Igazából kép sem szükséges, elég egy körülbelüli mérés.
Rozsdamentes az biztos, mert nem rozsdásodik vagy csak nagyon enyhén. Igazából inkább a gyűjtő volt rozsdás, de az is csak felületi, nem rágja át az anyagot. Rozsdamaró, drótkefe, drótkorong kombóval teljesen le lehetett pucolni. Szerintem túl melege van, és azért rozsdásodik, na meg a kerék is odaver mindent.
Igen, szedtem már szét darabokra mikor políroztam. Arra is gondoltam, hogy már ekkor közelebb kerülhetett a csavar a karterhez, ha nem pont ugyanúgy került vissza.
Hogy nem duplafalú, abban nem vagyok biztos, mert elég szűk a nyakánál, és belül van egy varrat is körben. Szóval kívülről ránézve nagyobb belsőt vártam volna. Szóval nem tudom, de valami trükk van benne. Lehet, hogy csak a csatlakozások pontossága miatt a két végére került stucni, és amúgy egyfalú cső, de nagyon nem vizsgálgattam.
A kakasdi bontóban láttam pár éve komplett kétkipus rendszert 80e-ért. Nem tom meg lehet-e még.
Bilincset biztosan könnyű csinálni, ha nem akarsz pont ugyanolyat, mint a gyári.
A leirtak helytalloak! Most mar csak valakitöl kepet kell szerezned!
Nekem meg szerezhetne valaki K5 (egycsöves rendszereü) utani könyököket.
Jol tudom hogy azok rozsdamentesek, es nem duplafaluak. Es talan a beslö atmerö ez miatt nagyobb ?
Te mar bontottad le?
Most vettem ket gyari dobot, meg a gyüjtöt hogy majd tudjam potolni a gyari komolyan rohado rendszert. A gyüjtö jo allapotu, de a bilincsek mar nem sokat erenek rajta, azt hiszem sajat kezjeggyel ellatott cuccokat kell ra keszitenem. De könyökökböl jol jönne egy szett rozsdamenetes...
Annyit tudok csinálni, hogy fellazítom az összes csavart az egész kipun, igazítok rajta, aztán visszahúzgálom. Esetleg a gyűjtő tartóján is tudok hajlítani, ha elment.
A dob és gyűjtő közötti összekötőcsövön találtam horzsolást tehát ott ért földet a kipu a könyökök és a dob sértetlen. Mivel sok darabból van a kipu elég nagy játéka van a csatlakozásoknál, ezért gondolom, hogy ha hátra és felfelé irányuló ütésnél itt-ott enged a csatlakozásnál, a viszonylag puha tömítések miatt, vagy a gyűjtő tartója tud hajlani, bár ez meg gumi szilent-blokkal csatlakozik, úgyhogy valamennyit rugózik is. A hátsó dob meg tud hátracsúszni a bilincsben, és mintha látnék is ráutaló nyomokat, hogy a bilincs nem teljesen merőleges a dob tengelyére, és felül 3-4 mm-t hátrébb ment.
Szóval most úgy gondolom, hogy igazítok az egészen, csak jó lenne tudni, hogy kb. mennyire kell eltávolodnia a csavarnak.
Nem szívesen vágok le a csavarból, mert nem szeretem a gyári alkatrészeket faragni, meg a többi 3 is ilyen hosszú. Meg ha leszerelem legközelebb, nem biztos, hogy eléri az anyát, ha rövidebb, elég nagyot rugózik a bilincs.
Ha viszont így hagyom, akkor egy következő esésnél lehet, hogy kiböki az olajteknőt, azt meg nagyon nem szeretném.
De szep fenyes! Miert nem vagsz le a csavar vegeböl, vagy hasznalsz rövidebb csavart? Különben is mit tudsz csinalni ha elnyomtad valamerre? Tul sok esely nincs a visszahuzatasra szerintem.
Meg tudná valaki nézni nekem a motorján, hogy a 4-es henger leömlőn a bilincs csavarjának a vége és az olajteknő között kb. mennyi hézag van? Nálam kb. 1 mm, és nem tudom hogy ez normális, vagy a múltkori buktánál ment közelebb a kipu.
A képek még a bukta előtt készültek, és itt is úgy tűnik, hogy elég közel van, de ezekből nem tudom biztosan megállapítani.
