alapvetően nagyon hasonlóan viselkedik az összes motor, így szerintem amit az egyik "félén" megtanul az ember, azt utána, a másik "félén" is tudja, kis átgondolás után..( itt laposabb a villaszög, és vékonyabb is a gumi.. hát akkor valószínűleg hamarabb fog csúszni erős fékezéskor az eleje .. stb)
Minden motor más, bár a GS500-hoz nagyon hasonló, ugyanúgy mint az ER-5. Ezek a legkönnyebben kezelhetőek szerintem ebben a kategóriában. Az biztos, hogy egy sportmotoron vagy cruiseren nagyobb a fordulókör és a kezelhetőségük is más. Gondolom, ezzel a userek is tisztában vannak.
nah mivel leírta mindenki a véleményét ezért leírom én is , jégemberrel abban értek eggyet hogy a fékezést jobb más motoron gyakorolni, de a többit csak is saját gépen érdemes, töltöttem fel erről két saját videót csak nektek csak ide, nézzétek meg írjatok véleményt, de szerintem abszolúte megérte hogy kicsit karcos lett a gép, mert rengeteg mindent tanultam aznap sokat segített, és akár nagyobb esés is belefért volna nekem, mert tudom hogy hasznát veszem amit tanultam és ez közúton akár az életembe is kerülhet
1X éves jogsi nem egyenlő a megtett km-el. Ma átlagban 5-6e km megy a delikvens a vassal, számolhatod, h mire jön össze egy 100ezer km, ami vmirevaló rutinra mondjuk elegendő lehet...
Arról szó nem volt, hogy pl. a tanfolyamon nem vigyáztunk volna a motorokra. A hozzáállásuk maximálisan azt tükrözte, hogy ők meg ránk vigyáznak, mi meg magunkra azáltal, hogy tanulunk ott egy-két dolgot.
A bukócsöves motorok a pályán megtett kb 5-6 ezer km alatt nem lettek leamortizálva, ill. még karcolgatva sem. Az egyik tankján volt egy kis benyomódás. Sokat segített az a biztonságérzet, hogy a nagy bukócső megfogja eldőlés esetén. Így a saját képességeinknek megfelelően, maximálisan tudtuk döntögetni, ill. esni-kelni (motor és személyi sérülés nélkül). Szerintem az eséseknek is volt annyi haszna, hogy arra is számítani kell, ill. esni is tudni kell. Nekem csak a következő szinthez előírt nyolcasoknál sikerült egyszer leraknom. Saját motorral nem mertem volna ilyen bátran bevállalni.
A döntögetéseket, ill. a fékezés esetében is jó volt a saját határaimat kitapasztalni a CBF-eken. Így a sajátomat is bátrabban kezelem, ill. kiderült, hogy többet tudok kimotorozni, mint amit eddig gondoltam...
Az viszont meglepetés volt, hogy pár emberke tizenvalahányéves jogosítvánnyal sokat bénázott. Gondolom, hogy forgalmi szituációkban sem ment nekik jobban korábban.
"1.Szerinted egy ilyen tréningen "csutka első fék" húzogatás lesz?!?!?!?(Értelmes ember nem is csinál ilyet!)Mert ha erre számítasz,el se menj!"
Igen, a Honda tréningjében ez van. És azért van, hogy TUDD mi történik, ha ilyet csinálsz. Az első 2-nél én is féltem, de arra pont elég, hogy ráérezz mi lesz ha betéped. És ha forgalomba és csak 1x ilyen szituáció, már megérte, hogy átvillan az agyadon, hogy hopp, mire készüljek... Szerintem ez például egy kifejezetten fontos gyakorlat és a saját motorommal, önszántamból soha nem csináltam volna meg. Ott viszont rád is szólnak ha nem fékezel eléggé.
Te például tudod mi lesz, ha tökig húzod az első féket? Vagy ha előbb az elsővel fékezel és utána a hátsóval? Vagy ha előbb a hátsóval és utána az elsővel? Ezek nem triviális dolgok és önmagadtól sosem fogod a határokat feszegetni. Egy ilyen képzésen viszont minden következmény nélkül megteheted.
"2.Gyakorolsz CB500-ason és utána felülsz az SV-re ami egy teljesen más gép,és arra számítasz,hogy amit megtehetsz egy CB-vel az menni fog SV-vel is?!?!?"
Ezért írtam, hogy EGYSZER kell elmenni. Hogy meglásd az alapokat. Utána, ha már tudod, hogy "jé hát ilyet is lehet?" már szépen az "elhagyott reptéren" magad is gyakorolhatsz.
És igen, mikor elestem nagyon "jó" volt látni, hogy hirtelen azt sem tudtam mit csináljak a motorral. Persze innen a monitor mögül könnyen leírom, hogy leállítani rögtön, de akkor ott a váratlan helyzetben ez nem volt triviális. Nem tudtam hirtelen hova és miért nyúljak.
Nem akarok senkit meggyőzni, hogy jó-e egy ilyen tanfolyam vagy nem én csak azt tudom mondani, hogy nekem nagyon megérte. Egyszer és nem többször. És utána én is kinentem gyakorolni a "rétre".
