Nem is tudom. De ahogy a tiédet elnézem ez aztán túrhatja maga előtt a szelet. A belépő éleknék meg örvénylik a levegő rendesen. Szerintem az összes hasonló plexivel ez a baj. Mármint hogy nem áramvonalas. Olyanok mint egy marha nagy kamion eleje. Nem véletlenül szerelik azok sem a kabin felé a nagy szélterelő spoilert.
Nekem a mocin gyári suzuki van. Az én véleményem mellékes, de mikor az egyik haver vitte haza a mocimat, utána a következőket mondta: Mikor felmentem a 2/a -ra a gyorsítósávban ugye gyorsítottam, meg váltottam felfelé. Lenézek az órára, aztán látom már 150 felett vagyok. Észre sem vettem. Szinte alig éreztem a szelet.
Na őneki is mindig plexi nélküli mocija volt, van.
Lehet, hogy ezek az utólag felszerelt túraplexik nem az igaziak, de a gyári vagy a hasonlóak szerintem tuti.
A másik. Régen mikor még MZ -vel toltam, emlékszem 90 -100 -nál kb. 10 fokban fel kellett öltöznöm mint az állat, mert majd le fagytam. Ez évben pl. márc 1.- én az M3 -on 180 -an téptem végig egy pólóban, pulcsiban, meg bőrdzsekiben és egyáltalán nem fáztam, pedig volt vagy 6 fok. Ergó: paraszt logikával azért lehetett ez mert nem ért a szél?
Én passzolok:-)
Legközelebb ha jösz, akkor cserélük gépet, azt kipróbálod hogy az enyém milyen - mert Én biza nem érzek semmit (vagy csak kiba....tt erős a nyakam?:-)
De mivel most pályázok már vagy 3 hete Én 140él nem hajolgatok sehova.....
Szia Blue!
A válaszom: de. Így van nagyon magasra raktam, mert: ez a harmadik plexim, többet nem veszek. Előzmény: 1., kicsi, helyes plexi, lámpavason: a köldökömről tolta le a szelet, kabát felső zsebeim tele lettek bogarakkal. 2., már két darabból álló, nagyobb, szintén lámpavason: az összes szelet kb 1 méteres körzetből koncentráltan a fejemre nyomta, és nyolcvantól a sáját üvöltésemet sem hallottam. 3., ez: a lámpán jobban néz ki (ez igaz), de még magasra állítva is be kell mögé bújni. Többet nem veszek, belátom, ez a motor így van.
Szervusztok!
Univerzális állítható magasságú plexi, 23.e. Ft. (36-ért vettem tavaly). Rohanjátok meg az oldalt ahol meg lehet nézni: http://plexi.fw.hu Ócóóó!
Megoszlanak a vélemények. Van aki a savast, van aki a zseléset részesíti előnyben.
Mindkettőnek van előnye és hátránya.
Eredetileg sima savas van ugye a gépbe, és nekem semmi gondom nincs vele. Egy időben gondolkoztam én is a zselés változaton, de én nem igazán talátam hozzá méretben és Ah -ban megfelelőt. Vagy befért a mociba és kissebb volt jópár Ah -val, vagy nagyon magas volt és nem fért be.
Én ezt úgy mondanám, hogy eljátszottam a gondolattal, aztán jó az amit gyárilag előírnak a mociba.
Vagy van egy másik megoldás. Az egyik haver aki a legtöbbet Budapesten mocizik, küzdött akku problémával. Ugye nem mindig tudta a mocit pörgetni, tötyörgött a dugókba (Nem az az autók között egykerekezős fajta legény.) és néha bizony az akkuja alig bírta. Mikor megérett az akku csere, akkor vett egy kicsit nagyobb savas akkut, úgy 14 - 15 Ah -at, az egyik lakatos haverral meg kivágták a váz akku alatti részét, és lejjebb tették pár centivel, így már befért. Végülis nem rosz megoldás, de szerintem nem éri meg ennyit szenvedni vele.
Szerintem vegyél bele egy sima 11Ah savas akkut és kész. Igazából a zselés sem tud sokkal többet nyújtani, és valószínűleg a savasat könnyebben be tudod szerezni.
