Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hú de szerettem a 125-ös csúzlit...az volt az első "nagy" mocim...és hát a faxomat elvertem örömömben ,hogy ilyen motorom van...

...aztán 3 vagy négy év múlva egyből 750 vfr..
Minden motort a maga kategóriájában érdemes összehasonlítani..szerintem.
Semmi, csak vége a F1-nek aztán unatkoztam, kigyűjtöttem az adatokat, de hát ha nem jó, akkor felesleges volt. Ezeken úgy tűnik nincs nagy különbség még nyomatékban sem. Egyébként az enyémmel városban az 50-60-at lazán lehet tartani hatban és onnan is gyorsul, nem rángat. Hülyeség, hogy 2-3ban lehet csak használni. Pl én CBF500-al tanultam és 3ban fordulva berángatott, az enyémmel 3ban a 90fokos fordulót kényelmesen lehet bevenni, nem rángat. Ha azt akarod, hogy menjen a 2hengerest is forgatni kell, na nem annyira mint a sor4-et, de kinek a pap...
Pontosan erről beszélek.
Ifjúkorom két nagy szerelme egy P12-es Pancsi és egy 125-ös MZ Trophy volt és a kis csúzli volt az isten motor, stabil, gyors, erős, majd és évekkel később felültem egyre... jaj istenem... bár ne tettem volna.
Ezen törpöltem csak nyersebben.
Hát...GS-nél nem stimmelnek a teljesítmény adatok... konkrétan hülyeség, de hát a wiki nem hivatalos... ezért is javítható bárki által...

"Teljesítmény: 1989-1996 52 hp @ 9200 ford./perc(38 kW). 1997-2009 47 lóerő @ 9200 ford./perc(34.3 kW)"

Ez nem igazán stimmel.

Jut eszembe, mi volt a mondandód lényege?
Én ebben nem akartam beleszólni.. mert nem tudom hogy azért éreztem anno bizonytalannak a Jawa Californiát mert nem volt még egyáltalán semmilyen nagymotoros rutinom, vagy mert tényleg az volt.
Ak-s jogsit szereztem azon.. akkor nem tűnt olyan rossznak, pontosabban megszerettem. Ha nem lett volna pénzem egyből GS-t venni, valószínűleg vettem is volna olyat.

Ment 120-at óra szerint amikor kimentünk a városból, és az autósiskolától kapott sisakot hátranyomta a fejemen menetszél.

Két évvel később egy kör rutinpályázás erejéig elkértem az autósiskolától, elég nagy csalódás volt a GS-ről átülve.
Szia!

Erősen nem értek veled egyet, jómagam is hajtottam sok-sok évvel ezelőtt Jawa-t, de hogy stabilabb lett volna, azt cáfolnám, minden szempontból jobbnak érzem a GS-t.
Inkább arra mernék gondolni, hogy sokkal kevesebbnek tűnik a sebesség a Jawa után és gyakorlatban a GS-el nagyobb kanyarsebesség közben történő instabilitást hasonlítasz össze a Jawa alacsonyabb sebesség közben történő viselkedésével.
Nem azt mondom, hogy a Jawa szar, csak ne essünk át a ló túloldalára, amikor azt mondjuk, hogy a GS futóműve nem a legjobb, de azért egy MZ, Jawa, Pannónia futóművéhez képest, még ha mindet tisztelem is megadom, jóval nagyobb stabilítása van! Hasonlíts össze a kettőt 100-120-as országúti körülmények között!
Én valami gagyit vettem 3 éve (épp csóró voltam)...az elsőt két nap múlva vissza vittem...a csere azóta bírja.
Garanciát adnak..élni kell vele....és néha csepptölteni..
CB400:
Engine and Transmission

Engine Type: Water cooled, 4-stroke, 4 Valve, DOHC inline 4 cylinder
bore and Stroke: 55.0 mm * 42.0 mm
Displacement: 399 cc (24.3 cu in)
Compression ratio: 11.3:1
Horsepower: 39 kW (52 hp) @ 11000 rpm[citation needed]
Max Torque: 39 N·m (29 lbf·ft) @ 9500 rpm[citation needed]
Carburetor Type: VPO4 (4 x 32 mm carbs)
Transmission: 6 speed
Final Drive: Chain
Brakes

Front Brake: Twin 285 mm floating discs
Rear Brake: Single 235 mm disc
Dimensions and Performance

Dry Weight: 168 kg (370 lb)[citation needed]
Ground Clearance: 130 mm (5.1 in)
Dimensions: 2050*725*1070 mm (80.7 x 28.5 x 42.1 in)
Wheelbase: 1415 mm (55.7 in)
Seat Height: 760 mm (29.9 in)
Fuel Capacity: 18 litres (4.76 gal)
Max Speed: 115 mph (185 km/h)[citation needed]
Acceleration 0-60 mph: - 6 seconds[citation needed]


GS500:
Típus: 4 ütemű, 2 hengeres, 2 karburátor, léghűtéses, DOHC, 2 szelep hengerenként
Hengerűrtartalom: 487 cm³
Furat/Löket: 74.0 mm x 56.6 mm
Üzemanyagrendszer: Mikuni BSR34SS karburátor
Gyújtás: CDI, gondozásmentes akkumulátorról
Kompresszió: 9.0:1
Maximális fordulat: 11,000 ford. /perc
Teljesítmény: 1989-1996 52 hp @ 9200 ford./perc(38 kW). 1997-2009 47 lóerő @ 9200 ford./perc(34.3 kW)
Nyomaték: 1989-1996 41 Nm (30.4 ft·lbf) @ 7.500 min-1. 1997-2009 40 Nm (29.5 ft·lbf) @ 7500 min-1
Fékek

