Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Háttttt egyenlőre se pénzem se időm.Úgyhogy a bevált recept marad.
Kb talán 2x3 nap ami megy ha megy.Egyik az tuti láblógatós-tengeres horvát lesz a másig talán ósztria.
Ha lesz píz.
Időm mint a tenger.. Mióta felötlött bennem a gondolat, tudtam már egyhuzamban 30 kilométert 80nnal menni a GS-sel. Be kell hogy valljam kicsit tényleg unalmas.. de hát ez van. Most időm van sok..feltételezem ha egyszer pénzem lesz "sok" akkor meg időm nem lesz elég.. bármilyen gyors is lehet a gépem.

110-140es tempó mellett sem szívesen megy az ember napi 700 kilométernél többet. 80 körül egy napi 500 simán teljesíthető..khm simán 12-14 óra alatt
Lehetetlenek nem..................csak hát szétunám az agyam............és alapból nehezebb vagyok mint az innova ...............nameg ha ki tudtam hozni a sövöből 5,2-t akkor az már nem rossz.
Igaz 8,4-et is.
Glockneren volt tavaly vagy tavaly előtt egy magyar srác egy innovával, (ahol találkozott egy némettel, aki szintén elvetemült innovás volt index forumon írt róla) és 50nel szépen felcammogot mindenhova a póniló. És csak picivel evett két liter felett. Odafelé meg "gyorsan" is mentek.. egy transalpos srác volt a párja. Amit leírt, meg amik keringenek fent a neten (Nordkapp innovával..3 nap alatt 2200 km) nem tűnik lehetetlen küldetésnek
Kávézni nem kávézom pályán csak nézelődöm és sosem projectelek.

De az innova egy combosabb mátrai emelkedőn visszagurul megpakolva úgyhogy a spórolást elfelejtheted annyit kell kerülnöd a hegyeket.

Ennyire nem köllene spórolni.
Előbb menjen el a GS.... Utána Innovával el az Iráni határig..aztán vagy eladnám.. vagy szépen lassan a tankoláson spórolt pénzen (100 kmenként alsó hangon 1000-1500 forint) vennék valami fél millás nem tucat motort. (India déli csücske oda vissza 20ezer km...még a google maps is tudja tervezni.. na az kb 170ezer ft benya lenne... ez a nem mind1)

Tudom hogy nem előrelépés..meg hülyén is mutatnék rajta sportcsízmában bőrcuccban de annyi pénzem egyenlőre nincs hogy finanszírozni tudjak durván 4000 kilométert törökországban 550 forintos benzinnel..és akkor még az előtte meg utána kilométerekről nem is beszéltem.
Mások az építgetős szépítgetős, pályázós kávézni járos motorjaikat hívják project motornak..én ezt hívnám annak.
Kéne rá egy tank tunning (3.6 liter helyett jó lenne minimum 5-6 liter) meg fel kell dobozolni. Esetleg fém fékcső..esetleg

85-90nel elmegy 2,2 literes fogyasztással..
Pali haverom mondta hogyha bele tudnék vágni ebbe a projectbe jönne utasnak (akármeddig).. fele benzinpénzért a gixxerrel mégse felügyelhet Szépen néznénk ki talpig fekete bőrben egy szem hengertáskával a gép seggén
Nemáááááá innova.
Kösz az infót Dipshit ! Hát erre a sok határátlépésre, meg vízumra meg utasbiztosításra nem is gondoltam. az lenne a szép ha az ember reggel felkel és csak elindul valahová és enm kell a papírokkal bajlódnia. Kib..szott papírok, mindegy úgysincs még pénzem sem, idén Erdélyig jutok. De oda eljutok ! :)
Az előzőekhez annyit:
Én is csak Keletnek indulok szívesen.
Kelet varázsa engem már rég megérintett, például milyen érdekes lehet, hogy elmehetsz Törökországba gond nélkül és a fővárosukban sütkérezel a napon, míg öt- hatszáz éve a leghalálosabb ellenfele volt a mi hazánknak az ő birodalmuk. Nem is adtuk magunk könnyen.. :)
Albániáról is nézzem képeidet, csodálatos.. unokatesóm volt kint ő is csak jót mondott az országról. Mindenhol érheti baj az embert, de aki tisztelettel közeledik a másikhoz az viszont várhatja ugyanezt.
Ne értsen senki félre a Nyugat is megfelelő túracélpont. Csodás tájak ott is vannak, de sajnos (mint idehaza is) létezik a "vadkemping" fogalma, és még mellette nagyon drága minden.
Egységnyi pénzből két háromszor többet, lehet kint lenni egy 'szegényebb ' országban és általában az emberek is nyitottabbak, nincs az a feszült tempó.
Az Innovádat megértem, 1, 6- 2 litert eszik és így kétszer többet tudsz menni ugyanannyi benzinpénzből.
Köszi!
érdemes nézni az On The Spot című, két magyar által készített sorozatot a Spektrumon, a régebbi részeket meg letölteni, a világ veszélyes helyeire mennek el filmet késziteni(is) hogy ott valójában hogyan élnek az emberek...hát érdekes hogy mi mit hallunk onnan és ott valóban mi történik, nem néztem még meg az összes részt lehet h Mongóliába is mentek

