Pedig akkor szokott pattogni ha feszes a lánc......lazíts rajta próbaképp egy kicsit....még esetleg ha nagyon rossz már a lánc, de a Te esetedben nem úgy tűnik...
Nekem a gyári gumis lánc kerekem van elöl mintegy kettő-három milliméterre vannak a tű végek tőle és a lánc szemektől. tehát plusz zaj mint pattogás onnan nem lehet kézzel adok olajat akkor elhallgat és normálisan fut.
A rendszert át állítottam az egyesre tehát 4900m ként olajoz a ledek szerint is és mégis kevés neki ma mentem kétszáz kilométert és az út végére hazaérkezésnél ismét pattogás és újfent plusz olajtól rendbe jön
Pedig van rajta olaj szemmel láthatóan és mégis kevés?
Szóval őrület..........
Üdv: Pörge
Könnyen mozgatva annyi a lógás?....elég feszesnek tűnik így képről pedig középállványon még lazábbnak kell lennie.....persze lehet, hogy csak érzéki csalódás hálójában vergődök...
Na átnéztem biztos ami biztos alapon a rendszert szemre színre szagra rendben lévőnek tűnik. A lánc pattogása amint teszek rá pipettából plusz olajat megszűnik. Megnéztem a feszességet 25mm a mozgása lábon tehát pont középértéken van ( 20-30 a gyári).
A beállítási jelek egyeznek mind a két oldalon még tolómérővel is lemértem pontos, a lánc egyenesen fut szóval kezdek kiakadni és még sem műkxik rendesen.........
Ami elemben kiváló az az új fékrendszerem már fém csövek voltak fent a nyergeket szét dobtam totális pucolás csiszolás (Tokico felirat eltüntetése) majd egy szín váltás következett feketére és matricázás után lakkozást kapott és ilyen lett a drága az új tárcsákkal. Ezenkívül csináltattam még a kéményekbe egy tompítót ami elősegíti, hogy mögöttem is lehessen jönni hallás károsodás nélkül.
Üdv: Pörge
Nekem is az Isván-féle van+ Stihl olaj.
Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy kevés az olajzásod. Nekem is kb. annyira van állítva, mint a tied, de szóltak a cimbik a múltkor, hogy hangos a láncom, és vagy azért mert feszes, vagy régen volt fújva.
Aztán mondtam, hogy ez még sosem volt fújva.
Az az elméletem, hogy azért zajosabb, mert könnyeben mozog a lánc a híg olajtól, de ettől nem lesz semmi baja. A beszáradt méz állagú láncspré szinte egyberagassza a láncot, alig tudnak fordulni a szemek, míg a híg olajosnak szinte semmi ellenállása nincsen, ezáltal kevésbé csillapítja a zajt, míg a sűrű ragacsos csillapítja a zajokat. Hasonlóan ahhoz, hogy a váltó is csendesebb lesz, ha sűrűbb olajat teszel bele, 20W50-est 10W40 helyett, vagy amíg hideg az olaj, addig egész csendes, aztán ahogy melexik, jönnek elő a zajok.
Ehhez még hozzájön pluszban, hogy az utángyártott kislánckeréken nincsen zajcsillapító gumi, míg a gyárin van, és elöl a lánc erre a gumira érkezik mielőtt teljesen belefekszik a lánckerék fogaiba. A gumi szinte lefogja a láncot, és a lánc belenyomódik a gumiba, így elég finoman kapcsolódik, és emiatt ott minimális zaj keletkezik, míg az utángyártottnál ez a gumi hiányzik. Nem gond, csak hangosabb.
Mondjuk recsegnie nem kellene a láncnak, de hallani kéne azt a recsegést. Akkor szokott recsegni, ha túl feszes vagy ferde a kerék.
Tükör jó lesz, nem kell, hogy hosszú legyen, hanem a kicsi állítható része az érdekes, hogy be lehessen olyan pozícióba állítani, hogy beláss a kislánckerék mögé.
Én aszem nem cserélek tárcsát, amíg nem muszáj. Egyelőre nincs semmi baja, inkább a fékcsöveket kellene lecserélni, mert már elég rugalmas az első fékem.
