Telefonban magázódtunk. Eddig.
Azt hiszem velem tárgyaltál, amikor eladás alatt állt a GS-em. Visszahívtalak, hogy jelezzem, már elment. Ígértem, hogy segítek, ha valaki az enyémhez hasonlót akar piacra vinni. Tovább is adtam a hírt azoknak, akik innen még eladást fontolgattak. Nem jelentkeztek?
Gratulálok a géphez! Sok balesetmentes kilométert!
Üdv a csapatban!
Ha 30 000 van benne, akkor éppen esedékes a 6000-enkénti szervíz. Ha az előző tulaj nem csinálta/tatta meg, neked kell. Ahogy dawntez írta: olajcsere, olajszűrő csere, légszűrő vizsgálata - ha nagyon koszos, csere. Ennél a futásteljesítménynél lassan esedékes a lánccsere is, de ez nagyban függ az előzetes használattól, kezeléstől.
Aztán vannak még ilyenek - a kezelési utasítás szerint - : 3 évente fékfolyadék csere, teleszkópolaj csere.
Lassan egy szelephézag-ellenőrzés is szóba jöhet, esetlegesen karbiszinkronnal.
Ez így elsőre soknak tűnhet, de ezek után jó pár évig hűséges társad lesz!
Konkrétan arra gondoltam, hogy a Te leharcolt, koszos, össze-vissza ragasztgatott motorod tetszett!
Mit szólnának az én szép tiszta-pasztázott majd szalonállapotú mocimhoz?
Hosszú önsanyargatás után múlt héten végre megvettem GS500-amat. Papír szerint 2000-es évjárat, óra szerint 30000-et futott, szerelő még nem látta, én meg nem értek hozzá, ezért nem tudom, hogy jól jártam-e, de az első pár száz km után nagyon tetszik.
Ha van javaslatotok, hogy mit és hol nézzek meg, azt megköszönöm.
Plusz egy dolog: csutkakormány van rajta, amit szeretnék a túrás fajtára cserélni. Lehetséges ez? Van esetleg vmelyikőtöknek eladó darab?
Csöpög a tömités..... mit csináltak vele? Gányolás........paszta, meg a rák tudja mi.........
Szerencsétlen ember meg járkálhat vele......
Én ilyenkor inkább nyelek és kicseréltettem a tömitést................de tudom hogy az JÓ......
Az hogy pl TE nem tudod mit csinálj az egy dolog, de a szervíz is inkább gányol? És biza sok esetben ez van..............
Tavaly volt téma..... kerregés kattogás.....emberek hordták a szervíizbe a 800km-es ÚJ motort....
És a szervíz megvonta a vállát..........
Mert gányolnak SOK helyen (nem mindenhol) és ugye ahol má komolyabb eset van azt nem tudják......de persze nem is csoda hisz a mai napig SOK helyen nem képzett motorszerelők vannak - hanem egyéb
Az utolsó szervízelésnél megjegyezték nekem a Full Gasban hogy mit csinálok a motorral, mert ilyen szép állapotot még nem láttak és ennyire pontosan még egy motort se tudtak beállítani......
MIT? Odafigyelek rá.............
Persze lehet még egy csómó jó mondat
A lényege hogy ismered és tudod mit adtál el (ez szerintem érthető és értendő minden eladható dologra)
"Nyugodt az álmom, mert tudom mit adtam el"
Csak ugye ilyen szöveget nem látsz manapság, hiszen akárhol is végy valamit, nem az számít elsősorban hogy TÉGED megnyugtassanak, hanem hogy eladjanak......
Ezért van az hogy a legtöbb kereskedés kinyalja a pópóját a vevőnek.......azt amikor átadta a kulcsot, már le se szarja.............erre a legutobbi jó példa Zimacs volt.......
Bár Én nem is értem ezt az üzletpolitikát , hiszen ha Én lennék egy szalon tulaja, akkor nem arra mennék, hogy minél többet eladjak, hanem arra hogy a NÉV megmaradjon.
Szerintem nem úgy lehet jó üzletet csinálni hogy telenyomom akciókkal, hanem hogy pl Gipsz Jakab bejön.....vesz egy motort......és ÉN kiszolgálom az igényeit.....
Mivel örül és jó tapasztalatai vannak - így el fogja mondani ezt másoknak is............és szépen elterjed a hír...........
Egy szalon NEM a motor eladásból él, hanem a szervízből.........Ott ugyanez a téma.
Ha nem akarok egy 6000-res szervízért letépni 10-20.000-rek akkor hozzám fognak jönni.......
PL miért van az hogy Sok helyen 20-30.000ft egy 6000-res szervíz (olajszörő, olaj) máshol meg ugyanez 10-15? (PL Teddy az Én szervízdijam feléért csináltatta meg)
Természetesen azért, mert tudják hogy Teddy ezt elfogja ujságolni.....és így más is megy hozzájuk......
