A másik:
Olaszországból miért nem érdemes autót, motort venni? Nem azért, mert széthajtják... ahogy mi hisszük. Egyszerűen van egy olyan szokásuk, hogy ameddig garanciás a cucc, addig szervizeltetik rendszeresen... utána meg csak mennek vele. Tehát onnantól kezdve nincs olajcsere. Ha kigyullad a lámpa, akkor jó esetben töltenek utána...rossz esetben pedig mennek vele tovább, majd mielőtt végleg kileheli a lekét a masina, öntenek bele "valami kegyszert", és eladják óccsójééé mondjuk a magyaroknak, hogy még véletlenül se náluk legyen a szemét! Mi meg megvesszük, mert az még jó nekünk... ezért gondoljuk itthon azt, hogy a FIAT egy trágya kocsi... aztán meg közben nem is olyan rossz!
Nos, szerintem nem megy tönkre! Mostanáig azt dumáltam.
Az öreg dízel már el van koszolódva, lehet, hogy jót tenne neki egy mosás. Van ilyen spec olaj, azzal kell cserekor felönteni, kicsit megjáratni, majd leengedni, Eztán mehet bele a rendes olaj. De virágméz már nem fog jönni belőle!
Sztem akkor se lenne gond, ha az ember eccer-eecer "elfelejtene" szűrőt is cserélni. Főleg kevés km-es új mociknál. A mai gépek már meg vannak rendesen csinálva, nincs fémforgács az olajban. A szűrő eltömődése esetén nem szűnik meg az olajkenés.
És az így jó!
Viszont egy OPEL-szerelő ismerősöm előadása után egyszer "régen" (4 éve) utána néztem valaminek. Állítása szerint a Opeleknél, s mint utóbb kiderült, bármelyik márkánál megad egy számot a gyár, amennyi olajfogysztás belefér a motoroknál. Nos, jól figyelj! A gyári adat szerint egy vadonat új motor "normális" olajfogyasztása 0,7-1 dl/1000 km lehet. Tehát a 10000 km alatt 1 liter olajfogyi az "normális"! ! ! Pedig így van... hiszen egy illesztési hiba miatt egyik sem akar gariban motort cserélni. A kis 206-osomban is ilyen számok villognak a szerviz szerint. Más kérdés, hogy 13000 km alatt még nem evett meg semmi olajat...
Ha esSO-ék céges Opelja is ilyen "normális" lenne, akkor a 30000 km után maradna benne vagy 1 liter olaj...
Igazad van.
30000Km után mintha kátrányt engednének le.
Persze csak akkor ha van még mit leengedni.
60000Km-es motorblokot ládtam megbontva KOROM fekete volt benne minden alkatrész. . .
Nesze neked 30000Km-es oil csere.
Teddy az én 18 éves mercimben 343 e km-el (na lehet hogy több van benne) olajcserétől olajcseréig nem kell utántöltenem (kivéve ha mennék 130km/h felett)
A Peugeotomé is 30000... viszont nagy betűvel oda van írva, hogy poros körülmények között csak 20000 km! Magyarország pedig igencsak a poros körülmények közé sorolható! Sajnos...
Azt hozzá kell tennem, ha ez egy 1,2-es Astra, akkor 30000 alatt le is szopja az olajat a az alsó nívó alá!
Szóval, vannak itt nagyon alacsony, és nagyon nagy számok. Legyen motornál 6000, autónál pedig 10-15000, és akkor azt mondom, hogy minden rendben! A régi iskola nem hazudik...
Hogy olajos doktorok legyünk újra:
Az olajok akkor jók, ha a színük változik a használat során. Ugyanis akkor viszik magukkal a szennyeződéseket. Az az olaj, amelyik ugyan olyan a cserekor, mint amikor betöltötted, no, az nem végzi el a munkáját. Tehát felejtős. Egy benzines motorban, ha jól be van állítva, akkor nagyon kevés korom keletkezik, így nem is érdemes összehasonlítani egy diesellel. Még autónál sem, pláne nem motornál. Ugyanis a motorokba való olajoknál plusz adalékolás van, hogy a kuplung miatt tudd használni. Tehát ez az adalékolás javít azon a tulajdonságon, hogy nem csúszik a kuplungod tőle... viszon a szennyeződésszállító tulajdonságon ront... ezért nem színeződik annyira. Ezért fontos a jó szűrő, hiszen az olaj kevésbé tudja magában tartani a "retket". Nos, a szűrő igenis eltömődhet. Ne értsd ezt úgy, hogy eldugul, egyszerűen csak kevesebb olajat enged át magán, így kevesebb tiszta olaj jut a kenenedő helyekre. A viszkozitás pedig erősebben csökken motorkerékpároknál, mivel magasabb fordulatszámon kell ugyanolyan jó olajfilmet produkálni a henger falán, mint a kocsiknál. Sokkal többször fordul meg egy olaj a motorkerékpárok rendszerében, mint a kocsiknál... sokkal többször "töri" az olajat a szivattyú. És akkor még a kuplungról, és a váltóról nem is beszélek... nagyjából háromszoros az olaj terhelése...
