most kb. olyan a motorodnak a full synt....mintha eddig kenyéren és vízen éltél volna..de mostantól a kedvenc kajádat kapnád a legjobb szakácstól.....és ha nem eszi akkor addig kell a minőséget adni neki..
A gyári paraméter arra jó ,hogy ezzel a minőséggel elketyeg egy meghatározott km-en keresztül..és slussz..
Anno kiröhögtek amikor az audimban a 10/40 helyett 5/50-et használtam...hisz amikor gyártották az autót ilyen cuccok még nem voltak forgalomban..530e km-et mentem el vele hiba nélkül.....az octávomban 550 e van...és csak szintetikus olajat látott.....ha a szelepfedelet leszedem..nincs benne olajkoksz..és nem mérhető az olajfogyasztás...
A lerakódó olajkoksz a motor gyilkosa...a szintetikus pedig nem tud kokszosodni...
Szerintem túl sokat eszik a vasad...vagy 200 kilósan hajtod mit az állat..én még képtelen voltam ilyen sok naftát megetetni vele...
..ha túl sok naftát kap az magyarázza ,hogy 6000 km-nél már fekete az olaj!
Remélem, a faék egyszerűség, és az ebből fakadó olcsó javíthatóság beigazolódik a motoromon jövő héten. Viszem a Kékholdba átnézésre. Az alapjárat ingadozik, és a hajtómű járása is mintha nem lenne egyenletes. Tavalyelőtt volt szelephézag állítás és karburátor-tisztítás, de tavaly alig mentem a motorral.
Kapcsolódva a léghűtés v. vízhűtés melegszik gyorsabban témához:
Nem tudom, hogy az én készülékemben van-e a hiba, de a GS nálam sose lett pár perc alatt üzemmeleg (garázsajtócsukás, beöltözés). Kell neki vagy 5-6 km, mire lesz stabil alapjárat, meg az olaj is 50 fok körül lesz. Ez most akkor hogy van? Mi nem stimmelhet a motorommal?
Amúgy én is arra szavazok, hogy a vízhűtéses reakciója kiszámíthatóbb, kvázi gyorsabban melegszik, a termosztát elvileg tartja a ~90 fokot. Míg léghűtésesnél számít az, hogy mennyivel megyünk, külső hőmérséklet stb.
"Igénytelenség" terén viszont egyértelműen a léghűtés a nyerő. Többek között én is ezért vettem a GS-t, mert megbízható, faék egyszerűségű szerkezet.
Hétvégén Vértes túra kb. 220km és egy heti városozás. Ilyen még nem volt, 400km-et mutatott a trip amikor tankoltam, 13.87L ment bele csurig/mint ahogy mindig/ A fogyasztás 3.47-re jött ki. Fogyasztás
Szerintem viszont nem ilyen egyszerű a dolog.
A léghűtéses motor sokkal szélesebb üzemeltethetőségi tartománya miatt valóban előbb lehet hadra fogható. Azonban ekkor az olaj hőmérséklete még nem üzemi, márpedig inkább ezt kéne üzemi hőfoknak tekinteni.
A léghűtéses az elején gyorsabban melegszik, majd egyre lassabban, míg a vizes egyenletesen.
Az sem mindegy, hogy helyben, vagy haladva melegítjük.
És a környezeti hőmérsékletet nem is mondom.
1-2 perc járatás után elindulva, haladás mellett a tényleges üzemi hőfokot szerintem előbb éri el a vizes blokk.
Hááááááááát.....volt itt ma minden Dömös,Dobogókő,Esztergom,Visegrád,és persze a közbe eső faluk :))és a nap végén még egy vacsora is a Sólyom Étterembe:)
Lenne egy kérdésem, eddig mindig Repsol 15W50 ásványi volt a mociba mert hogy azt nem eszi annyira, egy kis adminisztrációs hiba miatt Repsol 5W40 szintetikus került bele, nem tudom hogy ez jó -e a mocinak vagy nem de szinte alig eszi ezt az olajat, ez most mitől lehet? ez jó vagy nem?
Hát, a csapágy akkor jó,mert 160-ig betonstabil.
Az olaj nálam először besárgul, aztán fekete mint a kávé :D
Sokkal lassabb idom nélkül, nekem idommal óra szerint 195-öt ment laposon, nélküle 175-öt. Mióta nincs benne a katalizátor,azóta ismét megy 185 és 190 között. Persze kalimpál nagyon...
Valaki írta,hogy 140-ig jó a gs-nek, pontosan! 7000 fordulat fölött majd 6 litert eszik! :D
Persze hazamehetsz vele, csak ne szakíts szét egy kamiont. Netrisken tudsz kötni biztosítást attól a naptól. Kinyomtatod és mehetsz is, és még kamiont is repeszthetsz :)
Rétes!