Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Majd azt mondjuk, h röfi!

És nézzük, ahogy a nyúl eszi a kutyát! Ilyet még úgysem látott senki!
A meleg moci gyógyszerre a keményebb olaj!

a 10-es olajtól nekem is olyan hangok jönnek egy nagyobb gurulás, dugó közben hogy már Én is megijedek......
Piet!

40.000-nél 2 lapkát

60.000-nél 3 lapkát.....

De a hézag nem elfogy hanem nő.......
Az egyiknél pl (ugye 0,03 és 0,08 közt kell lennie) 12 volt......
Szia!

Grat a mocihoz!

Nekem is szokott kopogni, meg fura hangokat kiadni a gép, amikor Pesten a melegben sanyargatom a kis Drágát. Vittem szervízbe, azt mondták, hogy ez előfordul, nem kell aggódni, csak melege van a gépnek. Meg nem tom a tiedben hány km van, én már túlléptem a 21.000-et, és a szervízes mondta, hogy ne lepődjek meg, ha csörgő hangot hallok, mert ennyi km után ez már előfordukhat. Bocs, hogy nem részletezem, hogy miért, de nem akarok hülyeséget írni. A lényeg, hogy cimbi a szervízes, és nem b***a át a fejem, mellesleg ért is hozzá.

Szió
OK! TBT.
A csapat épül, a medence mélyül.
Távol keleti konyha? Akkor "falu" legkövérebb kutyáját!
Ízletesen azokat is el lehet készíteni, csak félek, hogy rajtunk marad.
Blue és a szelephézagnál cseréltek lapkát? Ill tényleg elfogyóban volt már a hézag?
Ezt magyaráztam! Örülök hogy valaki hallgat rám:-)
Igaz elsőre kicsit sok, de nem mindegy? Hiszen 6000km múlva újra a buxádba nyúlnál:-)))



Én is beszereztem mindent és a Szlovén túra előtt megcsinálom........meg átnézem a gépet, és inkább legyen tartalk mindenből, mint valahol lerobbanjak......








Valex!
Sajna néha bele kell nyúlni a zsebbe......
Bár a Te motorodnál kicsit necces a szelephézag, hiszen Én elsőre 40.000-nél vittem , és most volt 60.000-nél.......
De ugye minden motor más és más......és ugye nem Te vagy az első tulaj.........ki tudja előtted hogy használták.
Mert ugye szokták úgy eladn a gépet: "csak túrázásra volt használva"......Igen....csak a túrán átlagban 9500-at pörgött folyamatosan a motor:-)
Kiváló 5let!
A szálláshelyen épp van egy vén német vizyla! Döglődig, de talán kihúzza a jövő hétig!
Nem, nem! A bűnösnek lakolni kell!
Töltögetőnek nem jó, mert megissza előbb, mintsem odaérjen vele! Esetleg mosogatni, talán!

Nem kell előre készülni, a pihenésről szól a nap. Eszünk, amikor eszünk!
Ez a TEAM BUILD TRAINING lényege!
Dzsoki!

Húsbeszerzés?
Majd EsSot kell inkább megkérdezni, hova tünt a szomszéd kutyája, macskája:-)))
Köszi!

Az jó lesz! Lehet, hogy kellőképpen időben oda is tudok érni, hogy előkészüljünk. (Hogy a főző emberek is fagyizhassanak, pancsolhassanak, ez-az.)
Lehet, hogy a közvéleménykutatást meg is kellene kezdeni a menüvel kapcsolatban, főként a hús beszerzése miatt. De akkor a többit majd este a saját helyén!

Kötelező áskálódni szegény Teddynek egy ilyen szép napon? Könnyítésül alkalmazhatnánk inkább tűzrakónak, töltögető embernek. Velem nagyon jót tett nemrég. Jót állnék érte. Mentesítsük a büntetett előélethez fűződő hátrányok alól!
Végül én is a Nagyvastól rendeltem. Tegnap este megírtam mi kell,ma reggel 7:00-kor jött az igazolás hogy holnaptól várhatom.Most a 6000 szervízhez kell a cucc,de megrendeltem 2 gyertyát,1 olaj és 1 légszűrőt a 12000 szervízhez.Igy nem bukok akkorát a p.költségen és elég jók az árak.
Nekem még a gyertyais eredeti van benne! Km óra állás:22500. A tarcsi itthon figyel, de még jó a régi is.
12.000res



1db légszürő (3500ft pl a nagyvasnál, 4200ft pl a Motorradnál)
2db gyertya......NGK DPR8EA-9 (alapeset) (kb 900ft/db)
2,9L olaj (3 flakon)
1 olajszürő- TÖMÍTÉSSEL
Ha 15ezer van a gépben, akkor sztem nincs szükség(egyelőre) szelepállításra, csak a tengely kihézagolására. Vki mintha egyszer írta volna, h gariba megcsinálták, pedig már túl volt rajta. Pont a gyári hiba miatt! Kérdezz rá!
Ha MZ-d volt, a karbantartásban járatosnak kell lenned. Így majdnem mindent meg tudsz csinálni magadnak. A szervíz nem nagy dolog, olaj és -szűrő csere 6ezrenként, 12-nél légszűrő is.
30 környékén elég a szelepállítás, +karbiszinkron.
A fékbetét értelemszerűen kopásfüggő. A hátsó csikorogni fog, mind ilyen! A porvédő, ha sérült, cserés, de lehet, h csak lefordult és vissza lehet rakni. Majd látod.
Viszont a tárcsa szegecselési bibije már gáz. Mindenképp orvosolandó. Ehhez nem tok hozzászólni!
Ez nagy tévedés, főnök!
Mivel Teddy a vezeklő bűnös, így értelemszerűen ő áskálódik! De segítséget biztosan szívesen fogad!
Köszi az infót, valószínűleg rászánom magam a szervizre, bár szelephézag állítással a vezérműtengely hézagolása kb 15-20 e Ft. Kicsit sok érte, de 1x kibírom.

