Jah, én csak a forgó verzióban gondolkodtam (eddig ). Úgy hogy a hajlított szélű esetében is eléggé messze lenne a lánctól. A hajlított vs. egyenes csak azt befolyásolná, hogy merre dobja ki a tárcsa a ráfröcsögött cuccot. Talán jobb is az egyenes, mert az a földre vagy a láncvédőbe dobja, vagy egyenesen előre és hátra.
A ferdénél előállhat olyan helyzet, hogy a bal lábszárra/csizmára.
Na meg egyszerűbb is az egyenes.
Le vagyok blokkolva, máson dolgozom most, nem áll rá az agyam erre a témára...
Nem tudom, egyik sem győzött meg nagyon. Meg úgy sem tudnád "aláhajlítani a tárcsát", hiszen akkor a laza , és feszes ág ahogy ráfordul-lefordul a lánckerékről ott beleérne a tárcsa, kivéve abban az esetben ha a "védőtárcsa" állna, vagyis mint a láncvédő fixen rögzítve lenne.
Lehet csak azért mert ott tud összegyűlni, de az első lánckeréknél, szerintem van a legnagyobb irányváltás, ott válik le a cucc, a spray maradékát is mindig onnan lehetett kikanalazni...
Sziasztok!Tavaszi GSX 1400-es Találkozó Május 10-12 lesz Szentbékkálla Eszter Panzió Jókai utca 4 ...Szivesen látunk mindenkit, és aki részt szeretne venni kérem jelezze április 15-ig üdv Norbert
Azért írtam, hogy elöl is kijjebb kell hozzá tolni a kis lánckereket, egy ugyanolyan vastag lemezt alá.
b. verzió: le kell szedni egy lemezvastagságnyit a dobból, és akkor ugyanoda kerül a lánc.
c: a lánckerék belső felére fogatni 5 db M5-M6-os csavarral, ha át lehet fúrni, és menetet fúrni bele (nem tudom milyen kemény)
d: a dobhoz fogatni, de nem a meglévő csavaroknál, hanem félúton megfúrni, ahol a kivágások vannak a lánckeréken, és M6-os csavarral odarögzíteni
Nem követtem/követem az eseményeket...
Húsvétkor, és pünkösdkor leszek otthon, de ezen alkalmakkor azt hiszem belátható hogy minden szabad percem az szeretteimmel töltöm...
Ennek ellenére ha valami csoda történik, akkor még akár be is eshetek ettől eltérő időpontban...
Èn oda nem tennék semmit. Ugyan a lánc szélesebb,
mint a lánckerék, de eltolni akármelyik irányba a tervezett középvonaltól a lánckereket, az félre terhelheti a láncot...
A yamaha sr 125-nek van király megoldása: láncvédö
Ez gyakorlatilag körbeöleli a láncot.
Lehet tovább fejleszteni, ha alsó laza ág még felülről is burkolt, de problémát jelent a lánc csapkodása, így jó siklású anyag kell amit nehezen tud kikezdeni.
Nem sokára lesz egy ilyenem lehet hogy még passzolni is fog. Önmagában igen ronda, gondolatebrésztőnek tökéletes....
De az is nagy igazság,hogy teljesen felesleges.Nekem csinált olyat is a láncolajzó,hogy cca.40 km alatt az összes olajat kifröcskölte,ami kb 1.5 dl,majd két papípzsepivel,és valami oldószeres törlővel 4 perc alatt takarítottam le. Nagyobb okosság szerezni olyantól aki használ fémnemesítőt(metabond)bármit,és azt pici cseppekben hozzá adni az olajhoz.Ártani biztos nem árt
Sziasztok! Tegnap olvastam azokat a hozzászolásokat a láncolajzóról. Ezek tényleg azt hiszik hogy olajfürdőt csinálunk a láncnak. Az a megoldás nekem is nagyon tetszett ami Rosi is írt. De szerintem elnyésző mennyiségű olaj megy a felnire. Inkább csak pára. Engem jobban zavarna a ragacsos spray.
Ezen én már törtem a fejem ...mert ugye tudjuk minden cuc valamenyit hagy a felnin .
szerintem a leg okosabb és" fillérekböl kivitelezhető "ha ......
a lánc védőt hátul oly módon alakítjuk ,hogy a láncról lecsapodó kenőanyag a védőnek csapodik és egy meghatárózót helyre a földre le csöppen .
