Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az angol ebay-en nézz szét, gyakorlatilag mindent lehet kapni, ami neked kell és még szállítással együtt is olcsóbb, mintha itthon vennéd meg! Múltkor pl. láttam komplett fejidomot tükrökkel, lámpával kb. 50ezer FT-ért.
Hát amikor én kartam bele castrol 10 40-et, nagyon hamar lecseréltem! Utáltammmm.. Repsol 15W 50 nálam a nyerő
Lahet,hogy olyant csinál nekem is!Mint egy traktor 1-esben indoláskor és rángat!Nem igazán lehet csusztatni a kuplungot!Azota csinálja,amiota a castrolt 10w olaj van benn!20-al nem volt ilyen gondom!De pár ponap és beleteszek valamilyen Motul olajat!Ötlet?
Hali Macsek!

Körülnézek bontóilag. Azt mondom én, hogy a műanyag elemek közül (pl. sárvédő) amit lehet, hegesztesd meg. Többi infó később, kis kutatómunka kell hozzá.
Halihó!

Lassan beindítanám a motorösszerakási projektet. Itt volt szerelő és megbeszéltük, ha nem sérült a váz, akkor a következő cuccokra lesz majd szükségem (gs500 k5):

-fejidom vagy első lámpa
-kormányrúd mindenestül (index, tükör, fékkar)
-tank (ha lehet kapni 10-15e HUF körül)
-kipufogó leömlő
-első villapár + villakifli
-első sárvédő
-első kerék
-első féktárcsa (szóval minden ami elől van)
-csomagtartó (kettétört...)

Első körben az árakat szeretném kb. kikalkulálni. Ha van ötletetek, hogy hol lehet jó árért ilyeneket szerezni, kérlek osszátok meg velem! (akár itt is: zimacs@gmail.com)

Köszi!

Baszkiiii! Na erre kiváncsi vagyok!
A következő mi lesz? Lánctalp?
Sok-sok köszönet Eriknek, amiért szánt ma időt a motoromra!

Végre, sokkal jobb és kényelmesebb túrakormánnyal motorozni, nagy a különbség a csutkához képest.
A valami kattogás, az valami kattogás. Meg kellene hallgatni. Ha a láncfeszítő nem ugrik át, akkor az "folyamatos" hangot hallat, hiszen laza marad a vezérműlánc. Ha jól tudom, nem oda-vissza dolgozik, hanem amikor nyúlik a lánc, akkor ugrik egyet feszítőre és ott marad...

Valószínű egyébként, hogy az alacsony fordulatszám miatt ez hallatszik ki a mociból. De annak nem a feszítő az oka, hanem maga az alacsony fordulat. Soha nem jó egy motornak, ha normál alapjárat alatt kell neki forogni valamiért. Olyankor mindig nagyobb pofont kapnak a forgó részek, mint amikor "simán" tekerednek 1200-1300 között.

Szóval, gyanús, hogy ez is normális jelenség...
"Akkor nézesd meg az automata vezérműlác-feszítőt. Az szokott néha megakadni, így nem ugrik át a ricnin, és lazán hagyja a láncot"

Ilyen nekem is szokott lenni. Vmi kattogást hallog, de csak hidegen, vagy fél-hidegen, ha alacsony a fordulatszám alapjáraton, esetleg kicsi gázzal emelek rajta.

Ez nem rossz neki, ez a kattogás?
Lehet, hogy az olajcsere megold mimdent, mert ami most van benne, azt nem szereti! Amit viszont most szándékozol beletenni , azt szeresse!
Az olaj és szűrők cseréjét megoldom otthon én is csak a szinkron meg a szelephézag miatt vinném a szervízbe. Az olajcsere egyébként nem lenne esedékes még csak nem tetszik a 10w-s olaj mert kicsit nehezebben kapcsolható a váltó azért cserélem le.
Szerviz terén nem tudok ajánlatot tenni... arrafelé nem vagyok ismerős ilyen téren.
Na, így már van több infó.
Gyanítom, hogy a szelephézag-állítással ráérsz a 48.000-es szervizig. Akkor úgyis szükséges az ellenőrzés. Akkor nézesd meg az automata vezérműlác-feszítőt. Az szokott néha megakadni, így nem ugrik át a ricnin, és lazán hagyja a láncot. Gyanítom más gondod nem lesz vele. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő szelephézag állítás, karbiszinkron, és szokásos dolgok... ezzel szerintem megállsz 35-40000 Forintban, még márkaszervizben is (anyag és munkadíj együtt). ha otthon csinálod, akkor mondjuk a fele. Én csak a szelephézagot állíttatnám, és a akarbiszinkront csináltatnám a szervizben. A többi otthon megoldható.
A ciripelés alatt nem a tipikus léghűtéses hangot értem, hanem egy magasabb hangot ami 1500 alatt semennyire se hallatszik afölött meg hirtelen előjön. 1 éve vettem a motort 40ezer kilométerrel most 45500 van benn de az elején még nem csinálta. Castrol 10w40 olaj van benn de holnap lecserélem repsol 15w-re. 3. tulajdonosa vagyok, fényképet hirtelen nem tudok mutatni róla. 2000-es évjárat.

