Azt gondolkodás nélkül megvettem volna, alku nélkül (nem is lehetett alkudni), de mivel "problémás" volt, ráadásul a motor meg az ügyintéző helyek Pesten, én meg Kalocsán (többszöri felutazgatás), így az kimaradt.
Nade ez nem is a 350k-s motor kategória volt. Ez még most sem tart 350-nél, pedig már megvettem, átírattam, leműszakiztattam, biztit kötöttem rá, kapott olajat, szűrőket, gyertyákat, első teló felújítást, szelepfedéltömítést, kuplunglamellákat, egy szett új gumit, állíthatós fékkart, meg egy kis polírt. Ha jövőre kap egy új láncszettet, akkor fog kb 350-nél tartani a számláló. Ennyiből van egy olyan motorom, amin kb minden kopó-fogyó alkatrésznél most kezd ketyegni az óra.
Kaptam egy váratlan 200 ezres "célprémiumot", segítséget a főnökömtől (be lesz ez hajtva rajtam, attól nem kell tartanom hogy nem...), így váratlan lehetőségem nyílott erre. Hónapok óta a HaHu-t bújom (HD képnézegető előfizetéssel), és elég sok motort már élőben is megnéztem, kipróbáltam. Akkor jöttem rá, hogy a 350-400k-s és az 500 k-s motorok között irdatlan nagy szakadék tátong állapotban, mindenben. persze vannak kivételek is, de azokat mindig elvitték az orrom elől...
Én igazából azt nem értem, hogy miért nem azt a motort vetted meg, amit végül én? Most, hogy kb mindent rendbetettem rajta, sem közelíti meg a te motorod árát. A fotót meg láttad róla, szürkületben, 5 méterről már egész jól mutat... :D
A kérdés jogos. Tuti természetesen nincsen, de ha mondjuk első gazdás, nincs borulási nyom, és látod, hogy új láncszet, új gumi fasza fékek stb, akkor nagyon már nem nyúlsz mellé szerintem.
Ellenben ha 5 kiló feletti és várhatóan az összes fenti dolog cserés lesz, akkor az már nagyon zsebbenyúlós. Nálam ilyenkor akkor jobb egy 10 évvel idősebb, ami a "minden rendbetétel" után lesz 5 kiló.
Épp ezért írtam lentebb hogy csak akkor ha ismerősé a gép és ő állítja, hogy tényleg patika.. különben sose lehet tudni. Akkor már jobb a vállaltan rosszabb, olcsóbban is.
Igen arra a motorra emlékszem. Én is nézegettem. Sokáig fenn volt és kúszott le az ára. Sok boldog, balesetmentes kilométert vele!
Egyébként nem olyan nagy a kereslet ezekre a motorokra úgy tűnik, mert tegnap megnéztünk egyet Fehérváron. Hasonló árú, korú mint a tiéd, és a srác azt mondta, hogy egy ember hívta fel eddig rajtunk kívül...
Jön egy apró kérdés.
Honnan tudjátok hogy patika?
Mert az eladó mondta?
Az életben nem találkoztál vele soha az ország másik végén van és érdeke minnél drágábban eladnia.
Hasonlóan gondolkozok én is. Első A2-re készülő, de már 14 éve elmúlt 24 éves , bérből fizetésből élő. AZ egyik opció, hogy találok valami patika motort drágábban, amire nem kell sokat költeni, vagy venni egy öregebbet olcsón, és a fennmaradó 1-2 százezret ráborítani, hogy patika legyen. Mondjuk akkor tudom, hogy na most minden rendben van a vassal.
Igazad van, én a "bérből és fizetésből élő..." vagyok, aki vén korára hülyült meg (50 évesen csináltam az A1-et, most csinálom az A-t), és nagyon olcsón fenntartható "közlekedőedényt" keresek kikapcsolódás, szinte kizárólag magányos kirándulgatás céljára. (A 21 éves 125-össel két év alatt 18k km, ebben két székelyföldi nagy körút).
Lényeg a lényeg: az általam megnézett "400k körüli" vagy "vélhetően 400k-ra alkudható" gépekre annyit kellett volna költeni, hogy pont annyiba fájnának, mint ez fog fékjavítás után. És akkor még mindig 5-10 évvel öregebb motorok lesznek, "csúnyább" kinézettel, csutkakormánnyal, stb. mint az enyém.
Nekem az jött le, hogy a 400k-s és az 500k-s kategória között fényévnyi a távolság. GS-nél komolyabb motort nem is akartam, sőt eleinte a CBF250-eket nézegettem. Na, azok tényleg drágák (mármint a jó állapotúak)...