Valami hasonlot....... lehetne terelő lemezkét előre is a lánckerékhez
tenni és ott is meg oldani a lecsepenést . Talán egyszer neki ugrok !
a zöldek meg le vannak sz....
Persze én eddig is tisztán tartotam mindent
Gondolj arra ,hogy a légszűrű ház is a földre ürít ...és az akku is !
Ez már müködik,annak a fiúnak(Karcsi)láthattuk az előző motorján, aki megvette az enyémet.Egy nagy kerek műanyag tányért szerelt be oda.Nem szép de elvileg hatásos.
Azt találtam ki, hogy kellene tenni a hátsó lánckerék meg a láncdob közé egy terelő/takarólemezt pl. 1-1,5 mm-es savállóból, így kevésbé nyomná az olajat a felnire/gumira, inkább lefelé, vagy a szélét behajlítva kissé kifelé (szembejövő szélvédőjére ). Sajnos házilag nehezen lenne kivitelezhető, esetleg több darabból lehetne össszehozni.
Természeten az első lánckerék alá is kellene egy ugyanolyan vastag hézagoló, hogy a sík megmaradjon.
Vélemény?
A ferdénél előállhat olyan helyzet, hogy a bal lábszárra/csizmára.
Na meg egyszerűbb is az egyenes.
Nem tudom, egyik sem győzött meg nagyon. Meg úgy sem tudnád "aláhajlítani a tárcsát", hiszen akkor a laza , és feszes ág ahogy ráfordul-lefordul a lánckerékről ott beleérne a tárcsa, kivéve abban az esetben ha a "védőtárcsa" állna, vagyis mint a láncvédő fixen rögzítve lenne.
Lehet csak azért mert ott tud összegyűlni, de az első lánckeréknél, szerintem van a legnagyobb irányváltás, ott válik le a cucc, a spray maradékát is mindig onnan lehetett kikanalazni...
Hol van ez a panzió, amit írtál?
http://www.naptarak.com/
b. verzió: le kell szedni egy lemezvastagságnyit a dobból, és akkor ugyanoda kerül a lánc.
c: a lánckerék belső felére fogatni 5 db M5-M6-os csavarral, ha át lehet fúrni, és menetet fúrni bele (nem tudom milyen kemény)
d: a dobhoz fogatni, de nem a meglévő csavaroknál, hanem félúton megfúrni, ahol a kivágások vannak a lánckeréken, és M6-os csavarral odarögzíteni
Húsvétkor, és pünkösdkor leszek otthon, de ezen alkalmakkor azt hiszem belátható hogy minden szabad percem az szeretteimmel töltöm...
Ennek ellenére ha valami csoda történik, akkor még akár be is eshetek ettől eltérő időpontban...
Csak a nagy Sr 500-van, ezt is kipróbálnád?
De olyan komplett motort szeretnél van az is?!:)
mint a lánckerék, de eltolni akármelyik irányba a tervezett középvonaltól a lánckereket, az félre terhelheti a láncot...
A yamaha sr 125-nek van király megoldása:
láncvédö
Ez gyakorlatilag körbeöleli a láncot.
Lehet tovább fejleszteni, ha alsó laza ág még felülről is burkolt, de problémát jelent a lánc csapkodása, így jó siklású anyag kell amit nehezen tud kikezdeni.
Nem sokára lesz egy ilyenem lehet hogy még passzolni is fog. Önmagában igen ronda, gondolatebrésztőnek tökéletes....
Tudjátok esetleg mibe kerül egy vezérmű lánc csere? Mintha szólna az enyémen.
szerintem a leg okosabb és" fillérekböl kivitelezhető "ha ......
a lánc védőt hátul oly módon alakítjuk ,hogy a láncról lecsapodó kenőanyag a védőnek csapodik és egy meghatárózót helyre a földre le csöppen .
Valami hasonlot....... lehetne terelő lemezkét előre is a lánckerékhez
tenni és ott is meg oldani a lecsepenést . Talán egyszer neki ugrok !
a zöldek meg le vannak sz....
Persze én eddig is tisztán tartotam mindent
Gondolj arra ,hogy a légszűrű ház is a földre ürít ...és az akku is !
víz ,olaj ,sav
Természeten az első lánckerék alá is kellene egy ugyanolyan vastag hézagoló, hogy a sík megmaradjon.
Vélemény?
Figyelem, Móricka-rajz következik!