A tű az amivel a szerelvényt kaptam K. Istitől a rendszerrel tehát az gondolom sztenderd.
Az olaj az a láncfűrész olaj a Steel-től van szintén a mások által is használt minőség.
Nekem jelenleg 3-as álláson van ez a 5900 méternél olajoz normál esetben.
Az olajat nekem is inkább cseppenő stílusban engedi.
Akkor visszaveszem 1-es állásra és adagoljon 5000 nél.
Tükröm van igaz csak rövidebb szárral de az is jó lesz remélem.
Amúgy elkészültem az első fék alakításával csinálok képet és közszemlére teszem.
Köszönöm remélem bejön a változtatás az adagolás módosításával.
Üdv: Pörge
Ha kevesled, akkor állítani kell rajta. Vedd kisebbre a km-t, vagy növeld az egy olajozáskori mennyiséget. Ez utóbbihoz programozó szükséges. Szerintem jobb stratégia a gyakran kevesebbet, mint a ritkán de többet. Szóval a helyedben kisebbre tenném a km-t a forgókapcsolóval. Ezért is kár körbesziloplasztozni az elekronika dobozát, mert akkor szét kell faragni, ha állítani kell.
Az hogy spriccel-e a tű, vagy csöpög, az sok mindentől függ. Az olaj viszkozitásától, hőmérséklettől, a tű átmérőjétől, illetve a mennyiségtől, és a pumpa nyomásától. Szerintem egyébként mindegy, hogy hogyan jön ki a tűből, sokkal fontosabb, hogy jó helyre menjen, ne mellé.
Én ahogy néztem az enyémen inkább csak cseppen, nem spriccel.
Meg tudod nézni, hogy hogyan jön ki, még a belső tűt is, bár nem egyszerű. Egy fogorvosi tükör kell, egy zseblámpa, és egy humán segítség, aki tartja a lámpát, vagy nyomja a gombot. :)
Ja meg le kell szedni a fedelet is asszem, de legalábbis én még akkor néztem, mikor lent volt.
Na akkor egy újabb rejtvény az olajozóval kapcsolatban.
Nekem az elektronikai része rendben működik elemben mintha kevés olajat juttatna a láncra. Ezt onnan veszem, hogy szemre renden lévőnek tűnik tehát látszik rajta az olaj de a lánc egy kicsit recsegős hangot ad ha forgatom a kereket (lánc feszesség rendben).
Ha kézzel fecskendővel pluszba juttatok rá olajat ez a hang csökken és szinte elmúlik.
Na ezen az esős napon valakinek van ötlete?
Plusz kérdés amikor teszt módban olajoz a pumpa szemmel láthatóan az olajnak , hogyan kell kifolyni értem ezalatt gyors energikus mintha injekciós tűből jönne vagy más és mennyire észlelhető ez egyáltalán......
Rossi tudom ezt is megírta a KFT. de hátha más meg látott olyat aki már hallott olyanról aki ..............
Üdv: Pörge
Ha le van rendesen szigetelve akkor ne nyisd ki a csapot az oldalán
Nekem a vezérlő doboz körbe van kenve vízálló szilikonnal és pluszba még van egy nylon borítása is, tudod dupla vagy semmi.
Üdv: Pörge
Csak az enyém műxik jól?
Na jó, egyszer szarakodott, mikor a talitól jöttünk haza. Egyszerűen csak beázott az elektronikája. Kiszárítottam+szigszalag+sziloplaszt, azóta jó. Nem áztál meg vele, vagy mostad le a motort?
Esetleg szoftverfrissítés?
Szia. Jó választás! Nyugi, van hozzá alkatrész. Tele az ebay is, de itthon is kapsz bármit hozzá. Típushibáról nem tudok nyilatkozni, nem régóta vagyok boldog tulajdonos, eddig semmi baja nem volt. 2004-es, eddig a sógorom használta, de ő sem mondott semmit.
Sziasztok,
Szeretnék teljesen átálni túra motorozásra és megválok a TL-emtől.
