Semmi, csak vége a F1-nek aztán unatkoztam, kigyűjtöttem az adatokat, de hát ha nem jó, akkor felesleges volt. Ezeken úgy tűnik nincs nagy különbség még nyomatékban sem. Egyébként az enyémmel városban az 50-60-at lazán lehet tartani hatban és onnan is gyorsul, nem rángat. Hülyeség, hogy 2-3ban lehet csak használni. Pl én CBF500-al tanultam és 3ban fordulva berángatott, az enyémmel 3ban a 90fokos fordulót kényelmesen lehet bevenni, nem rángat. Ha azt akarod, hogy menjen a 2hengerest is forgatni kell, na nem annyira mint a sor4-et, de kinek a pap...
Pontosan erről beszélek.
Ifjúkorom két nagy szerelme egy P12-es Pancsi és egy 125-ös MZ Trophy volt és a kis csúzli volt az isten motor, stabil, gyors, erős, majd és évekkel később felültem egyre... jaj istenem... bár ne tettem volna.
Én ebben nem akartam beleszólni.. mert nem tudom hogy azért éreztem anno bizonytalannak a Jawa Californiát mert nem volt még egyáltalán semmilyen nagymotoros rutinom, vagy mert tényleg az volt.
Ak-s jogsit szereztem azon.. akkor nem tűnt olyan rossznak, pontosabban megszerettem. Ha nem lett volna pénzem egyből GS-t venni, valószínűleg vettem is volna olyat.
Ment 120-at óra szerint amikor kimentünk a városból, és az autósiskolától kapott sisakot hátranyomta a fejemen menetszél.
Két évvel később egy kör rutinpályázás erejéig elkértem az autósiskolától, elég nagy csalódás volt a GS-ről átülve.
Erősen nem értek veled egyet, jómagam is hajtottam sok-sok évvel ezelőtt Jawa-t, de hogy stabilabb lett volna, azt cáfolnám, minden szempontból jobbnak érzem a GS-t.
Inkább arra mernék gondolni, hogy sokkal kevesebbnek tűnik a sebesség a Jawa után és gyakorlatban a GS-el nagyobb kanyarsebesség közben történő instabilitást hasonlítasz össze a Jawa alacsonyabb sebesség közben történő viselkedésével.
Nem azt mondom, hogy a Jawa szar, csak ne essünk át a ló túloldalára, amikor azt mondjuk, hogy a GS futóműve nem a legjobb, de azért egy MZ, Jawa, Pannónia futóművéhez képest, még ha mindet tisztelem is megadom, jóval nagyobb stabilítása van! Hasonlíts össze a kettőt 100-120-as országúti körülmények között!
Én valami gagyit vettem 3 éve (épp csóró voltam)...az elsőt két nap múlva vissza vittem...a csere azóta bírja.
Garanciát adnak..élni kell vele....és néha csepptölteni..
Nem árulok el titkot, de van egy munkatársamnak 2006-os R6-os, küszködik a városban.
Mikor 2-esben megy csak szenved. 3-as már a motornak szenvedés.
Egy hosszabb út alkalmával a falukban össze-vissza váltogat 2-3 között.
Mivel nincs meg a kívánt fordulat, majd minden lakott területen leragad az exup szelep. Ezt csak úgy tudja orvosolni, hogy a táblánál kilő és meghúzza a fülét.Közben meg reseteli a hibakódot a műszerfalon.
Aztán majd valamikor utolérem.
Élvezetes a motorozás vele.
Másik:
Nekem a GS előtt JAWA-m volt.
Hozzáteszem, hogy a hátsó futóműve messzemenőkig jobb volt, mint a GS-nek.
Beletettem a kanyarba és az ott ment, ahol kellett és nem sz aratott be hiába.
GS az nem oly stabil hátul.
Erre a Kaposvári motorosboltban hívtak fel a figyelmemet, amikor a Heidenau gumit terveztem cserélni.
Elmondta a srác, hogy ez a motor olyan könnyű és vékony a gumi, hogy úgysem fogok jobbat találni rá.
Ekkor (mai napig is) kezdtem agyalni rajt, hogy a 125-ös és 250-es versenymotorokon sincs nagyobb gumi, aztán mégis mennek, mint a picsa vele.
Persze jobb a futómű, de akkor is.
AZOK MILYEN GUMIT HASZNÁLNAK?
Ugyanez a véleményem, csak én cb500-al vizsgáztam rutint és forgalmat is..
Hajtottam haverom Hornetjét, de nem lettem szerelmes...
Másik része, hogy forgalomban városban, nemhogy otthagyott volna, de a tempót is alig bírta tartani...
Szerintem a GS jobban irányítható, mozgékonyabb. Kétségtelenül hamarabb elfogy az ereje, de addig minden mp-ét élvezed a motorozásnak. Igaz, utóbbi "pilótafüggő" is, na meg bátorságé , de gyanítom hogy faluközi futamokon gyakorlóktól egy GS-esnek sem kell félnie
Na most elárulok egy titkot.
Rutint GS-el csináltam meg. Nehéz volt vele. Pont a két henger miatt.
A városit meg CB400-al csináltam. Nagyon jónak találtam akkor a motort és megvoltam róla győződve, hogy sokkal jobb mint a GS!
SŐT MINDENKI!
DE!
Mivel nekem most GS-em van meg tudom mondani, hogy melyik a jobb!
Szerintem a Honda pontosan olyan jó, mint a Suzuki, csak mindegyik másképpen. Suzuki alul nyomatékosabb, a Honda meg hasít fölül.
...aztán 3 vagy négy év múlva egyből 750 vfr..
Minden motort a maga kategóriájában érdemes összehasonlítani..szerintem.