A vételárral szerintem akkor érdemes számolni kilométerekre levetítve, ha már túl is adtál a motoron. Szerintem a vételár nem fontos ilyen tekintetben, csak az értékvesztés (az más tészta ha összecsukod a motort..)
Amiért én számolom a kilométerköltséget (na nem olyan pontosan mint te) az azért van mert nekem nem puszta hobbieszköz a motor, hanem A közlekedési eszköz.. így nem mind1 mennyi az anny.
Valóban, rengeteget számít az, hogy mennyit mész vele egy évben. Nálam ez mostanában ~20000km, így a benzin és a kopó-fogyó mellett eltörpülnek a bürokratikus költségek.
Legutóbb egy-két hete számoltam át az eddigi 3.5 évet, összesen 64500km-t, így jött ki (mindent ezerre kerekítek):
Adó 38k, biztosítás 57k, műszaki 20k, összesen 115k, 1.78ft/km
Szervizek, kopó-fogyók, minden együttvéve (gumi, szíj, felni, féktárcsa és betét, akku, defektspray, olaj, kuplungtárcsák, vízpumpa, szeleplapok, munkadíj), 827k, 12.82ft/km
Benzin 3.033l/100km, 420 forintjával 12.74ft/km
Ez összesen 30.8ft/km.
Vételár+honosítás 1045/64.3= 16.2ft/km, összesen 43.4ft/km
Tendencia: benzinárat tudjuk. Most lesz extra téli karbantartás, ha lemegy a hideg és el tudok vele menni szervizbe: ideje újrahúzni az ülést, kicserélni a kormányt, amit félrecsaptam a jégen, megnézni, mi a fene van az elátkozott első féktárcsával, a dudával, meg a féklámpával. Ez átmenetileg meg fogja dobni a karbantartás részt. A vételár részaránya viszont csökken, ahogy egyre több kilométeren oszlik meg.
Tavaly 12e ért vetten egy D211 GP elsőt......................most lehet 15e körül lehet a hátsó.
Vagy pirelli lesz.
Ezzel gyakorlatilag kivégeztem az évet.
most komolyan.....ti ilyeneket számolgattok...? Ez azért odab...sz az önfeledt motorozásnak..Azon kattogni ,hogy most 20 vagy 100 ft egy km...ha a szenvedély megvan és koplalok egy hétig..akkor is ráülök ha 1000 ft / km
Nekem, ha jól emlékszem, 40 Ft-ra jött ki 1 km költsége.
(kötelező biztosítás, súlyadó, éves alkatrész- és gumiköltség, benzin).
De a végösszeg nagyban függ attól, mennyit motorozol. Ha kevesebbet, akkor kevesebb km-re jut az egész éves költség, viszont ha többet motorozol, több benzint is használsz el.
Az idei évre számolva:
kötelező biztosítás: 11.000 Ft
súlyadó: 7000 Ft
gumi 10.000 Ft (feltételezve, hogy legalább 2,5 évig bírja egy új szett)
alkatrész 20.000 Ft
összesen: 48.000 Ft
Ha idén is csak 3000 km-t teszek meg, akkor a 48.000 Ft költség 1 km-re vetítve 16 Ft.
benzin: fogyasztás 5 liter / 100 km -- 2200 Ft / 100 km -- 22 Ft / 1 km
Így 1 km nekem most 16 + 22 = 38 Ft
Ha jól számolom. Az értékvesztést nem számítom bele, mert az már nem számottevő egy 12 éves GS-500-on, és nem is akarom egyhamar eladni.
akkor basszátok meg ha a gs nem egy olcsón fenntartható motor akkor egyik sem az, én a cbf 250-esemre sem költöttem többet akkor az sem egy olcsón fenntartható motor? ha az nem az akkor nem létezik ilyen,
GS kilométer költsége Gumi-lánc-Fogyasztást figyelembe véve:
23,78 Ft/km
XJ prognosztizált kilométerköltsége
26,35 Ft/km (26,15 Ft/Km ha a drága PR3-mal és annak magasabb futásával számolok)
Mivel ezernyi más paraméter kimaradt így 6-8 forintot lazán oda lehet még pattintani a GS számai mögé, és 8-10-t még sztem az XJ-hez is. Ha fillérbaszóskodunk, akkor azt már rendesen
Alapjában véve foggalmam sincs.Csak a fazék topikban ugyanolyan vicces mondatokkal esett át a ló másik oldalára mint most te.
