett alaktrészek , játszva továbbitják a 60-80Nm-t ! Ez a kulcsa az egésznek. Hogy van egy olyan géped aminek nem kell a határait feszegetned (, a mutatók, nem túrják a piros zónákat)! És akkor is ott vagy a többiekkel. És most itt nem arrol van szó hogy ki mennyire teszi lapra a vasat, hanem arról , hogy minimális csuklómozdulatokkal elintézel mindent , és nem gyötröd a géped. És néhány év kemény motorozás után nem kell rásozni valami szerencsétlen vevőre a kék füstöt eregető vasadat, mert ki van a lelke!
A tartalék a kincse ebben a motorban, amivel hosszú időre le lesz a gondod a motorvásárlásról és a nagy költséges szervízekről.
Mérnökként tudom mi az valamit méretezni , biztonsági tényezökkel , tartalékokkal, és mi az valamit kihegyezni , és kifacsarni a legutolsó tartalékot is.
Gondolom ezt is sikerül majd valakinek megcáfolni vagy esetleg félreértelmezni, de azért titikon reménykedem benne hogy néhány esetben célba ér.
Nem kérnék mást csak mielött itéletet mondasz próbáld ki ha lehetőséged engedi, és utána alkoss véleményt.Hasonlíts össze önmagával is a motort.
Üdv.
István
ez mind szép és jó é igaz, de:
- sorok között nehezen férsz el mert nagy
- ha borul a bili ember legyen a talpán aki megfogja
- a nagy tengelytáv és a kiálló dolgok miatt nem annyire dönthető, így lemarad szerpentinen vagy pályán
- húzni a gázt bárki tudja, de meg is kell állni. A nagy súly kevésbé fékezhető.
- korlátozott ezek által a felhasználók száma.
Sokmindent fel kell áldozni a tolóerő érdekében, azon az oldalon a kényelem és a motorerő van, de a túloldalon meg sokminden.
Ja és kb fél éve a deáktérnél beugrottam egy helyre. Motorral voltam. Járdánál motorról leszál, járdára feltol, letesz stb..kb 10 másodperc. Sétálok az arrább lévő épületbe, szegény motoros (vagy gsx vagy nagybandit) meg szenved nagyon hogy a magas padkára feltolja a gépet, alul meg nézze hogy nem ér le. 1-2 izzadás után tudta feltolni a megfelelő helyre. Ez kényelem? nemhiába a rutinvizsga is 8-as tolással kezdődik, a legtöbben meg se bírják tartani a gépet.
GSX 1400 teszt:
"A motor és a befecskendezés valami álom. Nem tudtam olyan helyzetbe hozni, hogy erőlködjön. Mondjuk egy ilyen blokkot igen nehéz. Pont akkora erőforrás dolgozik benne mint az Opel Astrámban. Elindulást követően nem bírtam megállni és a guruló motornál (semmi fék vagy kuplung) egyesben tövig rácsavartam. Elpörgette a hátsót gond nélkül a rücskös aszfalton. A hegyek között az emelkedőkön folyamatosan 5.ill. 6.-ban verettem erölködés nélkül. "
GSX 1400 teszt:
"Érdekes gépek ezek a muscle bike-ok. A teljesítmény már egész alul jelentkezik (1500 f/p) és folyamatosan jelen van. A motor karakterisztikája kifejezetten utcai körülményekre van hangolva. Ez azt jelenti, hogy a motor szinte állandóan nyomatékcsúcson vagy legalább is a közelében dolgozik. Magyarra fordítva azt az érzést képzeld el, mintha a GSXR-eddel folyamatosan 10,000-es fordulaton közlekednél. Ilyenkor ugye elég egy kis mozdulat a gázon és robbanás. A váltóval se kell bajlódnod. Szinte mindegy, hogy milyen fokozatban vagy: a tolóerő garantált."
De amúgy tényleg: Elhiszem hogy semmihez nem fogható amikor előtör a 126NM (jól tudom?) és tol mint állat, de hányszor lehet ezt kihasználni? Városban tutkó nem..Max egy előzésnél de az kb 3 másodpercig tart...
