Nem írnék regényt a belső kokszosodásról..ami valljuk be nincs jótékony hatással a precíz illesztésekre,olajfuratokra...stb.
szín tiszta kémia.
Akit érdekel majd szóban egyszer elmesélem...
mINT AZ ELŐBBIEKBEN LEÍRTAM...A FULL SYNT fényévekkel kevesebb ilyen mutatványt produkál a motorban.
Ui.a szintetikus technológia...ásvány alapot takar...
Olvassátok el és utána megértitek, hogy miért nem jó a 15W, vagy vastagabb olaj. Egyszerűen nem keni a motort hidegen, nem jut el megfelelő sebességgel a megfelelő helyre! Nem fogod érezni, csak majd 100 ezernél a két motornak más lesz belül az állapota... értem én, hogy csendesebb, azért csendesebb a 20W, mert hangot szigetel a vastagsága okán, de az kurvára nem jó a motornak és ez nem csupán hitvita. Az olaj melegen is vékony filmréteget képez az alkatrészeken, de nagyon vékonyat, ha vastagabb az olajad sokkal (a 20W sokkal vastagabb, de nagyon...) akkor egész egyszerűen nem marad rajta filmréteg, mert nem tud. Nézzétek meg egy henger belsejét, azért futnak rajta kis párhuzamos-spirális karcocskák, hónolás, hogy abban megtapadjon az olaj, hogy kenje a hengerfalat. A másik, hogy az olaj a hűtést is segíti, mert 120 fokos olaj bizony hideg egy csomó alkatrészhez képest, hőszállító, hűtő szerepe is van!
Ami meg tuti nem hitvita, hiszen ezért drágább és ezért is fejlesztették ki, hogy a full szintetikus olajak hőszállítása kategóriákkal egyenletesebb és jobb is.
Ganjanak van kurvára igaza, mindenkinek a saját felelőssége, de az, hogy eladjuk a motorokat 30-60 ezer között, de addig csöndesebb volt és fasza, az nem azt jelenti, hogy 150 ezernél is még pöpec lesz, csak hát nem mi fizetünk majd a csendességünkért...
Nem bírtad ki, hogy ne próbáld ki azt a kurva protit, mi? Kis faszom a kíváncsi természetedbe Örülök, hogy jól vagy és röhögsz már rajta!
Egyébként amikor mi estünk azt azért nekem is el kell mondanom, hogy megálltak az autósok és kérdezték segíthetnek-e, hívjanak mentőt, vagy bármi! Amikor baj van, azért akkor összezárunk ám!
Azt sehol nem takarítják össze.
Ebből a szempontból szimbiózisban élünk az autósokkal, mert ők csipegetik fel nekünk apránként. Minden más esetben alárendelt a viszonyunk és ők a ragadozók.
Későn vetted észre hogy ki kell térni jobbra, és ráfékeztél a homokra (első, hátsó?), esetleg már be is voltál dőlve, vagy a homok végezte a dolgát magától?
Te sem fújtad ki az olajhűtőből a régi olajat...azért csak 2,9.
Amúgy...mikor is szerkesztették az utolsó gépkönyvet?
Amikor az F kijött......na azóta némi fejlődés is mutatkozott az olajok terén.
Mindenesetre ha ugyanannyiból jön ki az "átlag" (szar ásványi) Mint a minőségi és fejlettebb szintetikus (jó jó..egy literrel kevesebb)...akkor van min gondolkodni?
Maradjunk annyiban ,hogy a gyár által előírt olaj arra jó ,hogy ameddig garanciális a jármű...na meg még egy kicsi...addig teszi a dolgát. Az viszont más kérdés,hogy ki meddig tartaná meg...mennyi időre tervezi az üzemeltetést...és milyen mértékben tér el a gyár által normálisnak vélt felhasználástól.
Olaj vitát ezennel részemről bezárom..
Mindenki azt tesz bele és akkor cseréli amit/amikor a pénztárcája,lelkiismerete megenged/jónak lát!
Kell 2 db fúvóka: ETZ 120-as 300.-
kell egy új fojtás nélküli lev szűrcsi 35....-
Leveszed a tankot, levegő szűrő ház ki, karbik ki. A két torló lapon a 2-2 lukacskát be kell foltozni, nekem csak a műanyagozás jött be a többi mindig kiesett. Finoman elcsiszolni a helyet, könnyen kell járnia., belül a rugónak is. Fő fúvókat ki cseréled, össze szerelés . Ajánlatos a subert kezdésnek középre tenni. Összeszerelés-Co beállítás-szinkronizálás, végső összeszerelés-teszt, késöbb esetleg karbi finomítás! Sok sikert!
szín tiszta kémia.
Akit érdekel majd szóban egyszer elmesélem...
mINT AZ ELŐBBIEKBEN LEÍRTAM...A FULL SYNT fényévekkel kevesebb ilyen mutatványt produkál a motorban.
Ui.a szintetikus technológia...ásvány alapot takar...
nyahh tényleg off...