Tegnapelőtt, dombnak felfelé, elég hamar leállt a motorom. Szakaszosan dadogott, majd nyekk. Reserve állás, és 1 perc indítózgatás után bebrüggyent. Azt hittem, előbb jelzi, hogy fogyóban a benzin, nem pedig 10 másodperc alatt produkálja ezt a tünetet.
Próbáld ki előtte, hogy biztos a csapágy-e:
Próbáld ki ezeket:
Nem szorul, simán forog? Bár ezt gondolom próbáltad.
Középsztenderen letámasztva, szemben legugolva két kézzel megfogod a telókat és óvatosan megrángatod. Ha ilyenkor mocorgást érzel, akkor tényleg csapágy. ( Nekem úgy tanították anno, hogy ez része a kötelező, indulás előtti ellenőrzésnek, mint a fékek és világítás. ) De, ha tényleg csak kilazult, és nem kopott, akkor lehet, hogy elég csak kipucolni, újra zsírozni és meghúzni gyári nyomatékkal, ha jók a görgők, nem kell új. Itt egyedül Teddynek volt eddig baja ezzel, de neki gyárilag nem volt benne zsír!, így szorulni kezdett, ezért garanciában kicserélték.
Olvastam az osztrák autoklub ujságjában egy összehasonlitó tesztet vagy 10 féle villanybicajról. az árak EUR 1600-2600EUR között vannak.
De azok nem holmi kinai nagypapibicajok voltak.
Hali!
Ha már úgyis a villanyhajtás a téma, érdekelne, hogy van-e tapasztalatotok villanybicajok terén. Nagyapánmak szeretnék egyet beszerezni, mert szeret biciklizni, csak néha már nehezen megy neki (85 éves). Itthon 120 rugó körül mozognak az efféle járgányok, körülnéztem a német ebay-en, ott sem sokkal olcsóbbak. Az is fölvetődött, hogy külön szerzek egy kerékagymotort, akksijaim vannak, szabályzót meg tervez hozzá bátyám (ez a szakmája), de eddig nem találtam használható példányt. Minden lehetőség érdekel!
Csodás lehet, Őzbikán majd lesz mesélés gondolom!