Kicsit még legyezgetném a hiúságunk!
Bár az új GSX 1300 átvette a legnagyobb nyomatékú sornégyes nakednek járó világbajnoki trófeát, azért a GSX 1400 még mindig világelső a legnagyobb lökettérfogat tekintetében a sornégyes nakedek között! Ez azért nem semmi és ha ehhez még hozzáveszem, szintén a nakedeket nézve, hogy a futóművünk full állítható (rugó előfeszítés, húzó, nyomó csillapítás) elől, hátul akkor bizony …
A pontos típus Neve: GSX-1300BK aza B-King.. Akkor Neked A GSX-R is bele tartozik mert benne van a GSX? Ne nevettesd már ki magad, a B-king egy koncepcióból született, semmi köze nincs a GSX-1400-as sorozathoz..
Persze hogy nincs a GSR alkatrészéből rajta...Hiszen sokkal nagyobb a B-king, azok a fajta alkatrészek vannak rajta csak nagyobban. Tegyél egymás mellé egy GSR-t, egy GSX-1400-at, és egy B-Kinget. aztán kérdezz meg kb 3.834.532 embert hogy szerinte melyik hasonlít egymásra.
Egyébként ajánlom figyelmedbe pl az autómánia B-King tesztjét, ott is szépen elmondja a csóka hogy hogy is keletkezett a B-King. Bár szerintem 100 motorosból legalább a fele hallott már róla. Úgy látszik Te a másik 50-be vagy benne
Egyébként ha nem vetted volna észre, akkor a suzuki a sor4-es motorjainak GS kezdete van
Minek adott vona akkor a B-Kingnek akkor pl KWS-BK, vagy FSY-Bk sorozatszámot? akkor kilógott volna a sorból.
Ja és a B-King név hamarabb megvolt mint a GSX1300 - mivel még akkor (2001) nem tudták hogy milyen blokk is kerül a "kicsikébe"..Úgyhogy a GSX1300 csak egy besorolás, nem jelenti azt hgy a GSX-1400-as családba tartozik...
Hi!
Én csak azokra a típusokra gondoltam, aminek a nevében benne van a GSX, hiszen ez a kapocs az egyes típusok és évjáratok között.
Japán belpiacos gépek között eléggé sokféle GSX futott 400-as, 750-es, meg még ki tudja milye. Ezeket kéne összeszedni. Már ha érez ehhez magában kedvet valaki.
Sajnálattal közlöm, hogy a Suzuki gyár nem osztja a véleményedet! Nem véletlenül, hirtelen felindulásból kapta a B King a GSX típusbesorolást ezt elhiheted!
Úgyhogy ezt nem lehet és nem is kell megmagyarázni!
Ezen persze lehet vitatkozni, csak értelmetlen. Igazán sajnálom!
Abban viszont igazad van, hogy az új GSX teljesen új konstrukció, így aztán nem csak a GSX 1400-el nincs megegyező alkatrésze, de a GSR 600 sincs. Egy árva darab sem.
Hát ez a nagy helyzet!
El kell hogy szomorítsalak, de a B-King korántsem tartozik a GSX-ek vérvonalába. Teljesen új koncepció, ami egy új stílust teremt. Az hogy a típusjelzés sajna ilyen félreérthetőre sikereredett, csupán véletlen.
A B-king az első példánya egy új sorozatnak. SOSE tekinthető a mostani GSX-ek megújításának. Egyetlen 1 alkatrész nem idézi a mostani GSX-ek vonalait. GSR 1400 azért nem lett, mert csak 1000cm3-ert terveznek valszeg belőle. Bár a neten fellelhető GSR 1000-es képek csak a photoshop remekei.
A B-king előde volt a GSR, ami feltérképezte a piacot az új formavilágával..Mivel sikereladásai voltak, így ideje volt a B-Kingnek.. Sajnálom de sose fog a motorotok családfájához tartozni a B-king, sokkal inkább a GSR-hez
Ha a XJR-nek a XS 1100-ig nyúlik vissza a gyökere, akkor lehet hogy ennek is kéne valahol keresni a 70-es évek vége 80-as évek eleje környékén?
