A GS500 tökéletes választás. Városi közlekedésre, túrázásra is megfelelő. Igénytelen, keveset fogyaszt, és mint ahogy előttem írták, olcsó az alkatrész. Az olajcserét meg egyedül meg tudod oldani.
90-130-as tempóban el tudsz vele közlekedni, persze többet is tud. Egyébként ezen is meg lehet halni, ha valaki ész nélkül ráncigálja, de az már nem a motor hibája...
Ha megfelelő körülmények között tárolod, és nem esőben jársz vele, a rozsdásodás sem jellemző. Főleg nem a nagymértékű.
Egyébként a 48 le közlekedésre tökéletesen alkalmas, legalábbis én nem gondolkozom jelenleg nagyobb gépen.
Majd a nagy szakik és jobban hozzáértők írnak még sok érdekességet, én csak annyit tudnék hozzátenni, hogy előre el kell döntened, csutkakormányos vagy túrakormányos verzió kell-e neked? Utóbbiakat 2000/2001-ig gyártották Japánban, nekem is ilyen van és cserélnem kellett, mert nem bírtam már a görnyedést és a csuklóm terhelését. Még kis távokon sem: főleg Budapesten járok vele.
Amúgy szinte mindenki azt mondja, hogy a GS 500 nagyon megbízható és egyszerű gép, viszonylag olcsó bele az alkatrész; ezt én is csak megerősíteni tudom.
Vásárláskor mint minden más motornál, a szokásos dolgokra kell figyelni, mondjuk egy tapasztalt GS 500 tulajdonos vagy motorszerelő társaságában.
Szrintem nem érdemes vissza alakítani fejidomosra - drága.
Tankot bontóból érdemes.
Needeenek van feleslegben egy teljes kipufogó rendszere, abból lefaraghatod a neked kellő részt.
Villa, kifli, kerék stb szintén bontó.
Sárvédőt hegesztetni.
Van sokfelé bontó itt délen: Jánoshalma, Baja, Kakasd (asziszem). Bp mellett meg mégtöbb. Érdemes körbetelefonálni hogy hol van egyáltalán a kellő alkatrész és hol a legkedvezőbb árú.
Egy GS500F vásárlásán gondolkozok, mint kezd nagymotor. Kismotorok után úgy gondolom bőven elég lesz nekem még az 50Le környéke.
Vásárláskor mire érdemes odafigyelni? Előfordulhat valami típushiba? Totalbike tesztel olvastam, hogy sok helyen erősen rozsdásodik, hegesztéseknél, kormánycsutkánál és féktárcsánál. Ez valós probléma, vagy csak ő tesztgépük volt ilyen? Illetve minden egyéb tanácsra vevő vagyok, rábeszélés/lebeszélés terén is. Nem mellesleg a motor folyamatos napi használatban lenne, főleg városban, meg persze túráknál, de a városi használat az elsődleges. Erre megfelelő?
De, nézz szét. Ilyen áron spájzoltam az újat. Nem Kiskőrösön vettem, hanem Érden. A tiéd azért kell, mert az új garnitúrában van, a mostani hátsóm meg még elvisz egy "bontott" elsőt.
Lehet hogy érdemes beruházni egy gondozásmentesre: az enyémben a gyári van ami 8 éves és kutya baja. Barátomnak a GSXR K4-esben is még a gyári van. Pedig a rendszertelen használat, vagy a 6 hónapos téli nem használat nem tesz jót egyik aksinak sem
Az akkunál mindegy majdnem az életkor. (Bár, sajnos nem véges.) De megfelelő karbantartással (már, ha lehet) évekkel megnyújtható az élettartam. De sajnos "egyszercsak" elpusztulnak.
Ezek az akksik már csak ilyenek.
Ha rám hallgatsz, akkor olyat veszel, amit neked kell felsavazni. Így kicsi az esélye, hogy "megromlik" a bolt polcán. Vagy teljesen gondozásmentest, de ez drágább. Van ezeknek a cuccoknak is gyártási ideje, érdemes rápillantani. Nem árt, ha közel van a vásárlás dátumához...
De, hogy most mennyibe kerül olcsón az akku a GS-hez... hát azt nem tudom.
Ahogy jöttem hazafelé, a 2/A elején kezdett cseperegni, de nagyon gyengén. A váci dombok voltak picit vizesebbek, de az sem volt vészes. Szóval simán motorozható volt esőcucc nélkül. Bízzunk!
Na, megjöttem a közép-magyaro-i "túráról". 470 lett a vége.
Igaz, hogy autóval voltam, de azért a motorka is kapott ajit: 2 szép új cipőcskét, mindössze 20 ropiért.
Dawntez!
Mi lesz holnap, ha esik? Én itthon leszek, felőlem oké.
A Motul 3000 20w50 sem rossz bele, de ez egy kicsit sűrű, valamivel lomhább lesz tőle a motor (mondjuk ez lehet, hogy csak nekem tűnik fel, aki nyugisabban megy, annak nem), de az 5100 15w50 még jobb, nagyon szépen vált tőle.
90-130-as tempóban el tudsz vele közlekedni, persze többet is tud. Egyébként ezen is meg lehet halni, ha valaki ész nélkül ráncigálja, de az már nem a motor hibája...
Ha megfelelő körülmények között tárolod, és nem esőben jársz vele, a rozsdásodás sem jellemző. Főleg nem a nagymértékű.
Egyébként a 48 le közlekedésre tökéletesen alkalmas, legalábbis én nem gondolkozom jelenleg nagyobb gépen.