Szóval a piros nyílnál kéne megnézni valakinek.
Csak a bizti kivételig jutottam,még nem raktam vissza,tehát fogalmam nincs.Most már úgy is ráér Jelentkezem amint van javulás,de ha nagy a baj a Zsolt azt igérte,hogy megnézi
Rozsdamentes az biztos, mert nem rozsdásodik vagy csak nagyon enyhén. Igazából inkább a gyűjtő volt rozsdás, de az is csak felületi, nem rágja át az anyagot. Rozsdamaró, drótkefe, drótkorong kombóval teljesen le lehetett pucolni. Szerintem túl melege van, és azért rozsdásodik, na meg a kerék is odaver mindent.
Igen, szedtem már szét darabokra mikor políroztam. Arra is gondoltam, hogy már ekkor közelebb kerülhetett a csavar a karterhez, ha nem pont ugyanúgy került vissza.
Hogy nem duplafalú, abban nem vagyok biztos, mert elég szűk a nyakánál, és belül van egy varrat is körben. Szóval kívülről ránézve nagyobb belsőt vártam volna. Szóval nem tudom, de valami trükk van benne. Lehet, hogy csak a csatlakozások pontossága miatt a két végére került stucni, és amúgy egyfalú cső, de nagyon nem vizsgálgattam.
A kakasdi bontóban láttam pár éve komplett kétkipus rendszert 80e-ért. Nem tom meg lehet-e még.
Bilincset biztosan könnyű csinálni, ha nem akarsz pont ugyanolyat, mint a gyári.
Nekem meg szerezhetne valaki K5 (egycsöves rendszereü) utani könyököket.
Jol tudom hogy azok rozsdamentesek, es nem duplafaluak. Es talan a beslö atmerö ez miatt nagyobb ?
Te mar bontottad le?
Most vettem ket gyari dobot, meg a gyüjtöt hogy majd tudjam potolni a gyari komolyan rohado rendszert. A gyüjtö jo allapotu, de a bilincsek mar nem sokat erenek rajta, azt hiszem sajat kezjeggyel ellatott cuccokat kell ra keszitenem. De könyökökböl jol jönne egy szett rozsdamenetes...
A dob és gyűjtő közötti összekötőcsövön találtam horzsolást tehát ott ért földet a kipu a könyökök és a dob sértetlen. Mivel sok darabból van a kipu elég nagy játéka van a csatlakozásoknál, ezért gondolom, hogy ha hátra és felfelé irányuló ütésnél itt-ott enged a csatlakozásnál, a viszonylag puha tömítések miatt, vagy a gyűjtő tartója tud hajlani, bár ez meg gumi szilent-blokkal csatlakozik, úgyhogy valamennyit rugózik is. A hátsó dob meg tud hátracsúszni a bilincsben, és mintha látnék is ráutaló nyomokat, hogy a bilincs nem teljesen merőleges a dob tengelyére, és felül 3-4 mm-t hátrébb ment.
Szóval most úgy gondolom, hogy igazítok az egészen, csak jó lenne tudni, hogy kb. mennyire kell eltávolodnia a csavarnak.
Nem szívesen vágok le a csavarból, mert nem szeretem a gyári alkatrészeket faragni, meg a többi 3 is ilyen hosszú. Meg ha leszerelem legközelebb, nem biztos, hogy eléri az anyát, ha rövidebb, elég nagyot rugózik a bilincs.
Ha viszont így hagyom, akkor egy következő esésnél lehet, hogy kiböki az olajteknőt, azt meg nagyon nem szeretném.
Lécci-lécci!
A képek még a bukta előtt készültek, és itt is úgy tűnik, hogy elég közel van, de ezekből nem tudom biztosan megállapítani.
Szóval a piros nyílnál kéne megnézni valakinek.
Ha vigasztal engem is kidob egy cipőben járunk....
http://www.motorostura.hu/buil...
Hiányozni fogsz a csapatból sajnálom, hogy nem tudtok jönni.
Pörge
https://picasaweb.google.com/l...
Tandi mester! Ugyes az orarögzitesed, csak szar a kep! :) Elöl meg latok valamit, de hatul...vagy titok?
Sárvédőt megfordítottad már?
Én tegnap mértem az enyémet: jobb 0,08, bal 0,22 , hátsó 0,06.
Gratula és hajrá nekünk.
Üdv: Pörge