De talán még sem a 1100-es Katana ennek az öse . A GSX 1200 az Bandika szívvel épült ha nem tévedek, az meg az olajkálya GSXR 1100 "sportmotor"-tól kapta az lelket, de én it elveszítettem a fonalat, mert ekkor én még Yamahán ültem , és az óta nem potoltam e béli törtélelmi hiányosságaimat. így feldobnám a labdát a nálamnál okosabb társaimnak!
...csak egy "SZÉP" hűtővédő-rács hiányzik róla , mint mondjuk ez!
A kormány nagyon tetszik rajta már én is nézegettem a POLO-ban, szélessebb odalanként 30-30mm-rel, alu , csak ~50€, és a még akkor a kormánysúlyok , vagy csúszógombák nincsenek is benne...
Ha van kedvetek csináljunk egy kis GSX történelmet, mert hogy nekünk az is van!
Aki tud, küldjön képeket régebbi GSX modellekről. Aztán szépen időrendi sorrendbe rakjuk őket. Jó lenne látni együtt a Nagy Csapatot!
Nekem eddig ezeket sikerül megtalálni.
Ma egy érdekes felfedezést tettem! Valószínűleg le vagyok maradva, de nekem akkor is újdonság volt!
A B King gyári típus besorolása GSX 1300!
Vagyis a gyár szerint a GSX vérvonal legújabb és legbrutálisabb példánya! Nekem ez azért furcsa mert mindenki a GSR nagytesójaként aposztrofálja, így nekem is az lett volna a legkézenfekvőbb ha GSR 1300 néven fut. De nem!
Igaz a GSX 1400 is csúcstartó volt a maga nemében, hiszen két világcsúcsot is tartott, az egyik a legnagyobb lökettérfogatú sornégyes naked , a másik pedig a legnagyobb nyomatékú sornégyes naked ! Ennek tükrében már érthető a gyár típusbesorolása és így a GSX család megkapta az igazi koronát a B King személyében!
GSX a KIRÁLY!
Itt a lényeg! Hogy nem kell kihasználni, ezt kéne esetleg egy kicsit jobban megrágni. Ott szunnyad benne, ha szükségét érzed előveszed és élvezed . Úgy érzed hogy nem fogy el soha, ha egy kicsit túlforgattad ( ~7000! ) akkor elváltasz és megint sanyargatja tovább a hajtásláncot, annak minden egyes elemét, és végül a szerencsétlen abroncsot.
DE! Ha "normálisan" használod és nem vársz többet tőle mint egy "átlag" motortól , akkor örökké fog müködni, mert a nagy teljesítményre méretezett alaktrészek , játszva továbbitják a 60-80Nm-t ! Ez a kulcsa az egésznek. Hogy van egy olyan géped aminek nem kell a határait feszegetned (, a mutatók, nem túrják a piros zónákat)! És akkor is ott vagy a többiekkel. És most itt nem arrol van szó hogy ki mennyire teszi lapra a vasat, hanem arról , hogy minimális csuklómozdulatokkal elintézel mindent , és nem gyötröd a géped. És néhány év kemény motorozás után nem kell rásozni valami szerencsétlen vevőre a kék füstöt eregető vasadat, mert ki van a lelke!
A tartalék a kincse ebben a motorban, amivel hosszú időre le lesz a gondod a motorvásárlásról és a nagy költséges szervízekről.
Mérnökként tudom mi az valamit méretezni , biztonsági tényezökkel , tartalékokkal, és mi az valamit kihegyezni , és kifacsarni a legutolsó tartalékot is.
Gondolom ezt is sikerül majd valakinek megcáfolni vagy esetleg félreértelmezni, de azért titikon reménykedem benne hogy néhány esetben célba ér.
Nem kérnék mást csak mielött itéletet mondasz próbáld ki ha lehetőséged engedi, és utána alkoss véleményt.Hasonlíts össze önmagával is a motort.
Üdv.
István