Szia!
az én láncom is recseg ropog otthon,de mivel szemre olajos,akkor jónak kiáltom ki a rendszert és nem foglalkozom vele.A recsegést már nem sokkal a lánc csere után hallottam,akkor én is kétségbe estem de így marad.Majd ha kellőképpen megnyúlik akkor fogom kicserélni.A hirtelen javítást én fémnemesítő adalékkal oldottam meg,a KB.3/4liter olajhoz fél deci adalékot öntöttem,a zaj szinte megfeleződött.
A gyari injektor terkep lett athangolva a suzukis gyari programal azon a kb 5-6 gazallason?
Meg van neked az modositott "terkep"? Hogy mennyit nyultak bele?
Mert nekem is megvanolna ez a bevatkozo program, es kiindulasnak nem lenne rossz ha valaki egy kicsit finomitatni akarna, de fekpadi meresre nincs mod, vagy penz...
Vagy szupertitkos?
At lehetne verni a rendszert , hogy ujra tanitod, pl nem 10x pörgeted körbe a kereket, hanem 5x vagy 20x. ( nem tudom meg mikor lehetne lefelezni igy a min 5000-meteres beallitast 2500-ra. Ekkor 2500 es 5000 között tudnad allitgatni 150m-es osztasokkal.) Igy teljesen nem kene atprogramozni az IC-t.
De ezt csak akkor kene utolsokent bevetni, ha mar tenyleg nincs mas megoldas.
Azert azt be kell latni, hogy eleg szubjektiv dolog az "elegendö" menyisegü olaj a lancon, hogy mikor eleg, es mi a csöndes es mia a zajos...
Es azert vagyok tanacstalan igazibol, mert ez sokadik ilyen rendszer , ugyanazokkal a parameterekkel rendelkezik megközelitöleg , es altalaban 6-7 km es intervallum elegendö szokott lenni az alapbealitasokkal.
Addig nem modositgatnam az alapbeallitasokat amig nincs vegigellenörizve a teljes rendszer. (Mert ha meg mindig "dugulas "van valahol akkor az nem tesz olyan jot a pumpanak-vezerlesnek.)
Ket dolgot tanacsolnek. Egy kört mennek esöfokozaton. Es összehasonlitanam "szemre-fülre" hazaerkezeskor a lancon (!)levö olaj mennyiseget, es a lanc zajat a mostani altalad zajosnak es szaraznak itelt kondicioval.( Nem tekintenem mervadonak az otthon kezzel raadagolt olaj zajcsillapito hatasat, hiszen a felesleges olaj ugyis leszakad a lancrol.)
Nyilvan ha nem tapasztalni nagymertekü kölünbseget, akkor maga a lanc alapban zajos-hasznalodott (tudtommal ez meg a gyari) es az atprogramozas (többlet olaj sem fog megoldast okozni, hiszen az belathato, hogy egy veget jaro lancnak a kopast mar nem lehet visszaforditani es ha mar ""lognak a szemek" akkor az zajos, es nem keverendö össze egy kevesett futott lanc, vagy gyari allapotaval.)
Masik dolog. A pumpa elötti szakasz szetszedese ujboli kitakaritasa. Fontos lenne a tartalyban levö apro szinter szürö kiszedese es visszafele kifujasa, fektisztitoval, mert elkepzelhetö hogy eldugult az. Utana pedig a olajzofej a pumpa utani szakasz kifujasa. Itt is hasznalhato fektisztito folyadek. Igazibol ha van nemi erzeked azert kb megbecsülhetö a keresztmetszetek ismereteben ha magad belefujsz , erzel-e tul nagy ellenallast vagy szabadon atjarhato a csövezes egyes szakaszai, es nincs "odacsipve-megtörve"sehol, es a fejben nincs esetleg veletlenül a gyartaskor visszamaradt spém, vagy egyeb szennyezödes.
Remelem erthetö a gondolatmenetem ami alapjan el kene indulni. Ha valami kerdes eredmeny volna azt akkor tovabb vitatjuk.
Szia István!
Ma sikerült mennem egy adagot..... Sajnos azt tapasztaltam, hogy a rendszer normál üzemmódjában nem jut elegendő olaj a láncra. Pedig a szabályozást visszavettem az 1-es re tehát 4900m-ként adagol...
Ez mitől lehet szerinted?...