Nos szerintem a kérdésednek semmi köze a motor eladáshoz, de tessék némi segítség
mivel adtam már el és vettem is motort így:
A.,
Yamaha TZR125F - eladó RMC Törökbálint
Felmentem megnézegettem a motorokat és elmélkedtem.
Mivel az életem első motorja így nem akartam nagyott venni, de simsont se.
Jogsim nem volt - és még nem is jelenteztem tanfolyamra - de A1-ben gondolkodtam, hogy kísértés se legyen bennem hogy nagyobb gépre ülök.
A motor 190.000-re volt kiirva, de mikor látták hogy nem alkudozok, nem szórakozok és minden papir nálam van kapásból lementek 170-re....persze volt egy hiba....
Azt nem írták ki, hogy + forgalombahelyezés, mivel ez egy Svájci motor volt......szóval +60 ropi volt ha jól emlékszem......Tehát az első motorvételem nem volt nagy kunszt hisz nem ismertem, nem tudtam mire kell figyelnem....
Eladás?
Megborultam vele, de a motornak nem volt semmi baja.....első szempont a rossz közérzet.....
plusz egy napon nem indult be.....elszáltt az elektronikája......
Mivel megszálott vgyok a mai napig igy a gyors eladás melett döntöttem és 170.000-ért adtam el.......
Inkább bukjak rajta, de nekem müködőképes motor kell
B., Aprilia Futura 125
Este 21órakor vitték el a motort....és 1 órás netezés után már le is volt beszélve egy Aprilia Szolnokon.
Másnap már mentünk is érte.....december 4.-e -4 fok:-) (kb....iszonyat hideg annyi szent:-)
Tetszet.....de ugye még mindig nem tudtam mit kell megnézni......
Megvettem, de annyira már rutinos voltam más okokból, hogy az adásvételit ugy írtam meg, hogy a vásárlás napjára GARIT vállal az eladó.......(hallotam már olyat hogy a szomszéd faluba leállt a gép - nekem meg ugye 230km-ert kellett a fagyban jönnöm hazáig a motorral.....ha ezt kibirja akkor nem lesz vele gond)
De lett.......így mikor meguntam hogy a vételár fele ráment pluszba inkább megcsináktattam és eladtam...ismét buktásan.....de ugye NEKEM MOTOR KELL!
Itt megtanultam hogy ha motorsz akarsz venni akkor:
1., vigyél magaddal embert aki már láttod olyan gépet
2., kérdez körbe hogy az adott tipusnak milyen hibaforrásai vannak
3., nézd rendesen át
4., fiatal gyerek motorját NE VEDD MEG fix áron......
a., manapság azt hiszik hogy Ők is mérnökök....és sufnituningba nyomják a "csináltam egy sport kipuffogót"......esetemben a powerszelep nem hogy nem volt visszakötve, de foritva volt bent a lapka, ráadásul tiszta koksz volt, mert gondolom a csóka megcsiszolta.....
b., Fiatalok.....tehát a BELE is ki van hajtava.....de pénzük már nincs a korszerű és igényes karbantartásra, hisz sokszor még benzire se futja........És ugye nem fog olajat cserélni, ha inkább 5L-ert tud tankolni
Szóval kőkeményen alkudj!
És végül?
Inkább úgy döntöttem hogy ÚJ motor......
1., 2 év gari
2., ismered az előéletét, hisz TE járatod b, Te használod
Megvettem a mostani gépem......
és Nyugodt szívvel adom majd el, mert tudom hogy ÉN tényleg vigyáztam rá......
Ennek egy példája?
Az utolsó szervízelésnél megjegyezték nekem a Full Gasban hogy mit csinálok a motorral, mert ilyen szép állapotot még nem láttak és ennyire pontosan még egy motort se tudtak beállítani......
MIT? Odafigyelek rá.............
Szóval összegezve a REKLÁM.....
A reklám sok esetben egy jól célzott MONDAT:
A többieknek egy kicsi infó! :)
18 éves vagyok, Szegeden egy közgazdasági iskolában tanulok és ott hirdették, hogy van egy ilyen lehetőség, ahol pályázni kell illetve írni kell egy reklámot, hogy hogyan adnánk el egy motort és ennek az egészenek a "házi dolgozat" részéhez szeretnék egy kis statisztikát felállítani!
Nem tudom, hogy mire lennétek még kíváncsiak, úgy,hogy nyugodtan kérdezzetek, de azért remélem elég ahhoz, hogy válaszoljatok! :)
Válaszok:
1-19
2-52
3-52
4-ez még kimaradt az életemből(meg a 3 kerekü bicigli 3 éves koromban, de azt egész életemben sajnáltam és semmi nem tudta pótolni)
5-cégeket vezetgetek, főnők vagyok- így mindenki a főnőkőm
6- a motoros csajokra mindig felnézek, sajna a feleségemet nem tudtam rávenni még a robogozásra se, bár hátra szivesen felül.
Köszi a gratulát, meg a támogatást, remélem, nem nyúltam nagyon mellé...!
Hasonló jókat neked is, remélem, még összefutunk vhol.
Üdv:
PJ