Csak ott bátorkodtam megjegyezni hogy a régebbi karbis gépeknél magas hegyi oxigénszegény levegőn némiképp veszítenek az erejükből.
Amiért én számolom a kilométerköltséget (na nem olyan pontosan mint te) az azért van mert nekem nem puszta hobbieszköz a motor, hanem A közlekedési eszköz.. így nem mind1 mennyi az anny.
Legutóbb egy-két hete számoltam át az eddigi 3.5 évet, összesen 64500km-t, így jött ki (mindent ezerre kerekítek):
Adó 38k, biztosítás 57k, műszaki 20k, összesen 115k, 1.78ft/km
Szervizek, kopó-fogyók, minden együttvéve (gumi, szíj, felni, féktárcsa és betét, akku, defektspray, olaj, kuplungtárcsák, vízpumpa, szeleplapok, munkadíj), 827k, 12.82ft/km
Benzin 3.033l/100km, 420 forintjával 12.74ft/km
Ez összesen 30.8ft/km.
Vételár+honosítás 1045/64.3= 16.2ft/km, összesen 43.4ft/km
Tendencia: benzinárat tudjuk. Most lesz extra téli karbantartás, ha lemegy a hideg és el tudok vele menni szervizbe: ideje újrahúzni az ülést, kicserélni a kormányt, amit félrecsaptam a jégen, megnézni, mi a fene van az elátkozott első féktárcsával, a dudával, meg a féklámpával. Ez átmenetileg meg fogja dobni a karbantartás részt. A vételár részaránya viszont csökken, ahogy egyre több kilométeren oszlik meg.
Vagy pirelli lesz.
Ezzel gyakorlatilag kivégeztem az évet.
Nekem, ha jól emlékszem, 40 Ft-ra jött ki 1 km költsége.
(kötelező biztosítás, súlyadó, éves alkatrész- és gumiköltség, benzin).
De a végösszeg nagyban függ attól, mennyit motorozol. Ha kevesebbet, akkor kevesebb km-re jut az egész éves költség, viszont ha többet motorozol, több benzint is használsz el.
Az idei évre számolva:
kötelező biztosítás: 11.000 Ft
súlyadó: 7000 Ft
gumi 10.000 Ft (feltételezve, hogy legalább 2,5 évig bírja egy új szett)
alkatrész 20.000 Ft
összesen: 48.000 Ft
Ha idén is csak 3000 km-t teszek meg, akkor a 48.000 Ft költség 1 km-re vetítve 16 Ft.
benzin: fogyasztás 5 liter / 100 km -- 2200 Ft / 100 km -- 22 Ft / 1 km
Így 1 km nekem most 16 + 22 = 38 Ft
Ha jól számolom. Az értékvesztést nem számítom bele, mert az már nem számottevő egy 12 éves GS-500-on, és nem is akarom egyhamar eladni.
GS kilométer költsége Gumi-lánc-Fogyasztást figyelembe véve:
23,78 Ft/km
XJ prognosztizált kilométerköltsége
26,35 Ft/km (26,15 Ft/Km ha a drága PR3-mal és annak magasabb futásával számolok)
Mivel ezernyi más paraméter kimaradt így 6-8 forintot lazán oda lehet még pattintani a GS számai mögé, és 8-10-t még sztem az XJ-hez is. Ha fillérbaszóskodunk, akkor azt már rendesen
Csak ott bátorkodtam megjegyezni hogy a régebbi karbis gépeknél magas hegyi oxigénszegény levegőn némiképp veszítenek az erejükből.