Hát igen ilyen e3lbeszélgetés a motorról sokat számit.
A múltkor megnéztem egy K3-as GS-t 5200km-el nagyon szép gép volt(most is fenn van 689 e Ftért) 650 ért simán odaadták volna. Mondom ha ilyen kevés km és megkimélt miért nincs szervizkönyve és csak 1 kulcsa ? Na és mit számit ha van, könnyü produkálni egyet No de ö még arra se vette a fáradtságot hogy meglegyen.
Roland!
Igen volt bár nem sokáig, mert 2006-év vége felé nekem nagyon összejöttek a dolgok így el kellett adnom. De egy nagyon jó barátom vette meg! És úgy vigyáz rá mint a szeme fényére! Ez azér megnyugtat!
Miért kérdezed amúgy?
Üdv mindekinek!
Beleugathatok?
(szünet)
(szünet)
(szünet)
(s
zünet)
Hallgatás beleegyezés!
Előre: senkit nem akarok sem magam, sem más ellen hangolni!
Blue: az új az új! IGEN a forgalmazó vigye el a balhét ha az összeszerelőműhelyben vki elb... a saját munkáját. Ha ez neki ráfizetés? hát így járt! Te járatod be: na itt az igazi lényeg, HA elég hosszú távra szánod magadnak. Ez viszont eladáskor úgysem számít, hacsak nem ismerősnek adod el.
Esso: neked is igazad van, a havi részletet illetőleg. Én "viszonylag" sokat keresek, de nem sok marad huszadika utánra (gyurcsán-kóka szívat, de ez most nem ide való). Akkor tiéd a gép ha a TÖRZSKÖNYV a saját fiókodban van. Az tény h kell hozzá szerencse h kifogj egy nem "agyongyilkolt" mocit, de manapság már (XXI. század) már léteznek lehetőségek h utánanézz 1 mocinak (pl a környéki motoros fanklubok weboldala). Viszont ha értelmesen keresel, szörfözöl, telefonálsz, kérdezel akkor valszeg jobban jársz, mint egy újjal, de ez szó mi szó rizikós.
Pótinfó: Én egy bő harmincas manustúl vettem a gépet, kitöltött szervizkönyvvel (ezt bárki tud), az adásvételi procedúra szerencsére elhúzódott vagy 2 hétig. Többször találkoztunk, beszélgettünk, mentem a géppel. NA ITT a lényeg, a végére majdnem biztos voltam h nem akar megvezetni. Szinte megismertem. Higyjétek el majdnem annyit jelent mintha a haverod szakszervizében néznétek át a gépet vétel előtt.
most kb semmi újat nem mondtam/írtam, de ez kikívánkozott belőlem. Sorry
Érdekesen számolsz! Igaz elriasztani akarsz, meg magad mellett érvelsz.
Csak hogy tudd: az uj motornál is vannak egyéb költségek, legfeljebb bizonyos részét lealkudhatod. Ezügyben Piet tud zöbbet mondani, hogy is került a GS 888 helyett 1 misibe?! Az átírás sem 30-40!
Ha 10 000km-rel veszel egy használt mocit, arra NEM fog kelleni 1-2-3-ezer km után láncszett,stb-stb 150 ezerért!
Ja, és én sem akarok senkit rábeszélni a magam igazára, csak egy másik nézőpontból is megvilágítom a dolgokat.
De, hogy konkrét legyek, íme a saját példám: Van egy kis tőkém konkrétan a motorcserére eltéve. amennyi van, abból nem fussa újra, én viszont a mai fizetésemből 5 Ft törlesztőt sem tudok bevállalni! Pedig igazán nem élek nagylábon! Nem sírni akarok - többször volt már téma - nem akarok senkit untatni, de annyit megemlítenék, hogy a te fizid felét kapom én. Azt is éjszakai pótlékkal, közel 30 év munkaviszony után, közalkalmazottként. És mellette van egy főiskolás lányom, akit illene támogatni, de sajnos nem tudom annyira, amennyire kellene/szeretném. Ezen információ birtokában azt hiszem beláthatod, hogy miért ez az én álláspontom.
