Ezt így nehéz... az adott motor állapota sokat elmond, de csak megnézés után.
50 e km nem a világ, pláne, ha jó gazdánál volt. (Egyébként itthon minden használtmotorban 18-21 e km van... ... ez meg legalább bevallja, hogy nem tekerte vissza az órát.) Vigyél magaddal értő szemet-fület a szemlére... ott fog eldőlni, hogy melyik a jó vétel.
Ha van elfogadható árban idomszett, akkor hajrá. Az olajhűtönek megvan a helye, bár szerelékekkel együtt húzós lehet az ára.
Gondolj bele, ha a felidomozott mocival csúszol... . Iszonyú pénzbe kerül a helyrehozás.
Én mindent összevetve úgy tennék, hogy ezt megcsinálom "gyárira"... eladom, és veszek egy jó állapotú F-est. Ha nagyon megszámolod, beljebb leszel néhány tízezerrel... vagy százzal.
Szápjóreggelt, egyenlőre telefonon szűkitem a megnézendő motorok körét, elég csekély már sajna :(
Szóval 2 kérdésem lenne:
1, 50e km el van teljesen jó állapotban jo gumikkal hátsódobozzal (legalábbis elmondás alapján)(kereskedésben) szóval 50e km nem sok a mociba? Nem vesztene sokat az értékéből ha mondjuk beleteszek 20 at és 70 el árulom pl?
2, a másik paripa 2 évet állt elméletileg az is jó állapot, bank által bevont motor. k4 es. a 2 év állás mennyire viselhette meg?
2007 es kiadásu és nem fojtott verzió, mind ez az idomszett csak azért édekelne mert sajna volt 1 kis csuszásom a motorral ami 1 farokidom hegesztést és tank horpadást okozott:( na de most betudnék szermányolni elfogadható áron egy F es idom szettet és gondoltam Fel öltötztetném :) ha már ugy is javíttatom! na meg hát nem vagyok kibékülve azzal a csunya körlámpával elől:) és igy jött az ötlet ! köszönöm az infót utánna nézek h meg van e a helye az olaj hütőnek! de szerintem ez nem valoszinü mert mivel E tipus ról beszélünk (naked) Léghütéses:S Köszönöm szépen az infót még 1x er Széles utat! Csáo
Én még nem rendeltem meg tőlük, de valószínűleg innen fogom. Írtam kb 5 olyan cégnek, aki csinál matricát, innen kaptam egyedül árajánlatot és választ. A szett ára 4500 ft, ha kontúr nélküli egyszínűt rendelsz, és 5500, ha kontúr van a betű szélén, tehát kétszínű. Nem tudom, más helyen mennyibe fáj, de ezt én őszintén szólva nem sokallom, fórumon is dicsérték a palit, meg amit csinál.
Hello nekem lenne egy olyan kérdésem h vagy egy gs 500 E tipusú motorom! Szeretnék rátenni egy gs 500 F tipusú idom szettet és az a problémám ugy h az F nél van 1 olajhűtő ! és hogy azt meg lehetne e valósítani h az E tipusra lehetne e rakni olaj hűtőt! Sanjos tudatlan vagyok ezekben a dolgokban Segítségeket előre is köszönöm Üdv Széles utat(jöhetne már a jó idő:P) ja bocs és a másik kérdésem ha nem gond gyári matricaszettet gs 500E hez (2007) kékfehér nem e tud valaki vagy valami jó boltot ahol esetleg be lehet szerezni! előre is köszi Hy
Ő igen, elvileg ez már megtörtént miután nagy nehezen beindult ma.
Egyébként azért nem törődtem ezzel (2 napja annó emléxem, hogy a garászból felfele menett beugrott, hogy úgy hagytam a csapot, de nem érdekelt), mert korábban tudatlanságból kábé 1 hónapig így állt a csap és semmi "baj" nem történt. Úgy látszik a karbi megbolygatásával igen. :S
azért kellett cső gáz mert levegő az meg kevés volt,mert teli van benyával minden
Én a gyergyákat kivenném és ugy indítóznák,elzárt vagy elszorított cső üzemanyag csappal vagyis ne kapjon a tankból benyát,hogy kiszellőzőn,majd vissza a gyergya
remélem érthető voltam
Tibkin: igen erre gondoltam én is, hogy miután nem indult, agyon szivatóztam és dugig ment benzinnel, a nyitott torokkal meg "kiszellőzött" belőle a fölösleg és akkor már beindult.
