Pár hete mértünk kompressziót a GS-en, 10 bar körüli értékeket kaptunk. Ez jó állapotú motort jelent? (Tudom, kellene még nyomásveszteség stb. mérés is a pontos diagnózishoz, de alapból ezek az értékek mit mutatnak?)
A mérés úgy jön ide, hogy akik rendszeresen fújják a szűrőt előbb-utóbb elkezdik tapasztalni, hogy kicsit csipegetni kezdi az olajat, a végsebeség/gyorsulás csökken és ezt nem tudják kire vélni így amikor eljön egy mérés és látják, hogy 7 körül van a kompresszió azt szintén nem tudják mire vélni így az lesz, hogy rossz a motor pedig csak annyi, hogy a kifújt légszűrő, ami már átereszti a por egyre nagyobb szemcséit(kifújások számával arányosan egyre nagyobbakat) miatt elkopik a motor.......én már évekkel ezelőtt abbahagytam a kifújást mert a légszűrőház belsejében kifújás utánn már nem sokkal is lehetett port kitörölni.....
Naked Goose-csupasz liba-GS-ből...ez a felirat van a motoron is...az első villák között volt egy kicsi kopasztott liba ami valahol Tatabánya és Dobogókő között a szabadságot választotta :)
Ex-nuni nem hiányzik....annyi csaj bóklászik szabadon!:)
Szerintem ez a hibakeresés majd a télre marad, most még használom így, legföljebb előbb rakom át tartalékra - csak el ne felejtsem, hogy átraktam és az utolsó csepp benzint is kimotorozom!
A fogyasztásra nem panaszkodhatok, 4 liter körül van átlagban.
Amúgy is még télre tervezem a kipuff festését, meg apróbb cicomákat.
Az enyém 2004-es és benne van.Mármint a "felhasználási útmutatóba"
Ha gondolod kimásolom a képet.A kompresszió mérés meg hogy jön ide?
Ja és szerintem csak igen elvetemültek kezdik el 6-8barral kifújni.
Hogy a könyvet idézzem:"óvatosan kifújni"
Elég régóta nem írják már manual.ba sem a fújást, de nekem végül is mindegy......a sportszűrőt sem szabad fújni.......illetve kis nyimáson igen, de általában mindenki a kompresszorral esik neki ami legalább 6, de inkább 8-10 bar és az már szakít.....
Ugyanaz a termék az e-bay-en is lehet olcsó, és drága is, nem kell hogy használt legyen. 40-50% eltérés is lehet, muszáj végigzongorázni a .com -tól a co.uk-ig mindegyik felületet. Aztán, zárásképpen jöhet az amazon is, hasonló felbontásban, aztán mire meglesz a legolcsóbb, eltelt az éjszaka... De így lehet spórolni.
Na nyilván ésszel kell ott is vásárolni, de speciel nekem a csomag olcsóbbra jött ki, mint a hazai boltból származó. (Amúgy a webáruházak sokszor azért is olcsóbbak, mert nem kell irodát fenntartani, így kisebb az árrésük. Érdemes keresgetni. A kocsihoz most rendeltem hátsó lámpabúrát, mert szétszakadt a menet benne, a szakszervízben 27 eHUF, websopppp 9 eHUF... igaz, az elektronikai panel az utóbbiban nincsen, de az teljesen ép. Konklúzió: körül kell nézni!)
ezen is latszik, h izlesek es pofonok. Nekem pl. jobban bejon a nagy index, arra nagyobb esely van, h talan eszrevegyek a vakegerek. Meg sztem az inkabb passzol a '90-es evek kocka formavilagahoz.
Nem tudom így vettem.De csak az egyik oldalon van én se tudom mi lehet.Még kormány lesz benne cserélve az biztos.Az indexet raktam ma fel szerintem jól néz ki.
Idióta mérnökök mi?....beszélnek össze vissza...
Egyébként mindenkinek máshogy porosodik a légszűrője, ez attól függ, hogy milyen környéken lakik és merre jár az illető.
Mondom én 25 000 km után vettem ki a gyárit. Elég koszos volt, de egyáltalán nem volt poros. Egy méhecske tetemét találtam benne, semmi mást. Soha nem szedtem ki tisztítani, és nem is volt vele semmi gondom. Csak azért cseréltem, mert pont olajcsere előtt álltam, és észbe kaptam, hogy légszűrőt még sosem cseréltem...
Viszont én a 10w40-től sosem térnék el. Lehet hogy úgy érzi valaki, hogy puhább a váltó, de ugyanakkor az is lehet hogy hosszú távon rossz döntés. Én maradok a gyári ajánlásnál, nekem szerencsére nincs vele gondom.
Elolvastam...A könyvbe akkor is az van írva...Igaz az is oda van írva ,hogy óvatosan..
De gondolom a gyárba véletlenül írták bele....
Meg a blokkra is, hogy 10W40-es olaj kell bele...
Előfordulnak ilyen hibák...
Béke
Az utóbbi időben 6 ezrenként.