Nekem kevesebbe került a Divi amikor vettem, és a hátsófék felújítása valamint a teleszkóp olajcsere volt az egyetlen nagyobb kiadás a vétel után..és nem igazán lehet egy lapon említeni egy GS 500-zal.. ezt csak azért írom, mert 500-600k-ért már sokkal komolyabb motorokat is lehet venni.
Egyébként nem minden az ár-érték arány.
Használt GS-eknek szerintem elég jól behatárolható piaca van. Ők ilyesmi emberekből állhatnak többségében
Első motorját kereső, A2-vel rendelkező 24 év alatti fiatal
Olcsó közlekedőedényt kereső, bérből és fizetésből élő átlagember
Barátnő, feleség aki kezdő motoros de tapasztalt benzintyúk
Futár
Pénzügyi okokból nagyobb motorját racionálisabbra cserélő motoros
Na ebben a halmazban szerintem többen vannak olyanok akik inkább az 500, de még inkább a 400 alatti árkategóriából akarnak választani, nemhogy még az 500-nál is drágábbakból. Ha nincs rá pénz akkor ott ette meg a fene az ár-érték arányt. Nagy szerencséjük hogy egy régi, nem szétütött GS kevés pénzért szinte pont ugyan azt tudja mint egy fiatal. A szép állapotú, karcmentes közeli fényezés meg ennyi pénzért úgysem elvárás.. szóval legalább olyan boldogok lesznek, mint aki többért vásárolta csak éppen legalább 100 ha nem több ezer forinttal beljebb vannak, ami ezen a szinten azért elég sokat tud nyomi a latba.
Annak fényében, hogy én 500k-ért (549-ért volt hirdetve) egy 2007-es, törésmentes, szervizkönyves, szinte karcmentes GS-t vettem múlt szombaton vadiúj gumikkal, 5 ezret futott láncszettel, annak fényében pedig drágák (egy hátsó féktárcsa betétekkel meg egy akku lesz cserés hamarosan, slussz!)
Én nem én vagyok mázlista, ezt a motort 3 hónapig hirdették (Suzuki márkakereskedésben) és a lőtéri kutyának nem kellett, senki még csak meg sem nézte, nem is érdeklődött utána. (Legelőször 589-ért volt kint, de egy hónapja leárazták, és még így sem....)
Reálisan nézve egy GS, ha nincs nagyon lelakva, bármilyen öreg is legyen megér nagyjából 300k-t. De ezek a 300 ezres GS-ek olyanok, hogy kis szerencsével elmennek még 2-5 ezer kilométert a vásárlás utáni olajcserével, és csak utána kell tetszőleges sorrendben kicserélni a létező összes kopóalkatrészüket, amihez a korukból adódóan olyan ritkábban elkopó kopóalkatrészek cseréje is hozzá jöhet, mint a kormánycsapágy vagy a lengővilla csapágyazása, vagy a kerékcsapágyak.
Ha egy GS-en minden kopóalkatrészt lecserélsz az munkadíjjal és mindenestől ott lesz, mint egy olcsó GS árának a nagyobbik fele.
Szóval igen, biztosan van olyan 90-91-es GS ami reálisan akár még 400-ért is jó vétel lehet. De 400-at ennek ellenére nem érdemes érte kifizetni, hacsak nem haveri körből van és tényleg makulátlan, mert akkor már sokkal jobban megéri az 50-100-zal olcsóbbakból válogatni, és azokból még alkudni. A végén azok is meg fogják valószínűleg ugorni a 400 ezret, de ott legalább tudni fogod hogy mit cseréltél és attól még mennyi gondtalan kilométert várhatsz el.
Nézegetem a hahut, mert ugyan még nem aktuális, de a jövő szezont GS-el szeretném elkezdeni (ezzel együtt a motoros karrieremet is ). Meglátásom szerint van 1-2 borzasztóan elrugaszkodott ár, amit látok. `90-91-es motorok 400 ezerért. Szerintetek ez normális?
ez jobb ,mint a moto rider 15w50? Most az ment bele, de nem igazán lett jobb a váltó. Legközelebb lehet ezt próbálom.
Másik ajánlat: http://www.olaj24.hu/T/repsol-...
igaz drágább, de ha kell láncspray is, akkor egy plusz ezresért megéri, mert egyébként 2500 körül szokott lenni.