Üdv: Pörge
Hello!
Köszönöm a tapasztalatod megosztasat.
Sajnos nem vagyok kibekülve az egycsöves veziok egyikevel sem. Nekem 2002 ota van gyari duplacsöves , eredeti dobos kipurendszerrel, es nem veszi be a gyomrom semilyen gyarto formajat. Az eredeti dobokkal nagyon elfogult vagyok, es nem tudnam öket hasonloan szepekkel helyetesitni, nem illene a motoromhoz. (A HURKATÖLTÖ forma nekem nem passzol hozza, olyannyira hogy evekkel ez elött szerintem en magam hoztam be ezt az elnevezest, legalabbis elötte mastol nem igen hallottam... a padlason ilyen formaju valoban hurkatöltöt pakolgattam takaritasok alkalmaval ahol a többi motorom pihen... )
Persze masoknak nem kell ugyanezt vallani...
Ismerem valamelyest a Bodis cuccokat, baratomnak is ilyen dob van az 1400-esen, de amellett hogy szepen szol meg szepen nez ki, csokispapir vastagsagu...az elejtett 10-es villaskulcstol behorpadt. Meg egyengettem ugyan ilyen serült dobot, es tudom mi van benne...
Igazabol nekem csak a gyarival megegyezö formavilag jöhet szamitasba, ebben kötöm az ebet...Igy csak ebben az iranyban gondolkodom. Ebay-en mar lattam csak leömlöket es gyüjtöt együtt rozsdamentes kivitelben , de most annyira meg nem izgat a dolog, de ha idöszerüve valik, tudnom kell hogy milyen lehetösegek lehetenek, vagy ha közben adodna valami rendkivüli akkor el tudjam dönteni gondolkodas nelkül hogy az valoban kihagyhatalan...Amugy atiedben is Power Commander
hogy ennyit tud? Mert gondolom az eredmeny fekpadi meresböl van?
Szia István én szerintem nem érdemes kisérletezni a kipufogoval én is kétévig probáltam de feladtam és vettem egy Bodis redszert igy lett a legjobb titán ötvözet egyharmada a sulya gyárihoz képes 131le ad igy le 145nm-ont jobb a dinamikája kis és nagy fordulaton mehetsz vele egy kört ha kiszeretnéd probálni udv norbert kerestem képet nem tudom mennyire látszik a kipufogo rendszer.
Van nemi vita önmagammal, ezen leömlök es a gyüjtö kapcsan. Nyilvan a tökeletes az lenne ha valoban egy szep gyarival lehetne potolni a gyari megviselt csöveket. Szerintem a mostani romlo allapota 10 eves korara mar igen szemet fog szurni.
Es akkor itt jönnek a kerdesek, hogy vajon a megvett, kicsit hasznalt csövek kibirnak meg kb ujabb tiz evet?
De az utangyartottnak lenne egy nagyobb elönye , miszerint nagyobb lenne a keresztmetszete, mert gyari igen csak le van szükitve (bar azt hiszem az egycsöveseknel mar rozsdamentes es nem duplafalu a leömlö, ezert is kicsit mas a karakterisztikaja.)
Nagyobb keresztmetszettel egy kicsit jobban "szellözne a henger". Könnyebben dolgozna, hozna egy kis teljesitmenynövekedest is talan nemi fogyasztascsökkenessel.
Bar lehet hogy az igazi megoldast csak most irtam le magamnak, hogy meg kell nezni milyen a 2005 utani leömlöcsövek keresztmetszette, es abbol keriteni egy garniturat. Igaz ekkor meg mindig ott diszeleg a rozsdas gyüjtö a motor aljan, ami ugyan igen vastag anyagbol van, de elöbb utobb ki tud rohadni...
Jól emlékszel valóban árultam egy teljes gyári rendszert mert pluszba vettem egy komplett alig használt karcmentes gyárit.
Elsőre még a gyári dobokat akartam átalakítani egy kicsit más hangzásúra majd időközben megtaláltam a N.Á. Racing gyártót és vele készítettem el a carbon dobokat, ezért feleslegessé vált egy komplett rendszer amiből a két gyári karcmentes dob még megvan.
Apropó ha valakit érdekel 60.000 Ft ért azok még gazdára várnak.
Szerintem kérdezd meg az Árpádot foglalkozik-e vele..........nem vesztesz semmit.
