Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

lehet nem is pára hanem a füst áll meg a bukóba ...
( utólagos együttérzésem a smog által súlytottakkal)
A vastag téli,bumszli kesztyűben nem olyan egyszerű...
Megállok felnyitom ,sárgánál lecsukom,oszt gázt neki.Az etz nem volt ilyen egyszerű.Vagy az alapjárat hülékedett,vagy az üreset kellett keresgélni. A géesnél azért szabadabb a kéz.
ha elindulsz zárd vissza.
-igaz én könnyen beszélek mert itt nincs sok
megállásos forg. szituáció , mint a Nagyfaluba.-
Szétszedtem tegnap az eszközt...nem találtam semmit...de összerakva működik:)
résznyire nagyon jön...szinte vág a hideg:(
pár mm-t (résnyire) nyisd ki a plexit !
nekem bevált.
a levegőnemvétel csak az első 5 percben kellemetlen !
(örömmel konstatálom , hogy megoldottad a "szóközt" )
Krrrrva hideg van motoron....ma nagyon fáztam!
Rájöttem ,hogy a téli..télies motorozás...spec. légzési módszert kíván..
Ameddig haladsz...nincs gond....de megállásnál jön a pára..
Kitaláltam,hogy lámpa előtt szippantok egy mélyet...visszatartom..és ha majd zöld és haladok szépen lassan az orromon keresztül kiszuszogom..
...aztán jött egy olyan lámpa..ami kicsit...azaz sokkal tovább volt piros...
dülledtek a szemeim...miközben arra gondoltam ,hogy milyen jó edzés a nyári búvárkodáshoz..már már az utolsókat rúgtam amikor ...sárga...zöld...kövér gáz kiszuszog....akkor már nem bírtam lassan kiengedni a levegőt..
A kereszteződés kellős közepén tej fehér pára borította el a pleximet.. Átérni az út túloldalára egy igazi túlélő gyakorlattal megfűszerezett vakrepülés volt..
Esetleg van valakinek bevált módszere?
Kezdő szuszogó vagyok...milyen levegőt vegyek...
mélyet,aprókat...vagy inkább próbáljak helyette fotoszintetizálni?
Naná..............de szigorúan csak a Gyesev vonalon.
üdv jdani !
elmesélem nálam a "kezdőmotor" mit jelent.
A1-es kat. volt és egy 125-ös endúróutánzattal
kavirnyásztam. a külömbözetet egy 500-as kawával
abszolváltam. semmi extra, mert a viszga nem életszerű.
na aztán rászabadultam a Gs-re. minden bajom volt.
akkor félelmetesnek tűnt az "ereje", nehéz volt mint a dög, a vezetéstechnikai problémákról nem is beszélve.
DE ! nem bosszulta meg a hülyeségeimet és kb két hét
múlva cimbik lettünk. egy nagyobb teljesítményű vasat
valószínű odab@sztam volna. sok oktató mkp-.dealer is
azon a véleményen van , hogy "fokozatosan" kell
egyre nagyobb teljesítményű gépre ülni.
- persze ez is csak egy vélemény-
azóta 40-e km-nél tartok. evvel járok sörért a bótba, melózni
járok vele, és nagyobb túrára is elmerészkedek.
igazából nem vallott szégyent semmilyen szituációban.
néha jó volna egy izmosabb gép , de amire én használom
tök megfelel. -mármint a Gs öccá-

még egy gondolat, bár az öndicséret büdös !
igaz nem olvasok más topic-okat, de itt nagyon sok
segítséget lehet kapni sok téren.
(ha kell távsegítséggel szétszedetnek-összerakatnak
veled egy komplett "kisfelest"
ha rocket III-mal kezdtél volna, azt ajánlanád
Egyikse..............SV 650.
am is azé vegyen GS-t, mert a szimpatikus emberek GS-sel járnak
minden szentnek maga felé húz a keze.....
Ha elmúltál 21, akkor akár simán lehet tanulómotor. Én pl még az őskorban csináltam moped jogsit, de sosem volt kismotorom. Aztán most tavasszal egyből korlátlant csináltam, és ehhez jó partner a gs500. Az oktató odaadtam, megmutatta, mi hogy van, aztán hajrá. És tényleg meg lehet tanulni. Na, ha ezután vettem volna egy 1000-es jószágot, akkor azzal nehezen boldogulnék, mert nincs rutin, stb. A gs500 megtanít vezetni, aztán majd jó pár év múlva lehet váltani nagyobbra.
Na, ez jelenti azt, hogy kezdőmotor.,
Ahogy nézem a többi topicban is kapod ám az "objektív" véleményeket
Hát ilyen nincs Maximum hágózni nem lehet vele 6.ban utassal csomagokkal.