Kaptam egy váratlan 200 ezres "célprémiumot", segítséget a főnökömtől (be lesz ez hajtva rajtam, attól nem kell tartanom hogy nem...), így váratlan lehetőségem nyílott erre. Hónapok óta a HaHu-t bújom (HD képnézegető előfizetéssel), és elég sok motort már élőben is megnéztem, kipróbáltam. Akkor jöttem rá, hogy a 350-400k-s és az 500 k-s motorok között irdatlan nagy szakadék tátong állapotban, mindenben. persze vannak kivételek is, de azokat mindig elvitték az orrom elől...
Nekem egy baja volt, a színe (de ez egyéni szocprobléma tudom), meg hogy jövő tavaszra kell a motor csak. :D
Ősszel jogsi, meg motoros cucc megvásárlása, aztán tavaszra jöhet a vas.
Ellenben ha 5 kiló feletti és várhatóan az összes fenti dolog cserés lesz, akkor az már nagyon zsebbenyúlós. Nálam ilyenkor akkor jobb egy 10 évvel idősebb, ami a "minden rendbetétel" után lesz 5 kiló.
Egyébként nem olyan nagy a kereslet ezekre a motorokra úgy tűnik, mert tegnap megnéztünk egyet Fehérváron. Hasonló árú, korú mint a tiéd, és a srác azt mondta, hogy egy ember hívta fel eddig rajtunk kívül...
Honnan tudjátok hogy patika?
Mert az eladó mondta?
Az életben nem találkoztál vele soha az ország másik végén van és érdeke minnél drágábban eladnia.
Innéttől nagyon izgi.
Lényeg a lényeg: az általam megnézett "400k körüli" vagy "vélhetően 400k-ra alkudható" gépekre annyit kellett volna költeni, hogy pont annyiba fájnának, mint ez fog fékjavítás után. És akkor még mindig 5-10 évvel öregebb motorok lesznek, "csúnyább" kinézettel, csutkakormánnyal, stb. mint az enyém.
Nekem az jött le, hogy a 400k-s és az 500k-s kategória között fényévnyi a távolság. GS-nél komolyabb motort nem is akartam, sőt eleinte a CBF250-eket nézegettem. Na, azok tényleg drágák (mármint a jó állapotúak)...
Egyébként nem minden az ár-érték arány.
Használt GS-eknek szerintem elég jól behatárolható piaca van. Ők ilyesmi emberekből állhatnak többségében
Első motorját kereső, A2-vel rendelkező 24 év alatti fiatal
Olcsó közlekedőedényt kereső, bérből és fizetésből élő átlagember
Barátnő, feleség aki kezdő motoros de tapasztalt benzintyúk
Futár
Pénzügyi okokból nagyobb motorját racionálisabbra cserélő motoros
Na ebben a halmazban szerintem többen vannak olyanok akik inkább az 500, de még inkább a 400 alatti árkategóriából akarnak választani, nemhogy még az 500-nál is drágábbakból. Ha nincs rá pénz akkor ott ette meg a fene az ár-érték arányt. Nagy szerencséjük hogy egy régi, nem szétütött GS kevés pénzért szinte pont ugyan azt tudja mint egy fiatal. A szép állapotú, karcmentes közeli fényezés meg ennyi pénzért úgysem elvárás.. szóval legalább olyan boldogok lesznek, mint aki többért vásárolta csak éppen legalább 100 ha nem több ezer forinttal beljebb vannak, ami ezen a szinten azért elég sokat tud nyomi a latba.
Én nem én vagyok mázlista, ezt a motort 3 hónapig hirdették (Suzuki márkakereskedésben) és a lőtéri kutyának nem kellett, senki még csak meg sem nézte, nem is érdeklődött utána. (Legelőször 589-ért volt kint, de egy hónapja leárazták, és még így sem....)
Ha egy GS-en minden kopóalkatrészt lecserélsz az munkadíjjal és mindenestől ott lesz, mint egy olcsó GS árának a nagyobbik fele.
Szóval igen, biztosan van olyan 90-91-es GS ami reálisan akár még 400-ért is jó vétel lehet. De 400-at ennek ellenére nem érdemes érte kifizetni, hacsak nem haveri körből van és tényleg makulátlan, mert akkor már sokkal jobban megéri az 50-100-zal olcsóbbakból válogatni, és azokból még alkudni. A végén azok is meg fogják valószínűleg ugorni a 400 ezret, de ott legalább tudni fogod hogy mit cseréltél és attól még mennyi gondtalan kilométert várhatsz el.
Másik ajánlat:
http://www.olaj24.hu/T/repsol-...
igaz drágább, de ha kell láncspray is, akkor egy plusz ezresért megéri, mert egyébként 2500 körül szokott lenni.