Azert erdeklödtem a kifejezetten a leömlö könyökök , es a gyüjtö-közösitö utan, hogy az eredeti-e, vagy utangyartott, mert lassan-lassan valami megoldast kell talalnom a sajatjaimra. (Sajnos azert az uton eltöltött 70 e km nem mulik el nyom nelkül, es itt-ott mar vannak rajta esztetikai , a gyüjtö meg szabalyosan rohad hiaba kezeltem mar ket alkalommal is. Ezert nezegettem rozsdamentes utangyartott cuccoat. Es mivel emlekeim szerint te a teljes gyari rendszeredet arultad, gondoltam, azokat rozsdamentessel potoltad.
De akkor valahol elkeveredtem...
Igen bízom benne, hogy "csak " egy dugulás volt és ezzel letudtam mert a vezérlő elektronikát még a finom beállításoknál levédtem minden nedvességtől tehát ott nem jöhet elő semmi gond.
Köszönöm szépen az elismerést a munka minősége és az összkép vonatkozásában remélem élőben is láthatod a közeljövőben mert azért vannak részletek amik igazán úgy jönnek ki rendesen
Az volt a szándékom amit írtál legyen vadmacska és hosszútávra tervezek vele nekem így tetszik és örülök ha másnak is esztétikai örömöt tud okozni.
A kipufogó rendszerból csak a dobok készültek egyedileg carbonból és 46-os véggel. A közösítőhöz lefutó részek még a mester munkái rozsdamentes anyagból.A dobokba most csináltattam szűkítőket a közös gurulásokhoz, hogy a mögöttem haladó ne süketüljön meg.
A leömlők és a közösítő teljesen gyári csak folyamatosan ápolom azért néz ki még ilyen jól.
Üdv: Pörge
El kell ismerenem rengeteget foglalkoztal a motorral, es reszleteiben igen igenyesen van kidolgozva! Gratulalok kitartasodhoz.
Remelem sokaig fogod elvezni.
Azonban egy kicsit sajnalom hogy a motor elveszitette nehany jellegzetes vonalat es a szerintem szolid hölgyböl egy vadmacska lett.
Ez persze a befektetett munka ertekeböl semmit nem von le.
Azonban szeretnem megkerdezni, mert elveszitettem a fonalat, hogy a kipurendszer teljesen utangyartott? A leömlök es a gyüjtö is?Es rozsdamentes mind? Ez is az altalad ajanlott mester kezemunkaja?
Tartosan kint vagyok..., de azert email itt is van! :)))
Mondtam, hogy lehetösegeimhez merten segitek mindenben, hogy problemamentes legyen a rendszer.
Azert arra tessek figyelni, hogyha valoban dugulas törtent, akkor nem csak hiba elharitasa a fontos, hanem vegig kell elleörizni a rendszert, hogy lehetöleg maskor ne forduljon elö. Ha "szerencsed"van akkor a dugulast okozo szennyezödes meg az összerakaskor került bele, igy ha most kitakarodott, es akkor nem lehet több hasonlo gond, hiszen a pumpa elött ott a szürö.
Szia István!
Örülök, hogy benézel ide mert azt hittem tartósan kint vagy dolgozni és ezzel a problémával nem akartalak zaklatni.
Ahogy írtad ellenőriztem a szuszogó oldal rendben volt a szűrő epp és tiszta.
Ezt követően fecskendő fel és túlnyomás t adtam rendben el is kezdett csöpögni az olaj.
Majd mentem egy kört eső fokozattal és rendben lett a hangja is és látványra is szépen dolgozott.
Pénteken lesz alkalmam újra gurulni egy keveset és normál módban fogom hagyni , hogy lássam elég-e neki.
Lehetséges volt egy dugulás de nem akarom el kiabálni majd hétvégén jelentkezem ez ügyben
Köszönöm az instrukciókat.