Egyébként most hogy előkerült ez a PRI állás, eszembe is jutott hogy eszetlen benzinszag volt a garázsban, mikor lementem ma. Még meg is tapiztam a benzincsöveket és a karbikat, hogy nem folyik-e valahol.
Remélem ilyen egyszerű a megoldás :S
Akkor megnyugodhatsz, meg van a hiba!
Nagyon gyorsan fuss a motorodhoz,és tedd a csapot on állaásba!
Az történt ugyanis, hogy mivel nem zárnak tökéletesen a tűszelepeid, ezért 2 napja szivárog a benya mindenhová, ahová csak tud. lehet, hogy még a légszűrőházadban is van. Ezért indul csutkagázon, mert így adod neki a max levegőt, hiszen most dús a keverék mint az állat! Gyertyák ki, megpucol, kiszellőztet, légszűrő ell. és utána indít hagyományos módon. Ha nem indul az első pár forgatásra, akkor szivató vissza és csutkagázas indítás, ha ígysem, akkor félszívatós csutkagázas.
Ezeket találtam a kedvencek között a szinkronról, az első talán, ami hasznosabb, ott van a két link a hozzászólások végén. A másik kettő is jó lehet még valamire:)
A csőgázzal a levegő útját nyitod a karbiban, nem a benzin mennyiségét szabályzod közvetlenül! Régi kocsinál is, ha túlszívattad, akkor szívató nélkül, tövig nyomott gázzal némi önindító-reszelés és durranás után magához tért. Akkor nálad tényleg lehet a túl sok benzin a PRI miatt, bár elméletileg a karbi úszójának akkor is le kéne zárnia, vagyis nem zárom ki, hogy a kiszedett állapotban forgatás után nem "esett" vissza a helyére.
Ha már így benne vagyunk én is feltennék két kérdést. Első: lehet hogy hülye a kérdés, de azt tudja valaki, hogy mi a különbség a continental szupermoto gumija és a sima túra gumi között? Mert a conti twist sm jó árban van (nekem jó) csak azért kíváncsi lennék. Más a görbülete, h jobban le lehessen dönteni? Vagy anyaga? A másik kérdés már fényezésről szól, írtam is a fórumba, de sajna nem jött válasz. Szóval, a moci átfestésében vagyok, és akarok hozzá rendelni matrica szettet, a tankra pedig szeretném rálakkozni, ahogy gyárilag is volt. DE. Én azt olvastam fényezős könyvben, hogy akkor lesz jó a kapcsolat a festék és a lakk között, ha a festék még nincs teljesen megszáradva a lakk ráfújásakor. De azért gondolom, hogy a matricával nem szoktak addig szórakozni, amíg nincs megszáradva festék a tankon. Akkor hogy csinálják ezt? Van valami speckó lakk, ami jobban megköt akkor is, ha a festék már régóta meg van száradva? Pl airbrush-nál (nem tudom jól írtam e) hogy csinálják ezt? Erről nem találtam sajna leírást, van valakinek ötlete?
Dipshit: nekem is úgy indul(t eddig), ahogy leírtad, ebben szerintem semmi extra nincs.
Tibkin: nem maradt a benzincsap véletlenül teljes átfolyáson? De igen, így állt az elmúlt 2 napban. Durrant is a kipufogó, amikor beindult, meg amikor a gyertyát kiszedtem, akkor tiszta benya volt.
Viszont akkor nem értem, hogy indításhoz miért kellett a csőgáz? Hiszen benya volt dögivel.
Meg ugye itt karbielállítás meg ilyesmiről írtatok. Azt nem értem az egész szituációban, hogyha 2 napja ment, akkor most miért nem? És azóta a karbin csak a szinkroncsavart és a gázhatárolót (alapjáratot) csavartam el. Tehát még ha előtte buzeráltam volna is a karbit, akkor sem romolhatott el, mert az elmúlt 2 napban a motor csak állt.
Kicsit most kivagyok emiatt, mert azt hittem, hogy az eddig megszokott módon pöccs-röff és megyek is egy próbakört.
Hát akkor sajna mégsem tudtam okosat mondani, reméltem hogy segítek. Azt hittem,ez nálunk már az öregség jele:), bár ha az órát nem tekerték vissza (amit nehezen hiszek), akkor 19000km-nél járunk:). Mondjuk a gumi cuccok kmtől függetlenül el tudnak öregedni.