Az olajcsere már megvolt, 15w-50-es ment bele. Agip ásványi olaj. Ma megveszem a gyertyákat, a levegőszűrőt, és komplett fékbetét szettet. 15e km van benne, az első fékbetét kopott, a hátsó meg visít, bár nem kopott. Kivettem, megcsiszoltam, de 10 fékezés után ugyan olyan volt.

12e-res szervizen még nem volt. Mit kell ott végrehajtani? Annyira nem bonyolult motor, hogy MZ után ne tudjam megcsinálni a kisebb dolgokat. Fékolajat is fogok cserélni a fékbetéttel együtt, meg sajnos az első féknél kifordult a dugattyú alól 1/4 részben a porvédő gumi. Ez is szerintem cserés lesz.

Ujabb kérdés: az első tárcsa a szegecselésnél kicsit lóg. Középsztenderen ha behúzom az első féket, akkor egy nagyon picit képes mozdulni a kerék. Ez probléma,, vagy természetes? Ha probléma akkor javítható?

Üdv:

Zoli
Szia!
Bemásolom ide a válast, h ne kelljen estig várnod © esSO ma 08:22 | Válasz | #19
Meg van beszélve! Tárgyi feltételek adottak, kuktákat majd kinevezünk a szükséges létszámban.
Egy ilyen nagy csapatban mindig van olyan, aki tud főzni, többekközt még akár én is. De ezen nem fogunk összeveszni, úgyis mindenki beleszól majd!
Válasz "dzsoki" üzenetére (#12)

Talán még annyit tennék hozzá, h a kaja mibenléte még nincs eldöntve, de lehet, h addigra kitaláljuk. Nagy faxnit nem csinálunk belőle: pörköltre gondolok én, de lehet akár paprikás krumpli is.
A lényeget?

Ez most a LAPÁT:-)
Akkor Teddyvel csajozunk - EsSO meg ás?

Én benne vagyok:-)
Hi esSO!

Olvastad az esti felvetésmet a másik fórumon?
Csak este otthon férek hozzá az AKMT-hez.
Mi a pálya a főzéssel? (Bár később eszembe jutott, hogy Te, mint házigazda, biztosan ne engeded ki a kezedből a lényeget.)
Én is rákaptam a Nagyvasra, nem rosszak az áraik, és a szűrőhöz VAN tömítőgyűrű!
Persze egy-két apróságnál tényleg drágább a leves.....
Pont ezért nem rendelek ettől olajat, attól szűrőt, stb. Sokszorozódik a postaköltség. Itt van 1500-ért Repsol olaj a GS-be való, nem hiszem, h ettől van máshol annyival olcsóbb,h megérje külön rendelni!

Egyébként osztom Piet véleményét: nem dől össze a világ, ha a régi tömítést teszi vissza vki, ha nincs másik.
A tömítés a szűrő tartozéka, ergo jár hozzá! Tanuljatok az esetből, onnan le kell pattanni, ahol átnyomnak(már ha észreveszed)

Másik megoldás, h össze kell fogni, többeknek egy tételben rendelni. Ha megoldható!
Hali.

Sajna az általad leírt hiba egy GS típushiba.

Az első szériás (90 -es évek eleji) motorknál volt jellemző, amit később elvileg korrigáltak.
De valószínűleg nem sikerült tökéletesen megoldani, mert egy két példánynál még most is előfordul, illetve a km -ek előrehaladtával előjöhet ez a fránya kopogás.

Ha ilyet tapasztalsz nemárt megnézetni, és ha már szétszedték akkor nézzék meg a szelephézagokat és a vezérműlánc állapotát, mert ezektől is tud érdekes hang jönni.

És még ezen dolgok állapotától függetlenül is előfordulhat némi kopogás ciripelés, mikor a moci bemelegszik úgy tisztességesen. Igazából így az ilyen dolgokat nehéz (lehetetlen) eldönteni, mert hallani, meg esetleg szétszedni kellene, úgy tudod megállapítani a hang forrását.

De mindenképpen lehet a dolgokat orvosolni, a vezérműtengelyt ki lehet hézagolni, a szelephézagot be lehet állítani, a láncot szintén, vagy ki is lehet cserélni.
Használt motor vásárlásánál nem is árt legalább egyszer leellenőriztetni ezeket a dolgokat megspékelve egy karbiszinkronnal, meg persze mellé csinálni egy olajcserét. Ilyen nagy nyári hőségben jóminőségű 20w50 ásványi bele aztán had szóljon.
Mintha Greatman írt volna ilyesmiről...
Nem keresek vissza, de talán 6 héttel ezelőtt lehetett téma. Ha olvas, akkor biztosan reagál. Okosan szokott ezekre a kérdésekre válaszolni... talán konyít valamit hozzá!
Hy All!

Egy új GS tulaj vagyok, pontosabban nekem uj. 2000-es kiadás, Japán gyártmány. Az a problémám, hogy melegen néha kopog a motor. Elvittem a Suzukihoz, azt mondták, hogy a vezérmű tengely koppan hozzá a szelepfedél házhoz, mert nem elég jó a hézagolás (a tengely végén lévő hézagoló gyűrűt nagyobbra kellene cserélni) . Hallottatok már ilyet? Hallottam bizonyos visszahívásról is ilyen ügyben. Nem tudjátok, hogy tényleg volt ilyen? Ha igen akkor milyen alvázszámok között?

Előre is köszi!

Valex