Üdv : Pörge
Talalni par infot a GSX 1400 oladalon erröl a temarol
Nagyvonalakban. Hatasfokban semmi elteres a ket megoldas között. Viszont mivel a utangyartott csövekhez nem kapsz a kettö szalas eseten bilincset hogy rögziteni tudd a villahid aljahoz is, ezt neked kell takolni, ami annyira nemegyszerü, hogy tartson is, meg ne vagja meg a csövet. Ebböl a szempontbol a gyari kialakitas kedvezö, hiszen az oszto ezt funkciot tovabbra is ellatja. (szerintem nem szerencses ha a csövek csak alul a telonal vannak megfogva, mert rugozaskor, hozzaverödnek a villahidhoz, vagy amit elernek, es lassan koptatjak egymast.)Ugyanakkor infoim szerint pl az X-bike darabra adja a csövet, vagyis, a ketszalas olcsobb megoldas, mint a eredeti, 3 szalas. A hossz nem szamit naluk, csak a fittingek inkabb, meg a preseles. Par eve meg nem volt különbseg arban a ket kialakitas között. Söt sporolni lehetett azon, hogy nem kertel ra szalankent 3000-ert szines huzatot, igy kb 7-8 ezer HUF volt feknyergenkent a költseg. De most kitalaltak hogy ugy veszelyes , mert kikophat a femhalo...Ha sikrül megis kopaszon venni, ami a legolcsobb megoldas, utana 15/7.5-ös zsugorcsövet utolag ra lehet huzni, es melegiteni, es nem kerül 3000-be...
Amugy szerintem ebay-en olcsobb megoldasok vannak, en par honapja taltam akcioba Sr 500-ashoz 31 euroert bevonattal együtt az egy szal az elsö fekhez. (amugy itt is van egy szal a föfekhengertöl a villahidig, majd "oszto (tarto)" es a villahidtol le a feknyeregik meg egy szal.De az utangyartott csak egy szal volt , igy kellett hozza krealni egy bilincset. Es ami most meg nem jön otthon elöterbe, pl ez a nemet ceg minösegi tanusitvannyal egütt küldi, tehet vizsgan, igazoltataskor fel tudod mutatni, hogy legalis darab. Az X-bike egyklozetpapirt sem ad hozza, mert az öveg Goodridge! Csak a tompa agyu vizsgaztatok a 70-es evekböl vakarjak a fejük esetenkent hogy most ezzel mit tegyenek...)
Ha "elektromosan" minden rendben gondolsz, akkor tessek megnezni a tartalyt,hogy nincs -e "összehorpadva". Eseeleg nyisd meg a feltöltö csö csapjat, hogy azon sziv-e utana levegöt. Dugulas feltetelezesekor ez az egyik müvelet amit ellenörizni kell. A tartaly legszüröjebe olaj kerülhet, mely megakadalyozza a levegö utanszivast.
Masik dolog ha dugulasra gyanakszunk, a tartalyba fecskendövel tülnyomast csinalni, addig meg alul csöpögni nem kezd az olaj, utana a tulnyomast megszüntetese.
Amugy ha esetenkent keves olajat feltetelezel a lancon, be kell kapcsolni az esöfokozatot, vagy meg drasztikusabb esetben a krosszmodot. Szaraz idöben mar az eslö esetben is latszani fog ahogy a felesleges olaj megjelenik a gumi szelen, felnin.Normal mennyiseg eseten ,mikor a megfelelö a dozis, eddig nem jut el az olaj.
Igazabol a cuccnak ez a ket gyenge pontja van, melyre azt hszem fel is hivtam a figyelmet.
A dugulas, a masik pedig a beazas az elektonikaba. (sajnos az utobbi igen hamar megtörtenek, az bekerüt viz gyorsan elektrolitot kepezve vezetöve valik es rövidre zarja az IC labakat, melyet aztan nem egyszerü "kitakaritani" .
Hali!
Nekem közvetlenül fut egy- egy szál a féknyergekhez osztó nélkül, egyszerű és praktikus kevesebb hiba csak a sárvédőn rögzítéshez tedd vissza majd a gumi rögzítő gyűrűt mint a gyárin is van és kész ( nézd meg a fényképet az enyémről.
Üdv: Pörge
az én láncom is recseg ropog otthon,de mivel szemre olajos,akkor jónak kiáltom ki a rendszert és nem foglalkozom vele.A recsegést már nem sokkal a lánc csere után hallottam,akkor én is kétségbe estem de így marad.Majd ha kellőképpen megnyúlik akkor fogom kicserélni.A hirtelen javítást én fémnemesítő adalékkal oldottam meg,a KB.3/4liter olajhoz fél deci adalékot öntöttem,a zaj szinte megfeleződött.