Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Direkt.
A vételárral szerintem akkor érdemes számolni kilométerekre levetítve, ha már túl is adtál a motoron. Szerintem a vételár nem fontos ilyen tekintetben, csak az értékvesztés (az más tészta ha összecsukod a motort..)

Amiért én számolom a kilométerköltséget (na nem olyan pontosan mint te) az azért van mert nekem nem puszta hobbieszköz a motor, hanem A közlekedési eszköz.. így nem mind1 mennyi az anny.
Direkt mész ennyire lassan a vagy beakadt a gázkar?
Nem, én egyszerűen ilyen vagyok, szeretem tudni, mi micsoda, és mi mennyi, hogy ne csak vagdalkozzak, hanem pontos adataim legyenek.
Valóban, rengeteget számít az, hogy mennyit mész vele egy évben. Nálam ez mostanában ~20000km, így a benzin és a kopó-fogyó mellett eltörpülnek a bürokratikus költségek.

Legutóbb egy-két hete számoltam át az eddigi 3.5 évet, összesen 64500km-t, így jött ki (mindent ezerre kerekítek):

Adó 38k, biztosítás 57k, műszaki 20k, összesen 115k, 1.78ft/km

Szervizek, kopó-fogyók, minden együttvéve (gumi, szíj, felni, féktárcsa és betét, akku, defektspray, olaj, kuplungtárcsák, vízpumpa, szeleplapok, munkadíj), 827k, 12.82ft/km

Benzin 3.033l/100km, 420 forintjával 12.74ft/km

Ez összesen 30.8ft/km.

Vételár+honosítás 1045/64.3= 16.2ft/km, összesen 43.4ft/km

Tendencia: benzinárat tudjuk. Most lesz extra téli karbantartás, ha lemegy a hideg és el tudok vele menni szervizbe: ideje újrahúzni az ülést, kicserélni a kormányt, amit félrecsaptam a jégen, megnézni, mi a fene van az elátkozott első féktárcsával, a dudával, meg a féklámpával. Ez átmenetileg meg fogja dobni a karbantartás részt. A vételár részaránya viszont csökken, ahogy egyre több kilométeren oszlik meg.
A jelenlegi, pofátlanul alacsony fizetések és sarcolások mellett én nem csodálkozom ezen.
Tavaly 12e ért vetten egy D211 GP elsőt......................most lehet 15e körül lehet a hátsó.
Vagy pirelli lesz.
Ezzel gyakorlatilag kivégeztem az évet.
Augusztusig akkor feljebb mentek az árak. (némi ár különbség biztos van a GS 500 meg a 450-re való gumik de ennyi csak nem )
Nekem szereléssel együtt nem volt 20 úgy május táján a hátsó. Boltból, számlával.
Én tavaly is 26-ért vettem a hátsót.. Pont egy éve meg 20 lett volna az első.. de előre Michelint vettem, drágábban
Tavaly ilyentájt szó szerint minden olcsóbb volt.
Tavaly ilyentájt még annyi volt a szett, azóta nem is néztem. Lehet, hogy a magas euro árfolyam miatt feljebb mentek az árak.
Amit nem nagy fáradsággal találtam BT45 adatot, aszerint egy első olyan 22 a hátsó meg 26.. ez nem 35
Ha utánanézel, BT45-öt lehet kapni újonnan ennyiért. Igaz, keresni kell.
most komolyan.....ti ilyeneket számolgattok...? Ez azért odab...sz az önfeledt motorozásnak..Azon kattogni ,hogy most 20 vagy 100 ft egy km...ha a szenvedély megvan és koplalok egy hétig..akkor is ráülök ha 1000 ft / km
Én olyan fehér-barna-pej tarkára gondolok amin Gojkó Mitics mint winettou lovagolt a jugoszláv sziklák közt.
Helló!

Nekem, ha jól emlékszem, 40 Ft-ra jött ki 1 km költsége.
(kötelező biztosítás, súlyadó, éves alkatrész- és gumiköltség, benzin).

De a végösszeg nagyban függ attól, mennyit motorozol. Ha kevesebbet, akkor kevesebb km-re jut az egész éves költség, viszont ha többet motorozol, több benzint is használsz el.

Az idei évre számolva:
kötelező biztosítás: 11.000 Ft
súlyadó: 7000 Ft
gumi 10.000 Ft (feltételezve, hogy legalább 2,5 évig bírja egy új szett)
alkatrész 20.000 Ft
összesen: 48.000 Ft

Ha idén is csak 3000 km-t teszek meg, akkor a 48.000 Ft költség 1 km-re vetítve 16 Ft.

benzin: fogyasztás 5 liter / 100 km -- 2200 Ft / 100 km -- 22 Ft / 1 km

Így 1 km nekem most 16 + 22 = 38 Ft

Ha jól számolom. Az értékvesztést nem számítom bele, mert az már nem számottevő egy 12 éves GS-500-on, és nem is akarom egyhamar eladni.
De hát milyen ló másik oldalára estem...? Nem is lovagolok!..amúgy tényleg veszít!
akkor basszátok meg ha a gs nem egy olcsón fenntartható motor akkor egyik sem az, én a cbf 250-esemre sem költöttem többet akkor az sem egy olcsón fenntartható motor? ha az nem az akkor nem létezik ilyen,
Sv hez is ilyen 26-30 körülit tennék.
Én falakat mászok.. 50-450-900... nem tudom mi lesz a vége
Alvaro kedvéért.

GS kilométer költsége Gumi-lánc-Fogyasztást figyelembe véve:
23,78 Ft/km

XJ prognosztizált kilométerköltsége
26,35 Ft/km (26,15 Ft/Km ha a drága PR3-mal és annak magasabb futásával számolok)

Mivel ezernyi más paraméter kimaradt így 6-8 forintot lazán oda lehet még pattintani a GS számai mögé, és 8-10-t még sztem az XJ-hez is. Ha fillérbaszóskodunk, akkor azt már rendesen
Alapjában véve foggalmam sincs.Csak a fazék topikban ugyanolyan vicces mondatokkal esett át a ló másik oldalára mint most te.
Csak ott bátorkodtam megjegyezni hogy a régebbi karbis gépeknél magas hegyi oxigénszegény levegőn némiképp veszítenek az erejükből.
? az ki az?
Te nem a freemailpeter rokona vagy úgy véletlen?