Sziasztok,a Balatonon is jó idő volt,nem voltam rest kerülni egyet!
Bár lógott az eső lába,azért egy Lelle-Fonyód-Siófok-Szárszó belefért!
Már nagyon hiányzott,de már jól vagyok!
A te esetedben így már lehet egyszerűbb, de a te rendszered nem megy fel a 2004-ig gyártott modellekre a már említett középállvány pozíciója miatt.
Amit azért érdemes szem előtt tartani, hogy a 4-2-es gyűjtő nem rozsdamentes, tehát rohad. Ezek ugye már 10 évesek lassan. A végdobok is hasonlóan öregek. A nagyobb futásteljesítmény (min 10 év) a katalizátorok azért már viseltesek a dobokban. Más részről elég nehéz mostanság jó áron hozzájutni karist-mentes jó állapotú dobokhoz...
A leömlök között is van különbség. Méretre azonosak, de első évjáratok krómozottak, még a 4-1-es rendszeré már rozsdamentes kívülről.
Nem kívánlak befolyásolni, csak igyekeztem tárgyilagosan leírni a helyzetet.
(Èn is arra használtam az elmúlt 10 évet hogy betárazzak ilyen értékes dolgokból mint kipufogó rendszer, mivel az a mellém temetik típus vagyok többek szerint. )
Ez már a 4-1-ben 2005-ös évjárat?
Van felfogató szem a bal oldali hátsó lábtartón?
Nem vagyok benne teljesen biztos, de akad probléma a két verzió között. A 4-1-nek ugyanis módosítva lett a középállvány helye, mert a leömlök 4-1-be gyűjtője különben nem fért volna el. Ez lehet nem harmonizál a 4-2-es gyűjtővel annak a felfogatásával. Meg a középállvány gumituskó ütközője a dobon is gondolom máshova esik.
Egy mikrométerrel mérjétek körbe a tárcsa vastagságát pontosan, legalább 10-12 ponton. Ki kell jönnie, hogy hol a legvékonyabb a tárcsa. Ezen a részen mindig lecsökken a fékerő, majd újra megnő, ez tárcsavastagság ingadozás okozta fékerőváltozás a tárcsa kerülete mentén adja a vibrálást. Másik mellékhatása lehet hogy a gumiabroncs is egyenetlenül, kagylósra kezd el kopni, mely újabb kellemetlen következménnyel jár.
Ha új tárcsát tesztek fel, azt érdemes utána kiórázni, hogy lehetőleg minimálisat üssön tengelyirányban.
Sziaj
Koszi szepen az infot mar sokat beszelgettunk errol a probremarol de te jol megmagyarasztad.
Mar tobszor szetszedtuk,gumit csereltunk,ujra sulyoztuk,mident ki be huzigattunk de nem segitett.
Hat akkor csere.
Helo
Érdemes minél hamarabb lecserélni, mert tönkre teheti a telo szárakat is.
Elméletem szerint a minimálisan oldalirányba ütő tárcsát menet közben finoman koptatja a fékbetét. Ezért lokálisan egy kagyló keletkezik, aminek 1-2 század milliméter eltérésnél már komolyan, 0.03 mm-nél elviselhetetlen hatásai vannak. Gyári tárcsánál hallottam eddig csak erről a problémáról, de többi motornál is jellemző volt amire szerelték : Hajabusa, K1-K2 1000 gixer, TL 1000 és még pár másik Suzuki, de talán a sportosabb gépeknél kevésbé jött ez elő, mert intenzívebben használták őket. Elmondható, hogy ennek a motornak ez az egyik gyenge pontja...
En is a vibrallassal szenvedek mar nem lehet vele motorozni annyira raz es csak 45 000 km van csak benne.
Kerdes hogy az a gyari tarcsaknal ez normal tudsz tobb esetet hogy elkezdenek razni?
Azt kis sr ment a piacra húzva egy kicsit felfele a magyar használt-piac szintjét. Maradt pár extra alkatrészem belőle, többek között egy láncvédő, amit karácsonykor rá is erőltettem az 1400-re. Azt kell mondjam nem olyan rossz kiindulási pont egy utólag felszerelhető lánctok kifejlesztéshez.
A baj csak az, hogy németben már feljelentettek a házfelügyelőségnél, mert a mélygarázsban szereltem. Így nem sok lehetőségem van további munkálatokra, csak ha néha otthon vagyok...Bár ki tudja, hogy van e létjogosultsága egy jól működő kenési rendszer mellett amivel így is dupla vagy tripla láncélettartam várható.
Ezeket birtoklási vágyból és unaloműzőnek vettem. Nem akarom megbánni, hogy elmulasztok ilyen lehetöséget. Biztos voltál már olyan buliban lagziban, hogy utána másnap felkelve azt mondtad hogy többet kellett volna enni, vagy inni!
Köszönöm ha még beugrik valakinek a nevem a 1400 kapcsán. egy kicsit sajnálom, hogy sok "tudományos munkásságom" az enyészeté lett a rég oldal bedarálásával...Kevés más dologba fektettem annyi energiát mint abba oldalba.
Nekem már sok apró gondom volt a olajozóval, de eddig még mindig azt mondom, hogy így is megéri a vesződséget. A tavalyi túrán megduplázta az intervallumot, majd triplázta, úgy tudtam elegendő olajat felvinni, hogy kross-ban nyomtam. Ebből is látszik, hogy egyetlen lényeg van, hogy valami menjen rá...A esőmód már rég nem működött, de most, a téli szünetben nekiláttam, és csak a kapcsolóm volt szétugorva. A intervallum változást meg valami elektrolit okozhatta megint a dobozban rövidre zárva valamelyik lábakat részlegesen...A mókás az , hogy még mindig azt a flakon láncfűrész olajat használom amit a beépítéskor vettem. Pedig 30 e km felett van már jóval...
