Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A legnagyobbakkal is megesik...
Már újra jó, mert a ceredi ereszkedésnél kiforraltam belőle a megkötött vizet.
őrültek (isti55-el karöltve)
Nyugi, az enyém is az.
nem nyilatkozom !
(de az arcom pirul )
Egyszerűbben fogalmazva: képzelj egy fekvő hordót / nem görbülő oldalfalút /, és egy autókereket / leszerelve bármilyen autóról /.
A fekvő hordó, annyira fekszik, hogy megdönthetetlen. / Most arról ne beszéljünk, hogy fel kell emelni az egyik végénél! /
Az autókerékhez kicsit hozzá érsz a kezeddel és máris dől, tehát jobban dönthető.

Teljesen egyértelmű, hogy egy keskenyebb gumi jobban dönthető mint egy szélesebb.
Nekem annyi volt a téliesítés, hogy oldaltámasz helyett sztenderre raktam.
Ha jönnek a mínuszok, akkor lepucolom, befújom a láncot, aksit kikapom és rádobom a ponyvát. A tank már tele van nyomva.
Gyári?
fékfolyadék: huhh vazze !
Én csak azért érek rá, mert tegnap, meg ma reggel is szar idő volt, így nem a ház körül ugrálunk...
A szombati motorozás, meg a héten a házunk szigetelése megtette a hatását és faszán lebetegedtem.
Már csak be kéne hálózni az egészet, a szín már csak tavasszal kerül fel. Az a lényeg hogy a nyílászárókat lecseréltük, szigetelés fent van, így a gázon idén télen megspórolok egy fél szezonra való benzint!
nagy téliesítést nem tervezek. tavaly decemberben még lehetett gurulgatni, sőt januárban is ! csak öltözet , hidegtűrőképesség kérdése. ( tegnap este viszont nem örömmotorozás volt )
én a helyedben most cserélném, mert akkor a friss olajban áll (ha megjön a fizu, megyek is olajért)

a fékfolyadékot kétévente illik cserélni, annál gyakrabban max ha sötét lett a színe (csere kb 10 perc/tartály)
lusta vagyok visszakeresni !
1,-a km szerinti aktuális olajcserét most, vagy tavasszal ajánlatosabb
megejteni.
2,-fékolajcsere csere futott km. -ek után esedékes ?
látszik, hogy nincs már motoros idő, de még senki sem meri elkezdeni a téli karbantartást, bízva még az esetleges jó időben...... hogy ennyire ráér mindenki
ja, kiüléssel meg lehet spórolni a döntési szöget. Mentettem már így amikor hirtelen porossá vált a kanyar, teljes szélességben
A csatolt okosságban az ábra mutatja, hogy minél szélesebb a gumi, annál jobban megnő a középtengely és az érintkezési pont illetve a tömegközéppont által meghúzott egyenes által bezárt szög. És ennyi fokkal kell nagyobbat dönteni szélesebb guminál. Na persze a tömegközéppont elmozdításával ez megváltoztatható. (lásd: beülsz a kanyarba)
eggyes fiam , ülj le !
"a gumiméret miatt is" .( a cikk szerint) még nem vagy elég stréber !
Akkor olvasd el még egyszer.

A súlypont és a gumi szélessége együttesen a meghatározó.
Ezért a sportmotorok súlypontját, a széles gumit kompenzálandó magasra viszik. Ha nem tennének rájuk olyan széles gumit akkor más lenne a helyzet.

A széles gumi pedig nem a kanyarsebesség miatt van, hanem a kigyorsításhoz. Ha csak kanyarodni kéne, és utána kigyorsítani nem, nem kéne ilyen széles gumi sem..no meg akkora teljesítmény sem mint ami a sportmotorokat jellemzi

(elég csak megnézni az ábrát... )
Igazából, nem azért döntenek kisebbet, mert vékony a gumi, hanem a súlypont van feljebb, minél alacsonyabb a súlypont, annál nagyobbat kell dönteni, ugyanahhoz a sebességhez.
szorulhat a tengely,nem a város a gondja...ki kell pucolni az exup szel tengelyét és hőálló rézpasztával megkenni... akkor nem lesz gondja...(elég primitív szerkezet)
mivel visszatérő hiba a resetelés nem segít

mindig tanul az ember !

én se értem a mondandód lényegét!
vagy lemaradt a túralírás , vagy mikor milyen f...át gurultál !
a lealázott lambót már nem kell írni , azt már tudjuk !
Dipshit Tanár úr ! ez a "vékonyabb gumi, kanyarsebesség..."kicsit mintha sántítana !
ezek szerint egy versenykerékpár gyakorlatilag az úttestre merőleges szögben tud kanyarodni , a terepkerékpáros meg má' döntsön egy kicsit ugyanolyan sebességnél ?
( bocs csak kötözköthetnékem van !