Egyébként nyilvánvaló, hogy be is lehet fürdeni a használttal, de ki is lehet fogni. Ezen fölösleges vitázni. Az én meglátásom az, hogy 3-4ezer km alatt nehéz egy motort kigyilkolni - bár megtehető.
Használtat különben is akkor kell venni, amikor adódik - vadászni kell rá. Most pl tudok 2 DL-t a neten 1,36-ért, idei, családi balhé miatt. Az új ára 1,85.
Na, ez jó hosszúra sikerült!
Igazad van egy befürgyé-s mint az Apriliád vagy nekem a ZZR, alapjaiban megváltoztathatja az ember világnézetét
Elég nagy esély van hogy az ember egy leharcolt gépet fog ki.ilyesmit én se vennék, de vannak még csodák amikor az illető hihető módon tényleg csak 1-2e km-t ment, Sőt pl az én első GS-em szinte 0 km-es volt, a srácnak egyszerüen nem jött be a 2 kerék.
Ha veszel egy tényleg megkimélt GS-t mondjuk 800-ért ,csaknem fél milliót megsporolsz(Persze most nem sporolsz annyit mert akció van )és ha rá kell költeni egy 100-ast még mindig jól állsz. (Van egy gazdag partnerem az soha nem vesz uj autot, motort, bukjon azon más, mondja ő (persze nem megy tönkre ha befürdene a járgánnyal)
A hitel lehetőséged persze mindent eldőnt
A lényeg : most érdemes motort venni 100-ezreket lehet megtakaritani.
Mellesleg ugye azt ne felejtsük el a számításból hogy mi mennyi.........
Én igen hibássan adtam el a gépet, de nem is piaci áron! És szerintem ezért is vitték el mint a cukrot:-))) JA:.... tényleg ÉN Már eladtam és te?
Szóval ezt a mondókát arra értelmzetem hogy ÉN...és nem más...... Nem vennék úgy hazsnáltat mint pl most.........
És amugy se tudnék használtat venni, hiszen arra max személyi kölcsön lehetne, de az meg már van nekem.......
Vagyis ha választanom kell hogy a tiéd veszem meg esSO vagy egy újat akkor az új mellett kell döntenem - és ennek itt csak anyagi háttere van..........
De ugye a tiéd ismerem.....
De most gondolj bele.... Hajdúságabn kiszúrsz egy DL-t.... a tulaj ismeretlen....Piaci áron mozog...(vagy felette, mert vannak extrák)... nyugdt szívvel belevágsz?
Én nem tenném.......mert ezesetben ugyan ott lennék mint most.......
1., inkább +1-2-3-400.000ft DE ÚJ
2., van rá gari vagyis ha valami el is száll akkor se az Én bajom
3., Én járatom be
4., kopó cuccok ÚJAK benne....pl a Banditra már nem 20.000ft a 2 gumi... Épp ma néztem hogy ha van akció akkor 60-tól indul.....
Vagyis....szá,moljunk
Veszel egy X mocit - egy BP-i GS-t......... mondjuk 10.000km-rel.........
Alapban ugye kifizeted az árát.....ez legyen 800.000ft
Utána az átirást.......30-40.000?
Utána rögtön olaj, szürk, gyertyacsere.........15.000ft
azt mondjuk pár km múlva gumicsere, lánccsere.........60.000ft
NO...
Motorotál vele 1-2-3.000km-ert és rögtön ráköltöttél az árán felül 150.000-ret...............
Ha meg újat vettél? akkor a 14.000km alatt ráköltesz 60-at.....az 1-6-12.000-res szerviznél.....
Ha kiveszed ezt a 90-es minuszt és hozzáteszed a 800.000-at akkor ugye kijön, hogy még 30-40 ropi és újat vettél..............és még marad a zsebedben is!
Én nem akarok senkit lebeszélni, megvezetni, kioktatni.....
