én is voltam már két ilyen tanfolyamon, bár azok csak egy naposak voltak.... de rengeteget segített mind kettő, én a mai napig vallom hogy ha ott nem mmondanak mutatnak dolgokat már töbször is elestem volna
A közlekedésre visszatérve: kb. két hete voltam a Safety Hungarynál kétnapos motoros tanfolyamon. Az ára nem kevés, de ha egy esés elkerülésével már bejöhet. Honda CBF500-ak voltak bukócsövezve, nagyon jó állapotban, 5-6.000 km-rel. Az oktató nagyon felkészült volt, a gyakorlati oktatás mellett praktikus (autósiskolában nem tanított) dolgokra is kitért. A bukócsöves motorok azért is jók voltak, mert bátrabban döntögeti az ember. Előttem elég sokan estek-keltek mindenféle következmény nélkül, egyszer nekem is sikerült leraknom (igaz ez már 2-es szintű gyakorlat lett volna).
El kell, hogy mondjam, az általános beidegződéseink tényleg nem jók (féken két ujj, akadály kikerülés, megfordulás kuplunggal, fékezés, stb.). A második nap végén már hibátlanul ment az összes gyakorlat (a legtöbb jelentkezőnek is), azóta éles helyzetben is igyekszem tudatosan motorozni.
Bár nem vagyok a reklámemberük, de ajánlom mindenkinek a tanfolyamot, ill. hasonló jellegű képzést. Akár szezon megkezdésekor is frissítésként.
Én is éreztem így párszor a motoromon. "Hohhóóóó, hééé, álljunk csak meg egy szóra!" Túlment azon, amit én eddig tudok, amit eddig gyakoroltam. Bőven nem hiányzik nekem egy erősebb motor.
(nagyobb igen, HD Road King , vágyálom szinten, persze csak 2. motornak)
jah igen, nekem most 15w50 repsol van a gépbe, de kezd bejönni a hideg gondolom valami 10W-et kellene beletenni ugye? vagy hogy van ez? nem túl sűrü bele?mi a hátránya annak ha bent maradna még egy kicsit ezekbe a hideg időkben is?
ezek meg a tipikus sportmotorosok akiknek pénze nincs rendes verseny pályára menni de az 1000 cbr alatta van, az hogy leér valaki térde nem azt jelenti hogy "tud" közúton, mert az ott nem számít, és pontosan mi Túra motorosok vagyunk
igen sajnos sok ilyen motoros van, hozzá teszem ez az a réteg aki nem tud motorozni..... én nem mondom hogy tudok mert mindig van mit tanultni..... én az elöző mocimmal mentem 17.000 km-et de még akkor sem mondtam rá hogy érzem a gépet.....most a gs-el mentem 5000 kb ez azért jóval kezesebb de az hogy érzem túlzás....sokan nem tudják a motorjuk mire is képes ,
Végülis ezért vagyunk túramotorosok. Jelszavunk: Érjünk oda!
Vagy ahogy az egyik társunk megfogalmazta: inkább 30 perccel tovább, de 30 km-rel messzebbre!
Ezúton idézném magam tegnapelőttről:
"De amúgy információéhséged enyhítésére nézegesd át az itt évek során összegyűlt rengeteg tudást és anyagot: " AKMT.HU
Nah olaj meg van és a Olaj szűrő is már csak abban kéne a segítség hogy hol is kell kiszedni az olaj szűrőt mert az nem igazán zudom egy videót vagy képet plusz kis magyarázatot megköszönöm:)
El tudod őt képzelni,hogy nem volt adrenalinfüggö!
Már attól felment benn a szint,hogy öreganyám 80-nál ütötte a vállát!
-"ÖREG LASSABBAN!"
Na ekkor nyelezett az öreg!
Nagyanyámat vittem tavaly,de 80-nál meg se mert mukkanni!Na akkor én is kiforgattam a 3-ast!
Ezt csak a viszonyitáskáppen irtam!Szóval az ésszerü motorozásra gondoltam a mai felgyorsult ritmust követve és alkalmazkodva hozzá!NEM szeretnék hülyeséget csinálni,inkább a saját megfontolt biztonságosabbnak hitt tempómat követni!Csak engedjenek! El elölem!
Ne keverjük a motorozni tud-ot a közlekedni tud-dal. Én sem értek egyet a rizsrakétásokkal, de ez egy soktényezős játék. Pl nagyapád anno egy hét alatt sem találkozott annyi autóval, mint most 2 km alatt. Aztán bejátszik még sok egyéb mellett a sebesség is. És ő nem volt adrenalinfüggő sem.
én azt sem írom alá, hogy valaki vagy még nem esett, vagy majd csak fog esni. múltkor egy állat bevágott elém (jobbról balra) a Vörösvári úton, kicsit meginogtam, de baj nem történt.
a lámpától lámpáig versenyzés is a hülyegyerekek szórakozása. kinövik.
persze, ha nem konstans 200-zal mész lakott területen kívül, és nem csontig döntögeted a motorod, senki vagy.
A másik,hogy ki tud motorozni,meg ki nem téma!
A legjobb,hogy amikor a szegény sportmotorosok szapulják egymást és a másikat,hogy ki nem tud,meg ki tud,meg mennyit mész kanyarban,meg leér a térded téma!
Nagyapám 1968-tól motorozott 2004-ig és egy db panóniával,soha nem ért le a térde kanyarban,nem is repesztett 300-al és csak egyszer esett el 70 évesen,mert 2 autós leszoritotta!Szóval ö nem tudott motorozni?
Akkor én sem akarok tudni!
Hozzáteszem,hogy a kedves kolléga,mikor megkérdezem,hogy mennyit mentél te azzal a bozonyos nagymotorral (fireblade) azt mondja hogy 2400km (!).De kellett neki 1000km mire megszokta!Modjuk ezt nem akarta elárulni,de a gumitémával csesztettem,hogy ö milyeneket vett rá!
Hát jó!Nekem egy év és kb 10000km kellett,mire azt mondom hogy kezdem érezni és elfogadni a nagyobb motort a JAWA után!Viszont az ö tüzpenge gépe 6.liternél többet nem evett (karbis) és csak városban ment lassan!Ez azt jelenti,hogy nyélgázon 270km/h-val ment mindenhol máshol! A motor hatótávolságát meg 280km-re taksálja!Köztudott,hogy hazudik!
Multkor a Honda fórumban megkérdeztem azokat az embereket,akinek tényleg ilyen gépe van és állitják,hogy 9.litert eszik és 200-230km a hatótávja maximum!
Szóval én adok a szavára!
Most volt a Totalbike-on erről egy cikk. Valaki praktikus használatra vásárolt 500 ccm-es nagyrobogót, és annyira fúrja pár kollégája emiatt, meg hogy az nem motor, mintha presztízs lenne, vagy ökölharc egy nőért. Magyarországon még nem jutott el sok ember tudatáig, hogy egységnyi, legkevesebb pénzért nem a létező legnagyobb karosszériájú autót, nem a legnagyobb ccm-ű motort érdemes megvásárolni (mert ami az alatt van, az pöcskenőcs).
Na ez jó kérdés!
Hábórú szagot érzek!
10W-40
15W-50
20W-50
ÁSVÁNYI OLAJ!
A gyártót meg kinek kedve szerint!
Szintetikus ne legyen!Mint köztüdott,10W-ben nem gyártanak ásványit már.
Nadrág is van... #73997-es hozzászólás.