Lehet mondogatni, hogy így nem jó, úgy fölösleges, stb., de saját magamon látom, mennyit változott a vezetésem. Illetve nem véletlenül ez a rutinvizsga anyaga egyes helyeken. Szerintem számtalan olyan dologra felkészít, amit magadtól egyszerűen nem fogsz kipróbálni/megtanulni.
Miért ne húzná be csutkára az első féket?.. amíg nem csinálta nem is tudhatja mi fog következni, és ha a sajátjával eddig nem merte akkor itt legalább rájön hogy mi hogyan történik (úgy hogy ezzel nem okoz kárt senkinek), aztán majd "vészhelyzetben" tudja használni az így szerzett tapasztalatokat.
Szerintem saját géppel is nagyon hasznos, forgalom mentes helyen satufékezősdit játszani, és nem csak optimális időjárási körülmények között.
(Felkerült most nekem hátra az új hátsógumi.. eddig ilyenem még nem volt, másnap elkezdett szakadni az eső.. és elmentem vele gyakorolni (főleg fékezést meg kanyarból való kigyorsítást), hogy hogyan viselkedik esőben..így nem forgalmi szituációban fog meglepetést okozni)
1.Szerinted egy ilyen tréningen "csutka első fék" húzogatás lesz?!?!?!?(Értelmes ember nem is csinál ilyet!)Mert ha erre számítasz,el se menj!
2.Gyakorolsz CB500-ason és utána felülsz az SV-re ami egy teljesen más gép,és arra számítasz,hogy amit megtehetsz egy CB-vel az menni fog SV-vel is?!?!?
Itt tanfolyamokról beszélünk nem arról, hogy te most ideadod nekem a motorodat én pedig széthajtom majd visszaadom.
A tanfolyamon azért adják a motort, hogy azzal próbálkozz. Azért van, hogy azzal ess el. És ezt el is mondják naponta 5x. Ezért fizetsz.
Ha valaki kölcsönad egy motort arra nyilván jobban vigyázok, mint a magaméra, mert egyrészt nem ismerem, másrészt nem akarom az esés utáni sok-sok pénzt másnak fizetni.
Való életben maradjunk annyiban, hogy más motorjára "hadd próbáljam már ki" indokkal én sosem ültem fel, még akkor sem, amikor a tulaj felajánlotta. Elég egy olajfolt...
szerintem nem ennyire végletes a hozzáállás.
a magam részéről a máséra mégjobban, mert hát a lelkiismeret.
/sosem vezettem másnak még a biciklijét se!/
de!
tény, hogy azokra a motorokra van mindenféle biztosítás, meg technikai háttér biztosítva, ami picit árnyalja esős-kelős helyzeteket.
és nem hinném, hogy bárki dühöngőnek nézné az ottani pályákat/lehetőségeket.
de ha valóban azzal a mentalitással megy oda bárki, nos, az erkölcsileg.....
"Ha meg úgy állsz a dologhoz,hogy dönthetek addig,ameddig csak akarok,mert ha felborul a gép,akkor sem lesz semmi bajom,akkor az egész nem ér sz@rt se! ! !"
Ezzel nem értek egyet. Ahhoz, hogy tudd hol a határ, át kell esni a másik oldalára. Addig sosem tudod meg. A tréningnek meg pont az a lényege, hogy megismerd, megtapasztald a határokat.
Csak egy példa.
Húznál csutka elsőféket önszántadból motoron? Ugye hogy nem. És így a fékgyakorlatnál SEM fogod, tehát nem fogod sose megtapasztalni, mi a maximum fékerő.
Viszont ha alád adják a motorot, azzal ki fogod próbálni, így megtapasztalod a határt.
Ez elég gusztustalan hozzáállás, hogy más motorjára nem vigyázol ugy minta sajátodra
Én minden esetre, soha nem mennék bele olyan szituba, amiből tudom, hogy esés lesz.
Ha a feladatra koncentrálsz nem fogsz elesni!
Ha meg úgy állsz a dologhoz,hogy dönthetek addig,ameddig csak akarok,mert ha felborul a gép,akkor sem lesz semmi bajom,akkor az egész nem ér sz@rt se! ! !
Olyan motorral kell gyakorolni,amilyennel jársz!Én a Ferinél voltam,ha odafigyelsz arra amit mond,nem fogsz elesni!
Nekem a saját motoros tréninggel az a bajom, hogy ott nem mered majd bevállalni, amiről nem tudod, hogy tudod.
Hondánál adnak alád motort, barmolhatod kedved szerint. Ha elesel felállsz és megy tovább.
De bevállalnál-e úgy bójakerülgetést, hogy fogalmad sincs meg tudod-e csinálni? Mert én nem. Így meg az egész közel sem ér annyit szerintem, mert ahelyett, hogy a feladatra koncentrálnál arra fogsz gondolni, hogy "jaj meg ne húzzam, jaj el ne essek".
mehettek leskelődni!