Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Közeleg!

Rétes!
De előbb mész a holdba..vagy előbb rápillantunk?
Vasárnap esetleg egy gurulás?
Kőőőne csinányi egy Géesöttá nagyközös gurulást..
Kisfeles party
He,,, Heee?
Nem felejtettem el, hogy szóltál, elgurulhatod hozzád, úgyhogy valszeg hamarosan élek a lehetőséggel, előre is köszönöm.
Karbi pucc..talp tömítés cs. szinkron..és slussz....kíváncsi leszek a számlára...
most kb. olyan a motorodnak a full synt....mintha eddig kenyéren és vízen éltél volna..de mostantól a kedvenc kajádat kapnád a legjobb szakácstól.....és ha nem eszi akkor addig kell a minőséget adni neki..
A gyári paraméter arra jó ,hogy ezzel a minőséggel elketyeg egy meghatározott km-en keresztül..és slussz..
Anno kiröhögtek amikor az audimban a 10/40 helyett 5/50-et használtam...hisz amikor gyártották az autót ilyen cuccok még nem voltak forgalomban..530e km-et mentem el vele hiba nélkül.....az octávomban 550 e van...és csak szintetikus olajat látott.....ha a szelepfedelet leszedem..nincs benne olajkoksz..és nem mérhető az olajfogyasztás...
A lerakódó olajkoksz a motor gyilkosa...a szintetikus pedig nem tud kokszosodni...
Szerintem túl sokat eszik a vasad...vagy 200 kilósan hajtod mit az állat..én még képtelen voltam ilyen sok naftát megetetni vele...
..ha túl sok naftát kap az magyarázza ,hogy 6000 km-nél már fekete az olaj!
Remélem, a faék egyszerűség, és az ebből fakadó olcsó javíthatóság beigazolódik a motoromon jövő héten. Viszem a Kékholdba átnézésre. Az alapjárat ingadozik, és a hajtómű járása is mintha nem lenne egyenletes. Tavalyelőtt volt szelephézag állítás és karburátor-tisztítás, de tavaly alig mentem a motorral.
Kapcsolódva a léghűtés v. vízhűtés melegszik gyorsabban témához:
Nem tudom, hogy az én készülékemben van-e a hiba, de a GS nálam sose lett pár perc alatt üzemmeleg (garázsajtócsukás, beöltözés). Kell neki vagy 5-6 km, mire lesz stabil alapjárat, meg az olaj is 50 fok körül lesz. Ez most akkor hogy van? Mi nem stimmelhet a motorommal?

Amúgy én is arra szavazok, hogy a vízhűtéses reakciója kiszámíthatóbb, kvázi gyorsabban melegszik, a termosztát elvileg tartja a ~90 fokot. Míg léghűtésesnél számít az, hogy mennyivel megyünk, külső hőmérséklet stb.

"Igénytelenség" terén viszont egyértelműen a léghűtés a nyerő. Többek között én is ezért vettem a GS-t, mert megbízható, faék egyszerűségű szerkezet.
Sziasztok,

Hétvégén Vértes túra kb. 220km és egy heti városozás. Ilyen még nem volt, 400km-et mutatott a trip amikor tankoltam, 13.87L ment bele csurig/mint ahogy mindig/ A fogyasztás 3.47-re jött ki.
Fogyasztás
Szerintem viszont nem ilyen egyszerű a dolog.
A léghűtéses motor sokkal szélesebb üzemeltethetőségi tartománya miatt valóban előbb lehet hadra fogható. Azonban ekkor az olaj hőmérséklete még nem üzemi, márpedig inkább ezt kéne üzemi hőfoknak tekinteni.
A léghűtéses az elején gyorsabban melegszik, majd egyre lassabban, míg a vizes egyenletesen.
Az sem mindegy, hogy helyben, vagy haladva melegítjük.
És a környezeti hőmérsékletet nem is mondom.
1-2 perc járatás után elindulva, haladás mellett a tényleges üzemi hőfokot szerintem előbb éri el a vizes blokk.
Meg még jópár más motorból is.
Nem akartam ezt motortípusra kihegyezni.
Csupán a téves állítást gondoltam kijavítani.
Akkor meg parára semmi ok! Örülj, hogy nem kopott a motor, mert ha az lenne, enné a "véknyabb" olajat.
Hááááááááát.....volt itt ma minden Dömös,Dobogókő,Esztergom,Viseg​rád,és persze a közbe eső faluk :))és a nap végén még egy vacsora is a Sólyom Étterembe:)
96759. hozzászóláson leírtam milyen volt,
Egyébként semmi különös, teljesen jól elvoltunk
Pont most írom hogy nem eszik belőle annyit
Foregon milyen volt a GG a GS 500-on?
az olajról gőzöm sincs
Baja nem lesz, legfeljebb gyorsabban eszi...
Lenne egy kérdésem, eddig mindig Repsol 15W50 ásványi volt a mociba mert hogy azt nem eszi annyira, egy kis adminisztrációs hiba miatt Repsol 5W40 szintetikus került bele, nem tudom hogy ez jó -e a mocinak vagy nem de szinte alig eszi ezt az olajat, ez most mitől lehet? ez jó vagy nem?
Hát, a csapágy akkor jó,mert 160-ig betonstabil.
Az olaj nálam először besárgul, aztán fekete mint a kávé :D
Sokkal lassabb idom nélkül, nekem idommal óra szerint 195-öt ment laposon, nélküle 175-öt. Mióta nincs benne a katalizátor,azóta ismét megy 185 és 190 között. Persze kalimpál nagyon...
Valaki írta,hogy 140-ig jó a gs-nek, pontosan! 7000 fordulat fölött majd 6 litert eszik! :D
Nekem is a harmadik, és lassan meglesz a 25 000 km-em. Persze lehetne több is, de hát inkább hétvégén gurulok és egynaposakat...
Huhh.............attól függ..............3. szezonom.
Szerintem az szép lassan jön magától, ha sokat megy az ember.
Mennyit szoktál menni egy évben?
És ha nincs biztosítás, az atirástól számítva az 100 Ft per nap. Én 2 hetet vártam ezzel, nem tudtam róla, így 1400Ft-om bánta.
Persze hazamehetsz vele, csak ne szakíts szét egy kamiont. Netrisken tudsz kötni biztosítást attól a naptól. Kinyomtatod és mehetsz is, és még kamiont is repeszthetsz :)