sziasztok! régóta nézelődöm neten használt GS után és ma találtam egyet ami nekem megfelelő lenne mint árban mint futott km alapján müszaki stb...tapasztaltabb GS-esek véleményét szeretném kikérni képek meg leirás alapján h mi a véleményük mert én olcsónak találom érdemes amugy ilyen kereskedésből venni motort, átnézik a motorokat amiket megvesznek alaposan? sajnos nem találtam semmit a moto-marketről h garanciát vállalnak e vagy valami...előre is köszi a segitséget
"Szombaton hidegfront érkezik, hatására erősen megnövekszik a felhőzet és nyugat felől egyre többfelé várható eső, zápor, egy-egy zivatar. Az északnyugati szél megerősödik, néhol viharossá fokozódik. 9 és 18 fok között alakul a délután órák hőmérséklete."
Köszönöm mindenkinek a váltó és teleszkóp témában írt tippeket, tapasztalatokat.
Megnyugodtam, azok hallatán amiket olvastam, nekem is olyan a váltóm mint ahogy az előbbiekben olvastam.
Normális. A motorbicikliben alkalmazott váltók olyanok, hogy akkor "szeretnek" váltani, ha "gurul" a motor. Ilyenkor én amúgy azt szoktam csinálni, hogy kicsit visszaengedem a kuplungot, ezzel megmonzdul az egész erőátvitel és akkor már jó.
Elnézést, hogy mindig ezzel a kormány-üggyel toszakodok...
Van egy ilyen eladó (habár külföldre nem szállít, az ár és a kellemetlenségek miatt) http://cgi.ebay.com/ebaymotors...
2005-ös felső vilahíd, de vajon rászerelhető-e a 2000-es évjáratú motoromra? ha igen, csak akkor tudok valahonnan szerválni egy ilyet.
Szevasz! Az normális működés, hogy magasabb fokozatban van a motor, majd lefékezek és megállok, behúzva tartom a kuplungot, lepöccintem üresbe, a kuplung továbbra is behúzva, és utána, amikor tenném be 1-esbe, nem megy, csak ha kétszer húzom be a kuplungkart? (ezt elkerülendő üresben szoktam egy kicsit gurulni, mielőtt megállok)
A havernak egyszerűen LESZAKADT a teló teteje (amibe a szimering is fekszik).....hiszen a hidraulika se hülyeség......
Ha nem megy az olaj, akkor tegyél bele alátéteket.
Ha szétszeded a telót akkor a felső kupak alatt lesz egy korong, vagy egy lyukas alátét. Ezt mérd le, és vegyél ilyen lapkákat.....
mindegyik oldalra tegyél be 2-3-4-5-6-7db-ot....ahogy gondolod...
Egy volt cimbora is ezt csinálta a XX-énél....
De sok esetben elég lesz az OLAJcsere
A lényeg: 3,82DL /szár -nál NE TEGYÉL BELE TÖBBET!
"kemény" a váltó?
No ez azért nem egy simson:-))))
Ha nem veszi rendesen a sebességeket, vagy igencsak rugni kell, akkor az olaj hiba lesz.....túl sok van benne.
A telóba pedig eleve mindig kevesebb olajat tesznek (az okát ne kérdezd, hiszen 1-2dl......5 motornál 1L.......szóval elenyésző árnyereség)
A Banditba az 1L helyet (összesen) volt kb. 7dl.....
Vedd ki a telókat, enged le az olajat egy edénybe és nézd meg.
A GS-be 382ml (3,82dl) kell száranként....
1., szerintem nincs benne ennyi
2., ha már leengedted akkor tegyl bele újat, 15w40-es olajat (FORK OIL)....
3., VAGY tegyél bele alátéteket, így a rugót jobban előfeszíted.
A munkákat mindig jól megcsinálták.
10%-ot azért veszek el, mert pont a 40.000-res szelephézagolásnál véletlenül a tankra esett egy szerszámosláda....így lett egy kis horpadás, pöttyözés.....és ha Én nem veszem észre - a szerelő biza nem szól egy kukkot se.....
De munkába jók - az a csávó meg tudtommal már nem dolgozik ott.
A GS-t is, a Banditát is oda hordom szervízbe.
Visszaváltáskor fékezel, közben behúzott kuplunggal visszaváltasz 2-3-4-t (pl kanyarodáskor), elengeded a féket hiszen már lelassultál,gázfröccs,kuplung ráad, oszt go!
Előzéskor még egyszerűbb, mert nem kell fékezni. Kuplung,egyet vissza,gázfröccs,kuplung rá és csutkagázon előzés.
Nehéz ezt elmagyarázni, mert igazán azoknak könnyű ez,akiknek a vérükben van, mert vezettek olyan őskövület autókat, mint p Csepel, Gaz66, Kraz vagy éppen Uaz. Ezek olyan járművek,amiknek nem szinkronizált a váltójuk és ezért minden váltásnál 2X kell kuplungolni, különben nem veszi be a sebességet.