Amúgy más problémám nincs vele, megy rendesen megbízható, olajból még a 10w-set sem eszi. Fogyasztása rövid távon 4,5 körül van de legutóbb egy 300 km-es úton sikerült 4 literes fogyasztást elérni.
Hali!

1. Az adatlapodra tégy némi infót.
2. A GS-nél természetes a ciripelés 1500-2500-as fordulat környékén-között-alatt. Egyszerű az oka: Léghűtéses a blokk, a hűtőbordák minden zajt felerősítenek. Ezen a fordulaton minden motorban "csapkod" a vezérműlánc... természetes jelenség, csak itt felerősítve ki is hallatszik.
3. Mennyi kilométer? Milyen évjárat? Hányadik gazda? Esetleg fénykép?... Szóval adatlap.
.
.
.
.

Nem hiszem, hogy csak-e miatt szervizbe kellene menned vele. Ez ilyen.
Csak ötletelek.
Ha a légszűrő környékét kiveséztük, és nincs hibaforrás, akkor érdekes lehet a "karbitakarítás". Van abban egy csomó "aprószar", amit ha nem jól tesznek vissza, akkor nem működik a karbi. Tibkinnek egy gumigyűrű volt rossz helyen... amikor a helyére került minden rendben volt. Zárójeles kérdés: Miért pucoltattad ki? Nem kell azzal gyakran foglalatoskodni, pláne új mocinál. Remélem, hogy nem a szerelő volt balfék! Remélem, hogy nem hagyott ki semmit a karbiból, és mindent jól tett vissza...
Bíztam benne, hogy a levegőszűrővel megoldódik a gondod.

(Privát vélemény: a karburátorhoz csak a legutolsó pillanatban szabad hozzányúlni. Sokan nekiesnek, de a motor lelke. Félemetesen kicsi nyomáskülönbségekkel dolgozik, ha be van állítva. Ezáltal baromi könnyű elszúrni a dolgait egy szétszedéssel-összerakással. Még akkor is, ha minden "úgy kerül a helyére, ahogy volt". Szóval karburátort majdnem a konyhaasztalon illik berhelni... "retkes műhelyben" nem ajánlott.)

Én ránéznék a mocidra, ha a közelben lennék. Kerülnék vele egy kört. Bár én sem vagyok "mestere" a szakmának, de eddig minden kütyümet életre tudtam kelteni, és életben tudtam tartani.

Másik ötlet. Van a karbi oldalán egy "légmennyiség mérő" szenzor. Azt hiszem a jobb oldalán a mocinak, egy kis műanyag csatlakozóval. Nézz rá, hogy jól vissza van-e dugva a helyére...

Változatlanul állítom, hogy nincs nagy baj, ha a szerelő mindent a helyére tett a "pucolás" után.
Üdv!

Zala megyében vagy környékén melyik szervízbe érdemes vinni a gépet?
Van egy fura ciripelő hangja kb. 1500-as fordulattól fölfelé ezt szeretném megmutatni szerelőnek, meg esetleg szelephézagot, karbiszinkront megnézni/állítani. Ez utóbbiak kb mennyibe kerülnek?
Az jó hír, mert én is vettem egy 100ml-es sprayt.
Tegnap teszteltam a MOL láncspray-t,megleöen jó minöségü.Ragad mint az állat és nem veri tele a felnit.A kuton olcsóbb,mint a tescoban.
Jobban tetszik,mint a castrol.
Ez DDL inkább!
Kár, hogy nem fér rá!
Vettem láncot a DL-re ma Kunmadarason. Szerintetek nem lesz gyenge?
Megkérdezem hétfőn az árát Neked!