ugyanmár
ezek apróságok
az az igazi szopó amikor a vasutas esőkabát lefoszlik rólad aztán még 300+km van hátra hazáig szakadó esőben októberben
na akkor koncentráljon az ember, akár a kanyarra akár a seggbe nacira
bár a legdurvább az volt hogy a gázt nem tudtam fogni úgy átfagyott a kezem
ha komfortosan meg kényelmesen meg mittudoménhogy motorozik az ember az nem sokat ér
ami igazán emlékezetes kanyar abban van minden ami nem komfort meg nem kényelem......
Nem vitatkozom ebben mert nem értek hozzá, abban viszont biztos vagyok hogy egy rosszul választott öltözék sokkal veszélyesebb (még ha jobban véd is) mint az amelyikben megfő az ember vagy csattog a foga úgy fázik, ha komfortosan érzed magad sokkal biztonságosabban motorozol mint amikor a kényelmi problémáiddal vagy elfoglalva.
Csipo es terd nem eleg a farmerben.
Nekem lajosos van.
Aa segget is vedi valami kevlar egeszen combtoig.
Talan egy csusza utan tudnek ulni is de nem vennek ra merget.
A perforalt aldas.
Melegben nem kell cserelni protektoringre meg durvan melegben sem.
Es ugyan rohadt konnyen tokig elazol de ugyanolyan gyorsan meg is szaradsz.
Ez jo egy meleg nyari zaporban de nem a felnapos hideg esoben.
Esoruha fontos.
Ez lesz a mostani ev beruhazasa egy olyan minosegi egyreszes amibe beleferek ruhastol es nem hamlik le kilotvennel rolam mint a munkavedelmi.
Ez igaz, nem tegnap indultunk először útnak mindenki kitapasztalhatta már mi a jó neki, én bőrgatyában biztosan nem bírnám 40fokban. Egy jobb farmeromat átalakítattam protektorosra az egyik szabász barátommal aki motorozik is, csípőben van a kevlár de térdnél lágyprotektor van. Az a baj sokat fáj a térdem és még a kordura protektora is nyomja, fiatalon kifázott az ETZ-n, akkoriban nem volt érdekes a ruha... most annak iszom a levét.
Mindenki másképp csinálja... de én inkább viszem magammal a plusz esőruhát a bőrruhához, és csak akkor vagyok hajlandó kordurára váltani ha már tényleg hideg van (ezen a motoron még 5-7 fokban is elmegy a bőr cucc), amíg GS-em volt, ott azért nem ártott ha 11-12 fok felett volt a hőmérséklet). De a bőrnadrágot negyven fokba se veszem le, ha hosszútávú motorozásról van szó, max a bőrkabátot cserélem le a protektoringre (ugyan nem volt még perforált bőrkabátom, de kétségeim vannak a szükségessége felől)
Nekem nem kell idom a motorra, inkább "szenvedek" és akkor is azt mondom hogy az a 7ezer Ft nem volt kár a plexiért. Ez akkor derül ki amikor leveszem... mert úgy nem jobb . Van bőrruhám is, átmeneti időszakban jó, de ne adja Isten hogy megázzon úgy rendesen, jobban szeretem a kordurát az hamarabb megszárad és az Air Vent zseb nagyon jó kánikulában.
Jó hamar megöltétek a beszélgetést, mert ehhez nagyon nincs mit hozzátenni. Max annyit, hogy egységnyi pénzből könnyebb olyan bőrruhát venni ami menetszél szempontjából komfortosan fog viselkedni, mint cordurát. Bár én azt vettem észre hogy az egyéb komfort tekintetében (vízállóságot és a téli használhatóságot leszámítva) egy olcsó kordura (ami valójában nem is az, mert az igazi kordura az tényleg drága) semmivel sem tud többet mint egy bármilyen, hasonló összegbe kerülő bőrruha.
Csupasz motorra kidobott pénz plexit venni, annak az árát akkor már érdemesebb a ruházatra költeni..
Gyakorló tömegoszlatópajzs és idomos motor használó mondhatom azt, hogy ezek a cuccok csak akkor érnek valamit ha kedvtelési célú motorozásra amúgy is majdnem teljesen alkalmatlan az idő, viszont szélesítik a szarul esik motorozni érzést, mert nyáron meg lehet fulladni mögöttük (kis tempónál.. úgy 120-130 alatt..)
Én kétszer is meg fogom gondolni, hogy idomos motor legyen e majd a következő..
Pont arra gondoltam, a cimborám tavaly vett egyet de nem tudom milyen típus, 1,2-es Inazumája van amin szintén tombol a menetszél, ennek ellenére azt mondja nagyon komfortos a sisak, viszont 100ezernél kezdődik... még barátkozni kell vele.
Vagy valamejik schubert de csak a fix zart vagy a mostani rs2 utodja.
Rs2. Rohadt konnyu fix de csak 1 kilo.
Kozepesen zajos fuldugoval hazajottem egy menetben livornobol.
Faraszto de nem volt gond.
Ez kb attol ved hogy nem lesz bogaras az ora kulso resze.
A sracnak meg a szel "dobalasa" ellen kell valami.
Ami gyakorlatilag a lebego ruhazat miatt van.
Bazinagy idomos motor bazinagy plexivel.
