Na még egy picit folytatom a gondolatsort, aztán tényleg alszom.
Lenti írásom főleg a sok városi vezetésen alapul, ahol nem is annyira a sebesség számít, hanem a kis méret, a dinamizmus és a vezetési technika. Ezért is halad jól Hápi és még sok ezer robogós is, van olyan helyzet, amit én sem vállalok be a GS-sel. Főleg, hogy vigyázni kell rá, nincs másik, és hétvégén túrázni kell menni!
Ha kikeveredem országútra egyedül, hajlamos vagyok én is gyorsabban menni, mint szeretnék, ezért szoktam keresni egy olyan autóst, aki olyan stílusban vezet, ami tetszik (10-20 percen belül lehet találni), és beállok mögé, természetesen megfelelő követési távval, és fedezékként használva, de úgy, hogy a szemből jövők is jól lássanak. Autópályán ugyanez érvényes, persze ott inkább ne jöjjenek szembe...
Ami pedig a leglazább mindig: Nanoval 110-120 az autópályán. Fiatalabbak kedvéért: 900-as Hornet, 100+ LE, de a gazdiban tengernyi nyugalom. Mottó: "Inkább 1 órával lassabban, de 50 évvel tovább !" Plusz így nem eszik sokat a gép sem.
Na tényleg szundi , holnap reggel ismét jön a móka.
Vanis meg nincs is
Most voltam Németországban, ott se jobbak az utak és több a sebességkorlátozás mint nálunk (pl. 100-as) Ahol meg szabadna menni ,egy teherautó is olyan torlodást csinál, hogy jó ha 80-al lehet menni.Akkor már nálunk lendületesebben lehet menni azzal a 130-assal.
Tévedsz! 40-50 évvel ezeleött nem volt országuton sebességkorlátozás Magyarországon!Annyival mentek amennyivel akartak!
Csek nem voltak jó utak, és ritkán voltak jó autok/motorok.
Nehogy kimaradjak már ebből...
Először is szerintem kis hazánkban nagy probléma a vezetők (autós-motoros-robogós-biciklis, de még a gyalogos is) nagy hányadával, hogy SIET. Ész nélkül, feleslegesen, másodperc-perc előnyökért egyszerűen másokat eltaposva. Nem játszom a szentet, én is siettem már, de rá kellett jönnöm, hogy a gyors és a nyugis közlekedés közti idő minimális! Vagyis csak gyorsnak hiszem magam, amikor gyorsítok, ahogy bírok, tövig húzom a gázt, átcsusszanok a narancssárgán. Közben, ha szépen kis gázzal - persze a kocsikat így is lazán lehagyva-, indulok, ha köztük vagyok, akkor velük haladok (legalább fedeznek a kikanyarodóktól!), és főleg megköszönöm, ha beengednek, akkor tapasztalatom szerint partnernek tekintenek. Persze ilyenkor is jön egy jani néha, aki le akar gyorsulni, olyankor megmutatom, hogy hány mp az 50, aztán intek, és elengedem. Nem, nem nehéz, sokkal viccesebb utána a lámpánál szépen elcsurogni mellette! Lehet én vagyok túl nyugis, de szerintem működik, így is élvezem a nyeregben töltött idő minden percét. Bár reggel, picit fázok mostanában már ... Na hosszúra nyúltam, de kikívánkozott.
Ja, és hogy Blue mellett érveljek: az évadnyitós nagy tömeges vonulás igen extrém, és így természetesen egyben kezelhetetlen és veszélyesen hosszú sort eredményezett. Nem tehető felelőssé, mindenki tudta, hogy mik az útvonalpontok, nem kell (és nem is szabad) tartani ilyenkor az iramot feleslegesen túlvállalva magunkat, nyugodtan több csoportra is lehet ilyenkor szakadni, aztán úgyis bevárnak/találkozunk.
Kakucs nincs messz ott húzhatod míg birja a csuklód.
Bár én halálra ijedtem mikor a többiek majdnem állal véve az aszfaltot süvítettek el mellettem.Nos ekkor rájöttem a gázmarkolatot a hülyék is húzhatják.Így csak módjával közlekedek míg meg nem tanulok valóban motorozni.Mert ülni a nyeregben és húzni az csak KB a 15%-a a többire csak jópár KM után jön rá az ember.Ha megéri.
6 és 9 ezer között azért indokol néha. + Ott szoktam húzni ahol lehet, és gyér a forgalom.
Csak bármerre megyek mindig van 1-2 amelyik nem megy. 70-80... Nem értem mért nem lehet egy egészséges 100-al menni. ( tudom KRESZ-be 90 van csak az egy kb 40 éves elavult valami, amit akkor találtak ki amikor Trabantok meg MZ-k voltak dobfékek, nem túl jó fékhatás, stb.