Cseréljük csak minél gyakrabban, hiszen az egyik legfontosabb "ALKATRÉSZÜNK" az olaj.
esSo! és szerinted az olaj 6 e km-alatt tönkremegy?viszkozitásilag?
Mert én az öreg Dizelbe beöntöm az aranysérga olajat és mire a pálcikán megnézem olyan mint a feketekávé (0 km-el!) Na ott van korom meg kosz mégis 8-10ekm megengedett. A mocibol olajcserekor az akácméz szinböl vegyes virágméz-szin lesz. Furcsálanám ha nem birna többet 6 e km-nél.
Szürő: mi van ha nem cseréled a szürőt? nem szür? megszünik az olajáramlás? olyat még nem hallottam.
Persze lehet?
Én még nem kerestem a nagyvasnál, de lehet, hogy van nekik. 2000 körül van az ára. Ezért kapsz rá egy gumiházat, meg egy kupakot vízmentességileg.
De ha az idomba akarod rakni, akkor sztem jó a sima is. az meg autósboltban 500 Ft.
Van is egy megrendelésem ezügyben Pagyagtól - csak most lazára vettem a szitut.-) és lusta voltam elmenni megvenni még az alaktrészeket:-))) De ami késik nem múlik..........
a neten (a bandit oldalon lévő sufnituningot nézd) le van írva hogy mi kell hozzá..... kb 1500ftból kihozható
Ha valaki tud segitsen!
Sajna én nem tudók ebben segiteni, nincs, de azt hallodtam, hogy ez a ATX-el nem árt vivázni mert veszéjes.
Ja a táp....
ATX-es........300W vagy fölötti.....
ennyi........
Mindegyik majdnem ugyan olyan.......
Legyen neki dupla soros alaplap csatija, 1-2-3-4 normál (vigyó) csatija, meg 1 kislemez csatija........
Ez a boltban olyan 5-6000ft, vaterán 1-2.000ft
Szóval ingyen simán érdelné a havert:-)))) Ha épp valakinek csak lom egy otthon
Oil-csere/-6 Hát nem tudom, nekem ezt mondták meg ezt is irja.
-10 Yamahára mondták, Kb:2004-től állitolag máshogy van megoldva a kuplung, a régi nem birja.
-12
Vagány a hóhér, csak anyámná volt mik a tankbőr meg nem lett csinálva......de jelezte hogy nem alszik nyugton mikor a garage-ba ott áll egy ilyen gép........
Igy elhoztam - mivel ma legalább se szél, se fagy nem volt (csak reggel mikor mentem érte:-)
Így hazahoztam lepucoltam megint és a szivarajzatot is bekötöttem végre..............
JA! DARÁZS
Ha még nincs meg az S akkor hagyd! Rendeltem egyet az autósboltból .....valami 700ft/db-ja
Rákérdeztem Én is a szervízbe hogy mi a pálya nyáron - mire közölték hogy VÍZHÜTÉS.......
A GS-nél Ők is már azt teszik bele nyáron, de a Bandita már ugye 3L vízet keringet - vagyis ide nem kell
Olaszországból miért nem érdemes autót, motort venni? Nem azért, mert széthajtják... ahogy mi hisszük. Egyszerűen van egy olyan szokásuk, hogy ameddig garanciás a cucc, addig szervizeltetik rendszeresen... utána meg csak mennek vele. Tehát onnantól kezdve nincs olajcsere. Ha kigyullad a lámpa, akkor jó esetben töltenek utána...rossz esetben pedig mennek vele tovább, majd mielőtt végleg kileheli a lekét a masina, öntenek bele "valami kegyszert", és eladják óccsójééé mondjuk a magyaroknak, hogy még véletlenül se náluk legyen a szemét! Mi meg megvesszük, mert az még jó nekünk... ezért gondoljuk itthon azt, hogy a FIAT egy trágya kocsi... aztán meg közben nem is olyan rossz!