Tehát pl. felfelé: 2,kuplung,üres, kuplung,3.
Lefelé: 3,kuplung,üres,gázfröccs,kuplung,2.
A gázfröccsel,a motor és a váltó közötti fordulatszámot szinkronizálod, és akkor nem reccsen a váltó.
Aki ebben jártas, annak nem gond sem autóval,sem motorral hazajutni egy esetleges kuplung bowden szakadással teljes kuplung nélkül.
Álló helyben 2.-al önindítózol,ez elindítja a motort vagy autót, és utána fent leírt módon váltogatsz. teljes megálláskor pedig motor leáll. Természetesen ilyenkor kerülni kell a sok leállást, óvatosan ki kell magadban számolni a lámpaváltásokat és úgy csorogni a zöldekre.Nem cél az önindító tönkretétele.
Remélem elég szakmai voltam,de mégis érthető!
Na, majd próbálgatom ezt is. A motorfék annyira jó, hogy komolyabb fékezések kivételével, azaz csak lassításhoz bőven jó, vagy amikor csurgok lefelé dombról, hegyről. Hozzá sem kell nyúlni a fékhez olyankor.
A középsztenderrel nem tudok megbarátkozni. Kawa ER-5-ösön tanultam vezetni, és azt akárhányszor le-föl állítottam, gond nélkül, de a GS500-nak sokkal hülyébb módon van beállítva, felszerelve, egyszerűen nem megy, nincs meg a mozdulatom hozzá.
És persze ehhez nem izomerőre van szükség (csak valamennyire).
A Suzuki-motorszervizben 20.000 Ft-ot mondtak nekem karbitisztításra, szelephézag-állításra, teljes átvizsgálásra. Lehet, hogy elballagok oda.
Tanulj tőlem, mint másik kezdőtől :)
Ha sietek én sem kuplunkogol felfelé, más kérdés, hogy Tankap tanúsíthatja, hogy szinte soha sem sietek . Úgyszintén lefelé.
Lefelé meg "azért jó" gázfröccsöt adni visszaváltás közben, mert megkönnyíted a váltást. Ugye elvileg kíméli az alkatrészeket, hogy "előszinkronizálsz" azzal, hogy kisebb lesz a fordulatszámkülönbség a gázfröccs miatt.
Ez amúgy elég nehéz. Főleg mivel többnyire lefele váltáskor fékez az ember és próbálj meg úgy leváltogatni, hogy közben támaszkodsz azon a kezden, amivel gázfröccsöt kell adni és emellett még a féket is húzod .
2007.11 havi a gs-em, f-es, fekete-szürke. én még életemben nem jártam így, de utólag döbbentem rá, hoyg kék-fehéret kellett volna vennem, s ez az érzés csak erősödött bennem az idők folyamán ha véletlenül van valaki, vagy hallotok valakit, akinek van csak idom-szettje, vagy venne fekete-szürke idomszettet, vagy elcserélné az idomszettjét-tankját, még rá is fizetnék
de már az is felmerült a fejemben, hoyg megpróbálom eladni és venni egy kék-fehéret :D:D
erik: csak hoyg tanuljak az idősebbektől :) kuplung-gázfröccs.. ezt hoyg kell csinálni? Behúzod a kuplungot kis gáz, visszaenged és úgy le? vagy csak töknemértem?
Én a teljesen hagyományos módon csinálom: kuplung-levált, kuplung enged ki, nagyobb gáz, aztán gyí... de lévén nem nagy múltú motoros, szívesen tanulok
..ja és az én gépemben már 100ezer felett vannak a kilométerek.. és az utobbi olyan 30ezerben nem nagyon használtam felfelé a kuplungot.. csak kijött volna ha nem szeretné..
sztem nem megy szét... ügyesen kell..
már kettesben vagy hármasban van a gép.. húzod neki a gázt.. és amikor váltani kell elveszed..és rögtön abban a pillanatban áthúzod a következő fokozatba.. mind1 hogy 4ezernél váltasz el vagy 8ezernél.. ugyan úgy be fogja venni.. csak ne húzd közben a gázt.. de ahogy bevette húzd újra..
lefelé nem ilyen egyszerű
(engem a kényszer tanított meg tökélyre fejleszteni... egyszer a bpesti belvárosból délután 4kor kecmeregtem ki szakadt kupungbowdennel.. meg még 2szer mászkáltam úgy, hogy szakadt volt a bowden.. alkalmankánt olyan 150 kmet.. mert úgy jött ki.. Szerelőm is mondta h ügyes vagyok.. elvagyok nélküle ..baja meg nem lesz)
Ekkor Én egy parányit előre vagy hátra gurulok (pár cm) és akkor simán beveszi az 1-est.....
Már ha ere gondoltál.....
Szóval IGEN..... ez alapeset lehet, hiszen majd mindegyik motoromnál volt ilyen (TZR, FUTURA, GS, GSF)