Úgy emlékeztem volt egy kisebb SR-ed is 125 vagy 250? Ha majd megnyitod a magán motorkiállításodat, egy meghívót küldj a klubnak . Emlegetünk is minden talin. A láncolajzó faszán teszi a dolgát.
http://www.ebay.com/itm/rucken..
.
Bár lógott az eső lába,azért egy Lelle-Fonyód-Siófok-Szárszó belefért!
Már nagyon hiányzott,de már jól vagyok!
Amit azért érdemes szem előtt tartani, hogy a 4-2-es gyűjtő nem rozsdamentes, tehát rohad. Ezek ugye már 10 évesek lassan. A végdobok is hasonlóan öregek. A nagyobb futásteljesítmény (min 10 év) a katalizátorok azért már viseltesek a dobokban. Más részről elég nehéz mostanság jó áron hozzájutni karist-mentes jó állapotú dobokhoz...
A leömlök között is van különbség. Méretre azonosak, de első évjáratok krómozottak, még a 4-1-es rendszeré már rozsdamentes kívülről.
Nem kívánlak befolyásolni, csak igyekeztem tárgyilagosan leírni a helyzetet.
(Èn is arra használtam az elmúlt 10 évet hogy betárazzak ilyen értékes dolgokból mint kipufogó rendszer, mivel az a mellém temetik típus vagyok többek szerint. )
Van felfogató szem a bal oldali hátsó lábtartón?
Nem vagyok benne teljesen biztos, de akad probléma a két verzió között. A 4-1-nek ugyanis módosítva lett a középállvány helye, mert a leömlök 4-1-be gyűjtője különben nem fért volna el. Ez lehet nem harmonizál a 4-2-es gyűjtővel annak a felfogatásával. Meg a középállvány gumituskó ütközője a dobon is gondolom máshova esik.
Egy mikrométerrel mérjétek körbe a tárcsa vastagságát pontosan, legalább 10-12 ponton. Ki kell jönnie, hogy hol a legvékonyabb a tárcsa. Ezen a részen mindig lecsökken a fékerő, majd újra megnő, ez tárcsavastagság ingadozás okozta fékerőváltozás a tárcsa kerülete mentén adja a vibrálást. Másik mellékhatása lehet hogy a gumiabroncs is egyenetlenül, kagylósra kezd el kopni, mely újabb kellemetlen következménnyel jár.
Ha új tárcsát tesztek fel, azt érdemes utána kiórázni, hogy lehetőleg minimálisat üssön tengelyirányban.
Üdv
István
Koszi szepen az infot mar sokat beszelgettunk errol a probremarol de te jol megmagyarasztad.
Mar tobszor szetszedtuk,gumit csereltunk,ujra sulyoztuk,mident ki be huzigattunk de nem segitett.
Hat akkor csere.
Helo
Elméletem szerint a minimálisan oldalirányba ütő tárcsát menet közben finoman koptatja a fékbetét. Ezért lokálisan egy kagyló keletkezik, aminek 1-2 század milliméter eltérésnél már komolyan, 0.03 mm-nél elviselhetetlen hatásai vannak. Gyári tárcsánál hallottam eddig csak erről a problémáról, de többi motornál is jellemző volt amire szerelték : Hajabusa, K1-K2 1000 gixer, TL 1000 és még pár másik Suzuki, de talán a sportosabb gépeknél kevésbé jött ez elő, mert intenzívebben használták őket. Elmondható, hogy ennek a motornak ez az egyik gyenge pontja...
En is a vibrallassal szenvedek mar nem lehet vele motorozni annyira raz es csak 45 000 km van csak benne.
Kerdes hogy az a gyari tarcsaknal ez normal tudsz tobb esetet hogy elkezdenek razni?
A baj csak az, hogy németben már feljelentettek a házfelügyelőségnél, mert a mélygarázsban szereltem. Így nem sok lehetőségem van további munkálatokra, csak ha néha otthon vagyok...Bár ki tudja, hogy van e létjogosultsága egy jól működő kenési rendszer mellett amivel így is dupla vagy tripla láncélettartam várható.
Ezeket birtoklási vágyból és unaloműzőnek vettem. Nem akarom megbánni, hogy elmulasztok ilyen lehetöséget. Biztos voltál már olyan buliban lagziban, hogy utána másnap felkelve azt mondtad hogy többet kellett volna enni, vagy inni!
Köszönöm ha még beugrik valakinek a nevem a 1400 kapcsán. egy kicsit sajnálom, hogy sok "tudományos munkásságom" az enyészeté lett a rég oldal bedarálásával...Kevés más dologba fektettem annyi energiát mint abba oldalba.
Nekem már sok apró gondom volt a olajozóval, de eddig még mindig azt mondom, hogy így is megéri a vesződséget. A tavalyi túrán megduplázta az intervallumot, majd triplázta, úgy tudtam elegendő olajat felvinni, hogy kross-ban nyomtam. Ebből is látszik, hogy egyetlen lényeg van, hogy valami menjen rá...A esőmód már rég nem működött, de most, a téli szünetben nekiláttam, és csak a kapcsolóm volt szétugorva. A intervallum változást meg valami elektrolit okozhatta megint a dobozban rövidre zárva valamelyik lábakat részlegesen...A mókás az , hogy még mindig azt a flakon láncfűrész olajat használom amit a beépítéskor vettem. Pedig 30 e km felett van már jóval...