Balázs!
Ha kiput veszel,elötte hallgasd meg a hangját ha lehet!
Én besózva elmentem venni egy rendszert,hogy majd csinálunk dobot hozzá.Meg is vettem 15.000.-pénzért,hazavittem majd megcsináltun a dobot hozzá,és beleöltem kb még 10.000.-et!Felraktam és beszarás hangot hallottam,amire vártam!
Igen ám de kb 90km/h sebességnél viszont olyan hangot adott,amitöl az amúgy nagyon érzékeny fülem kezdett zsibbadni.Másnak nem volt vele gondja,de nekem nem volt jó érzés,és 300km után leszedtem!Most pedig árulom,ha kell valakinek!Neked is tanácsolni tudom,hogy egy pót kipun tevékenykedjél,NE A GYÁRIN!
Én folamatossan 7000-res fölött használom.Szerintem már lassan túlhajtom szegénykét de a régebbi motoraimat annyit szereltem,hogy most igy hogy ennek semmi baja már kicsit unalmas :)
De sokat mentem vele hosszutávon és nem eszik semmi olajat....
Akkor egyidős az enyémmel . Valami gebasz lesz akkor a tieddel, mert az enyém hálistennek egy cseppet sem eszik... Pedig tavasz óta van egy Bp-Zakopane-Bp. 3 nap alatt benne (többek között), kanyarokban visszafele nem esett a fordulat 5000 alá jóformán . De télleg nem esz semmit a moci...
Üdvözlök minden Gs500/F tulajdonosokat!Nemrégen megtettem egy túrát(540km) Gs-el és azt vettem észre,hogy 3dc olajat megevett!Szerintetek ez normális? Mik tapasztalatotok?Am 5éves a motorom!
Hát nemtom.
Nekem egyszerűbbnek tűnik, ha van egy bütyköstengely és a bütykei direktben nyomogatják a szelepek tetejét, mintha egy himbarendszeren keresztül (áttételek, tengelyek, csapágyak) kellene löködni a szelepeket. Nem is beszélve a súlyról és a veszteségekről (súly: himba, himbatengely, himba csapágya, plussz kenési igény a himbatengelynek, ezért olajfuratok, olaj; súrlódási veszteségek: bütyköstengely-himba, himba-himbatengely, himba-szelep; stb.)
Továbbá legyártani is lényegesen egyszerűbb, de azt hiszem ezt nem kell ragoznom...
A szelepek számának a vezérlés típusához nincs köze.
Van/volt alulvezérelt-oldalt szelepelt (már rég nincs ilyen)
alulvezérelt-felül szelepelt (OHV)
felülvezérelt-felülszelepelt OHC
Ergo az elnevezés a vezérmű tengely elhelyezkedésétől függ. Részletkérdés még a vezértengely száma.
Bevallom, én is utánanéztem gyorsan, hogy mi? A GS 500 DOHC? Mert énis hengerenként két szelepre emlékeztem, és oda picit luxus ennyi tengelyecske. De jogos a megjegyzés, a DOHC nem jelent 4 szelepet hengerenként, mégis jellemzően úgy használják.
Egyébként ha azt nézzük, sok kis himba, stb stb lehet így olcsóbb volt gyártani.
Az egyik részével egyetértek a másikkal nem
Az, hogy hány szelepet "akasztunk" egy vezérműtengelyre, szerintem édes mindegy (nyilván a "hány fér el" kérdés behatárolja de nem feltétlenül van összefüggés a szelepek száma és a vezérlés módja között).
Viszont az alternáló alkatrészek súlya, kopása, koplexitása jó érv! Csak furcsa, hogy a GS-ben hengerenként két szelepecske van és mégis DOHC, hiszen a DOHC bonyolultabb, mint a SOHC. De lehet, hogy az "egyéb alkatrészek"-en annyit spórol a rendszer, hogy megéri.
Hát ugye azt biztos tudod, hogy az SOHC azt jelenti, hogy hengerenként 4 szelep, amelyet egy vezérműtengely himbákon keresztül vezérel, a DOHC pedig hengerenként négy szelep, két vezérműtengellyel. Ez utóbbi esetben a vezérműtengelyek a szelepek felett lehetnek, azaz a szelepen kívül nem lesz más, alternáló mozgást végző elem a vezérlésbe, ami pontosabb vezértlést jelent, és nagyobb fordulatszámtűrést.
Mennyiért árulod? mit raksz fel helyette majd?