Egyszer érdekes lenne szétszedni egy gyári új láncot, és összehasonlítani azt a boltban kapható párjával.
A másik gondolatom meg az, hogy amikor új motort vesz az ember, ott lesz az elején kinek rövidebb, kinek hosszabb magázós időszak, amikor talán kisebb a lánc igénybevétele. Na amikor ez a lánc lekerül és jön az új, már végig tegezve lesz a motor. (bár ebben az elméletemben én sem vagyok olyan biztos)
Esetleg még azt is el lehetne játszani, hogy ha valaki vesz új motort, és hosszútávra veszi, akkor egyből leszedi a gyári 0km-es szettet, és egy bolti újjal kezd, majd ezt a szettet másodiknak használja el. Ha vesz valaki nekem egy új motort, állom a láncszett költségeit
Nem, ezek nem hamisítványok hanem a beszállító a gyárnak egy jobb minőségűt ad át mint amit a kiskereskedelemben forgalmaz.... ...de attól még nem hamisítvány.
Bírom, hogy ilyen sokat bele tettél már viszonylag rövid idő alatt. Valójában így van értelme komolyabb motort venni. De hogy csak megveszi az ember és nézi. ........... Egyre több ilyenről is hallani: nincs pénz, jön a gyerek, nincs idő, betegség, válás stb. és alig veszi elő.
Csak nehogy úgy járjon mint Al Bundy, amikor kapott volna az öreg Dodge-ért egy zsír új Vipert, csak elaludt az utolsó percekben, kiengedte a kéziféket és hitelesítés nélkül fordult át az órája.
Így a cunami és a fukusimai atomerőmű katasztrófa után még az is lehet, hogy a gyártó egy komplett csili-vili motorkerékpárt felfog ajánlani cserébe a kiszerelt 300.000 km-t futott blokkért!
Csak vicceltem, de tényleg érdemes próbálkozni. Ismerősöm pl. régi bogárért kapott vadi új Golfot.
0 km-el vettem a Gs t . kb.16-ekm -nél kellett láncszettet cserélni, de ez nem mérvadó mert fasz vagyok (voltam) simán elhanyagoltam a láncápolást, Sőt kapott brigéciolt, meg magasnyomású mosást, "meee 'széptiszta lett" ! az új lánc már túl van a 20ekm-en, pedig fakezem lábam van.
A gyári Reginák tényleg elég gatyák. Amikor én cseréltem 24 e körül, már olyan szakaszos nyúlások voltak benne, hogy valahol 4 cm-t csüngött, valahol meg megfeszült. És a végén már folyamatosan csattogott. Csak azért nem cseréltem 23 ezer körül, mert "tudok élni" ... A DID ahhoz képest királyság!
Nekem a gyári Regina 24 000 felett kicsivel gatya volt. (sok motorfék ) Viszont a DID-ben már 17 000 van és ha nem lett volna gumicsere, akkor még hozzá se nyúltam volna az utánfeszítőhöz.
Nem! Én addíg megyek vele, amíg össze nem fossa magát, és akkor eldönthetem mi a gazdaságosabb, a blokkfelújítás, vagy megbízható bontott blokk. Úgy tervezem, hogy úgy 300 ezer környékén felveszem a kapcsolatot a gyártóval, és felajánlom nekik vizsgálatra egy újért!
Az eladást nem tervezem.
Azoknak ez jött ki?....persze az lehet, hogy a gyárilag feltett 75 lovas láncnál ha felteszek egy 130+ost akkor az tényleg tovább tart, de ha ugyanabból a márkából ugyanazt az erősséget teszem fel akkor az eredeti tovább szokott tartani...
Szar?....azokra teszik rá a legjobbakat, a tapasztalatom szerint hiába teszek fel egy motorra elvileg ugyanolyan láncot mint amivel gyártották az mégsem fog ugyanannyit elmenni.....többnyire....
Erre nem tudom választ adni. azt hallottam hogy a gyári lánc elég szar minőségű. ha ez igaz akkor reális. de mindjárt megmondja valaki aki újonnan vett ilyen motort.
A másik gondolatom meg az, hogy amikor új motort vesz az ember, ott lesz az elején kinek rövidebb, kinek hosszabb magázós időszak, amikor talán kisebb a lánc igénybevétele. Na amikor ez a lánc lekerül és jön az új, már végig tegezve lesz a motor. (bár ebben az elméletemben én sem vagyok olyan biztos)
Esetleg még azt is el lehetne játszani, hogy ha valaki vesz új motort, és hosszútávra veszi, akkor egyből leszedi a gyári 0km-es szettet, és egy bolti újjal kezd, majd ezt a szettet másodiknak használja el. Ha vesz valaki nekem egy új motort, állom a láncszett költségeit
Valószínűleg a kereskedelembe már sok hamisítvány/után gyártott silányabb cucc kerül ugyanazzal a névvel.
"Made in Euro" (China)
Csak vicceltem, de tényleg érdemes próbálkozni. Ismerősöm pl. régi bogárért kapott vadi új Golfot.
Mindíg feszítenék rajta de vissza kell engednem.
Most hogy másik teló került fel megin.
Imádom a gépest pedig tuti mókoltak rajta láncot.Más a patentszem.És jópár helyen kívül rozsdás.
Az eladást nem tervezem.
Az enyémbe 100 van 4 évesen, de 30-nál többet biztos nem mondanál rá!
"Nekem a GS-en a gyári lánc elment ugye 32000-ret...."
"1ébként 7éves 39100 km van benne gyári akksi van benne és még gyári lánc"
"Nekem 42.000 - et ment a gyári DID lánc, s ekkor nyult meg egyenlötlenül."
"Nekem a Gs-en 27 -nél lett kuka a gyári lánc, de akkor az első lánckerék már cápafogas volt."
Ezért tartjuk valótlannak a sztorit, mert a gyári lánc az esetek túlnyomó többségében többet megy el mint az utána feltett.
Ha használod a kereső funkciót megtalálod a neveket is az idézetekhez