Arról nem is beszélve, hogy a GS töltésénél bizony előfordulhat, hogy felugrik akár 15 V felé is impulzusban. Ugye egy akkut max 14.4 V -os feszültségű árammal illene tölteni, mert e fölött intenzív gázfejlődés van. Na a zselésben nem lesz gázfejlődés, hanem ki lesz nyíródva.
Az én véleményem az ilyen dolgokról az, hogy amit a gyárban a mérnökök kitaláltak, hosszú évek alatt kikísérleteztek valószínű nem hülyeség. Ezért ha lehet én mindig arra törekszem, hogy ha egy mód van rá, akkor a gyárilag előírt alkatrészeket használjam, és meg kell mondanom én még erre nem fáztam rá soha.
Akkor meg tudjátok mondani melyiket éri meg jobban venni: zselés, vagy savas?
A láncommal az az érdekes helyzet, hogy meg van nyúlva (1 ponton feszesebb, mint mindenhol máshol).
Ilyenkor már szükséges cserélni?
(ahogy számolgatom ez a 2 dolog 34.000 körüli lenne legalább, és nem könnyű megoldani, mert ugye a házat körben nem ártana rendberakni és erre megy a zséé)
Gyengülő aksinál megoldás lehet - csak ideiglenesen! - az indulás előtti töltőre akasztás. Ha van rá mód és lehetőség, előtte 1-2 órát hadd menjen. Természetesen a végső megoldás a csere!
Csak nehogy rácsessz!
Én is igy voltam vele....szépen indult h - K - SZ.....azt csütörtökön emiatt késtem el a melóból, mertbiza többé nem indult......
Szóal az akkud nem ugy fog kinyifani hogy szép lassan, hanem egyszercsak....
Akkor most már tdom mi volt az a nagy recsegés ropogás mikor nem akart indulni a motor Én meg csak öninditoztam:-))))
DE MÁR ILYEN NINCS:-)))
Tegnap megjött az akkufigyelő:-)))
Ma bekötöttem és szépen villágít......tana:-) de beraktam rá egy kapcsolót hogy mikor áll a motor még azt a 300mAh-t se fogyassza.......
TUTI!
Sárga visszajelzést ad mikor OK minden.....
Pirosat ha bibi van...vagy hirtelen zabálás.....
No alapjáraton zöld....Inditozok és ahogy az inditómotor mepören (ugye pár W-on:-) egy pillanatra (kb 0,2sec) piros lesz majd ismét sárga....
Mivel most nincs nagy gáz igy lekapcsoltam.....
Amugy azt írja az itinere hogy ZÖLD AZ ÜBERFRANKÓ.......
Nekem BŐven megérte a cakk-pakk 1000ft-ot, hisz mostmár nyugodt vagyok....
Ha piros, akkor már meg se próbálok elindulni vele......
Teljesen igazad illetve igazatok van. Asszem rászánom magam és mindkettőt megpróbálom minnél hamarabb beszerezni.
Az akksitól még annyira nem félek, mert ha rendszeresen használom indít szépen, tehát nem teljesen tropa.
Viszont a lánckeréknél nem szeretném, ha folyna az olaj (az előző gs-emet így vettem, s eléggé undorító volt).
Ez van, karban kell tartani a gépet, 26.000 km-ernél elérkezett az idő rá.
Nem akarok beleszólni, mert a te dolgod, de én biztosan nem szórakoznék gyengélkedő akkuval.
Ha vissza olvasol egy kicsit már volt hasonló téma, ami okozott is némi problémát a páciens gépén.
Pár nappal ezelőtt volt szó a moci töltéséről is. Na mint ott is elhangzott a GS töltése nem egy nagy durranás. Sajna. Nagyon egyszerű és érzékeny.
A gyenge nehezen forgató akkuval csak a következőket tudod elérni:
Ha szerencséd van:
1. Valahol sz.rban hagy, aztán vagy sikerül betolni a gépet (sok sikert hozzá), vagy tolod.
Ha nincs szerencséd:
2. Egy gyengébb indításnál "visszarúg", és lepörgeti a generátor forgórészt a főtengelykúpról, vagy szétbas..a a szabadonfutót.