Az a plussz 275 ccm nem indokol nagy fokú agresszivitást.Toleráld jobban a közlekedők balfaságait.Ők lehet téged utálnak hogy ilyesztően elszáguldasz mellettük.Ha mindenki ökölre megy a baleseti még jobban bedugul.
Próbálj lehiggadni hogy mostmár gyorsabb vagy.Nem kell mindíg kihasználni.Vagy keress néptelen utakat és ott ereszd ki a ménest.Pl visegrád vagy a mátra nincs messze oszt hajrá.A forgalomban meg okosan a hátadon a motrral kalimpálva alóla max megharpni tudsz mindenkit mint a Gyalog galppban.
Tény, csak a mostani gyorsulásomhoz meg átlagtempómhoz képest feltűnően lassúnak tűnnek az autósok. Viszont nem én vagyok mindig a túl gyors. Ma pl fékezek fékezek és mire beértem az autó mögé 60-ra kellett lassítanom. Nem kanyarodott ki sehonnan, semmi nem indokolta, hogy 60-al menjen.
Amúgy igazad van csak annyi, hogy én nem TUDTAM gyorsabban menni 80-nál, nem pedig mobilozás, idiotizmusból kifolyólag mentem lassan. + Nem mellesleg ha láttam, hogy jönnek mindig lehúzóttam és simán elmentek mellettem, igaz néha 1 cm-re tőlem, de aki nem tudja a 100-at annak számítani kell erre. Nekem már nem kell.
"Több is veszett Mohácsnál!" Fejvesztés terhe mellett hívhat engem bárki hasonló mondatokkal: "Szia, jól vagyok, nincs baj... csak/de/és"
Ezt a dorombolást már szeretem. Figyu, ha már úgyis annyira ráérsz kölcsönadom Titut, ő úgyis olyan megnyugtató, ahogy fülsüketítően dorombol, meg bújik. Itt úgyis hanyagolás van...
És mióta is érint téged ilyen eget verően ez a dolog? 2 hete? ezelőtt te is 80-al mentél, te is akadályt jelentettél, te is kigyorsítottál kanyar után, és te is útban voltál... azért ezen érdemes egy kicsit elgondolkodni
Azért az autósokat is meg lehet érteni egy kicsit...
Ha az összes állatkodó motorost is állon vágnák elég sok törött állkapocs születne...
Mert azért valljuk be, mi sem vagyunk szentek...
Az ingerküszöb meg mindenkinél más és más...
Dudálj esetleg mutass be, de ha nem akarod, hogy egyszer téged is állon vágjanak, ne nagyon akarj ítélkezni... Aki megérti a dudálást az úgyis megérti, aki nem, azzal meg úgyse lehet mit kezdeni... 2 pofon még nem oldott meg semmit...Szerintem... Ezt a témát meg már le lehetne zárni, mert úgyse lehet itt megváltani a világot... Így a fórum fog 2 pártra szakadni...
Aki meg ezek után is inkább fortyog annak ajánlom figyelmébe:
Nem kéne.Nagyon gyorsan káosz lenne mindenhol.Még nagyobb ennél.
Mi lesz a folytatás.Nyíltan fellöknek,elkerülnek a stukkerek lassan leszivárok az utolsó paraszt trabisnak is hogy erőszakkal kell minden vélt sérelmet megtorolni.
Ha ilyen lesz akkor én nem kérek belőle.
Lenti írásom főleg a sok városi vezetésen alapul, ahol nem is annyira a sebesség számít, hanem a kis méret, a dinamizmus és a vezetési technika. Ezért is halad jól Hápi és még sok ezer robogós is, van olyan helyzet, amit én sem vállalok be a GS-sel. Főleg, hogy vigyázni kell rá, nincs másik, és hétvégén túrázni kell menni!
Ha kikeveredem országútra egyedül, hajlamos vagyok én is gyorsabban menni, mint szeretnék, ezért szoktam keresni egy olyan autóst, aki olyan stílusban vezet, ami tetszik (10-20 percen belül lehet találni), és beállok mögé, természetesen megfelelő követési távval, és fedezékként használva, de úgy, hogy a szemből jövők is jól lássanak. Autópályán ugyanez érvényes, persze ott inkább ne jöjjenek szembe...
Ami pedig a leglazább mindig: Nanoval 110-120 az autópályán. Fiatalabbak kedvéért: 900-as Hornet, 100+ LE, de a gazdiban tengernyi nyugalom. Mottó: "Inkább 1 órával lassabban, de 50 évvel tovább !" Plusz így nem eszik sokat a gép sem.
Na tényleg szundi , holnap reggel ismét jön a móka.