aki szeret(ne) kirándulni azoknak tetszeni fog szerintem aki elkezdi nézni megnézi az összes részt :) nekem nagyon bejön a sorozat még csak 7 részt láttam de azt 2 nap alatt :)
KAJAPARTY ügyben SÜRGŐŐŐS szavazás az AKMT oldalon!



Aki jön az gyorsan reagáljon, hiszen már csak 10 nap!
Üdv !
Igen mérlegelni kell !
Bzitos , hogy egy steril európai
v. é.amerikai túra racionálisabb döntés.
DE...
Amikor megkérdezték a Mount Everest meghódítóját /Hillary/
miért csinálta, azt válaszolta : "Mert ott volt !"
Te vissza szoktad olvasni, amit írsz? Elég előítéletes a szöveged. Hidd el, nem emberevők az arabok sem, bármennyire is szeretnék velünk elhitetni bizonyos őket gyűlölő ország nagyhangú lakói.
Jah, és szórakozóhelyre, peepshowba hasonló helyekre nem szabad betévedni. Valamint ott kell enni kaját, ahol nagy a forgalom, és főleg helyiek vannak (ez mindenütt igaz)
Jó, hát én nem szoktam lépten nyomon csajozni

Olyan országokban ahol nem jár turista, stb. ott:
1: nincs senki akik a turisták lehúzásásra szakosodna.
2: tenyerükön hordozzák a messziről jött embert, hogy jóhírét vigye az országnak
3: Olyan járművel kell menni ami egyszerű mint a faék, nem árt ha 15-30 év közötti japán (abból van sok ázsiában)
4: Ott is élnek emberek, ott is vannak autók és motorok, ennek tekintetében a "sufniszakik" is tudnak szerelni (a lehet hogy jobban is mint az elkényelmesedett nyugatiak)
5: Benzin az is mind1 hogy milyen egy öreg karburátoros gépnél..esetleg egy plusz benzinszűrő nem árthat.
6: Köt az ember cikra 50ezer forintért utasbiztosítást, így nem fog hetekig feküdni egy helyi kórházban, mert hazaszállítják (jó, a motort azt bukja az ember olyankor.. de az a legkevesebb)
7: Aki hülye azt itthon is átverik. Mivel vernének át a boltban? Számolni tud az ember külföldön is, ha nem éri meg neki a termék nem veszi meg. Ilyenkor jellemzően nem nagyértékű műszaki cikkeket szokás vásárolni hanem ételt italt, szuvenírt.
8: Ezekben az országokban is vannak nyugati országoknak konzulátusai, akik tudnak segíteni
9: Angol akármilyen tolmács az egész világon van, ha probléma lenne
10: Vizet csak ártézi kútból, vagy palackozott formában szabad inni. Csapból sosem! A kóla meg a sör/bor az nem tud megbetegíteni. Töményt fenttartásokkal kell fogadni..ki tudja pancsolnak-e a fagyállóval.
11: Alapvető gyógyszereket vinni kell (de nyilván nem lehet mindenre felkészülni)
12: Pénzt több helyre szétszórva kell tartani (kisebb az esélye hogy egyszerre lopják el..márha ellopják) Dombornyomott bankártyákkal kell vinni a pénz nagyobbik részét.