3. A gyenge akku folyamatosan túlterheli a töltési rendszert és előbb utóbb leégeti a fesszabályzót.
4. A fesszabályzó mellett elszáll a generátor állórész is.
Na a fentebb felsorolt problémák mindegyike a gyenge akkura vezethető vissza. (Ez gyakorlati tapasztalat, már volt szerencsém mindegyik hibához.)
Bármelyik hiba orvoslása is többszörösen többe kerül mint egy új akku.
És szerintem egy megnyúlt lánccal (persze megnyúlás mértékétől függ, mondjuk nem ér le a földig) még el lehet egy rövid ideig motorozni. A láncot úgy is a fogaskerekekkel együtt célszerű cserélni, de feszkó nélkül elég nehéz. Persze a láncot sem érdemes sokáig halogatni, mert az meg a kihajtást nyírja ki, de ez már egy másik téma.
Ez sajnos az az eset mikor egyik megoldás sem jó. Amit ki kell cserélni azt ki kell cserélni, mert előbb utóbb ráfázol, és az nagyon sokba fog lenni. Persze nem akarok a te tárcádban turkálni, ez csak az én véleményem.
ÜDv!
teljesen más: ma sikerült betakaróznom a motorral,dőlt, és én még oda is álltam /feküdtem alá. Hála Istennek fel is tudtam állni, egy indexem bánta, de az egyik lábfejem bedagadt. Tudtok valami kenőcsöt/borogatást, amit ilyenkor rá szoktak tenni? HA nem lesz változás, elmegyek elmegyek dokihoz.
Jó idő esetén (éjszakai +10-15 fokok)
Sátoros buli BAJÁN a Sugovicza partján.....
Program....
1., találkozók
- Adony 14:00
- Solt (Plusz parkoló)15:30
- Baja kb 17:00
2., beugrás a helyi Tescóba, vásárlás.....
3., Teddy vezetésével (mert szerintem Ő is vígan jelentkezik) átgurulás a szabad placcra...
4., sátorállítás (na nem úgy:-) és a vacsika megsütése......
5., tábortűzes (vagy nélküli) esti vigadalom:-)
6., Mazohistáknak, szexőrülteknek éjszakai fürdőzés:-) a Sugóba
7., csicsija..... (aki nem akar sátorozni az elmehet a Szigeten lévő szállodába, vagy faházas kempingbe)
infó: http://www.iranymagyarorszag.h...
Másnap ébresztő, pakolás.....és a környéken kis motorozás....(pl kisvasútazás, bajai halászléevés....stb...
8., Indulás haza kb 15:00-kor....
SZAR idő esetén.......
Bográcsbuli nálam.....Adonyban..... 9-én szombaton, vagy vasárnap......ez már mindegy
Gyülekező 11-től......
Azt tart ameddig tart.......
Sátorozni lehet, illetve hálózsákos parti esetében a nagyszoba 25nm:-) vagyis kb 10-15 ember elfér a földön...
HENRIK!
A kaja..... mivel kérdezted:-) A verzió esetében ezt Teddyvel lekonzultálom, hiszen bármit csinálunk ahoz elsőre is FA kell:-)))) Bográcsa meg ha jól láttam van:-)
Persze ha csak szalonkasütés lesz ahoz nem kell bogrács.....
B verzió esetében a Kaját Én állom, hiszen Én hivom meg a barátaimat a szülinapomra.....
Piát, ücsit meg mindenki hoz úgyis.....ha kérem ha nem:-)))az elmúlt 2-3 évben is igy volt:-)))
Ha nem? Sok víz van a kerti csapban:-)))
ÉN drukkolok az első verziónak, mert
1., motoroznék még egy kicsit
2., vinném a lánykám is nagy valószínüséggel
3., utálom mikor mindenki engem éljenez.....nem szoktam vörös lenni, de ilyenkor ugye ez elkerülhetettlen:-((( de maradnék inkább BLUE
Van róla képed? a.kiss001@freemail.hu
Blue!
Kipróbálom! Meggyújtok egy gyertyát a tankon, és ha még 150-nél rá tudok gyújtani egy cigire a lángjánál, akkor oké. ;-)