Az új kiszemeltem egy GSX1400.
Nagyon tetszik a motor, de egy kicsit tartok tőle, hogy már nem gyártják az alkatrész ellátása mennyire jó?
Van-e a motornak valami tipushiábája?
Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Megint szarakodik a láncolajzóm.
5 másodpercenként olajoz minden előzmény nélkül.
Most a többbszöri áramtalanítás sem segített rajta.
Majd még baszok vele valamit, de már eléggé unom.
Kicsit offba ment pár hete a beszélgetés fonala itt a topicban Még jó, hogy motoros fórum Engem mondjuk nem zavar, így kicsit személyesebb a hangulat...
Egyébként meg minek teszed olyan közel magadhoz őket? Meg kell tartani a tisztes távolságot
A rendszert át állítottam az egyesre tehát 4900m ként olajoz a ledek szerint is és mégis kevés neki ma mentem kétszáz kilométert és az út végére hazaérkezésnél ismét pattogás és újfent plusz olajtól rendbe jön
Pedig van rajta olaj szemmel láthatóan és mégis kevés?
Szóval őrület..........
Üdv: Pörge
Na átnéztem biztos ami biztos alapon a rendszert szemre színre szagra rendben lévőnek tűnik. A lánc pattogása amint teszek rá pipettából plusz olajat megszűnik. Megnéztem a feszességet 25mm a mozgása lábon tehát pont középértéken van ( 20-30 a gyári).
A beállítási jelek egyeznek mind a két oldalon még tolómérővel is lemértem pontos, a lánc egyenesen fut szóval kezdek kiakadni és még sem műkxik rendesen.........
Ami elemben kiváló az az új fékrendszerem már fém csövek voltak fent a nyergeket szét dobtam totális pucolás csiszolás (Tokico felirat eltüntetése) majd egy szín váltás következett feketére és matricázás után lakkozást kapott és ilyen lett a drága az új tárcsákkal. Ezenkívül csináltattam még a kéményekbe egy tompítót ami elősegíti, hogy mögöttem is lehessen jönni hallás károsodás nélkül.
Üdv: Pörge
Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy kevés az olajzásod. Nekem is kb. annyira van állítva, mint a tied, de szóltak a cimbik a múltkor, hogy hangos a láncom, és vagy azért mert feszes, vagy régen volt fújva.
Aztán mondtam, hogy ez még sosem volt fújva.
Az az elméletem, hogy azért zajosabb, mert könnyeben mozog a lánc a híg olajtól, de ettől nem lesz semmi baja. A beszáradt méz állagú láncspré szinte egyberagassza a láncot, alig tudnak fordulni a szemek, míg a híg olajosnak szinte semmi ellenállása nincsen, ezáltal kevésbé csillapítja a zajt, míg a sűrű ragacsos csillapítja a zajokat. Hasonlóan ahhoz, hogy a váltó is csendesebb lesz, ha sűrűbb olajat teszel bele, 20W50-est 10W40 helyett, vagy amíg hideg az olaj, addig egész csendes, aztán ahogy melexik, jönnek elő a zajok.
Ehhez még hozzájön pluszban, hogy az utángyártott kislánckeréken nincsen zajcsillapító gumi, míg a gyárin van, és elöl a lánc erre a gumira érkezik mielőtt teljesen belefekszik a lánckerék fogaiba. A gumi szinte lefogja a láncot, és a lánc belenyomódik a gumiba, így elég finoman kapcsolódik, és emiatt ott minimális zaj keletkezik, míg az utángyártottnál ez a gumi hiányzik. Nem gond, csak hangosabb.
Mondjuk recsegnie nem kellene a láncnak, de hallani kéne azt a recsegést. Akkor szokott recsegni, ha túl feszes vagy ferde a kerék.
Tükör jó lesz, nem kell, hogy hosszú legyen, hanem a kicsi állítható része az érdekes, hogy be lehessen olyan pozícióba állítani, hogy beláss a kislánckerék mögé.
Én aszem nem cserélek tárcsát, amíg nem muszáj. Egyelőre nincs semmi baja, inkább a fékcsöveket kellene lecserélni, mert már elég rugalmas az első fékem.