Házi szinkron-teszterről itt az oldalon is van fenn videó, talán több is, és azt hiszem, valamelyik hozzászólásban be van linkelve egy oldal, ami frankón leírja, mi kell hozzá, hogy kell megépíteni, stb. Ha kell, megnézem, el van mentve a videó a kedvenceim közé (ha jól halucinálok...)
No az enyém is pont így indul, ez a normális! Ha melegebb lesz, akkor már pár perc után visszatolható a szívató, 1000 rpm körül megáll, aztán majd menet közben, ha bemelegszik, beáll 1200-1300 köré.
Nekem is érdekes volt a hibajelenség, amikor kimaradt a gumigyűrű, és tömítetlen volt a karbi, de nem ilyen. Simán indult, csak a gázreakciók voltak lassúak, vagyis meghúztam, lassan pörgött föl, aztán ha elengedtem, alig volt motorfék, lasan forgott le. Csőgáz sem igazán volt, de amúgy megbízhatóan indult és járt. Azért persze a tömítés pótlása visszaállította a sváj... vagyis japán óraművet.
Nekem eleve fura ez az egyik-másik gyertyapipát lehúzom dolog, mert olyankor aztán nem standard üzemben jár a működő henger - bár ugye írtad, hogy emeltél az alapjáraton-, volt már ilyen nekem is egy reggeli indításkor, vicces volt munkába menet. No akkor egy gyors gyertyacsere megoldotta.
Kezdek én is picit hosszú lenni, de szerintem a karbiban lehet gond, ha esetleg lepucoláskor megforgattad, és pl. fennakadt benne az úszó. No akkor nem indul és dől a túlfolyón a benya. Finom de határozott kocogtatás a karbin, gyertyák ki és lepucolni, friss akksi (esetleg autóakksi, hogy bírja), aztán próba.
Ja, én anno láttam valami házibarkács szinkronizálót vízmértékből, két hengerhez bőven jó.
Hello nekem lenne egy olyan kérdésem h vagy egy gs 500 E tipusú motorom! Szeretnék rátenni egy gs 500 F tipusú idom szettet és az a problémám ugy h az F nél van 1 olajhűtő ! és hogy azt meg lehetne e valósítani h az E tipusra lehetne e rakni olaj hűtőt! Sanjos tudatlan vagyok ezekben a dolgokban Segítségeket előre is köszönöm Üdv Széles utat(jöhetne már a jó idő:P)
Nem biztos, hogy ugyanaz a két probléma, mondom miért. A srác panaszát én is olvastam totalbikon, és eléggé magamra ismertem. Nekem mindig úgy indult a kezdetektől a motor, hogy szivató ráhúzva, és be is indult pöccre, de az alapjárat 1000 és 2000 között "ugrált", de még 2000 fölé is ment. Ha elmegyek a motor mellől (garázsajtót csukni, bukót felvenni, stb), folyamatosan visszaszaladgálok hozzá (10-20 méter, nem akarom h a szomszédok orra alá pöfögjek, így is szogatnak...), és vissza kell kicsit engedni a szivatón, hogy ne pörögjön annyira hidegen. De a szivatót teljesen visszaengedni csak menet közben tudom, mondjuk egy 5 perc eltelte után. Ilyenkor már stabil az alapjárat, húz szépen, úgy működik ahogy kell. És az én gépem ugye 91 es, talán a legöregebb a kollégák motorjai közül, tehát amit a szaki a totalbikon állít (elöregedett gumi cuccok), az könnyen lehet, hogy illik rá. Viszont indulni mindig indult szépen, amikor nem, akkor más baja volt, tehát nem produkált olyat, mint amit most írtál a sajátodról. Ötletem sajna nincs, mi lehet a baja, de pl az Mz-men volt olyan, mikor valami gumi bizbasz egyik napról a másikra adta meg magát, sajna van ilyen. Remélem azért valami minimálisat tudtam segíteni, sok sikert hozzá!
Nem maradt a benzincsap véletlenül teljes átfolyáson?
Mert az is csinálhat ilyet. Szerintem is körözzél vele a lakhelyed körül egy 20-30km-t és akkor kiderül, hogy van-e más baja,mint a membrán,vagy a benzincsap állás.Ha nem segít, akkor valszeg karbi és tankpuceválás következik.
50 e km nem a világ, pláne, ha jó gazdánál volt. (Egyébként itthon minden használtmotorban 18-21 e km van... ... ez meg legalább bevallja, hogy nem tekerte vissza az órát.) Vigyél magaddal értő szemet-fület a szemlére... ott fog eldőlni, hogy melyik a jó vétel.