Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az első eset még a jobbik, mert reflexből könnyebb korrigálni, mint begörcsölve.
A szürkét nem vettem észre..............nem tökéletes a szemem...................motorral igyekszem a sávon a belső részen menni.
bizony ám!
a férgese kihullott ..
Ducatis barátom is így járt és a kórházban kötött ki: 100-al ment.
Vagy er5-ös kolléga körforgalomban az orrom előtt, pedig lassan ment. Ezek a kavicsok nagyon alattomosak tudnak lenni, már egy db is elég. Én úgy gondolkozom minél inkább a merőlegeshez közelebb és ezért lassabban mész rá, annál nagyobb az esélye, hogy tudsz még korrigálni. Én is imádok mélyeket dönteni, de csak " ellenőrzött " jó utakon szoktam, nem kockáztatok. Ha ez egy osztrák oldal lenne, nem is beszélnénk erről.
Mi sem tudunk már idén színezni, az megmarad tavaszra.
Ha nem lesz fagy, akkor talán nem gáz, de ha igen, speckó fagyállós anyag kell.
Mindenki löki a sódert hogy padlón van az építőipar meg ilyenek, aztán az összes szakember már tavasszal be van táblázva egész évre...
Szerintem a legtöbb ilyen "védhetetlen" hiba két okra vezethető vissza

egyik az hogy nem vette észre az emberünk, mert vaksi, vagy nem oda figyelt.. lényeg hogy nem látta hogy ott van

másik hogy rosszul reagálta le a szituációt.


Lakott területen kívül a közúti sáv legkisebb szélessége 3 méter.. na ebben a 3 méterben bőségesen van hely korrigálni mivel kb 50 centin át lehet terelni a motor nagy biztonsággal. Baromi széles egy sáv..ezért motorral jókat lehet benne csatangolni.
Azt mondjuk elhiszem hogy annak aki inkább autózik, vagy többet autózott már mint motorozott nehéz ezt rutinná tenni. (olyan ez mint hogy motorral teherautó mögött nem az autó közepe mögé állunk ha nem tudjuk kikerülni)
Nagyon dühösen a legkevésbé kéne erőltetni!
Nekem döntve is át szokott suhanni a kátyúkon a motor, csak az a fő hogy nem szabad megijedni és ráfékezni, vagy túlzottan kiegyenesíteni a kanyart. ha szerencséd van, csak arrébb mászik a gumi és megtapad újra.
Dobogókőre felvezető utolsó kanyarokban is van kátyú a kanyarban, arra mindig nyugodtan rá merem vezetni (mondjuk az csak pár cm mély )
kinövöd ! (valószínű)
persze a majrécsíkot továbbra is el fogod tüntetni, de nem azért mert az "ciki",hanem a magad örömére.
akkor jó szakember
Novemberre ér rá a kőműves csinálni a kéményt.
Simán arrébtett egy aszfalthiba vagy fél métert.Még jó hogy a hátsót.Akkor picit bef...tam.
De nem volt vészes.

A murva keverve szürke porra 30 centi szélesen kontra első kerék az védhetetlen.
10-es, ha már egyszer nekiállunk.
Lovi81, ment egy levél...
Egy kavicsot, ha tényleg csak egy darab, nem 3 négyzetméter sóder, még védhető.. arrébb fog mászni a motor, de ellenkormányozva súlypont áthelyezve..vagy amit a helyzet megkíván ki lehet védeni.

Nyilván csak akkor megy ilyen hajlobogtató tempót az ember, amikor mentálisan toppon van (vagy éppen nagyon dühös).. dekoncentráltan bőven elég támolyogni is, mert akkor is meglesz a kellő veszély, nem kell érte "küzdeni"
Egyetlen kavics elég és máris bukás, vagy ősszel a felhordott sár. Én már óvatosabb vagyok.
Suzuki GS 500 E*: 55km/h 50°-os dőlésszög

Az említett cikk szerint: "A 46 méter átmérőjű körpálya információt ad minden
motor lehetséges kanyarsebességéről. A tömegközéppont
körülbelüli helyzetéből és az adott abroncsszélességből
nagyjából 1°-os pontossággal ki lehet számolni
a gép dőlésszögét. A csillaggal jelölt motorok már a tapadási
határ elérése előtt leérnek."
Az amikor a közúton a határainkat feszegetjük (leér a lábtartó mondjuk) az még nagyon messze van a tényleges fizikai határoktól, én nem látok benne kivetnivalót se ismert se ismeretlen úton.

Nyilván ezt egy ésszerűen limitált maximális sebesség mellett. Erdei szerpentinen például két kanyar közötti egyenesben, legyen az bármilyen hosszú, nem gyorsítok a végtelenségig, pláne nem a következő kanyart megelőző féktáv elejéig, de kanyarban odateszem a motort..és a kigyorsításon is.

Meg kell találni az egészséges egyensúlyt. Egyelőre úgy gondolom hogy ez ott van hogy a kanyart nem közelítjük meg észvesztő módon.. csak úgy szépen 90-140 között valahol.

Amúgy meg általában nem a kanyarban történő lapon fordulásból van a baleset, mert ahogy rajta vagyunk az íven, ott már egy bizonyos motoros tudás fölött nem sok olyan meglepetés érhet ami kivédhetetlen.. vagy ha kivédhetetlen, akkor az kisebb sebességnél is az lett volna. Általában akkor van baj ha a kanyart megelőző féktávon néz be valamit a delikvens.. ezért vagy nem tud lelassulni annyira hogy el tudjon fordulni, vagy úgy belefeledkezik a lassulásba, hogy megy is tovább egyenesen árkon bokron keresztül.

Az pedig biztos a koromból adódik, hogy cikinek érezném ha lenne majrécsík a hátsó gumimon nyári időszakban.. aztán ezt vagy kinövöm vagy nem
Egyetértek! De szerintem nem is szabad kimotorozni egy gumit magyar utakon, mert az vakmerőség és nem tudás.
Ha már a határok feszegetése, akkor jól ismert, többször bejárt jó minőségű utakon, vagy pályázás.
5 vagy 10 centis?
Mennyibe fáj manapság egy ilyen project (mármint nyílászárócsere, szigetelés...)?
Viszont ha kész lesz nagyon penge járgány lesz.
Nem tudom melyik típusára gondolsz, de nekem a K63 pipa, és hagy ne ajánljam senkinek!
sakkozni olcsóbb ...
A kormánycsere az időszerű de nem törvényszerű volt a többi csak hóbort.

Nem kellett volna de el kell foglalnom magam télire.
olvasni is rossz , ájjáj...