Alapigazság: az emberek úgy állnak hozzád ahogy te hozzájuk. Ha megadod nekik az alapvető tiszteletet, akkor feltételezhetően ők is így tesznek. Ha baj van akkor is, mert bármi mással csak a saját körülményein ront az ember.
Honnan tudnád, hogy X-isztánban vagy vmelyik húzottszemű-földön, amikor megnézel egy nőt, nem éppen a helyi banda nője, látják, hogy mi történik, és már rántják is elő az AK-t? Hová fordulsz, ha bajba kerülsz, megbetegedsz? Bíznád sufniszakira a motorod esetleges javítását? Milyen ott a benzin? Tiszta a kaja és az ivóvíz, vagy belekóstolsz, és utána jobb esetben is hetekig fekszel egy kellemes helyi kórházban? Átvernek a boltban, piacon, mert nem beszélnek angolul sem, te pedig nem beszéled a helyiek nyelvét, és nem tartanád jó ötletnek kötekedni vagy akadékoskodni? Ezeket mind mérlegelni kell.
Ugyan így vélekedtek a közelmúltig az emberek Albániáról is.. de a "sötét" Bukarestet sem ajánlották soha senkinek. Egyik helyen se aludtam még fedett/örzőtt helyen

Legszebb helyek a földön Belső-Ázsiában vannak..ha lenne rá anyagi keret nem tudnának eltántorítani. Afganisztánt és Kashmírt hagynám ki.. azt is csak az emberrablós túszulejtős Al-Kaida miatt.

Nem kevés nyugati ember bejárta már azt a vidéket..nem halálos. Mondjuk nagyobb az esély a bajbakerülésre mint a Horvát tengerparton.. de valamit valamiért
Elmebeteg, aki ilyen műanyag vacakot vesz csak a retró miatt, 900ezerért. Vagy csak egy juppi majom, és jól mutat majd az ájfon mellett.
Tudtommal nem belpiacos. Csak ebből már keveset hoztak be a rendszerváltáskor Magyarországra. Olaszoknál-Franciáknál-Németeknél egész elterjedt volt anno.
Belső-Ázsia, horrorisztánok, Irán? én kihagynám, az tuti.
A világnak a sötét szeglete, szerintem beleértve Oroszország egy részét, ahol ha vkinek nem tetszel, akár csak mert neki nem tetszően vontad fel a szemöldöködet, simán, még aznap elkaparnak a veranda alá, miszlikbe vágva vagy a sósavas tartállyal együtt, osztjónapot.
Azt meg kell hagyni, hogy ennyi km után és ennyi idősen nagyon szép állapotban van a géped! A GS450 az belpiacos Japán?
mi Gyergyószentmiklósra készülünk menni a nyáron 1 hétre az is jó kis túra lesz :)
Vízumköltségekkel meg a határon történő ilyen-olyan lehúzásokkal nem számoltál szerintem . Az útvonal sem mind1, mert ázsiában nem mindenütt ismerik a nemzetközi határátkelő fogalmát.

Amit tudok, hogy Azerbajdzsánba pl Kazahsztán felöl komppal, Irán és Grúzia felöl szárazföldön lehet belépni, Oroszországból nem, csak a két ország állampolgárainak. Hol a bibi? Grúziába csak a törökök (550Ft a benzin..) felől lehet legálisan belépni..kilépni kilehet az oroszok felé is..de be nem. Iráni vízumot intézni..több ideig tart mint maga az út, és oda meg Örményországon keresztül célszerű menni (legszebb ország arrafelé), de örmény vízummal nem engednek be Azerbajdzsánba.

Bocs a kis kitérőért..de elragadott a hév

Szóval én Mongóliába úgy mennék, hogy Románia-Szerbia (vaskapu)-Bulgária-Törökország. Innen vagy Grúzia-Azerb.-komp-Türkmenisztán..de inkább Örményország-Irán-Türkmenisztán-Üzbegisztán-Tádszikisztán-Kir
gizigsztán-Kazahsztán-Oroszország-Mongólia. Lényegesen érdekesebb útvonal mint végigzúzni Oroszországon és megérkezni Mongóliába (mondjuk ez lényegesen olcsóbb). Ez inkább tűnik 400ezer benzin (5lityós fogyazstással)+ alsó hangon 150ezer ft vízum+ plusz kaja és egyebek költségnek. Mint fogcsikorgatva minimálköltséggel 500 ezernek.

Am engem személy szerint most egy Honda Innova+ 200 000 Ft + 2 hónap szabadidő egyenlet motivál (balról zárt keletre nyitott intervallumon)..csak venné meg valaki a GS-t
Arra elővenném a V-Stromot!
Igazából a nagymotor jogsit is azért csináltam meg, mert a kismotoros közlekedés veszélyesnek bizonyult.
És a fíling,a hang meg az érzés?