Az se mindegy amúgy ki hány kiló. én 150-160 kilónál jobban nem szoktam terhelni a motort (magam, csajszi meg a cuccok együttesen)
Gondolom azért az NS125F hondámat felülmúlja, amikor is 2 személy alatt fel egy dombon 6osba, aztán vissza 5, vissza 4, vissza 3, amikor már úgymond kapaszkodott fel a dombra.
Úgy kezdőmotor, hogy aki már ült kétkerekűn (jobb esetben robogó, smkp.; rosszabb esetben bicikli ), és nagymotorra ül, de még nincs tapasztalata, annak a GS minden bizonnyal jó választás. Miért is?
- nem túl nehéz
- jól manőverezhető
- vannak erőtartalékai, de nem is ugrik ki alólad egyből
- igénytelen, olcsón fenntartható

Tehát az alapokat jó rajta megtanulni. Ezért sem véletlenül az egyik leggyakoribb tanulómotor az ER-5-ösök mellett.
Csodát ne várj 2 személyes utazásnál. Közlekedni elég, előzni is lehet vele, de oda kell figyelni. Hegyre is felmegy, de egyedül plusz csomagokkal az igazi

Simán kezdőmotor pedig.. Zárt helyen már páran, robogós múlttal sem rendelkező cimboráim lazán elkörözgettek a GS-sel.. barátságos jószág. (mondjuk volt hogy fostam, hogy bazze.. legalább 70nel megy az istenbarma, vajon fékezni is tud? )
Elolvastam az érveket, és ellenérveket. Egyet nemértek. Mit jelent a kezdőmotor szó? Akkor milyen kategóriák vanank még? Én kezdőmotornak egy babettátról, egy 125ös motorig mondanám. Egy kezdőnek biztos nem adnák a kezébe egy 500ast, hogy tessék, ezen tanulj meg vezetni. Egyébként jó is a GS500, mert olcsón van, és jó is. Nyomaték szempontjából milyen? 2 személy alatt?
Megvédeném a dobfékeket!

Hangtalanul működik ha jó! ..és hatékonyságát tekintve hátsókeréken ugyan olyan mint egy tárcsa.
Ilyen kis teljesítményű motorokon a dobféket lenézni sznob buzerancia
plusz egy érv: a Kawasaki ER-5-ösnek hátul dobféke van.
Szóval egy olyan árú motorhoz hátulra ócska dobféket adnak, ami olyan hangot ad ki fékezéskor, mint egy tehervonat.
A Suzuki GS 500 mindkét kerekét tárcsafék van.
Hát a bandit sztem "kezdőbb" motor mint az SV.

Ha nem 18 éves fejjel veszik első motornak, akkor nagyon sokáig kielégít minden aszfaltos igényt. Ha 500+ ezerért kéne kezdő motor, ami több szezonon keresztül is használva lesz, akkor én inkább a Banditot választanám, az ER-5, CB 500, GS 500 ellenében.

Ha olcsón kell motorozni, alacsony bekerülési költséggel akkor pedig a GS.. ez egyértelmű
Nem teljesen ertek egyet, azert az SV es a Bandit 600 nem igazan kezdo motor, persze most felulok es sima liba, de a Kisfeles (Koszi Nadi, ez bevesodott ;) ) elott nagy budos nehezkes dognek tuntek.
A fekekhez kell egy fem fekcso es csudijo lett, elore meg 15w-s fork oil, de nyaron majd oda is adom, hogy valaki osszehasonlitsa.
Atgondoltam, megint GS-t vennek.
Kezdő motorként még ne felejtsük ki az srx-et se bár elég nehéz találni.