Első: 310 mm-es hidraulikus tárcsafék, két dugattyús féknyereggel
Hátsó: 250 mm-es hidraulikus tárcsafék, két dugattyús féknyereggel

Hosszúság: 2080 mm (81.9 in)
Szélesség: 800 mm (31.5 in)
Magasság: 1060 mm (41.7 in)
Ülésmagasság: 790 mm (31.1 in)
Kerék távolság: 1405 mm (55.3 in)
Hasmagasság: 155 mm (6.1 in)
Villaszög (1989-2000): 25° 30'; 2000-től: 25°
Utánfutás (1989-2000): 95 mm (3.7 in)
Utánfutás (2000-től): 97 mm (3.8 in)
Száraz tömeg: 174 Kg
Üzemanyagtank: 20L

(wiki)

Tuti nem Heidenau-t
Minél vékonyabb a gumi, annál kisebb döntés szükséges ugyan ahhoz a kanyarsebességhez. Ezért tudnak ők olyan gyorsan menni
Szerintem vegyél egy olcsóbb kategóriást. Lehet, hogy a kettő fog annyit bírni, mint a drágább, de nagy a valószínűsége, hogy ha kettő tovább bírja.
Nem árulok el titkot, de van egy munkatársamnak 2006-os R6-os, küszködik a városban.
Mikor 2-esben megy csak szenved. 3-as már a motornak szenvedés.
Egy hosszabb út alkalmával a falukban össze-vissza váltogat 2-3 között.
Mivel nincs meg a kívánt fordulat, majd minden lakott területen leragad az exup szelep. Ezt csak úgy tudja orvosolni, hogy a táblánál kilő és meghúzza a fülét.Közben meg reseteli a hibakódot a műszerfalon.
Aztán majd valamikor utolérem.
Élvezetes a motorozás vele.
Másik:
Nekem a GS előtt JAWA-m volt.
Hozzáteszem, hogy a hátsó futóműve messzemenőkig jobb volt, mint a GS-nek.
Beletettem a kanyarba és az ott ment, ahol kellett és nem sz aratott be hiába.
GS az nem oly stabil hátul.
Erre a Kaposvári motorosboltban hívtak fel a figyelmemet, amikor a Heidenau gumit terveztem cserélni.
Elmondta a srác, hogy ez a motor olyan könnyű és vékony a gumi, hogy úgysem fogok jobbat találni rá.
Ekkor (mai napig is) kezdtem agyalni rajt, hogy a 125-ös és 250-es versenymotorokon sincs nagyobb gumi, aztán mégis mennek, mint a picsa vele.
Persze jobb a futómű, de akkor is.
AZOK MILYEN GUMIT HASZNÁLNAK?
Ugyanez a véleményem, csak én cb500-al vizsgáztam rutint és forgalmat is..
Hajtottam haverom Hornetjét, de nem lettem szerelmes...
Másik része, hogy forgalomban városban, nemhogy otthagyott volna, de a tempót is alig bírta tartani...
Szerintem a GS jobban irányítható, mozgékonyabb. Kétségtelenül hamarabb elfogy az ereje, de addig minden mp-ét élvezed a motorozásnak. Igaz, utóbbi "pilótafüggő" is, na meg bátorságé , de gyanítom hogy faluközi futamokon gyakorlóktól egy GS-esnek sem kell félnie
Vélemények tapasztalatok?
Nehéz döntés
Szerintem meg aki tud motorozni annak teljesen mindegy hogy Suzukin vagy Jawan ül, mindegyikből kitudja hozni a maximumot
Köszi
Jó kis cucc, csak a feszültségfigyelős riasztók megkergülnek tőle.
Na most elárulok egy titkot.
Rutint GS-el csináltam meg. Nehéz volt vele. Pont a két henger miatt.
A városit meg CB400-al csináltam. Nagyon jónak találtam akkor a motort és megvoltam róla győződve, hogy sokkal jobb mint a GS!
SŐT MINDENKI!
DE!
Mivel nekem most GS-em van meg tudom mondani, hogy melyik a jobb!
Szerintem a Honda pontosan olyan jó, mint a Suzuki, csak mindegyik másképpen. Suzuki alul nyomatékosabb, a Honda meg hasít fölül.
Itt vettem:
http://www.panelectron.hu/akku...
BA-12 Akku aktivátor 12 V-os akkumulátorokhoz 2 300 Ft + áfa
Ha megvan mindhárom papír gyakorlatilag lehetetlen hogy lopott.

De előtte okmányirodában kérj származásellenőrzést.

Pénzbe kerül de kiderül hogy fáj e valakinek kinn.
Gyanús nekem hogy külföldi okmányos, ha lopott külföldön én meg forgalomba akarom helyezni, elveszik a motort, és buktam a pénzt meg a motort is
1 hónap miatt is.
Ilyen a popszakma.
Nekem mégis ez kellene inkább. 3 év miatt változik a regadó?