A tű az amivel a szerelvényt kaptam K. Istitől a rendszerrel tehát az gondolom sztenderd.
Az olaj az a láncfűrész olaj a Steel-től van szintén a mások által is használt minőség.
Nekem jelenleg 3-as álláson van ez a 5900 méternél olajoz normál esetben.
Az olajat nekem is inkább cseppenő stílusban engedi.
Akkor visszaveszem 1-es állásra és adagoljon 5000 nél.
Tükröm van igaz csak rövidebb szárral de az is jó lesz remélem.
Amúgy elkészültem az első fék alakításával csinálok képet és közszemlére teszem.
Köszönöm remélem bejön a változtatás az adagolás módosításával.
Üdv: Pörge
Az hogy spriccel-e a tű, vagy csöpög, az sok mindentől függ. Az olaj viszkozitásától, hőmérséklettől, a tű átmérőjétől, illetve a mennyiségtől, és a pumpa nyomásától. Szerintem egyébként mindegy, hogy hogyan jön ki a tűből, sokkal fontosabb, hogy jó helyre menjen, ne mellé.
Én ahogy néztem az enyémen inkább csak cseppen, nem spriccel.
Meg tudod nézni, hogy hogyan jön ki, még a belső tűt is, bár nem egyszerű. Egy fogorvosi tükör kell, egy zseblámpa, és egy humán segítség, aki tartja a lámpát, vagy nyomja a gombot. :)
Ja meg le kell szedni a fedelet is asszem, de legalábbis én még akkor néztem, mikor lent volt.
Ilyesmi tükröm van, amivel meg tudtam nézni.
Nekem az elektronikai része rendben működik elemben mintha kevés olajat juttatna a láncra. Ezt onnan veszem, hogy szemre renden lévőnek tűnik tehát látszik rajta az olaj de a lánc egy kicsit recsegős hangot ad ha forgatom a kereket (lánc feszesség rendben).
Ha kézzel fecskendővel pluszba juttatok rá olajat ez a hang csökken és szinte elmúlik.
Na ezen az esős napon valakinek van ötlete?
Plusz kérdés amikor teszt módban olajoz a pumpa szemmel láthatóan az olajnak , hogyan kell kifolyni értem ezalatt gyors energikus mintha injekciós tűből jönne vagy más és mennyire észlelhető ez egyáltalán......
Rossi tudom ezt is megírta a KFT. de hátha más meg látott olyat aki már hallott olyanról aki ..............
Üdv: Pörge
Ha le van rendesen szigetelve akkor ne nyisd ki a csapot az oldalán
Nekem a vezérlő doboz körbe van kenve vízálló szilikonnal és pluszba még van egy nylon borítása is, tudod dupla vagy semmi.
Üdv: Pörge
A talin kapott vizet, de le van szigetelve rendesen. Délután újra kalibráltam, most megint rendesen működik. Ki érti ezt?
Na jó, egyszer szarakodott, mikor a talitól jöttünk haza. Egyszerűen csak beázott az elektronikája. Kiszárítottam+szigszalag+sziloplaszt, azóta jó. Nem áztál meg vele, vagy mostad le a motort?
Esetleg szoftverfrissítés?
Szeretnék teljesen átálni túra motorozásra és megválok a TL-emtől.
Az új kiszemeltem egy GSX1400.
Nagyon tetszik a motor, de egy kicsit tartok tőle, hogy már nem gyártják az alkatrész ellátása mennyire jó?
Van-e a motornak valami tipushiábája?
Válaszokat előre is köszönöm.
Megint szarakodik a láncolajzóm.
5 másodpercenként olajoz minden előzmény nélkül.
Most a többbszöri áramtalanítás sem segített rajta.
Majd még baszok vele valamit, de már eléggé unom.
Bp-Dobogókő-Esztergom-Visegrád-Szentendre-Bp
Amilyen papírkutya vagyok az éven, csakis jóidőben.
Egyébként meg minek teszed olyan közel magadhoz őket? Meg kell tartani a tisztes távolságot