Én mint ismert a történet az Apriliával ISZONYAT befürüdtem......és azóta van ez............
Nem kivánom senkinek ezt az élményt!
Hali!
Téliesítés Maci módra:
Alapos tisztogatás. Még a nem látható helyeken is (hátsó rugóstag környéke, lengővilla...). Brigéciollal lemosom a láncot, és mindent, ahova a kenőanyag szétszóródott. Mosás és száradás után a fényezett részekre wax kerül. A vázra és a blokrra, kipufogóra szilikon felfújva, áttörölve. A bowdeneket megzsírzom, a fékeket átfújom féktisztítóval. A gumikat felfújom "üzemi nyomásra". A futófelület kivételével átkenem gumiápolóval. Ha közel az olajcsere, akkor olajat is cserélek. Az akksit kiveszem, és feltöltve elteszem száraz hűvös helyre. A tank teletöltve, de adalékot nem teszek bele. Szerintem felesleges. Sőt, új cikkezések alapján nem is tesz jót a mocinak, ha ilyen trutyik kerülnek bele. Majd befújom a láncot teljes száradás után. Középsztenderen állítom fel a mocit úgy, hogy az első telók aljánál felbakolom, hogy a kerék ne érje a földet.
Nagyjából ennyi! Jah, és a kipufogót olajos ronggyal betömöm...
Igen, a használt mocijával voltak gondjai, de amiket rizikófaktornak írt a használtaknál az mind az ő GS-ének a gondjai voltak. Ezekkel adta el , és most kardoskodik a használt ellen! Szegény vevője!
Mármint a használtal voltak a Blue problémái, nem
Szoval mindenre vannak ellenpéldák is: több autoszerelő ismerősöm van akik nagyon melléfogtak használtautó/motor vásárlásnál, pedig értettek hozzá, szoval nem lát bele senki! Lutri ahogy mondod.
Nekm se lehet egy szavam se a Thunderacre, pedig az egy nagyon technikás motor már.
A használt mindig lutri többé-kevésbé. Főleg, ha valaki úgy veszi meg, hogy nem ért hozzá. Én is használtan vettem a GS-t, de egy rossz szavam nem lehet rá!
Viszont az érdekes, hogy amiket Blue lehetséges hibákként említ, az mind az ő motorjával történt!
A használt motor természetes hogy el van használódva, azért nem veszel, ezen nem érdemes vitatkozni, meg felsorolni. De ugye nem is uj árban van.(lehet hogy az uj feléjért megkapod és max. a töredékét kell rákölteni- ha meg sokat, akkor nem éri meg)
Gari: hibás alkatrészek mindig vannak, de az nem általános ,hogy tele van velük az uj moci, de ezt hangsulyoztam is.
Ami elromolhat- Mörphy törvénye szerint is- gari lejárta után romlik el
Maga kicsoda?
Rémlik valami, mintha réges-régen írogatott volna ide, sőt, talán még találkoztunk is személyesen, de ilyen 100 évvel ezelőtti dolgokra már nehezen emlékezem!
Az a komoly!
Na most képzeld el azt mikor egy busán csinálja ugyan ezt! Nőből vagyok de majd sírva fakadtama röhögéstől mikor láttam mennyire "hozzáértők" egyesek!
Ami még viccesebb ezért pénzt kis kap!
Arról meg ne is beszéljünk hogy faterom megrendelt valamit, mindig mondták hogy "már meg van rendelve, már így már úgy" Ja most ez volt szabin ja én nem tudom"
Na azóta sincs meg amit rendelt!
Nem bántom őket de azért kérem! Hová lett a színvonal?
A múltkor megnéztem egy K3-as GS-t 5200km-el nagyon szép gép volt(most is fenn van 689 e Ftért) 650 ért simán odaadták volna. Mondom ha ilyen kevés km és megkimélt miért nincs szervizkönyve és csak 1 kulcsa ? Na és mit számit ha van, könnyü produkálni egyet No de ö még arra se vette a fáradtságot hogy meglegyen.