Ettol nem dobal.
Vagy megfelelo ruhazat.
Nekem a givi x01 hiperszuper szazezres sisaknal vagott ala a szel mert leveheto allu bogarhalo nelkuli volt.
Ami most van fix konnyu es egy szovetcsik az allnal elzarja a szel utjat.
A ruhazat ha passzos nem libegos nagy akkor a szel kérem korben lecszuszik es nem rangat.
Van plexim de csak a kinezet miatt.
Erdekes de kisebb a szelterheles nelkule de tenyleg nehezebb a zugokbol az ora korul tisztitani.
Ez azért nem teljesen így van Zoli!
Aki egy utólag felszerelt kisebb túra plexitől várja a szélvédelmet az eleve rossz lóra tett amikor csupasz motort választott, de vannak esetek amikor pl.egy Puig mini is segít abban, hogy ne a sisak alá csapódjon a menetszél. Sok mindentől függ ez (pilóta mérete, sisak stb...) no meg van aki be se tudja állítani magának. Nekem alapból nem tetszik a plexi, szerencsére lehet kapni "víztiszta" kivitelt is ami nem takarja a műszeregységet mint a fekete vagy a füst színű, hiszen a csupasz motorok egyik jellegzetes szépségét maga a műszeregység adja. Először a mini Puig nekem se hozta az elvárást (zavaró légörvények keletkeztek), viszont ha levettem akkor meg fütyült a szél mint a fene a GPS vagy a tartója környékén és nem is védte semmi, mint ahogy a műszeregységet sem. Nekem úgy lett jó hogy rögzítettem egy harmadik ponton is és levágtam belőle egy keveset, a teteje alacsonyabb lett de szélesebb, így megszüntek azok a légörvények amelyek a sisak alá vágódva zavaróak voltak. A műszeregység is védve van (aki érzékeny a tisztaságra tudja milyen körülményes az órákat megtakarítani a bogártemetőtől) aztán a motor jellegzetes vonásai sem szenvedtek csorbát mivel szintelen a plexi. Hozzáteszem azt is hogy amikor próbából motort cseréltünk az egyik cimborámmal neki minden baja volt száz felett... az övé eleve fejidomos volt így aztán ezen nem is lehet csodálkozni.
Az első képen eredeti állapotában látható a plexi, a másodikon és harmadikon átalakítva, így használom már 3éve. Szóval én azt mondom nem haszontalan dolog ha jól van beállítva, persze aki huzatérzékeny az ne vegyen csupasz motort.
Én a Repsol Synteticot utoljára Szentendrén az Autotéka 2000-nél 1950-ért vettem. A többi árat nem tudom kommentelni.
Én nem hordok semmi tartalék kütyüt külföldre, inkább nem dobálom el a motort . Defektjavítót is csak most kaptam a Jézuskától, eddig az sem volt - bíztam benne, valakinél majd csak lesz!
Hasonlíthasd össze az áraiddal. Az adatlapodon nem árt odaírni, h milyen évjáratú a géped, h ne csak kép alapján saccoljunk.
Plexi: Nekem van és bejött. Sok mindentől függ, milyen magas vagy, milyen a plexi stb. Van akinek pont a bukójára vezeti a levegőt és az talán szarabb, mintha nem is lenne. Sajnos ezt csak akkor fogod megtudni, ha felrakod és kipróbálod. Ha találsz olyan boltot, ahol megengedik, akkor előbb próbáld ki, vagy vegyed neten és akkor asszem 8 napon belül indoklás nélkül visszaviheted, h mégse kell.
Sok pénzt vigyél a túrára, tartalék kuplung-fékkar. Erről egy páran tudnának mesélni.
Mivel nem tudod az olajmennyiségeket gondolom még nem töltötted le a service manualt, ha megteszed egy csomó kérdésedre megkapod a választ 362 oldalon keresztül. Gugli a barátod, keress rá.
Motorolaj mennyiség: 2,6l, szűrővel 2,9l
telóolaj: 382ml
Még mielőtt megkérdezed, villaolaj gyárilag 10W-s kell bele, de van aki vastagabbat rak bele, h keményebb legyen, szokásos olaj-fékbetét-gumi stb. story.
Üdv ! Részleteket nem tudok. Egy volt kollégám kért segítséget, a volt motoromról van szó. Ő gondos gazda, de megakadt. Motor, elektronika ? Ezért kér segítséget.
Mindenkinek boldog új évet így utólag! (no meg széles utat ,gumifákat)
MotorOázistól kaptam árajánlatot , kinek mi a véleménye , drága jó ár stb kicsit szűkös lesz a következő szezonom próbálok spórolni , egyúttal nem szart tenni az én kis kék villámomba!
+ az lenne a kérdésem , hány liter motorolaj, teleszkóp olaj kell bele. bocsi laikus vagyok!
+szerintetek az a kis túra plexi amit lehet venni ér vmit?(Horvátországba megyek ki 550km ,autópályán is megyek segít e? mivel utálom hogy dobál a szél ,valami tipp hosszú távra ? csomagolok kuplung és fék bowdent ,izzókészlet stb alap dolgok mit vigyek magammal ?
Válaszotokat előre is köszönöm!
amikor indultunk jó idő volt 3 nap múlva meg fullszar