Kb 1 óra.
Előbb megnézem a mocidat, hogy van-e benne riasztó előkészítés.
Ha nincs, akkor megkapod a riasztót tőlem 6ezerért, és adok egy címet, ahol berekják!
A suzkikban 2000-től már van!
Bár nem fizika szakos vagyok, de akkor 24 V, ha sorba kötnéd a két akksit: -[ ]+-[ ]+
Szerintem is a biztosíték lehet a probléma, és jól próbáltad bikázni. Így 12 V maradt (pontosabban 13,5 V körüli) a feszültség. De tényleg csak a jó akksival próbáld indítani.
A segédaksi pozitívja az indítandó gép pozitívjára, a negatívja pedig az indítandó motorblokkjára. Célszerű, ha a bikakábel mind a 4 vége csipeszben végződik, amely megfelelő méretű. A segítő gép motorja járhat. Ha beindult, nem kell egyből lekapkodni a drótokat, fő a nyugalom, semmi baja nem lesz, ha 1 percig jár összekötve mindkettő.
Kaptam lajoséktól választ, és azt mondták, hogy az olcsóbb a 94 előtti gépekre való. Közben megnéztem az alpha-sport-os oldalt, és ők is írnak különbséget, mert pl egy 93-asra DID520V6X110LE kellet, míg a 94 utáni masinákra DID520VM110LE lánc kell szerintük.
Ha minden igaz, akkor at első csak 40LE-ig jó, míg a második 75-ig...
Bizony bizony.
Nem ártana átismételni az általános iskola 5. osztályának fizikáját.
És nem is a +-t vesszük le előbb, hanem a bikázott járműről a negatívot. Tehát a hozzászólásodból annyi volt igaz, hogy "bikázás"
2db akksi sorbakötve a 24 volt. Tehát ha egy akkuról vette le a + és - is akkor 12 voltot vitt. Ha viszont az egyik akksi + és a másik akksi - , akkor 24-et!
max. ráérősebben szerelsz!